Oorlogstopic Salt vs Tyrant

Reactiescore
5.686
Tuurlijk was Tyrant veel meer gebaad bij een 8vs8, daar dat in de lijn der verwachtingen lag. Daarbij idd het bijkomend punt van de activiteit op accounts en de ligging van de clusters. Verder denk ik die dunne vrij gelijke phalanxen bij Salt veel meer in het voordeel zijn van Salt, zij hebben meer activiteit en kunnen zo veel meer mee-snipen en edels gooien dan als je grotere phalanxen had gehad met meer een 1vs1 dan nu soms een 1vs2/3/4. Oja en, we hadden geen twijfelachtige recruits hoeven te doen.
 
Reactiescore
2.444
Tuurlijk was Tyrant veel meer gebaad bij een 8vs8, daar dat in de lijn der verwachtingen lag. Daarbij idd het bijkomend punt van de activiteit op accounts en de ligging van de clusters. Verder denk ik die dunne vrij gelijke phalanxen bij Salt veel meer in het voordeel zijn van Salt, zij hebben meer activiteit en kunnen zo veel meer mee-snipen en edels gooien dan als je grotere phalanxen had gehad met meer een 1vs1 dan nu soms een 1vs2/3/4

Ik kan me daar wel in vinden hoor, maar de situatie zoals hij is met de extra account's is al vrij lang bekend. Ik vind het daarom gewoon nog vreemd dat account's in de core bepaalde lijnen toegekend of opgeëist hebben ondanks dat de situatie duidelijk was. Of dat deze lijnen niet aangepast zijn aan de situatie zoals die is.
 
Reactiescore
271
Ik kan me daar wel in vinden hoor, maar de situatie zoals hij is met de extra account's is al vrij lang bekend. Ik vind het daarom gewoon nog vreemd dat account's in de core bepaalde lijnen toegekend of opgeëist hebben ondanks dat de situatie duidelijk was. Of dat deze lijnen niet aangepast zijn aan de situatie zoals die is.

Ben wel benieuwd, hoe hadden jullie de lijnen gelegd als jullie tyrant waren?
 
Reactiescore
5.686
Ik kan me daar wel in vinden hoor, maar de situatie zoals hij is met de extra account's is al vrij lang bekend. Ik vind het daarom gewoon nog vreemd dat account's in de core bepaalde lijnen toegekend of opgeëist hebben ondanks dat de situatie duidelijk was. Of dat deze lijnen niet aangepast zijn aan de situatie zoals die is.
Bij Stolz is dit wel gebeurd die een deel safe van Noire heeft gekregen voor safe deff. Voor de rest heb ik persoonlijk nooit nee gezegd tegen het afstaan van safe, maar het is ook een vrij risicovolle onderneming daar wij al vrij snel leverancier waren van deff waar nodig. Ja dit had wellicht anders aangepakt kunnen en moeten worden, ik weer zelf niet hoe dit gelopen is oid dus kan niet zeggen of het een goede of slechte stand van zaken is. De uitkomst is slecht ja, dat sowieso, maar de overweging weet ik niet.
 
Reactiescore
447
Ben wel benieuwd, hoe hadden jullie de lijnen gelegd als jullie tyrant waren?
Noire en reol breder front en dan tas nie zo tussen stolz en noire gevrongen maar meer noord. En dan de rimlijnen wat eerlijer verdelen. Maar das mijn mening :)
 
Reactiescore
983
Noire en reol breder front en dan tas nie zo tussen stolz en noire gevrongen maar meer noord. En dan de rimlijnen wat eerlijer verdelen. Maar das mijn mening :)
We hadden toen der tijd expres tas tussen noire en reol gezet omdat we hoop hadden in het redelijk bezetten van de rim met een toch nog actief beertje team en tdm. In het begin ging dat ook erg goed tot het opeens keihard inzakte. Zoals de situatie waar we nu in zitten ofc.
 
Reactiescore
2.477
We hadden toen der tijd expres tas tussen noire en reol gezet omdat we hoop hadden in het redelijk bezetten van de rim met een toch nog actief beertje team en tdm. In het begin ging dat ook erg goed tot het opeens keihard inzakte. Zoals de situatie waar we nu in zitten ofc.
Tja, ik had persoonlijk gewoon TDM core laten liggen en een hoger aangeschreven team als TAS op de flank gelegd. Ze lagen er al deels en het zou ook een pak tijd -en gebied?- hebben gekost. Het is laatste werelden wel gebleken dat je accounts op de flank van groter belang zijn dan diegene in de core.

De rim kon ook een stuk beter verdeeld kunnen worden, kijk naar Reol, Noire, Dotn die nog steeds een kolossale rim te edelen hebben integendeel tot Stolz, TAS, ATL en Beertje.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Het gaat wel wat dieper dan dat hoor, wij werden hierdoor genoodzaakt dingen om te gooien of aan te nemen die normaliter nooit zouden gebeuren. Dit zorgde voor recruits als beertje, tdm, en holy crusaders die (met alle respect) niet bij de rest van ons pasten op gebied van activiteit gepaard met kwaliteit. Tyrant is hier zelf ook schuldig aan geweest en had het nooit hoeven doen en heeft zelf ook dingen gedaan dat deze cirkel in stand hield.
Achteraf hadden jullie de luxe dat jullie recruits beter lagen en bezet waren met het gelukje van cacturne er nog bij.

Nogmaals onze insteek is vanaf het begin geweest zo klein mogelijk te blijven om met een groep waarvan we weten hoe het zit de wereld konden gaan spelen. Ja, dit viel te betwisten doordat Melvin in zekere zin in het leidingsteam kwam, maar alsnog zouden wij het er allemaal mee eens moeten zijn. Je kunt ook zien aan de phalanxen dat Salt beter voorbereid was op recruits dan ons. Je ziet bij ons heel goed de originele groep van Noire,reol, Deceiver, kyuka en Murus.

Dat het niet bij een 8vs8 gebleven is is logisch, maar in een zeker zin ook tegen onze verwachting in en jammer te noemen.

Op dat vlak wringt het natuurlijk een beetje. Als er rekening wordt gehouden met een 8v8 moet je die acht accounts niet allemaal rond de core positioneren waardoor de flanken nog ingevuld moeten worden. Overigens: rest van deze post is wat algemener en niet direct met betrekking tot jouw post.

Voor een schets zou je die breedte als front krijgen bij Cala en ATL als het bij een 8v8 bleef (en er geen frontverschuiving oid plaats zou vinden):

1610879839829.png

Dus in welke zin was 8v8 een realistische verwachting of is dit een "mooi praatje/streven"? Flanken moet je immers invullen, je kunt nog betwisten of je dan met één of twee accounts goed zit, dat zeker, maar 8v8 is absoluut geen reële verwachting waar Salt van wordt verweten van dat streven omzeep te halen. Om ook maar niet te vergeten dat ATL geprobeerd heeft Mashup naar hun kant te halen. Niks mis mee natuurlijk, maar dat laat ook zien dat er vanaf jullie kant wel degelijk gezocht werd naar een invulling. Echter was Salt gewoon eerder klaar met "zoeken" en was Tyrant nog bezig met dat proces.

Ik weet dat je aangaf dat de 8v8 niet logisch meer was Tom, maar dat was het vanaf het begin al niet voor beide stammen. Je noemt het tegen jullie verwachting in, maar ik denk dat je met die brede positionering van Tyrant wel beter wist of had moeten weten dat de 8v8 een illusie zou zijn.
 
Reactiescore
1.892
Je noemt het tegen jullie verwachting in, maar ik denk dat je met die brede positionering van Tyrant wel beter wist of had moeten weten dat de 8v8 een illusie zou zijn.
Deze volg ik even niet. Leg eens uit?
 
Reactiescore
5.686
Op dat vlak wringt het natuurlijk een beetje. Als er rekening wordt gehouden met een 8v8 moet je die acht accounts niet allemaal rond de core positioneren waardoor de flanken nog ingevuld moeten worden. Overigens: rest van deze post is wat algemener en niet direct met betrekking tot jouw post.

Voor een schets zou je die breedte als front krijgen bij Cala en ATL als het bij een 8v8 bleef (en er geen frontverschuiving oid plaats zou vinden):

Bekijk bijlage 26176

Dus in welke zin was 8v8 een realistische verwachting of is dit een "mooi praatje/streven"? Flanken moet je immers invullen, je kunt nog betwisten of je dan met één of twee accounts goed zit, dat zeker, maar 8v8 is absoluut geen reële verwachting waar Salt van wordt verweten van dat streven omzeep te halen. Om ook maar niet te vergeten dat ATL geprobeerd heeft Mashup naar hun kant te halen. Niks mis mee natuurlijk, maar dat laat ook zien dat er vanaf jullie kant wel degelijk gezocht werd naar een invulling. Echter was Salt gewoon eerder klaar met "zoeken" en was Tyrant nog bezig met dat proces.

Ik weet dat je aangaf dat de 8v8 niet logisch meer was Tom, maar dat was het vanaf het begin al niet voor beide stammen. Je noemt het tegen jullie verwachting in, maar ik denk dat je met die brede positionering van Tyrant wel beter wist of had moeten weten dat de 8v8 een illusie zou zijn.
Nouja, nu schets je een plaatje van een perfect verdeelde wereld rond de 50/50 verhouding, wat feitelijk nooit heeft plaatsgevonden. Ik weet jullie start dorp niet meer, maar die was vrij ver noord en de aansluiting met Shelby was geloof ik best ver weg. Oké, hadden we op kunnen anticiperen. Vervolgens recruit je daar Cacturne en Mashup die al op onze zogenaamde helft lagen. Mien bijv is van een account afgehaald al bestaand met nog enkele andere en er neer gelegd, op onze kant om daarna wel met boosten zsm ruimte te creëren zuid, zoals jullie noord hebben gedaan. Verschil zit hem denk ik voornamelijk in dat Cacturne, mashup, prophecy (of iets) en daarvoor ook baken recruits allemaal kwamen met een team met als gevolg dat niet direct de originele kern zou hoeven over te stappen oid. Wij deden dit later ook, maar kwalitatief waren deze dus uiteindelijk minder dan bijv een Mashup, waar later Ezra ook nog op kon.

In welk opzicht 8vs8 een goed streven was? Alle denk ik, wij zijn nooit begonnen met het idee direct de wereldwinst mee te nemen. Dus ookal was het voor ons niet eerlijk, dan was dat maar zo. Feit is dat je dan wel 8 accounts hebt met spelers die je kent, vertrouwt en op kunt bouwen. Nu werden we geforceerd te recruiten (wat we ook niet hadden kunnen doen) en eindigde we met accounts waar we vrijwel geen controle of kennis over hebben. Dat is toch een feit?
 
Reactiescore
447
De manier waarop sommige bij tyrant zich gedraagden tov de mindere accounts en spelers. Helpt natuurlijk ook nie echt he. In plaats van te helpen werden ze veelal uitgescholden en uitgelachen door oa Melvin. Want dat was exact hetzelfde zoals hij op 73 tegen oa ons deed omdat we een zwak account waren. Je kan dan hun vv doen inderdaad maar als je hen dan uitlacht en uitscheld omdat ze hun vv zetten. Dan is het spelplezier er snel van af...
 
Reactiescore
3.540
Ik lees hier ontzettend veel verwijten naar de mindere accounts toe, wat ergens wel te begrijpen is. Maar aan de andere kant is het ook zaak als stam om je zwakke punten te erkennen en er beter mee om te gaan. Het is belachelijk hoe weinig stacks TDM heeft gehad voor de laatste paar weken, en zowel Beertje als TDM waren onderbemand. Binnen Salt is er ook wel eens een account onderbemand geweest, en daar zijn altijd direct passende oplossingen voor gevonden. Tevens werken wij veel met floaters wat iets is waar tyrant nog wel wat meer gebruik van mag maken, als onze massa’s volledig noord zijn is onderbemanning echt een slap excuus aangezien je makkelijk iemand van zuid op noord kan laten loggen als je ze maar vanaf de eerste inc niet laat loggen.

Het is heel makkelijk om de gesneuvelde accounts te blamen, maar je moet ook kijken naar wat je zelf anders had kunnen doen om dit te voorkomen.
 
Reactiescore
1.918
Het gaat wel wat dieper dan dat hoor, wij werden hierdoor genoodzaakt dingen om te gooien of aan te nemen die normaliter nooit zouden gebeuren. Dit zorgde voor recruits als beertje, tdm, en holy crusaders die (met alle respect) niet bij de rest van ons pasten op gebied van activiteit gepaard met kwaliteit. Tyrant is hier zelf ook schuldig aan geweest en had het nooit hoeven doen en heeft zelf ook dingen gedaan dat deze cirkel in stand hield.
Achteraf hadden jullie de luxe dat jullie recruits beter lagen en bezet waren met het gelukje van cacturne er nog bij.

Nogmaals onze insteek is vanaf het begin geweest zo klein mogelijk te blijven om met een groep waarvan we weten hoe het zit de wereld konden gaan spelen. Ja, dit viel te betwisten doordat Melvin in zekere zin in het leidingsteam kwam, maar alsnog zouden wij het er allemaal mee eens moeten zijn. Je kunt ook zien aan de phalanxen dat Salt beter voorbereid was op recruits dan ons. Je ziet bij ons heel goed de originele groep van Noire,reol, Deceiver, kyuka en Murus.

Dat het niet bij een 8vs8 gebleven is is logisch, maar in een zeker zin ook tegen onze verwachting in en jammer te noemen.


Dat is ook niet heel erg gek als je ziet dat deze accounts overeenstemmen met de makkelijker houdbare fronten? Het is ok dat je ze zegt minder kwaliteit te moeten aannemen maar waarom geef je deze mensen dan de moeilijkste fronten? Vrij bizar toch
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Ik lees hier ontzettend veel verwijten naar de mindere accounts toe, wat ergens wel te begrijpen is. Maar aan de andere kant is het ook zaak als stam om je zwakke punten te erkennen en er beter mee om te gaan. Het is belachelijk hoe weinig stacks TDM heeft gehad voor de laatste paar weken, en zowel Beertje als TDM waren onderbemand. Binnen Salt is er ook wel eens een account onderbemand geweest, en daar zijn altijd direct passende oplossingen voor gevonden. Tevens werken wij veel met floaters wat iets is waar tyrant nog wel wat meer gebruik van mag maken, als onze massa’s volledig noord zijn is onderbemanning echt een slap excuus aangezien je makkelijk iemand van zuid op noord kan laten loggen als je ze maar vanaf de eerste inc niet laat loggen.

Het is heel makkelijk om de gesneuvelde accounts te blamen, maar je moet ook kijken naar wat je zelf anders had kunnen doen om dit te voorkomen.

Je speelt makkelijker met Floaters wanneer je meer dan gemiddeld één extreem actieve speler per account hebt.

Ik denk eerlijk gezegd dat een 8 vs 8 ook in voordeel was geweest. Waar Baken op een gegeven moment gebroken was hadden we sneller met Qui schedel en WTD naar front kunnen edelen i.p.v. ze te recruiten. (waar overigens op dat moment ook niet iedereen achter stond) Door hun te verleggen heeft het ons veel tijd gekost om veel ruimte te pakken zuid waardoor jullie er beter te kwamen liggen. Nu hebben we een gelijke strijd maar het had in mijn ogen een flinke overmacht voor ons kunnen zijn.

Tot in C55 werkte de spelers met jullie samen, dus dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
5.686
Ik gok dat je naar mij refereert? Ik blame niemand hoor, als iemand spelers ondersteund ben ik dat wel, letterlijk en figuurlijk. Ik geef gewoon aan waar het op staat.

Ja leuk, die floaters, vooral als je genoeg spelers hebt om de overige accounts te bezetten. Maar heb nog even een suprise, hebben we niet. Voor de rest, zijn er idd spelers overgestapt door een dag niet te loggen, maar als dit altijd dezelfde zijn is het ook wel vermoeiend.

Al met al had er op meerdere dingen anders geanticipeerd kunnen worden, maar blijft dat het achteraf makkelijk lullen is. Persoonlijk heb ik deze wereld altijd als prettig ervaren en heeft de stam in mijn optiek altijd positieve vibes gehad op Melvin na.
 
Reactiescore
5.686
Dat is ook niet heel erg gek als je ziet dat deze accounts overeenstemmen met de makkelijker houdbare fronten? Het is ok dat je ze zegt minder kwaliteit te moeten aannemen maar waarom geef je deze mensen dan de moeilijkste fronten? Vrij bizar toch
Wat de redenen hiervoor zijn geweest weet ik niet, dat er weinig safe was is duidelijk, wat het front moeilijker maakt. Ik ben echter geen leiding en vertrouw erop dat Jordi en Melvin o.a hier logische beweegredenen voor hebben. De core accounts hadden een groter front kunnen pakken wellicht ja, maar in het geval van Noire bijv, dan pak je een groter front en krijg je nog meer mogelijke edelaars erbij. Nou ja prima, want wij hebben de dwerg, maar dit vereist misschien activiteit die er dan wel, dan niet is. Het ander gevolg is dat nu Noire zich continu leeg kon zetten, maar groter front zorgt voor (denk ik) grotere afwachtendheid (huh is dit geen woord?) en andere manier van front indeling.

Ja klopt, had gekund, maar niet gebeurd. Zo zijn er nog wel meer dingen, goed om bij stil te staan en van te leren wellicht.
 
Bovenaan