Oorlogstopic | Gaan de Paradepaardjes de woede van Wesleyyyy overleven?

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
wf32d1.png


Beste spelers en volgers van Wereld 71,

Na circa 4 a 5 weken van rust is op het moment van schrijven de eindstrijd van Wereld 71 aan het losbarsten. Met veel bombarie bestormen de edels en clears van TAoW de dorpen van Fier, terwijl ook Fier op zijn beurt bij menig TAoW lid de teller flink laat oplopen. Waar beide stammen voorheen elkaar met rust lieten om beide vijand Hi Ho aan te pakken, zijn afgelopen maand alle phalanxen gedraaid om de wereld voor eens en altijd te beslissen.

Middels dit oorlogstopic wil ik jou als lezer een kijkje in het verleden van de wereld geven, maar eveneens enthousiast maken voor wat komen gaat. Onze tegenstanders van Fier daag ik dan ook uit met een reactie te komen op dit topic, zie het als een uitdaging om TAoW ook op het AF te overtreffen. Graag neem ik enkele minuten van jouw tijd in beslag om je mee te nemen in de lange weg die mijn stam heeft afgelegd om hier te komen. Geen zorgen, onderaan is een timeline aanwezig voor de snelle lezers.

Het verhaal van TAoW
TAOW, de stam die waarschijnlijk niemand kent van W8 maar diezelfde wereld wel winnend afgesloten heeft. Na vele jaren afwezigheid en een sporadische verschijning op w35, waren ze daar ineens, opgericht door United Masters en als snel versterkt met omliggende spelers. Waar vele vroegtijdig het slagveld hebben verlaten, bleven legendes als Fantazija, United Masters, Triballegende en Sjaak Trekhaaak overeind. QQEEZZ kwam hen al snel versterken, die op zijn beurt weer een goed woordje gedaan had voor Kyuka.

Hierna begon het balletje pas echt te rollen, want laatstgenoemde werd toegang verleent om de leiding te nemen binnen de groep. Mindere goden als The Fault in Our Stars, Manoxit en Hamonky maakte plaats voor Et Murus Magnificum. 3 man die plaatsmaken voor 1 speler? Hier begint het stuk in de geschiedenis waar Fier en TAoW voor het eerst ‘last’ van elkaar hadden.

Leone had zijn herenakkoord al gegeven en Against All Odds zou hem op de voet volgen. Niets bleek minder waar, want Leone en Against All Odds bleken TAOW aan het lijntje gehouden te hebben en kozen op het laatste moment toch voor Fier. Daar zaten we dan met matige phalanxen, een minderheid van 8 spelers (gelukkig kwam Mysterious er nog bij) en een kwantitatieve ondermacht.

Toch hielden we het hoofd omhoog en waren de klappen die we de verraders Leone en Against All Odds gegeven hebben niet mis. Circa 1 miljoen aan dorpen van beide spelers haalde we binnen met mooie offensieven. Helaas moest onze zegetocht in het zuiden noodgedwongen stoppen, want zo goed als het zuiden ging... zo hard mis ging het in het noorden.

Mysterious bezweek onder de druk van Hi Ho en ook Kyuka en Murus kregen de volle laag, om over onze bg Alea maar niet te spreken. De enige oplossing om de wereld te keren was een nap met Fier, zodat ook zij front gingen maken met Hi Ho en we de enige pre-made van deze wereld konden afstoppen.

Na de nap bleek alles ineens onze kant op te vallen. Met tactische jumps, verbeterde stacks en uitgekiende massa’s kregen we Hi Ho uiteindelijk op de knieën. Ons goede aanvallende (en verdedigende) spel werd door geheel W71 gelooft. Geen wonder dat de sterkhouders van Hi Ho graag ons kamp kwamen versterken. De interesse was wederzijds, want eindelijk konden we onze 3 plekken opvullen en de kwantitatieve achterstand inhalen.

We hebben besloten Fier de halve wereld en een nette kans op de wereldwinst te geven. Iets wat toenmalig Fier leider Against All Odds en zijn compagnon iL Leone nagelaten hebben door op het allerlaatste moment het herenakkoord aan hun laars te lappen. De halve wereld hebben jullie niet cadeau gekregen om er een spannende strijd van te maken, maar om het ongelijk van Against All Odds en iL Leone met vlag en wimpel te bewijzen. TAOW is en was een betere groep dan Fier, aan ons om dat er bij hen flink in te wrijven. Let’s bring it on!

8g1hwe577lwy.jpg

De eindstrijd
Al snel nadat Hi Ho viel, besloten we samen om de tafel te gaan om er een zo’n eerlijk mogelijke eindstrijd van te maken. Wij leiders onder elkaar verdeelde de wereld nagenoeg perfect in twee gelijke delen en hebben afspraken gemaakt om de wereld uitdagend, interessant en voornamelijk speelbaar te maken. Pure edelspamaccounts, diepe 1Command waves en zoal gebruikelijk de kata’s en cf’s op barbs/onpartijdige spelers kregen de stempel ‘verboden in deze oorlog’. Na een lange weg van internen, onszelf in gereedheid brengen en het verleggen van de nodige fronten zijn er twee parels van phalanxen ontstaan, die vandaag het vuur op elkaar officieel openen.



c2yw9brwxp2d.png

De vragen die de aankomende weken beantwoord zullen worden door de daden
Hoe het verleden vanaf onze kant eruit ziet is bekend en weet ook jij als neutrale lezer nu, maar op de vragen die de aankomende weken beantwoord zullen worden hebben wij beide nog geen correct antwoord:

Blijkt PVM wel echt een Koning bij druk vanuit Night Train?

Zal Firefox ineens lagg of kortsluiting zal hebben wanneer QQ en Pat op bezoek komen?

Valt Tribal door de mand als nep-Legende?

Blijft het ChuChu of gaan we dingen zien als TheTrainGoesRunRun of TheTrainGoesGrayGray?

Heeft DaVinci al iets mooi uitgevonden voor zijn vijand of is zijn einde al ontworpen door Fier?

Sjaak zal moeten kiezen of hij zijn stam tijdens slecht weer op de TrekHaak neemt.

Melvin droomt al van vrije weken waarin hij met Kyuka, ofwel Vakantie, kan. Zal hij als winnaar of verliezer het vliegtuig instappen?

Heeft IJKYO een goeie rechtse in huis of slaat ie nog geen deuk in een pakje boter?

Als Against All Odds Fier doorbreekt, blijft Taow dan op het goeie Pat47?

Is de Murus echt onbreekbaar?


Afsluiting
Al met al beloof het een mooie strijd te worden die hoe dan ook een verdiende winnaar zal krijgen. Vanuit TAoW hopen we op een respectvolle strijd met over en weer mooie doordachte acties. Ook spreken wij de hoop uit dat Fier met een mooie tegenpost zal komen vanuit hun perspectief. Vanuit mijn kant kunnen jullie (hopelijk) regelmatig een update van de stand van zaken in deze oorlog verwachten, blijf dit topic dan ook zeker volgen om op de hoogte te blijven.

Als laatste wil ik jou bedanken voor het lezen van dit oorlogstopic en Valentijn de verdiende credits voor het design geven!

Met vriendelijke groet,

Kyuka namens de volledige stam TAoW

g9vji5nk3dwz.png
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
259
Reserved
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Op een eerlijke, leuke strijd waarbij de beste kant moge winnen :smile:
 
Reactiescore
1.962
Mooie post!

Eerste klappen zijn gelijk raak, hoop dat Fier het hoofd boven water kan houden.
 
Reactiescore
142
Leuke post, ons deel komt uiteraard nog. Beetje delay omdat er een verassing kwam uit Sjaak trekhaak z’n penis-vorm cluster.

Ook Sjaak kan dus af en toe zijn bevrediging vinden :engel:
 
Reactiescore
786
Succes aan beide kampen. Dat deze wereld maar snel voorbij is dan kan ik mijn account terug claimen en weer onder mijn steen kruipen.
Veel liefde voor Lau!
 
Reactiescore
259
Aan het avontuur op w71 komt voor mij, en een aantal anderen ook inmiddels, helaas een einde. De reden hiervan is simpel en duidelijk, ik heb het een kans gegeven maar Fier is vergeleken met eerder geen meter opgeschoten. Op dit forum ga ik uiteraard hier niet in details over vertellen maar Fier kampt met vele interne struggles. In maart toen ik Acta joinde was Fier nog iets meer een stam dan het nu was. Helaas zijn er een aantal bepalende personen ook door de tijd vertrokken, met name op de leidingpositie die deze stam hard nodig heeft. Daarbij hadden we maar voor de helft een Front (sinds de nap met TAOW) waardoor veel problemen met een aantal acc's ook onzichtbaar leken.

In de NAP tijd die begin deze week afliep heb ik de leidingspositie op me genomen om zo de rust en orde weer te herstellen die broodnodig was. De opzegging van de NAP met TAOW kwam voor een aantal hard en onverwachts aan, een aantal anderen zagen dit juist wel aankomen en pleitte al langer om de NAP vanuit Fier op te gaan zeggen om zo deze diplomatie (die melvin buitengewoon slim heeft gespeeld) te voorkomen.
De rust en orde herstellen is goed gegaan. In tussentijd was het wel erg moeilijk om aan nieuwe en vooral ervaren spelers te komen. Met veel pijn en moeite heb ik alle acc's zo goed als kwaad kunnen bezetten. Maar uiteindelijk blijft het een gok of nieuwe spelers mee kunnen en gaan draaien, soms is de gok goed uitgevallen (against all odds bijvoorbeeld) maar in sommige gevallen ook niet (save the whale). Daarbij heeft de ban van thetraingoeschuu ook niet meegeholpen.

Voordat de NAP afliep was het al duidelijk dat het zwaar ging worden. Offensieve plannen werden niet gemaakt, uitgevoerd, door de chaos moest de aankomstdag een dag verschoven worden wat ook rampzalig afliep. En er zijn in fier simpelweg te weinig dragende spelers die extra taken op zich kunnen nemen. Daarbij ga ik geen namen noemen maar een aantal accounts hebben het ook behoorlijk verzaakt voor elkaar en daar zit mijn frustratie en teleurstelling ook in. Tel daar bij op dat ik met mijn nieuwe baan begin en simpelweg wel tijd heb om een account te onderhouden maar niet een hele stam.

Tegelijk steek ik ook deels de hand in eigen boezem. Achteraf gezien ben ik niet het juiste type leider voor deze stam geweest. Los van dat k een tijdje geleden al afwou van de leidingspositie, maar niemand hem wou overnemen, had ik sommige zaken ook anders aangepakt achteraf. Ook ben ik te verantwoordelijk en te druk met andere accounts waardoor ik acta bijv vergat om op dinsdagmiddag vervanging te regelen met ongeveer 15 dorpen verlies als gevolg.

Acta stopt, aantal accounts volgen en ik kijk er niet van op als dit binnen 24u een stambeslissing gaat worden. maar daar laat ik iedereen vrij in deze keuze.
Het was voor mij een lastige keuze, heb veel tijd en energie in deze wereld en stam gestopt. Gelukkig zijn er ook veel positieve dingen gebeurd, is de sfeer in de meer rustigere tijden altijd goed en gezellig geweest, veel stamcalls gedaan en gelachen. En ik wil iedereen die daar op zijn of haar manier een steentje aan heeft bijgedragen daar ook voor bedanken. Ook de personen die ik misschien indirect aanspreek op de mindere dingen, wil ik bedanken voor de goede dingen!

Tenslotte wil ik alvast TAOW feliciteren met de winst van deze wereld, verdiend in mijn ogen op basis van activiteit, kwaliteit en met name stamgevoel. Het spijt mij dat deze eindstrijd niet geworden is wat ik verwacht had, had het liever anders gezien maar ik kan zelf niet tot een andere keuze komen dan deze!
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Schrijven van de oorlogspost heeft langer geduurd dan de oorlog zelf :biggrin:
 

DeletedUser82549

Guest
Helaas, maar wel te verwachten nadat veel sterkhouders de brui eraan gaven tijden geleden...
 
Reactiescore
1.363
Stelletje noobs zeg.. Donders
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Bovenaan