Oorlogstopic: Algemeen

Reactiescore
735
Ik heb serieus overwogen om dat inderdaad voor te stellen, een informele zomer-stop zodat we allemaal een beetje kunnen genieten van ons leven. 14 uur per dag tw'en met zulke temperaturen op die schaarse vrije dagen die ik heb is mij behoorlijk tegen gaan staan. Zal voor vele zou zijn me dunkt.
RT
 
Reactiescore
279
Ik heb serieus overwogen om dat inderdaad voor te stellen, een informele zomer-stop zodat we allemaal een beetje kunnen genieten van ons leven. 14 uur per dag tw'en met zulke temperaturen op die schaarse vrije dagen die ik heb is mij behoorlijk tegen gaan staan. Zal voor vele zou zijn me dunkt.
Had dat ff gezegd voordat de warme zomerdagen voorbij zijn
 
Reactiescore
1.367
Reactiescore
2.303
Fck ezra lekker gedaan. Effe 60 likes scheppen! Real mvp.
 
Reactiescore
1.278
Ik heb serieus overwogen om dat inderdaad voor te stellen, een informele zomer-stop zodat we allemaal een beetje kunnen genieten van ons leven. 14 uur per dag tw'en met zulke temperaturen op die schaarse vrije dagen die ik heb is mij behoorlijk tegen gaan staan. Zal voor vele zou zijn me dunkt.

Jup was niet het geschikte moment om een molen te starten, want die bal kaatsten we mooi terug :).
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.278
Misschien leuk al post Imago iets in de trant zoals ezra destijds deed na de massa van ons
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Nah, lijkt me niet zo zinnig. Voel weinig behoefte om mijn offensief en de uitvoering ervan de hemel in te prijzen noch publiekelijk te bekritiseren. Het enige wat ik er over kan zeggen is dat Spread - zoals het al aangaf - ook heeft kunnen ervaren hoe edelspam is. Met als gevolg dat er bij Noonoo en Savior massaal offjes, recaps en full defs niet gedodged werden, zelfs de eerste clears werden niet gedodged. Gaat niet om 10, 30 maar eerder om 50 tot 70 dorpsinhouden. Begrijp mij goed; daarmee zeg ik totaal niet dat Spread faalt of dat wij beestachtig goed waren, slechts dat de manier van aanvallen - de edelspam - het hele spel de nek aan het omdraaien is en dat timetooltjes, een OP event en triest veel PP daar de hoofdrol in spelen. Ik heb dan ook allang besloten dat dit mijn laatste wereld is, het raakt er allemaal niet beter op.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
735
Edelspam maakt het spelletje er inderdaad niet leuker op. Verder heb ik niet direct inzicht op de troepen bij Noonoo, maar bij Savior waren de verliezen desalniettemin wel minimaal te noemen denk ik. Ter illustratie, er zijn minder troepen verloren gegaan dan een normale dagproductie. Natuurlijk krijg je wat bashes om de oren, maar dit zijn veelal troepen geweest die je laat staan, omdat je de betreffende dorpen toch wil recappen.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Nah, lijkt me niet zo zinnig. Voel weinig behoefte om mijn offensief en de uitvoering ervan de hemel in te prijzen noch publiekelijk te bekritiseren. Het enige wat ik er over kan zeggen is dat Spread - zoals het al aangaf - ook heeft kunnen ervaren hoe edelspam is. Met als gevolg dat er bij Noonoo en Savior massaal offjes, recaps en full defs niet gedodged werden, zelfs de eerste clears werden niet gedodged. Gaat niet om 10, 30 maar eerder om 50 tot 70 dorpsinhouden. Begrijp mij goed; daarmee zeg ik totaal niet dat Spread faalt of dat wij beestachtig goed waren, slechts dat de manier van aanvallen - de edelspam - het hele spel de nek aan het omdraaien is en dat timetooltjes, een OP event en triest veel PP daar de hoofdrol in spelen. Ik heb dan ook allang besloten dat dit mijn laatste wereld is, het raakt er allemaal niet beter op.

Zelf vind ik Edelspam wel een leuk nieuw element op Tribalwars. Het geeft aanvallen een geheel nieuwe dimensie en maakt het een stuk intensiever. Zowel offen als deffen wordt een stuk moeilijker door de intensiviteit en kleine gaps waarop je moet timen/snipen.

Op deze wereld vind ik het wel meevallen, voornamelijk door de lagere speelsnelheid en het niet ossen buiten de stam. Op W71 kregen mijn account en mijn buren door Speed 2 zo’n 3x per twee weken 200/300/400 edels aan edelspam over de vloer.

Ook hadden accounts daar een hogere edelcount dan hier het geval is, want ik denk dat het aantal accounts met meer dan 100+ vrije edels hier best mee zal vallen.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Intensivering van offen en deffen een positief aspect haha. Persoonlijk vind ik het heerlijk om een wereld te kunnen spelen met slechts 2 a 3 co's en 5-6 uurtjes activiteit per dag (tezamen) en daarmee in de top kunnen meedraaien. Dat lukt op LH wereld altijd gemakkelijk, op farm werelden is het beduidend moeilijker en op werelden als deze simpelweg niet haalbaar. Nu heb ik weinig te klagen met misschien wel het meest omvangrijke team (nee, niet eens door Mile) op deze wereld. Echter heb ik op mijn vorige tien werelden nooit zoveel mensen zien nolifen en kapot gaan als hier, simpelweg omdat het hier nodig is. Maar ik snap dat als je intensief tw spelen (zoals op classics of speeds) erg leuk vind, dat edelspam een positieve toevoeging is. Niet voor mij echter, ongeacht in welk kamp ik zou zitten. TW blijft toch vooral een hobby/bijzaak voor mij.
 
Reactiescore
1.278
Zei er iemand nolifen?:(
 

Deleted User - 487957763

Guest
Aangezien de vorige post veel positieve reacties kreeg zal ik proberen na elke serieuze aanval een (korte) samenvatting te geven. Nadat de vorige massa op Imago een feestknaller was zijn we ditmaal gaan plannen op de andere vijand die onze stam (Spread) kent. Weeral zal ik vanuit een Spread perspectief de massa’s bespreken die wij deze week ontvangen en uitgedeeld hebben.

De massa vanuit Spreads zijde op Pit. werd geplanned door de mannen van de groenen knuppels het Kratje Grolsch. Vanuit Spread was dit de eerste keer dat wij Pit konden testen gezien de NAP van Kratje nu eindelijk verlopen was. Targets waren de accounts Wurm2.0 en Absurd.

1598718615905.png

25-08 Another Core massa + de eerste slag van Pit

Voor ik verder praat over onze eigen massa wil ik eerst een kleine terugblik doen naar de gecombineerde massa vanuit Pit & Imago op de accounts Noo-Noo de Stofzuiger, The Alcoholic Dream, Savior of the North en Kratje Grolsch. Waarbij vooral de accounts TAD en Kratje getarget werden. Vooral bij TAD werden er klappen gevangen gelukkig waren de buren actief mee aan het recappen. Dit geeft wel de grappige situatie waarbij de accounts NTD, TAD en Savior een front lijken te delen met zijn 3e.

De verwachting binnen Spread was al dat Imago weeral de core zou focussen en daarom stapte Rik van Noo-Noo tijdelijk over naar het lamballen account TAD tussen die stel professionele katerpiraten past onze Rik precies. Voorbereiding zat al met al wel goed aan onze zijde. Achteraf hadden we beter TAD iets dikker gestacked. Wat ons wel verbaasde was dat Honing niet eens fakes ontving en daarom zijn deff eens kon uitzetten in plaats van stacks ontvangen.

Al met al vielen de verliezen over de gehele dag wel mee en was de voorbereiding ditmaal wel redelijk op orde aan onze kant. Zoals af te lezen uit de statistieken moesten wij een verlies noteren van 8 dorpen op de 25ste. Redelijk te overzien echter zullen de cf’s die momenteel liggen bij TAD ons wellicht nog wel parten gaan spelen. Met het aantal edels dat er binnengekomen zijn denk ik dat er prima gedeffed is vanuit Spread.

1598718927815.png

26-08 Clapback op Pit

De dag dat onze massa aankwam. Doordat we dag ervoor een massa tegen kregen liep het een en ander niet helemaal goed. Zeker 2000 bevelen hebben de deur niet verlaten en dit zorgde voor wat frustratie bij een enkeling. Vooral Absurd kreeg minder fakes dan de bedoeling was. Uiteindelijk kan je maar 1 ding doen en dat is het beste er van maken.

Absurd deffte de massa vrijwel vlekkeloos en had strakke recaps en dikke snipes gezet. Op 1 dorp werd het nog even spannend in de recap war met Oelewapper, maar ook deze kwam terug binnen. Complimenten voor het deffwerk en hopelijk voor ons kunnen we de volgende ronde meer winsten boeken op jullie account.

Gelukkig voor ons was er nog een tweede target waar Spread op liep. De worm kreeg namelijk ook bezoek van een aantal accounts. De alcoholisten van Vikanov onder de VV van de Stofzuiger waar onze Mocro Junior weer bezig was, het machtige Kratje en het Calamiteitenfonds kwamen op bezoek. Dit liet de eerste uren al dikke groeven achter in het cluster van Wurmpie. Toen vanaf 19:00 ook de frontbash aankwam werd het feest pas echt compleet.

Van horen zeggen heb ik wat sfeer beelden ontvangen van hoe Wurmpie erbij zat voor en na de edelspam aankomst.

Wurmpie die de edels aan het snipen is.
1598718732765.png

Wurmpie die de edels ziet aankomen
1598718737414.png

Op dezelfde dag was er door team QQ een blitz gepland op de BG in de westrim van Imago. De stam VANS kreeg de Anarchisten op bezoek die samen met QQ een short range aanval geplanned hadden. De speler Lionhart was het slachtoffer hiervan en moest flinke verliezen incasseren. Door de successen oost en west mochten we weeral een dik resultaat teboek zetten, na dag 1 konden we een score van +41 overleggen terwijl Imago ook nog aan het doordrukken was op het account TAD. Doordat er weinig clears verloren waren gegaan en de front accounts expres een lading clears mochten achterhouden konden we de day after nog flink doordrukken.

1598718862764.png

27-08 Rip Wurm2.0

De dag na de massa kreeg het account Wurm weeral flinke klappen ditmaal vooral van account Kratje dat met de groene knuppels flink aan het maaien was in het “cluster” van wurm. Het woord cluster heb ik tussenhaakjes gezet aangezien hier al weinig van over was de tweede dag en na de tweede dag is het jump cluster dat Wurm had voor 90% weggevaagd en ligt nu het jump cluster van The Night Pharmancy op een eilandje. Hoe dat zich zal ontwikkelen zal in de komende weken duidelijk worden.

Rip Wurm2.0 27-08-2020 never forget
1598718775041.png

29-08 Kleine recap
Het was weer een drukke week voor beide zijdes waarbij beiden winsten en verliezen konden noteren op verschillende accounts. Wat vooral opvalt zijn de plekken waar de massa’s gefocust worden. Waarbij Spread vooral de flanken onder vuur neemt is het Imago + Pit dat vooral de core de focus lijkt te geven. Onderstaand nog even de week cijfers weergegeven wat een score van +71 schetst voor Spread tegenover haar vijanden. Momenteel loopt er vanuit Spread weer een wave op Imago & Pit. later deze week een update over het verloop van die aanval.

1598718782791.png
 
Bovenaan