[Oorlogstopic] ''Het gras is altijd groener bij de buren''

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Natuurlijk ''is er nog van alles mogelijk''. Maar eigenlijk moet ik dat even corrigeren: Natuurlijk is er nog van alles mogelijk - voor de huidige Maai spelers. Nuja; tenzij het Corona virus mij en veel andere prominente spelers in Maai zou omleggen. Dan is er inderdaad van alles mogelijk.

Het enige wat 'mis'kan gaan voor Maai is dat het 'valt' door een ruzie en er 2 of meerdere kampen ontstaan. Waarbij kampen tegen elkaar zou gaan vechten en er uiteindelijk een winnaar met fictief 50% van de Maaiers uitkomt. Mogelijk acht een van de kampen het mogelijk om buitenstaanders te rekruteren, die zouden dan eventueel 'ineens' winnen. Echter zal het kamp wat buitenstaanders moet rekruteren per definitie verliezen.

Dit kan arrogant klinken, maar ik acht het volstrekt onmogelijk dat 'mijn' kamp de wereld nog kan verliezen. Er staan al premade plannen waar vrijwel alle prominente spelers van Maai bij betrokken zijn. Daarnaast beheer ik zelf rang 2, is rang 3 onze premade-maat en ligt rang 1 gesandwiched tussen 2 en 3 en zijn de onderlinge banden al vanaf de start uitstekend. Dat blok gaat nooit uit elkaar, daar geloof ik niets van. Tevens is het blok kwalitatief, kwantitatief en qua activiteit 'trekkend' voor de stam geweest en nog altijd. Nou even afgezien van het blok; meer dan de helft van de overige maaiers zijn vrienden van vorige werelden van ''het blok''. De andere helft is inactief(ver).

Moest Maai ooit nog gaan (kunnen) vallen, zal het door een ''anti-maai-kamp'' komen, wat slechts enkele spelers zullen zijn. Die spelers zullen ook volstrekt los van elkaar liggen en geen schijn van kans maken ookal zouden ze de hele resterende wereld (wat in vergelijking totale noobs zijn) erbij betrekken. Denk bijvoorbeeld aan wereld 59. Zolang je zorgt dat je voldoende vrienden in je directe omgeving hebt, zal je altijd de 'winnende hand kaarten' in handen houden. Je kunt het dan zelfs maken om de rang 1, 2 en 3 te kicken terwijl je nog talloze vijanden over hebt en vervolgens alsnog de wereld te winnen.

De stam Maai gaat niet meer kunnen verliezen, de winnende spelers van Maai, welke namen daar staan, dat moet de toekomst uitwijzen. Echter is het voor het mij al uitgesloten dat wie dan ook van de tegenpartij de wereld gaat winnen. Bij de fusie tussen Maai en IDGAF hebben we juist spelers moeten achterlaten die niet binnen de stam pasten. Zij zouden eventuele plaatsen van verlaters gaan innemen en niet omdat ze broodnodig zijn om te kunnen winnen van het zogenaamde ''anti-maai-kamp''.

De enige wereldomgooiende verrassing die er misschien nog zo in zitten zou vanuit Act of Divinity of Collationem kunnen komen, de gene met de oprichtersrechten, ofwel door een grote ruzie tussen goede vrienden op belangrijke posities (als Don pablito Act of divinity zou willen stabben of vica versa) of als heel ex-IDGAF ineens denkt; fuck die shit we worden weer IDGAF, rekruteren alle vijanden en wagen een poging tegen Maai - die kans lijkt mij zéér klein aangezien er warme contacten zijn tussen account van ex-idgaf en de spelers die al langer in maai zitten (naar mijn inziens).
 
Reactiescore
146
Je bent INNO nog vergeten, 5 maanden eerder stoppen is toch ongeveer van een 40 a 50 aantal spelers waar ze een paar honderd euro inkomsten van gaan missen.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Beide

De enige wereldomgooiende verrassing die er misschien nog zo in zitten zou vanuit Act of Divinity of Collationem kunnen komen, de gene met de oprichtersrechten, ofwel door een grote ruzie tussen goede vrienden op belangrijke posities (als Don pablito Act of divinity zou willen stabben of vica versa) of als heel ex-IDGAF ineens denkt; fuck die shit we worden weer IDGAF, rekruteren alle vijanden en wagen een poging tegen Maai - die kans lijkt mij zéér klein aangezien er warme contacten zijn tussen account van ex-idgaf en de spelers die al langer in maai zitten (naar mijn inziens).

Je vergeet dat ik de stam ophef een dag voor het behalen van de overwinningsvoorwaarde waardoor we weer een half jaar punten mogen harken en de halve stam op delete gaat.
 
Reactiescore
55
Mischien kan je dan toch in je eentje de wereld winnen:D
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Die reductie komt er wel, ongeacht de financiële belangen van innogames. Overigens ben ik er vrij zeker van dat het sluiten, wat gaat leiden tot veel spelers die een nieuwe wereld starten, veel meer geld gaat opleveren. Een enkeling geeft geld uit aan een gespeelde wereld, velen geven geld uit voor een goede start om kansrijk te zijn op een nieuwe wereld. Dus ook vanuit financieel oogpunt denk ik dat sluiten verstandiger is dan door laten gaan. Dus ja, Aceshigh is dom.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Einde in zicht dus GoPro gooit een fuck it?

4v3f1i8gbwl.png


Met kataboost en al. Smerig, wat een slechte verliezers zijn jullie zeg.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Om het logboek een beetje lopend te houden schrijf ik nog even een kort stukje over de vorderingen van afgelopen weken. Als ik dit nog een maandje vol houd dan beschrijft dit oorlogstopic vrijwel het hele verloop van de wereld. Zeker omdat de belangrijkste stukken geschiedenis zijn opgenomen in de openingspost en alle gebeurtenissen tijdens de oorlog in weekverslagen waarnaar gerefereerd word in de tweede post.

1. XII biedt nieuw verzet.
XII heeft nieuwe leden geworven en is zodoende voor het eerst de rang 2 stam geworden. Dit waarschijnlijk omdat XII door het begin van de wereld veel belegeringspunten had. XII zou slechts enkele OVW dorpen moeten veroveren en behouden om de wereld te winnen. En dit probeerde ze ook; wat leidde tot ODD-stijgingen bij Maai, tegenwoordig zeldzaam - met uitzondering van Anxiety - de geluksvogel (blauw onderstreept)!

1582567997988.png
1582568053338.png

2. Spijker, Snapsterin en Oneshot zijn (verder) geslacht.
1582568106980.png
1582568129971.png
1582568119179.png

3. Dat brengt ons tot de volgende oorlogsstatistieken:

1582568207013.png

Geen misselijke statjes dus!

De grote edelbaas is met ruime voorsprong Don Pablito, vervolgens Act of Divinity en vervolgens Knuppelvechter.
De offensieve baasjes (binnen de oorlog) zijn respectievelijk Collationem, Noordter en Act of divinity en Don pablito.
De defensieve baas is met uitstek Spijker, met zo een 40% van het totaal odd van de partij weergegeven in het rood.
 
Bovenaan