[Oorlogstopic] ''Het gras is altijd groener bij de buren''

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Kort ingaand om veel vv-uren en 'motivatie'... Jullie hadden dat bondgenootschap met Maai pas moeten opzeggen NADAT IDGAF verslagen was door Maai-Vitare (wat toch wel min of meer een zekerheid was op de lange termijn). Maargoed jullie kozen zelf voor ''extra avontuur'' om Maai (met toch een zeer stevige vv-kracht) in te ruilen voor AX - dat al vanaf dag één kampt met activiteitstekorten ondanks honderdduizend fusies.

Ik haal stiekem toch best een beetje voldoening uit het volgende. Op het moment dat we te horen kregen dat Vitare ons gingen verlaten zei Maai gelijk al dat Vitare direct hun eigen graf zou gaan graven. Vitare en Maai ging hartstikke goed op IDGAF, de harde statistieken waren nog véél sterker in het voordeel dan nu. IDGAF had Vitare niet gebroken tijdens de maai-oorlog. De oorlog is amper twee weekjes gaande en Vitare heeft het al voor elkaar; GoPro uit. Vitare heeft IDGAF dus een enorm cadeau gedaan.

Justin hanteerde een democratisch systeem, waarbij alle leden van Vitare hun eigen beleid mochten bepalen. Het hele falen valt dus niet eens de leiding aan te rekenen maar de domme kortzichtige leden die met hun stemgedrag hun eigen tijd, moeite, geld, account en stam de nek om hebben gedraaid. Ik roep al vanaf het begin; Democratie in een stam werkt niet. Veel accounts denken vooral aan hun eigen belangen of hebben gewoon het inzicht niet om een goede doordachte keuze te kunnen maken. Je kunt stellen dat zo een democratisch besluit, ookal was het een zeer slecht besluit, wel tot meer plezier kan leiden omdat je wel je eigen toekomst hebt gekozen.

Voor mij staat het buiten kijf dat één vaste leider / leidersteam die de keuzes maken kan leiden tot stabiliteit van een stam, dit ook omdat je dan lange termijn beleid gaat voeren met structurele regels en visies. Hoop vooral dat mensen toch even een les trekken uit het ronduit falen van Vitare.
 

DeletedUser79297

Guest
Ik geef je volkomen gelijk hoor. BG met Maai had ons nog enkele weken/maanden meer plezier gegeven (aangezien Maai toch wel van "ons Vitare" had gewonnen)

Niet slim gehandeld maar niks meer aan te doen nu. Ben iig nog blij dat sommige mensen er nog moeite in hebben gestoken, ookal zijn die op 1 hand te tellen...
 
Reactiescore
972
Ik geef je volkomen gelijk hoor. BG met Maai had ons nog enkele weken/maanden meer plezier gegeven (aangezien Maai toch wel van "ons Vitare" had gewonnen)

Niet slim gehandeld maar niks meer aan te doen nu. Ben iig nog blij dat sommige mensen er nog moeite in hebben gestoken, ookal zijn die op 1 hand te tellen...

Laat precies zien hoe hard Justin (alweer) faalt als leider. Zoals Roald al zegt, Maai is de enige stabiele stam, precies om het feit dat de sterkhouders een degelijk inzicht hebben op de wereld. De grote lijnen worden door bewezen en ervaren spelers uitgezet en de rest volgt, waar ieder individu zijn kwaliteit levert. Kunnen een hoop stammen van vandaag de dag wat van leren.


Vandaag mudmen moeten afgeven om vervolgens gekickt te worden.

want de intern king was denk ik bang dat we anders met mudmen zouden gaan rommelen en hij niet meer kon internen.

Wat is er precies gebeurd?
 

DeletedUser20001

Guest
Laat precies zien hoe hard Justin (alweer) faalt als leider. Zoals Roald al zegt, Maai is de enige stabiele stam, precies om het feit dat de sterkhouders een degelijk inzicht hebben op de wereld. De grote lijnen worden door bewezen en ervaren spelers uitgezet en de rest volgt, waar ieder individu zijn kwaliteit levert. Kunnen een hoop stammen van vandaag de dag wat van leren.




Wat is er precies gebeurd?

justin stopt. 24 uur later moeten we vv afgeven en worden we allemaal gekickt door spijker.
 

DeletedUser80615

Guest
Ach, voor genoeg pp wilt hij zn acc wel laten internen denk ik.

§6) Account trading - It is not allowed to play accounts for commercial purposes. It is not allowed to sell, buy or offer accounts or parts of accounts in exchange for Premium points or any other outside benefit.

jammer dat ie het niet mag eh :/ kunnen wel gewoon lekker afspreken dat je gedurende een bepaalde periode slaaf* ahem co wordt ;)
 

DeletedUser77755

Guest
Hoe kunnen er in Oud-AX nu spelers te kort zijn?
De enige echte groei hebben ze verkregen door interns/fusies... je zou verwachten dat er dan toch een speler of 2 per account overschiet als het een samenraapsel is van 6 accounts ;)

Dat terzijde gelaten, waarom de kick? Wat is de redenering daar achter?
 

DeletedUser80615

Guest
Hoe kunnen er in Oud-AX nu spelers te kort zijn?
De enige echte groei hebben ze verkregen door interns/fusies... je zou verwachten dat er dan toch een speler of 2 per account overschiet als het een samenraapsel is van 6 accounts ;)

Dat terzijde gelaten, waarom de kick? Wat is de redenering daar achter?

we doen aan kannibalisme zowel binnen als buiten het spel :eek:

reden kick: overhaaste beslissing op een misverstand. dat is al wat ik erover ga laten vallen...
 

DeletedUser20001

Guest
we doen aan kannibalisme zowel binnen als buiten het spel :eek:

reden kick: overhaaste beslissing op een misverstand. dat is al wat ik erover ga laten vallen...

bedankje voor ons voor het bespelen van al die vv’s. Krijgen we er gewoon een kick voor.
 
Reactiescore
116
Ale... In het belang van een leuke strijd: geeft elkaar een hand!
 

DeletedUser79297

Guest
Die AX accounts zijn zo inactief als wat (behalve spijker). Zoveel internen en dan toch inactief zijn, wonderbaarlijk.

Maai alvast gefeliciteerd, veruit de beste stam gebleken. Of iig niet de problemen van in de stam naar buiten laten komen ;)
 
Reactiescore
19
Die AX accounts zijn zo inactief als wat (behalve spijker). Zoveel internen en dan toch inactief zijn, wonderbaarlijk.

Maai alvast gefeliciteerd, veruit de beste stam gebleken. Of iig niet de problemen van in de stam naar buiten laten komen ;)

Nou mijn teller heeft afgelopen dagen flink bezig geweest (nu is het beter)
 

Deleted User - 487776907

Guest
Een hele goedemorgen aan alle wankers, toekomstige vrouwen en kamelen.

Iets meer dan twee weken geleden ging de oorlog op W68 officieel van start. In die tussentijd zijn er weeral gigantisch veel dingen gebeurd. Als ik mij goed herinner was de laatste update exact 7 dagen na de start dus is het tijd voor een nieuwe week vol met overnames!

Martean meldde dat de eerste week een veelbewogen week was, maar de tweede week was nog veel grootser. De multiple-front techniek werd wederom hervat en er waren weer allerlei acties. Een korte samenvatting:

De Acties:
Helaas, of juist niet, geen gigantische gecoördineerde acties vanuit het DGA kamp. North en Anx kregen vanzelfsprekend de nodige incs, maar DGA heeft hun slagkracht nog niet in haar geheel laten zijn. Daarnaast waren er weer tal van aanvallen die juist de kant van DGA opliepen.

Maai/IDGAF op .ChefDiepvries/Tavern:
Daar waar de stand de eerste week op 20 dorpen verlies voor DGA lag, lijkt het erop dat het echter flink erger is geworden. De stand staat op het moment van typen op 70 dorpen winst voor team IDGAF/Maai en iets in mij zegt dat deze stand in rap tempo gaat stijgen.
Zijde 1:
Stammen: Tavern
Spelers: .ChefDiepvries
Zijde 2:
Stammen: Maai, IDGAF, NAAP
Spelers: A Lone Wolf, King Romein

Timeframe: 19/11/2019 20:00:00tot05/12/2019 09:26:40

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
26
Kant 2: 96
Verschil: 70

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
251,268
Kant 2: 934,076
Verschil: 682,808

chart

Maai op XII:
Daar waar vorige week de massa's op exact dezelfde dag aankwamen, was Chef deze week een dag eerder aan de beurt dan XII. Maar zeker noemenswaardig kregen ook zij weeral een flink aantal clears te koppen. Gezien de toch zeer positieve resultaten van vorige week was er gekozen om gewoon door te beuken op dezelfde targets, namelijk Dpshut en Chemistry. Vorige week nog +45, momenteel staat die stand op 122 (!).
Zijde 1:
Stammen: XII
Zijde 2:
Stammen: Maai

Timeframe: 19/11/2019 20:00:00tot05/12/2019 09:26:40

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
150
Kant 2: 272
Verschil: 122

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
1,457,164
Kant 2: 2,622,465
Verschil: 1,165,301

chart

Maai op Last.:
Tja als alles zo lekker loopt, dan gaan we ook gewoon door op Last uiteraard! Vorige week een winst van 11 dorpjes, deze teller staat nu op 59 (!).
Zijde 1:
Stammen: Last.
Zijde 2:
Stammen: Maai

Timeframe: 19/11/2019 20:00:00tot05/12/2019 09:26:40

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
7
Kant 2: 66
Verschil: 59

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
59,567
Kant 2: 445,166
Verschil: 385,599

chart

Maai/IDGAF/SU8 op het NoPro geisoleerde cluster
Na het te verwachten breken van dit verre cluster zijn we hier lekker door blijven rapen. De verschillen zullen vanzelfsprekend gigantisch zijn opgelopen, maar om het toch even compleet te maken: vorige week 45 winst, momenteel 243.
Zijde 1:
Spelers: paprikablokjes, plaaimout, chelmon rostratus, 007., wanneke
Zijde 2:
Stammen: Maai, IDGAF, SU8

Timeframe: 19/11/2019 20:00:00tot05/12/2019 09:26:40

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
44
Kant 2: 287
Verschil: 243

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
392,925
Kant 2: 2,550,134
Verschil: 2,157,209

chart

DGA op Axienty disorder en The North Remembers
Wederom aanvallen op Anx, King Adjunk en North. Helaas niet met de gigantische slagkracht zoals zij die wellicht kunnen leveren. Ik ben benieuwd of ze iets aan het plannen zijn! Vooralsnog waren vorige week de winsten van team DGA 36 dorpen op de genoemde spelers. Op het moment van spreken staat die teller op 86!
Zijde 1:
Stammen: GoPro, Tavern, NotPro, NoPro
Zijde 2:
Spelers: Anxiety Disorder, The North Remembers., King Adjunk

Timeframe: 19/11/2019 20:00:00tot05/12/2019 09:26:40

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
132
Kant 2: 46
Verschil: 86

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
1,279,449
Kant 2: 448,975
Verschil: 830,474

chart

IDGAF op Cabbie en Spero
Een nieuwe in het lijstje! IDGAF is de aanval gestart op de opsplitsing van GoPro. Spero en Cabbie zijn hun stam verlaten en vormen nu een afzonderlijk clustertje. Naar wat ik heb begrepen is de handdoek nu al in de ring gegooid en schijnen ze al op delete staan. Laten we de resultaten voor zich spreken:
Zijde 1:
Stammen: Spero!
Spelers: Cabbie
Zijde 2:
Stammen: IDGAF

Timeframe: 19/11/2019 20:00:00tot05/12/2019 09:26:40

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
1
Kant 2: 96
Verschil: 95

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
9,901
Kant 2: 936,607
Verschil: 926,706

chart

Met deze nu al gigantische resultaten ben ik benieuwd hoe het er volgende week uit gaat zien. Naar wat ik begrijp is knuppelvechter momenteel een massa aan het verdedigen tegen Last, wie weet hoe die gaat uitpakken en wellicht dat Last als underdog zijnde gaat laten zien dat zij die titel niet meer waard zijn!

Het Totaalplaatje
Zijde 1:

Stammen: Spero!, NoPro, NotPro, GoPro, Last., XII, SPK, SL.
Spelers: Cabbie
Zijde 2:
Stammen: IDGAF, ikke, Romani, SU8, Maai, kant, CDP, NAAP

Timeframe: 19/11/2019 20:00:00tot05/12/2019 09:26:40

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
376
Kant 2: 828
Verschil: 452

chart


Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1:
3,575,495
Kant 2: 7,579,552
Verschil: 4,004,057

chart



De tussenstand

Helaas is er met het afsplitsen van GoPro en het naar verluidt op delete staan van een paar takken van DGA niet geheel juist een "tussenstand" te geven. Wat we wel kunnen doen is concluderen vanuit de hierboven getoonde resultaten en als je het mij vraagt zeggen ze meer dan 1000 woorden. GoPro gaat vallen.

De komende weken beloven geen spannende te worden als de resultaten er nu al zo bij liggen. Maar wie weet wat W68 nu weer in zijn petto heeft. Het verleden heeft al meermaals aangetoond dat dit een erg geniepige en karma bewuste wereld kan zijn.

Tot zover weer deze week. Tot de volgende!

-Single Malt
[/QUOTE]
 
Bovenaan