Oorlogstopic Salt vs Tyrant

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Beste lezers,

In deze tumultueuze wereld is er in de afgelopen maand veel gebeurd. In de laatste weken van december werd er een NAP tussen Tyrant en Salt afgesloten. Afgezien van het hete hangijzer dat ontstond omtrent enkele vermeende illegale CF's hebben beide stammen tijd gehad om zich op te laden voor een spectaculaire strijd in 2021. In deze oorlogspost wou ik jullie meenemen naar de gebeurtenissen van de afgelopen twee weken en kan dit topic gebruikt worden om het verder over offensieven te hebben.

06-01-2021 Tower Defence
Tyrant was nog ijverig bezig om de rim weg te spelen en was de beurt eerst aan Salt om een massa te organiseren. De massa begon op deze dag serieuze vormen aan te nemen en de aankomst stond vastgesteld op de middag van 7 januari. Het viel Tyrant op dat we een crossmassa deden, noord gooide incs op zuid en zuid op noord. Tyrant heeft als reactie hierop tijdens het versturen stevig torens gepakt door middel van jumps. Hier wat beelden in Salt:


Dat is een strategische zet geweest van Tyrant en een aantal in Salt werden al pessimistischer over de kansen, vanwege het torenbereik op noord dat een stuk sneller kleuren zou onthullen. Gelukkig bleef @Kipdrik ten alle tijden positief en het versturen ging vrolijk door, de rode bijlen werden verzonden op de noordelijke accounts Stolz, ATL, Beertje en TDM. Vlak voor middernacht druppelden de rode bijltjes binnen bij de torens van Tyrant.

07-01-2021 Code Rood

Uiteindelijk liep er een groot getal rode incs op de vier bovengenoemde targets. Echter werden er toch twee targets gefopt, omdat er "rode fakes" in de incs verwerkt zaten. Dit gold voor ATL en TDM, die fakes kregen met 5000 bijl erin. Het restant van de clear liep op de echte targets met een groot deel van de overgebleven kracht.

1610736950148.png

ATL leek het niet erg te vinden en gooide driekwart van de rode bijlen op BLOCK OK. In welke mate de stacks waren zullen we nooit weten, het had in ieder geval zijn effect. Dit percentage gold niet voor de spelers Beertje Paddington en Der Stolz die overspoeld werden met de bijltjes en een zeer mager blockgehalte hadden. Het feest werd pas compleet bij het edelfestijn. Het tempo lag heel hoog, er zaten onverwachte deffsplits tussen en de dodgetijd was er niet meer. Ook werden er vanuit veel hoeken scherpe antisnipes gezet om de massa compleet te maken. Veel recaps sneuvelden op de onschuldig ogende bruine bijlen waar toch een zware deffsplit op het einde in verwerkt zat. Dit heeft Stolz uiteindelijk ook de kop gekost.

1610794568005.png

Het was goed raak op Beertje Paddington en Der Stolz. Beide accounts werden gerekt en de massa leek met vlag en wimpel geslaagd te zijn voor Salt. Het eindresultaat was +44 in het voordeel van Salt. Paddington verloor een twintigtal dorpen en wannabe Gandalf 24. Hier nog beelden gespot van hem:


Statistieken

Zijde 1:
Stammen: Salt
Zijde 2:
Stammen: Tyrant

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
118
Kant 2: 74
Verschil: 44

chart


mocht het u troosten: 36 mensen binnen Salt hadden hun steun betuigd:
1610751453480.png


12-01-2021 Code Rood Part 2
Er was binnen Salt na de geslaagde massa honger naar meer. Terwijl Tyrant zijn wonden nog aan het likken was, wilde Salt nog meer zout in de wonden wrijven. Een vrij gelijkwaardige setup als de vorige keer, maar ditmaal werd TAS erbij betrokken naast alle noordelijke accounts. Why Not en Night Train mochten deze massa ook even proeven aan een reeks dorpen van TAS, maar The American Recapper was alert. Stolz hield de verliezen ook beperkt, en TAS was op het eerste zicht goed geholpen door zijn buren. Tyrant had zich op dit front goed herpakt en de schade binnen de perken gehouden.

Het andere main target van de massa was TimeDoesMatter. Ook zij mochten een keer beginnen aan het grote werk. Of moet ik zeggen, de VV'er? Tientonner, een grote fan van flank accounts, heeft het grootste VV werk gedaan op het account. Het was een moeilijk deffbaar front gezien de geïsoleerde ligging van TDM, en gevaar lag op de loer. Tot overmaat van ramp besloot TW ook nog eens een prachtige spelupdate midden op de middag erdoorheen te duwen waardoor een paar deffscripts even lam lagen. Dit was ook niet bevorderlijk voor Tyrant. Uiteindelijk verloor TDM zes dorpen wat op zijn cluster een behoorlijke impact had gemaakt. De volledige oostflank was opengebroken.

1610797965825.png

Zijde 1:
Stammen: Salt
Zijde 2:
Stammen: Tyrant

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
46
Kant 2: 36
Verschil: 10

chart


Deze massa eindigde in een +10 voor Salt. Zeker geen onverdienstelijk resultaat voor Tyrant gezien de omstandigheden, maar ze werden wel dieper in het moeras gedrukt.

14-01-2021 The Counter
Het antwoord van Tyrant liet niet lang op zich wachten en in de nasleep van de tweede wave van Salt rechtte Tyrant zijn rug en werd er een counteroffensief op stelten gezet. Het feit dat het hele noorden verlamd was bood Tyrant echter niet veel perspectief. Hierdoor was Tyrant gedwongen om een offensief op het deel te gooien waar ze nog overeind stonden, in de core en zuid. En dit gebeurde. Een massa op Inevitable was onvermijdelijk en ook What The Duck kreeg een stevige massa voor de kiezen. Een grote lading splits en een frontbash waren twee belangrijke elementen die Tyrant in de massa verwerkte. Hierbijkomend was er een activiteitsprobleem die dag voor Inevitable. Gelukkig voor Salt liep er nog een noname rond ergens genaamd @EquinoxDR . Misschien een relatief onbekende speler, maar samen met Zidan heeft hij die dag op Inevitable aan het roer gestaan. En dat liep ook niet slecht af, want dorpsverlies werd keurig afgewend. Helaas kreeg Rene "El Rona" het wel hoog in zijn bol en besloot hij "memes" te maken, maar er hoeven enkel nog baby's in geplaatst te worden en zijn niveau matcht Martijn.

What the Duck was het tweede grote target in de massa van Tyrant. Op de cruciale uren nam Kyle het heft in handen en werd er een stevig potje geclashed. Dorpsverlies kon niet voorkomen worden en deze eend heeft twee dorpen in moeten leveren aan Tyrant. Geen groot verlies, maar het feit is wel dat Tyrant voor het eerst deze wereld Salt dorpen afhandig maakte. En de paarden gingen massaal naar het slachthuis:

1610789240760.png

Wellicht het totale resultaat (+2) niet iets om naar huis te schrijven, en als ik Tyrant ook zo hoorde gingen er veel dingen fout. Niet onoverkomelijk, aangezien er waarschijnlijk nog VV restricties heersten van de Salt massa en het een roerige periode was. Toch denk ik dat er genoeg positieve dingen te noemen zijn deze massa en heb ik vooral respect voor het feit dat edelspam binnen de perken gehouden werd en er veel splits werden gegooid. En laten we eerlijk zijn, Tyrant heeft nu eenmaal minder middelen gehad om iets te forceren op Salt, dus een gelijkwaardig resultaat was een moeilijke opgave.

How the Cacturntables...

Ondanks de grote Tyrant massa die liep had Cacturne snode plannen voor die dag. TimeDoesMatter maakte al langere tijd geen frisse indruk en Cacturne rook bloed. Met een semi blitz wilden ze een speldenprik uitdelen. Uiteindelijk stortte het bij TDM als een kaartenhuis in elkaar en was het om middernacht twaalf dorpen kwijt die dag. Had deze doos van Pandora zelf geen deff aangevraagd of wás deze deff er niet? Laat ik u meenemen naar Schedel. Schedel was een afleidingstarget deze dag waar Tyrant toch gretig gebruik maakte van dezelfde tactiek om rode fakes te gooien. Ditmaal niet alleen met 5000 bijl, maar ook met defftroepen. Uit onderzoek bleek dat er ruim een miljoen defftroepen op Schedel waren gegooid ter afleiding. Een opvallend gegeven met noord dat in zak en as lag.

1610791424814.png

Een resultaat op TDM dat ongetwijfeld vriend en vijand verrast heeft. Voor Tyrant werd de bittere nasmaak enkel nog bitterder. Uit anonieme bronnen was ook vernomen dat er intern wel genoeg te beleven viel en verscheidene Tyrant spelers alweer een bezoekje brachten aan de supermarkt omdat hun popcorn alweer op was.

De dag eindigde onverwacht alsnog in de plus voor Salt, en er werden zelfs dubbele cijfers overlegd.

Zijde 1:
Stammen: Salt
Zijde 2:
Stammen: Tyrant

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
46
Kant 2: 36
Verschil: 10

chart


16-01-2021
Het was mijn dagelijks ritueel geworden. Elke dag als ik wakker werd was de eerste handeling van de dag op mijn mobiel inloggen op TW en op de kaart kijken of er geen CF's bijgekomen zijn. Tot mijn verbazing waren er vandaag spontaan twee puistjes uit het Snow cluster verdwenen. "The fuck, bugged de TW app alweer?" dacht ik. Maar nee, Mienmaaiers werd verrast en zijn twee diepe torendorpen zagen ze in rook opgaan. Een grote domper voor ze, aangezien die torens toch een stevig verdedigend voordeel opleverden. Als sneeuw voor de zon is dat voordeel nu verdwenen. Complimenten voor Snow/TNP voor het aandurven van deze actie!

Hoe nu?

Samenvattende statistiek afgelopen weken:
1610797403610.png

De toekomst ziet er allesbehalve rooskleurig uit voor Tyrant. De schade die ze opgelopen hebben, valt structureel erg moeilijk op te lossen. We zien dat Stolz wordt geïnternd door TAS en Noire een deel van TAS overneemt. Wat er met de flank gaat gebeuren moet nog blijken. Het is een zware achterstand, maar ik ben benieuwd of Tyrant in staat is veerkracht te tonen en het onderste uit de kan haalt!

Ook hebben ze een aanwervingstopic gemaakt aangezien nieuwe manschappen vrij welkom kunnen zijn in deze zware periode:

Ik hoop voor Tyrant dat het topic een succes wordt en deze wereld nog een goed (en lang) vervolg krijgt!

Joachim
 

Bijlagen

  • 1610752771541.png
    1610752771541.png
    772 KB · Weergaven: 14
  • 1610753304111.png
    1610753304111.png
    398,5 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.753
Fijn topic, goeie titel. 5 reeten.
a2b7ddf5_dumpertreeten_ass.png (2).pnga2b7ddf5_dumpertreeten_ass.png (2).pnga2b7ddf5_dumpertreeten_ass.png (2).pnga2b7ddf5_dumpertreeten_ass.png (2).pnga2b7ddf5_dumpertreeten_ass.png (2).png
 
Reactiescore
2.369
Van al die pontiele namen die ik voorbij heb zien komen heb je deze gekozen?


Voor de rest prima topic, genoeg Cacturne hype om te liken
en terecht, kakturne boven
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Is die Anaalyse een typfout of een woordgrap van iemand die nog nooit een vrouw heeft aangeraakt? Dan weten we denk allemaal direct waar de voorkeur van onze Joachim ligt...
 
Reactiescore
2.878
Is die Anaalyse een typfout of een woordgrap van iemand die nog nooit een vrouw heeft aangeraakt? Dan weten we denk allemaal direct waar de voorkeur van onze Joachim ligt...

Zou vanavond die grote friet zonder zout bestellen.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Reactiescore
32
Ook niks van mij geleerd blijkbaar op gebied van oorlogstopics! :eek:
 

Deleted User - 1942737

Guest
Toch wel de slechtste titel voor een oorlogstopic die ik ooit gezien heb, de tekst is gelukkig ontzettend veel beter.

Zou tof zijn als er vanuit Tyrant ook enige reactie of hun visie op de gebeurtenissen tot nu toe zou komen, hopelijk is daar animo voor.
+1 zou dit zeker ook wel willen zien! Nu op zoek naar een vlotte schrijver aan die kant.
 
Reactiescore
7.918
Zou tof zijn als er vanuit Tyrant ook enige reactie of hun visie op de gebeurtenissen tot nu toe zou komen, hopelijk is daar animo voor.

Niet nodig. Hoe het vannacht gelopen is heb ik weinig woorden voor over. Dat snappen jullie zelf ook wel. Het is niet voor niks dat er juist vannacht gekozen is voor de aanval, dat is geen toeval. Voor degenen die zich afvragen hoe of wat mag zich bij zijn eigen Salt leiding of Snow zelf melden..
 
Bovenaan