Oorlogstopic Salt vs Tyrant

Reactiescore
1.363
Reactiescore
2.878
*Smijt 1,1mil def weg bij massa*

Je kan een gehele bult safe-def laten internen van Noire, maar dat is een risky move die veel tijd kost
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Reactiescore
3.540
Ik denk al met al een prima post vanuit Melvin, waarbij hij minder schreeuwt en meer inhoudelijk zegt dan normaal gesproken het geval is. Laat ik voorop stellen dat onze kansen aanzienlijk kleiner zijn geworden, maar uiteraard is niets onmogelijk. Het kan ook zo maar de andere kant opvallen, al is dat nóg minder waarschijnlijk dan dat Melvin inderdaad een vriendin zou hebben.

Tyrant en dan zeker de elkoalitie is deze wereld vrij spontaan begonnen zonder enig verwachting, een verschil al met de stam dat uiteindelijk Salt zou worden. Een paar oude kennissen zouden de wereld starten met oorspronkelijk REOL, Noire en Deceiver of The Nine. Voorop stond dat we in eerste instantie niet eens een premade zouden gaan vormen, maar los zouden kijken hoe het loopt en hier en daar samen werken. Later - ik weet niet precies hoe - kwamen Melvin en Sean in beeld en zodoende begon de elkoalitie aan w76, zonder leiding. Hier en daar is de leiding opgepakt door enkele met veel ervaring, denk aan Jordi en Jonathan. In eerste instantie was dit vooral om de start in goede banen te leiden, dit ook met succes, de start verliep soepel. Eenmaal door begonnen we te beseffen dat we serieus wel iets moois aan het opzetten waren en hierna volgde recruits van o.a TAS en ATL.

Kampen werden al vrij snel duidelijk en iedereen was er al wel mee eens dat Salt en Taairant het tegen elkaar zouden opnemen. Ondertussen is er veel gepis geweest op Tyrant door de morele politie van Salt. Naarmate de wereld zich vormde leek de sfeer binnen de stam, maar ook met Salt steeds beter te worden. Ik denk, ook zeker voor de eerste massa gehit werd, de sfeer binnen Tyrant zich goed was (en nog steeds is, ondanks Melvin). Alles moest letterlijk wijken om de fronten op orde te stellen zodat het grote mensen werk kon beginnen. Hier komt denk ik ook gelijk de eerste valkuil, de fronten moesten opgesteld worden en mede door toedoen van onszelf en Salt moest er gerecruit worden, ondanks dat dit vooraf nooit de intentie geweest zou zijn. Dit zorgt ervoor dat de controle uit handen valt van wat je binnenhaalt, je MOET echter wel, anders snij je jezelf ook in de vingers.

Oei, massa incoming
Na enkele blitzes hier en daar kwamen we al vrij snel tot de terechte conclusie dat Salt aan de actieve kant van het spectrum zat, ieder uurtje van de nacht, hun MB's gelukkig niet! Afijn, de fronten werden gevormd en de eerste aftasters waren (volgens mij) aan beide kanten niet echt denderend succesvol.
Als de degelijke mensen die wij zijn (Lees: alcoholisten) besloten we een kerststop te houden, waarin voornamelijk Joachim aardig te werk is gegaan. Hier komt dan ook onze tweede fout, door laksheid (zoals ik het begreep) werd onze massa niet direct gegooid na de kerststop en dus waren wij de eerste die een volle massa zonder dorpsinfo en mét omgezette troepen konden koppen. Ik denk dat we allemaal verrast zijn over hoe goed dat deze massa in elkaar zat. In de stop zagen we dorpjes bij ATL gepakt worden en hadden in het achterhoofd een ideetje dat ATL wel eens target zou kunnen worden. Met deze wetenschap in het achterhoofd moesten we op een begeven moment de keuze maken: Waar gaat de deff heen? De rode bijlen bij ATL waren zichtbaar en dus met een redelijk logische gedachtengang denderde de deff naar ATL. Wellicht door afwachtendheid ontstond (geloof ik) ook het feit dat enkele al te laat waren met sturen. Toen vervolgens duidelijk werd wie de echte targets waren, was het kwaad al geschied en belandden Fred en Daan plots in uitstel tot executie. Hoewel hier knap gedeffd is, kon er met de hoeveelheid stacks en huidige troepen niet opgebokst worden tegen de grote hoeveelheid edels die ook in een zeer rap tempo naar Beertje denderde. Dat Noire meer deff dorpen heeft dan Rene pandapunten is vrijwel bij iedereen bekend, (tussen de 300-500), alleen ook wij beseften dat onze bruine paardjes en bijl niet het verschil konden gaan maken.

Wave 2
Iedereen was uiteindelijk weer een beetje opgekrabbeld na de verliezen en zeer kwalitatieve massa van Salt, wat denk je, komen ze weer. Een zogenoemde ''Wave 2'', beetje een tenietdoening of een bagatellisering van een eigen massa voor eigen ego te strelen, maar afijn. Deze massa werd ontvangen en aan veel was merkbaar dat de communicatie binnen Taairant aan de beterende hand was, totdat het ''Bureau incident'' zich voordeed. Melvin in een call, deffen, schreeuwen (gillen meer, want piepstem) met een gebroken bureau tot gevolg. De spelupdate die ertussen kwam was vrij matig of juist slim gedaan van Salt, waardoor Sangu, (het sublieme) deffpack van Joeri en andere scripts het niet meer deden. Jammer, maargoed, deze dingen gebeuren. Uiteindelijk door o.a Mien, Melvin en de heren van Stolz is deze massa aardig afgeslagen en schaam ik me niet per se voor de verliezen die zijn geleden.

Ons meester offensief
Goed, nu was het onze beurt, aanvallen is de beste verdediging zei iemand ooit. Onze massa werd gepland en gegooid, met vrijwel geen resultaat. Er liepen dingen mis o.a doordat de massa van Salt ''Wave 2'' consequenties had op onze beschikbaarheid van clears, deff etc. Het plan was vrij solid denk ik, maar helaas liep deze niet zoals gehoopt. VV-restricties, nalatigheid en in een lichte vorm ook activiteit waren voornamelijk de boosdoeners.

Nu en toekomst
De sfeer binnen Taairant is niet veel veranderd, prima en deze keer in een underdog positie. Al met al denk ik dat de meeste spelers (behalve Melvin) bij ons in de stam voorop stellen dat het een spelletje is en we dus gewoon lekker door spelen, met nieuwe wind en kracht.


Hoe je het ook wend of keert denk ik dat Taairant voor het merendeel een groep spelers bevat die TW itt Melvin niet als voornaamste dag taak zien. Vooral op deze wereld heb je dat nu juist wel nodig en dit is ook vaak wel terechte kritiek van Melvin geweest, waarom een speed 2 unit speed 1 wereld beginnen als je een 9 tot 5 baan op het werf hebt en buiten TW ook graag de pielemans erbij neemt?
Verder hebben wij gewoon veel minder toren ervaring, in Salt hebben veel spelers o.a. w69 en w72 gespeeld en wij niet bepaald. Ook de hedendaagse meta is gewoon 100x anders dan dat het vroeger was en met name de intensiteit van een wereld. De activiteit binnen Salt is hoger en het is dan ook te merken dat vele kontknalvriendjes van elkaar zijn, wat verder prima is.

Als laatste, Salt is deze wereld terecht aan de winnende hand en Taairant heeft nog geen vuist kunnen maken door verschillende redenen. De insteek en weg van iedere stam was anders en dat kan misschien ook onderdeel uit maken van de situatie nu, maar voorop staat dat deze wereld wellicht onderschat is door de meeste van ons.

De post was niet bedoeld zo lang te worden, sorry. Als laatste wil ik iedereen binnen Salt en Tyrant bedanken die zich inzet op welk account dan ook en dat zeker binnen Tyrant nog zoveel mensen het goed oppakken. Taairant, we hebben wel eens voor hetere vuren gestaan in vroegere jaren op dit spelletje, wie weet nog een laatste miracle??

P.S Smakelijk eten Rob

goed stukje tekst, wel jammer dat je wave 3 van salt niet noemt (+20 is de eindstand volgens mij) aangezien die succesvoller was dan wave 2 en tyrants massa bij elkaar

verder wilde ik even melden dat die update niet slim gespeeld is door ons, omdat hij voor ons ook als verassing kwam en menig antisnipe heeft doen mislukken (echter besef ik me ook dat dit veel kutter is voor de deffer, maar dan nog, niet door ons van te voren bedacht natuurlijk)
 
Reactiescore
1.019
ooh ik dacht dat we melvin weer tacktisch outplayed hadden met een massa te plannen als tw updated?
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
goed stukje tekst, wel jammer dat je wave 3 van salt niet noemt (+20 is de eindstand volgens mij) aangezien die succesvoller was dan wave 2 en tyrants massa bij elkaar

verder wilde ik even melden dat die update niet slim gespeeld is door ons, omdat hij voor ons ook als verassing kwam en menig antisnipe heeft doen mislukken (echter besef ik me ook dat dit veel kutter is voor de deffer, maar dan nog, niet door ons van te voren bedacht natuurlijk)

Wave 3 hebben wij niet meegekregen Sem.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Mooie post overigens Melvin, dat mag ook gezegd worden. Ik denk dat hier nog leuk discussiemateriaal tussen zit en ik neem dan ook graag even de tijd om op je post in te haken.

De gemiddelde Tyrant speler die eerder gewend was zijn werelden te winnen, mooie massa's op te zetten en zichzelf mag scharen onder de doorgewinterde TW-spelers met voldoende skills in huis zal deze vraag zichzelf dagelijks gesteld hebben. Als je iets hier niet zelf doet, maar aan andere delegeert, zou je er voor je eigen hart in ieder geval beter niet vanuit gaan dat het ook daadwerkelijk zal gebeuren.

Voorafgaand aan de wereld waren er, zoals altijd, mooie plannen om er iets leuks van te maken. Een klein bescheiden clubje spelers met uiteindelijk 8 accounts zou hier nog een laatste afscheidswereldje spelen. Geen leiding, we zijn allemaal volwassen gasten en we kijken wel waar het schip strand. Tegenstander was Salt, toentertijd ook 8 man sterk. Voor de gene die nu iets gaat commenten als "komt hij weer met zijn baken recruit", lees alvast niet verder en zet direct het eerste wat je denkt in een comment onder deze post. Dat is namelijk niet de insteek van deze post: geen groot jankverhaal, even realistisch de visie waarvoor gevraagd werd. Nu verder met het verhaal, zoals ondertussen zelfs al bij Mark Rutte, Hugo de Jonge en de heer Gommers bekend was had Salt er de meest kwaliteitsvolle spelers al snel bijgepakt: Absurd (speler), Do Not Yellow Snow, Mash-up, Night Pharmacy en Cacturne. Dit gaf ze niet alleen een ontzettend sterke phalanx (zit zeker nog veel werk in), maar maakte het voor Tyrant om twee andere redenen ook nog ontzettend lastig:

1. Je kan je Noord-phalanx niet meer compleet maken doordat Mash-Up en Cacturne ver over de wereldhelft lagen;
2. Er blijft weinig van kwaliteit over om te recruiten. Laten we eerlijk zijn: welk top-account kiest er zonder verplaatsitem onderhand nog voor om in de core te starten? Niemand toch?

Het valt me op dat het motief van "bescheiden spelen" vaker terugkomt bij jullie. De vermeende insteek van een 8v8 of een bescheiden club zonder grote ambities, ik kijk sceptisch tegen deze uitspraken aan. In de beginfase was de "winning mentaliteit" bij beide stammen duidelijk zichtbaar en zorgden beide stammen door hun gespreide ligging voor een onvermijdelijke 1v1. De vraag was enkel nog: hoe gaat dat ingevuld worden? Het was zichtbaar dat Salt meer oog had voor de phalanxen, geen wonder met de W69 achtergrond die er was. Ik zou de vorming van Salt heel goed kunnen meten met Walk. Uiteindelijk was de simpele conclusie voor beide stammen: de phalanxen in de core waren gelegd. De flanken moesten die invulling nog krijgen. We hebben gezien hoe Salt koos voor Baken en Cacturne. Tyrant koos voor Mien/IJKYO op zuid, en op noord voor Beertje en TDM. Nu was het zuiden in evenwicht, maar in het noorden was er een duidelijk verschil. Je noemde dat de noord-phalanx van Tyrant niet meer compleet gemaakt kon worden omdat Mash en Cac te ver over de wereldhelft lagen. Natuurlijk is die afwijking te zien, maar hier kan er toch meer kritisch naar de eigen stam gekeken worden. Vleesje maakte al een goede post en ik las ook dat je aangaf in de reactie daarop dat de jumps te lang duurden en Noire de save blokkeerde. Voila, daar is ook direct het complete probleem. Salt gaat immers op het front niet stilzitten als de tegenstander er nog geen grip op heeft. De hele TAS wissel (zowel heen als terug) en TDM heeft bijzonder veel tijd in beslag genomen. Ook is een offensief op Salt nagelaten, en heeft Tyrant zichzelf laten verrassen door een offensief van Mash en Cac. Daarbijkomend inderdaad het stukje save van Noire dat behoorlijk blokkeerde. Echter was dit een ontwikkeling waar véél eerder bij ingegrepen had kunnen zijn. Die hele bult had er überhaupt niet geweest mogen zijn. Kijk naar de ruimte die Noire nog steeds overhoudt, duizelingwekkend. Zeker drie miljoen ligt nog voor het oprapen. Ongeacht hoe het front nu gelegen had op noord, het is een bijzonder opvallende richting voor Noire en een tactische fout die groter is dan jullie wellicht realiseren. Trek dit plaatje door en je ziet dat het hele noorden geen save ruimte meer had en het zuiden nog een gigantisch overschot heeft. De save zou ook altijd daar hebben opgehouden bij Noire, ongeacht hoe het front gelegen had. Nu was de ruimte voor Beer, ATL, Stolz, TAS gewoon op of beperkt aanwezig. En het zuiden kon nog een groeiverdubbeling creëren met die ruimte. Met andere woorden, er lagen wel degelijk mogelijkheden om de phalanx aanzienlijk beter te positioneren dan er nu gebeurd was. En die fout ligt simpelweg bij jullie, daar kan ook op een duidelijke wijze voor uitgekomen worden.

Hierdoor zat er vrij weinig anders op dan te proberen wat vrienden zo gek te krijgen en te laten starten (thanks Carlo, je bent een topper). Dat bleek echter wat lastiger dan voorheen, want een groot deel van de mensen die ik ken zijn al gestopt na twee wereldwinsten op rij (en terecht) en enkele spelen in Salt. Dan nog blijft er wel een vijver over om uit te vissen, maar geen zee zoals het voorheen was. De tweede optie is om te kijken wat voor kwaliteit er nog in de core te halen valt, maar je weet van te voren al dat dit hoogstwaarschijnlijk accounts zijn waarvoor extra spelers of zelfs een geheel nieuw team nodig was (behalve Stolz, doorzetters). Nu kan ik je uit eigen ervaringen verklappen dat de vraag: "Hey man we spelen tegen een flinke overmacht op een wereld waar edels 2x zo snel lopen en waar flink veel geabused wordt, doe je mee?" niet erg vaak positief beantwoord zal worden.

Ergens klinkt dit stukje ironisch aangezien jij als geen ander nieuwe flank accounts kon creëren. In Salt overigens niet eens actief gebeurd, Mashup behoorde tot de premade en Cacturne was een toevalligheid en geen ingeplande recruit. Ik denk dat Salt op dit stuk ook simpelweg wat meer geluk heeft gehad, de kwaliteit/activiteit bood zich praktisch zelf aan, hetzelfde met Baken dat meer in de recruitrange van Salt lag dan Tyrant. Bij Tyrant was dat minder te vinden en zeker in de noordrim was het zichtbaar ploeteren naar een goede recruit. Op zuid werd het opgelost via Mien en later werd ook IJKYO er nog eens neergelegd. Maar op noord zagen we Beertje komen, die later vervangen dreigde te worden door TAS. Dat werd later weer teruggedraaid en kwam TDM ook nog eens de flank ondersteunen. Kwalitatief misschien minder, maar het verschil moet er wezen. Cacturne was een geschenk van god, daar is niets tegen opgewassen??

Wat krijg je dan uiteindelijk: de situatie die je nu hebt. Je hebt het gehele noorden bij elkaar moeten recruiten en deze accounts liepen al niet over van kwaliteit. Tel daarbij op dat de originele spelers van de meeste van de nieuwe accounts die je gerecruit hebben al een tijdje vertrokken zijn of ineens de drukste baan ter wereld hebben en je weet dat je een lastige wedstrijd gaat spelen. Dit probeer je wat op te vangen door floaters te plaatsen, je maten te smeken je voor één keer uit de brand te helpen of zelf een vv'tje te draaien. Nadeel is wel, deze spelers doen hun best maar zijn gewoon afhankelijk van sturing. No blame naar hun, duizend maal dank dat ze het willen doen. Echter zijn dit allemaal nood-verbandjes die je (steeds) moet aangrijpen en verbeteren ze de situatie op lange termijn nauwelijks. Een heel nieuw team plaatsen is gewoon praktisch onmogelijk als je in de minderheid speelt + deze instellingen hebt en de huidige accounts lopen hier helaas niet over van de spelers, zoals op W73 en zover ik kan zien binnen Salt wel zo is. Dit werd pijnlijk duidelijk in de nastoten van met name Cacturne, maar ook doordat spelers niet op elkaar en op het account ingespeeld zijn waardoor je dorpen verliest in wave 1.

Een begrijpelijke constatering waar ik me goed in kan vinden. Een account als TDM is bijzonder moeilijk te bemannen, veel factoren zitten daar eenmaal voor tegen.

Dingen die deze wereld (wederom) pijnlijk duidelijk zijn geworden:
1. Een new-gen (zoals sommige Salt-spelers i.m.o redelijk onterecht bestempeld zijn) beheerst de huidige META aanzienlijk beter en is ruim 2x zo waardevol als een old-gen met een 9-5 baan, vrouw en andere hobby's;
2. Die eenheden speed 2 is leuk op papier, maar spreekt een beperkte groep spelers aan en bevalt nog minder mensen;
3. Sterke recruits zijn lastig te vinden op een wereld met twee pre-mades;
4. Tegen een rim-claim is gewoon weinig te doen, behalve asociaal hard terugjumpen;
5. Je wint meer als je gewoon een enorme klootzak bent en het tegen het randje van 'onethisch' speelt;

1 -> Salt heeft inderdaad meer ervaring met torenwerelden. Al moet ik zeggen dat veel strats / tactieken ook pas deze wereld ontwikkeld zijn en geen directe betrekking hebben tot vroegere ervaring (neem de zekere splits in de edels of de 5k bijlen tactiek). Maar het feit dat je hier wel serieuze massa's moet opzetten en 1command massa's gedoemd zijn om te falen, heeft Tyrant zich ongetwijfeld aan hebben moeten aanpassen. Al moet ik zeggen dat torens pakken bij buren wel een strat was dat Tyrant goed lag :biggrin:

2 -> De hoge snelheid was deze wereld ook nodig. Als de speed hier 1 was geweest zou het een veel te makkelijke wereld geweest zijn. Ik denk dat de intensiviteit verder wel meevalt. Het feit dat je extreem alert moest zijn in de nacht is zeker wel een punt, dat resulteert sneller in een opgefuckt nachtritme bij veel spelers omdat wekkeren of een noodVV systeem een must geworden was. Maar verder kwamen de massa's niet bepaald frequent. Bijna altijd maar één wave, wat eigenlijk neerkomt op maximaal 24 uur actief spelen waarna het alweer over is. Hoe anders was dat bijvoorbeeld op W73 waar je vaak je tijd moest nemen voor fakemolens verwerken omdat kleuren bijltjes niet gedetecteerd konden worden. In die zin moet je veel meer pieken op deze wereld in plaats van constante activiteit leveren. Het enige minpunt aan snelheid 2 is dat edels een moeilijker verhaal is geworden. Weliswaar brak edelspam niet altijd door vanwege het hoge BLOCK-gehalte op de wereld. Maar áls er een serieuze lading gesniped moest worden, was dat deze wereld moeilijker dan andere werelden. Echter hadden jullie hier ook zelf in mijn ogen diplomatiek gefaald door na te laten in te stemmen met edelspam afspraken om het deffen wat gangbaarder te maken?

3 -> Een gevaarlijke uitspraak, ik zou het hier op eenzijdig willen houden. Wat ik net al noemde, Salt had het nodige geluk zitten bij de kwaliteit aan hun kant en voor Tyrant was het meer zoekwerk. De ene wereld wil dat beter lukken dan de andere.

4 -> Ook al uitgelegd in het eerste deel, hier had veel beter op geanticipeerd kunnen/moeten worden op noord.

5 -> Onetisch is een ander woord dat je in de mond kan leggen, maar ook hier zou ik willen zeggen dat je wat zelfkritischer mag zijn ipv de blik op Salt te houden.

Nou, ik denk dat ik zo de visie vanuit mezelf en vele andere Tyrant spelers wel redelijk heb kunnen samenvatten. Dit was absoluut geen bash richting wie dan ook (oke tbh sommige wel), want zelf had ik deze wereld bepaalde zaken ook heel anders aan moeten pakken. Vooral het verliezen van rim-gebied is iets waar ik zelf flink van baal, maar letterlijk alles was al aan Salt verbonden voor ik besefte dat het zo'n wereld zou worden. Tactisch outplayed? Ja eigenlijk wel, maar ook gewoon expres voor gekozen er in het begin niet wederom zo in te staan. Ook qua spelers heb ik niet zoveel kunnen aanleveren als ik voorheen heb kunnen doen en qua carryen kon ik op W71 de motivatie meer opbrengen. Als laatste hadden we die rim-regels nooit moeten accepteren, want daar lag nog veel potentie bleek achteraf om de kwantitatieve achterstand iets te compenseren. Nou na de hand ook in eigen boezem gestoken te hebben denk ik deze Joachim-achtige post wel zo onderhand te kunnen afsluiten.

Een voor mijn gevoel eerlijke conclusie en respect dat je er ook voor wilt uitkomen dat er fouten zijn gemaakt. Ergens merk ik ook de dubbele laag in je post, omdat je duidelijk wel een aantal fouten inziet bij Tyrant zoals in dit stuk, maar Salt zoveel mogelijk verantwoordelijk gehouden wordt bij het veroorzaken van deze problemen.

Toentertijd was ik op W73 erg kritisch op @Roald97 zijn vindingrijk op het gebied van oplossingen zoeken, maar na deze wereld kan ik begrip opbrengen voor zijn standpunten. Zodra je in zo'n situatie zit (denk dat deze situatie redelijk vergelijkbaar is) merk je pas dat wat van de buitenkant effectief lijkt, intern lang niet altijd realistisch is.

You win some, you lose some. Op W71 versloeg ik René en hij heeft Tyrant (en dus mij) op W76 praktisch verslagen. Als laatste nog even de complimenten aan Joachim, want die eerste massa van de laatste 2 waves staat voor mij in de top-3 van wat ik op werelden gezien heb.

Ik denk persoonlijk dat Imago en Tyrant ook verdomd veel op elkaar lijken overigens :tongue:.

En bedankt voor het compliment :wink: het blijft echter een stam effort, want de uitvoering was een behoorlijke uitdaging waar iedereen zich doorheen heeft kunnen slaan.
 
Laatst bewerkt:

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Een voor mijn gevoel eerlijke conclusie en respect dat je er ook voor wilt uitkomen dat er fouten zijn gemaakt. Ergens merk ik ook de dubbele laag in je post, omdat je duidelijk wel een aantal fouten inziet bij Tyrant zoals in dit stuk, maar Salt zoveel mogelijk verantwoordelijk gehouden wordt bij het veroorzaken van deze problemen.

Er zit geen dubbele laag in deze post. Het enige waar ik Salt voor verantwoordelijk zou houden is dat zij actiever zijn, betere recruits hebben gedaan en betere massa's hebben opgezet dan wij. Wat ik nog steeds jammer vind is dat we richting een 13 vs 13 gegaan zijn, want een 8 vs 8 had voor ons veel voordeliger geweest. Dat weet jij ook, want je geeft zelf al aan dat Salt erg gelukkig in het vinden van recruits was.

Kortom: Goed gespeeld en jullie waren overduidelijk de betere deze wereld.
 
Reactiescore
7.918
Snap het hele nut van de discussie niet geheel. We geven duidelijk aan dat het klaar is. Dit is puur zout op de wond gooien. Jullie hebben gewonnen, wij verloren. Gg, zien jullie de volgende wereld weer.
 
Reactiescore
1.363
Snap het hele nut van de discussie niet geheel. We geven duidelijk aan dat het klaar is. Dit is puur zout op de wond gooien. Jullie hebben gewonnen, wij verloren. Gg, zien jullie de volgende wereld weer.
2de keer op rij dat jij hebt verloren. wat ben jij toch een slechte twer. ik kan bij jou in de leer gaan; janknoob.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Die 5k bijlen tactiek ging ik inzetten voor de eerste keer ooit. Jullie massa kwam eerst op ons en ‘opeens’ hadden jullie die tactiek ook.

Dat is nou iets wat ik echt vreemd vind.
 
Reactiescore
1.918
Die 5k bijlen tactiek ging ik inzetten voor de eerste keer ooit. Jullie massa kwam eerst op ons en ‘opeens’ hadden jullie die tactiek ook.

Dat is nou iets wat ik echt vreemd vind.
Je moest eens weten hoe dat tot stand gekomen is haha
Het originele plan is afgevoerd omdat het te OP was

1610884477933.png
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan