Oorlogstopic: Algemeen

Reactiescore
1.226
Je planning voor je massa. Zo is er geschreven dat jullie er een datum voor hadden en de datum aangehouden hadden ook al waren er hele andere omstandigheden. Zoals ik al zei, je had op onze massa kunnen reageren met jullie eigen massa dezelfde dag. Al had het maar een halve massa geweest zoals nu, wellicht maakte het ook een halve massa van ons.

Ja het is maar wat je planning noemt. Dit plan kwam natuurlijk pas om de hoek kijken toen de gesprekken met KipKalkoentje afgerond waren. Het was niet een plan waar we rustig naar toe konden werken. Ik denk dat we toch getracht hebben om ad-hoc wat op te zetten met de middelen die we op dat moment hadden. Als ik van jullie begrijp dat KipKalkoentje ook eventjes in het zweet gezeten heeft is dat denk ik ook wel gelukt. Jammer dat Exitus niet meer weerstand kon bieden.

We hadden de clears niet klaar staan, waar Spread dat wel had. Een voordeel waar ze goed gebruik van gemaakt hebben.

Misschien was het slim geweest om wel een NAP aan te nemen, we gaan het nooit weten. Onze overweging om dat niet te doen was om nog enigzins een beetje druk er op te kunnen houden.
 

Deleted User - 487957763

Guest
Beste allen,

Om dit topic een vervolg te geven zal ik vanuit kamp Spread een kleine update geven. Exitus heeft hevige verliezen geleden en dat brengt ons tot de volgende oorlogsstatistieken:

1591614688825.png

Momenteel zal deze oorlog zich nog voortzetten op 1 groot front. Kipkalkoentje vs Guided by the Light. Tussen beide partijen zijn er al enkele speldenprikken geweest en hier en daar kleine winsten geboekt. Waarbij de grootste winsten geboekt zijn door Kipkalkoentje op de mb stam van Guided. Succes aan beide!

Missie Spread the love to HornPub

Ondertussen is er op een ander front ook een strijd losgebarsten. 06-06-2020 omstreeks 08:00 landde de eerste wave. Hoewel deze goed gedeffed werd door Flaming Snakes en BurningGodzilla leverde het toch een dorp winst op. De jongens pakte een CF bij Flaming Snakes die erg diep lag. (voor de geïnteresseerden 508|485)

Vandaag is de volgende wave vanuit kamp Spread. Dit keer met een grote macht aan spelers vanuit ons kamp. Niettedoen, TAD, Savoir, The Fart Bomber en The Almighty Noo-Noo de Stofzuiger vielen aan. Waarbij het plan was om te focussen rond de CF die eerder veroverd was. Zette Noo-Noo de blitz in rond het nachtuur op 3 dorpen waarvan er 2 binnen gehengeld werden. De grootste winsten vandaag zijn geboekt door het account Niettedoen op Flaming Snakes.

Afgelopen zaterdag op zondag nacht heeft TimeDoesMatter nog een mooie nachtblitz gedaan op Fart Bomber. Laatste genoemde dacht in de nacht even 2 dorpen van Savage Kingdom binnen te hengelen, maar TimeDoesMatter lette goed op en anticipeerde direct door de dorpen direct te recappen.

1591614695732.png

De huidige stand van zaken

Te lezen uit de grafiek valt te zien dat Spread momenteel 7 dorpen winst geboekt heeft in de afgelopen 24 uur. Wellicht valt die nog hoger of lager uit aangezien er nog van beide kanten aanvallen lopen.

1591614707807.png

Dit brengt ons bij een huidige tussenstand van 18 tegen 12 tussen Spread en POV. Een compliment aan allen die actief deelnemen in de strijd en dat we nog veel mooie acties mogen zien.

1591614711972.png
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Afgelopen zaterdag op zondag nacht heeft TimeDoesMatter nog een mooie nachtblitz gedaan op Fart Bomber. Laatste genoemde dacht in de nacht even 2 dorpen van Savage Kingdom binnen te hengelen, maar TimeDoesMatter lette goed op en anticipeerde direct door de dorpen direct te recappen.

Bekijk bijlage 21126

Hm als er echt goed opgelet was, dan waren er sowieso geen dorpen verloren in de nachtbonus - wat altijd easy blocks zijn en waarin je zelf nooit zou willen recappen (ook jij hebt de negatieve verdedigingsbonus). Het verhaal neigt er meer naar dat Fart bomber eigenlijk te laat anticipeerde om het fatsoenlijk op te lossen maar op tijd nog kon grijpen naar het laatste redmiddel - een recap vijf en half uur later (voor het ene dorp).

Maargoed, prima verhaal. Ben benieuwd hoe POV zich staande gaat houden.
 

Deleted User - 487957763

Guest
Hm als er echt goed opgelet was, dan waren er sowieso geen dorpen verloren in de nachtbonus - wat altijd easy blocks zijn en waarin je zelf nooit zou willen recappen (ook jij hebt de negatieve verdedigingsbonus). Het verhaal neigt er meer naar dat Fart bomber eigenlijk te laat anticipeerde om het fatsoenlijk op te lossen maar op tijd nog kon grijpen naar het laatste redmiddel - een recap vijf en half uur later (voor het ene dorp).

Maargoed, prima verhaal. Ben benieuwd hoe POV zich staande gaat houden.
Fart veroverde die dorpen aan front met een pov lid van een oud pit lid. Hierop anticipeerde een Pov lid waardoor Fart kansloos was. Ik denk niet dat je Pov kwalijk kan nemen dat een oud Pit lid dorpen verliest in de nacht?
 
Reactiescore
2.444
Fart veroverde die dorpen aan front met een pov lid van een oud pit lid. Hierop anticipeerde een Pov lid waardoor Fart kansloos was. Ik denk niet dat je Pov kwalijk kan nemen dat een oud Pit lid dorpen verliest in de nacht?

Kleine nuance toevoegen dat het een intern is.
 

Deleted User - 487957763

Guest
Kleine nuance toevoegen dat het een intern is.
Maakt in deze casus vrij weinig uit? Roald haalt aan dat als er goed geanticipeerd was er geen dorpen verloren waren gegaan. Waar ik eerder aangaf dat TimeDoesMatter goed anticipeerde op de veroveringen van Fart Bomber op dus zijn intern. Fart Bomber heeft die dorpen niet meer gerecapped daarna. Oftewel gewoon goed gespeeld van TimeDoesMatter.
 
Reactiescore
2.444
Maakt in deze casus vrij weinig uit? Roald haalt aan dat als er goed geanticipeerd was er geen dorpen verloren waren gegaan. Waar ik eerder aangaf dat TimeDoesMatter goed anticipeerde op de veroveringen van Fart Bomber op dus zijn intern. Fart Bomber heeft die dorpen niet meer gerecapped daarna. Oftewel gewoon goed gespeeld van TimeDoesMatter.

Hmm, ben ik het niet mee eens. De manier waarop je het verteld maakt wel degelijk uit voor de beeldvorming. Je hebt bij een intern zekerheid dat je een dorp overneemt op muur 20, daar kun je anders op anticiperen dan bij een overname van een vijandig dorp op muur 0.
 

Deleted User - 487957763

Guest
Hmm, ben ik het niet mee eens. De manier waarop je het verteld maakt wel degelijk uit voor de beeldvorming. Je hebt bij een intern zekerheid dat je een dorp overneemt op muur 20, daar kun je anders op anticiperen dan bij een overname van een vijandig dorp op muur 0.
In beide gevallen zijn mijn complimenten geheel terecht aan TimeDoesMatter dus? Bomber heeft gewoon niet goed genoeg nagedacht over het internen van de dorpen. Ik snap niet wat hier niet kloppend aan is. Even voor de beeldvorming Fart zit in Spread en Time in Pov eh?
 
Reactiescore
2.444
In beide gevallen zijn mijn complimenten geheel terecht aan TimeDoesMatter dus? Bomber heeft gewoon niet goed genoeg nagedacht over het internen van de dorpen. Ik snap niet wat hier niet kloppend aan is. Even voor de beeldvorming Fart zit in Spread en Time in Pov eh?

Dit was zover ik begrijp ook het punt dat hierboven werd gemaakt, niet dat de complimenten richting TimeDoesMatter misplaatst waren maar dat de geinternde dorpen, mits goed geanticipeerd, niet verloren hadden mogen gaan. Volgens mij praten we volledig langs elkaar heen Ezzie :p
 

Deleted User - 487957763

Guest
Dit was zover ik begrijp ook het punt dat hierboven werd gemaakt, niet dat de complimenten richting TimeDoesMatter misplaatst waren maar dat de geinternde dorpen, mits goed geanticipeerd, niet verloren hadden mogen gaan. Volgens mij praten we volledig langs elkaar heen Ezzie :p
Aha capiche :)

Fart had beter die dorpen overgenomen met volle deffjes. Helaas niet gedaan waardoor Time kon anticiperen en de recaps plaatsvonden.
 
Reactiescore
1.363
Mensen zijn lekker bezig idd :O.
 
Reactiescore
1.278
Wat een stilte op het AF vandaag... je zou bijna denken dat iedereen het spel aan het spelen is ipv hier afleiding zoeken

Wij zijn natuurlijk om naar dubbelen te zoeken! :biggrin:

Nee allemaal goed bezig.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Nog niet het moment daartoe imo. Je hoeft niet direct elke stam waar je vijandig mee bent de oorlog te verklaren. Daarbij is de huidige actie ook niet van dusdanig grote proportie dat het een oorlogsopening is. Laten we wel wezen, slechts 4 accounts van Imago grenzen aan 4 accounts van Spread. Daarbij was er ook nog geen tijd voor een oorlogstopic.

Waarschijnlijk zou dit wel de eerste wereld worden waar ik misschien een oorlogstopic zou (mee)schrijven die langer dan een paar weken mee kan gaan. Alle vorige keren ('47, '59 en '68) was de oorlog in no-time afgelopen of niet meer interessant omdat de tegenpartij al kapot was. Overigens zou ik dit keer ook de tegenpartij betrekken voor een bijdrage aan een oorlogstopic. Immers is een gezamenlijk topic met meerdere perspectieven leuker dan een eenzijdige oorlogsverklaring. Misschien denk je daar over.
 
Bovenaan