Oorlogstopic: Algemeen

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Het breken van een stamcluster door een aanzienlijk percentage van de dorpen uit het hart van kleine rimstam rekruteren afdoen als 'nauwelijks bijgedragen aan de val van accounts' is wel weer een uiterste Johan. Spread had er ook prima doorheen gekomen zonder Kipkalkoen, daar twijfel ik niet aan. Maar nauwelijks bijgedragen? Nah.

Door de rekruut ontneem je Exitus een groot stuk safezone, je ontneemt hen kwantiteit (-427k) en zelf win je die lokale kwantiteit. (+427k). Het rekruten van kipkalkoen veroorzaakt bij Exitus in een oorlog met Spread een verlies van 854k. Dat is niet niets op een stam van amper drie miljoen (ten tijden van rekruteren). Daarnaast kan ik mij ook goed voorstellen dat je motivatie kan kelderen als je je buurman, die je tijden kent, informatie uit je stam heeft, mogelijk zelf off/def verhoudingen/locaties weet, ziet overlopen en jouw account daar totaal niet op ingericht is. Om maar te zwijgen van een fronttoename van 90 naar 200 graden - wat gewoon per definitie onhoudbaar is als jou stam de middelen niet heeft om dat te gaan prestacken.

Bepaalde nuance is hier wel op zijn plaats.
 
Reactiescore
1.226
Hoewel vooraf gezien het misschien wel het idee was om een account met veel front te rekruteren heeft het in de praktijk nauwelijks bijgedragen aan de val van de accounts.

Ik denk dat je nu te veel onderschat wat de recruut te weeg heeft gebracht binnen de stam. Het voelde echt als een steek in de rug. Door deze steek in de rug was de keuze voor mensen om bijvoorbeeld te studeren ipv te deffen snel gemaakt. Een enkeling heeft nog zijn best gedaan, mag ook gezegd worden.

Aangezien kipkalkoentje zelf wankelde, was de rol in offensief opzicht zeer beperkt tot clears en fakes. Later volgden pas edels, maar als ik het goed heb was dat pas na het vallen van de meeste accounts.

Ook het feit of kipkalkoentje (ik begreep dat er nu zelfs al (gedeeltelijk) een ander team opzit) wel of niet meegedaan heeft met de massa wil natuurlijk niet zeggen dat de recruit ansich - het verslechteren van het stamcluster - wel degelijk een rol heeft gespeeld bij de val van Exitus. Dat ze misschien offensief weinig hebben laten zien, dat klopt geloof ik wel. Maar zelfs in deze beperkte rol was het nog voldoende.

Als dat de bedoeling zou zijn hadden we de complimenten er wel uitgelaten. Er is geschreven hoe wij tot nu toe de oorlog ervaren. Het is jullie goed recht zelf een post te plaatsen. Er zijn al spelers van Exitus die dit uit zich zelf al gepost hebben. Ik moet nageven als ik voorgaande posts van je mede-spelers lees dat jij er vooral zelf een andere kijk op hebt.

Daarnaast is dit topic natuurlijk verre van neutraal. Maar dat maakt mijnsinziens ook niet zo heel veel uit. Spread heeft een goed offensief gestart en daar mogen ze best wat lof voor krijgen. Dat het aanzetje hiervoor van hunzelf komt is dan misschien wel een beetje jammer :tongue: . Ik had graag een mooie post gemaakt na afloop om Spread te feliciteren.

Al moet ik in eerlijkheid toegeven dat ik dit topic alles behalve neutraal vind. Na even 'gestopt' te zijn wetende wat voor naaistreek die recruit was om een clusterfuck te creeren vind ik dat het gebeuren nogmaal in het gezicht wordt geduwd door deze post. De intenties kunnen goed zijn om het gewoon een neutrale blik te geven op de oorlog maar ze zal bij heel veel (van exitus) niet aankomen. Integendeel.

Ik ben het daarom ook wel met Pallie eens maar ik had geen zin om ook in dit topic mijn zure gal te spuwen op Spread. Er is genoeg gesproken over de recruit en het tot stand komen ervan. Ik feliciteer ze oprecht met dit offensief en hoop dat ze nog veel plezier uit de wereld halen.
 

Deleted User - 487957763

Guest
Aangezien dit topic gemaakt is om mensen uit te nodigen om over hun oorlogen te vertellen ben ik wel benieuwd naar de massa van Imago op CARA. Misschien leuk als beide kanten iets uittypen. Zag al een ondersteuner record dat +70k over de nu huidige nummer 2 ging en ook een flinke odd score.
 

DeletedUser81766

Guest
Het breken van een stamcluster door een aanzienlijk percentage van de dorpen uit het hart van kleine rimstam rekruteren afdoen als 'nauwelijks bijgedragen aan de val van accounts' is wel weer een uiterste Johan. Spread had er ook prima doorheen gekomen zonder Kipkalkoen, daar twijfel ik niet aan. Maar nauwelijks bijgedragen? Nah.

Door de rekruut ontneem je Exitus een groot stuk safezone, je ontneemt hen kwantiteit (-427k) en zelf win je die lokale kwantiteit. (+427k). Het rekruten van kipkalkoen veroorzaakt bij Exitus in een oorlog met Spread een verlies van 854k. Dat is niet niets op een stam van amper drie miljoen (ten tijden van rekruteren). Daarnaast kan ik mij ook goed voorstellen dat je motivatie kan kelderen als je je buurman, die je tijden kent, informatie uit je stam heeft, mogelijk zelf off/def verhoudingen/locaties weet, ziet overlopen en jouw account daar totaal niet op ingericht is. Om maar te zwijgen van een fronttoename van 90 naar 200 graden - wat gewoon per definitie onhoudbaar is als jou stam de middelen niet heeft om dat te gaan prestacken.

Bepaalde nuance is hier wel op zijn plaats.

Natuurlijk heeft de rekruut een grote indruk gehad op Exitus, hier is ook echt wel nuance voor. Zonder Kipkalkoen hadden wij inderdaad ook door Exitus gekomen. Of het veel langer zou duren als het nu geduurd heeft is een andere vraag. Uiteindelijk is er gewoon een activiteit en kwaliteit verschil. Als we de posts van verschillende Exitus spelers lezen doen ze de massa al af met een activiteit probleem.

Met of zonder kip, als je een significant activiteit en samenwerking probleem hebt red je het niet tijdens een massa. Ik noem samenwerking als een probleem gezien er veel spelers blijkbaar een geplande offensief op ons als reden gebruikte om geen vv diensten te draaien.

De situatie begon dus lastiger en lastiger te worden, en mede doordat andere accounts aanvallen kregen en mede doordat we maandag een massa op Kipkalkoen gepland hadden staan was VV vinden ook vrijwel onmogelijk. (Die massa hadden we al op voorhand gepland, jammer genoeg is die doordat Spread een dag eerder aanviel maar half kunnen doorgaan. Was dus niet echt een counter, al leek het natuurlijk wel zo.)

Als je een positief resultaat wilt zal er toch echt aanpassingen per situatie gemaakt moeten worden, stil blijven staan bij je eigen plannen is niet de juiste reactie.

Ik denk dat je nu te veel onderschat wat de recruut te weeg heeft gebracht binnen de stam. Het voelde echt als een steek in de rug. Door deze steek in de rug was de keuze voor mensen om bijvoorbeeld te studeren ipv te deffen snel gemaakt. Een enkeling heeft nog zijn best gedaan, mag ook gezegd worden.

Het is vooral jammer dat één tegenslag er voor zorgt dat veel spelers deze keuze maken. Het had net zo goed elk andere partij kunnen zijn of een keuze van een andere speler binnen jullie stam om voor een andere weg te kiezen. Je moet wel een beetje bestendig zijn tegen veranderingen, dat hoort eenmaal bij het spel en het gebeurd elke wereld.

Jullie hadden er veel meer van kunnen maken en ons langer kunnen afslaan. Je weet nooit wat de toekomst je brengt, dit had elk moment weer een drastische wending kunnen hebben in jullie voordeel. Ik wil niet persé zeggen dat jullie die deuren nu zelf dicht gegooid hebben aangezien een speler simpelweg tijd heeft of geen tijd. Maar als er tijd was en dit niet gemaakt was voor één tegenslag dan is het huidige resultaat niet aan een rekruut te weiden maar aan de stam speler's doorzet vermogen. Dat is mijn benadering in elk geval.

Ik rond deze post af met mijn mededogen en respect naar de spelers die hun uiterste best hebben gegeven om weerstand te bieden in een lastige situatie. Dit toont doorzettingsvermogen en een grote hoeveelheid inzet. Vaak blijft dat niet onopgemerkt en kom je goed terecht voor zo'n waardige vertoning.
 
Reactiescore
1.226
Uiteindelijk is er gewoon een activiteit en kwaliteit verschil.

Hier sluit ik me bij aan, maar vergeet ook niet het kwaniteitsverschil. Deels mede gecreëerd door de rekruut zoals Roald hierboven aangaf, maar ook kwantiteit in edels en clears. (vermoedelijk door goed gebruik - lees: PP - maken van events)

Jullie hadden er veel meer van kunnen maken en ons langer kunnen afslaan.

Waar baseer je dit op?

Maar als er tijd was en dit niet gemaakt was voor één tegenslag dan is het huidige resultaat niet aan een rekruut te weiden maar aan de stam speler's doorzet vermogen.

Dit zou kunnen, maar gaan we nooit weten aangezien het niet zo gelopen is. Nu maar hopen dat de studenten wel succes hebben bij de tentamens/examens :tongue:
 
Reactiescore
1.468
Hier sluit ik me bij aan, maar vergeet ook niet het kwaniteitsverschil. Deels mede gecreëerd door de rekruut zoals Roald hierboven aangaf, maar ook kwantiteit in edels en clears. (vermoedelijk door goed gebruik - lees: PP - maken van events
Dat kunnen we onmogelijk ontkennen, hoewel ik er wel de kanttekening bij wil maken is dat de accounts hoeveelheden pp hebben gebruikt die ook verkrijgbaar zijn dmv pp farmen. Dus het was zeker niet onmogelijk geweest voor jullie om het zelfde te doen.
 
Reactiescore
1.226
Dat kunnen we onmogelijk ontkennen, hoewel ik er wel de kanttekening bij wil maken is dat de accounts hoeveelheden pp hebben gebruikt die ook verkrijgbaar zijn dmv pp farmen. Dus het was zeker niet onmogelijk geweest voor jullie om het zelfde te doen.

Zeker waar, maar zoals ik al aangaf in mijn 1e post in dit topic; veel van onze stamleden waren/zijn oudgedienden van W18 of eerder die in mindere mate bekend zijn met PP en ook in de tussentijd nooit wat gefarmed hebben. Natuurlijk zijn de kansen gelijk voor iedereen, ik wil het ook niet aanhalen als argument voor hoe jullie "oneerlijk" voordeel hebben gehad. Vandaar ook dat ik aangeef "goed gebruik van events". Het is slechts iets wat ik constateerde de afgelopen dagen, het vermoeden was er al, nu de bevestiging ook.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser81766

Guest
Waar baseer je dit op?

Er zijn zat voorbeelden te noemen maar uiteindelijk komt het het meest natuurlijk op het actief deffen. Je motivatie waarborgen en er samen wat van maken. Een drive samenstellen om je ex-stamgenoot het onderspit te delven voor zijn keuze.

Welke opties ik ook opnoem, het gaat niet samen met een gebrek aan activiteit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
972
Aangezien dit topic gemaakt is om mensen uit te nodigen om over hun oorlogen te vertellen ben ik wel benieuwd naar de massa van Imago op CARA. Misschien leuk als beide kanten iets uittypen. Zag al een ondersteuner record dat +70k over de nu huidige nummer 2 ging en ook een flinke odd score.

Ik probeer morgen een leuke update te maken, als en wanneer ik tijd heb. Zeker een leuke oorlog, die het vernoemen waard is.
 
Reactiescore
1.278
Waar baseer je dit op?

Wil toch even op dit punt inhaken. Exitus krijgt op veel fronten aanvallen, maar zie toch dat er redelijk slordig wordt gedeft met dodge fouten tot gevolg. Iets meer op het dodgen focussen had het verliezen van dorpen zeker vertraagd.

Snap ook niet helemaal waarom kipkalkoen lucht heeft gekregen vanuit Exitus, want bij het verlaten van Exitus konden er nog zeer weinig daadwerkelijk OS sturen doordat ze ook nog maar recent in Spread zaten. Gelijk erop klappen met dat enorme front van kip had zeker enorme winsten kunnen geven. Zeker al besef je dat er ook wat dorpen verloren zijn toen die OS er wel daadwerkelijk stond. Denk dat in deze punten wel echt meer te halen was voor Exitus.

Buiten dit krijgt Exitus natuurlijk op veel fronten druk en heeft Spread ruim te overmacht. Hoop oprecht dat Exitus zich nog herpakt, maar zoals het nu gaat dreigt het een eenrichtingsverkeer te worden.
 
Reactiescore
1.226
Wil toch even op dit punt inhaken. Exitus krijgt op veel fronten aanvallen, maar zie toch dat er redelijk slordig wordt gedeft met dodge fouten tot gevolg. Iets meer op het dodgen focussen had het verliezen van dorpen zeker vertraagd.

Dodgen gaat gepaard met activiteit. Een aantal accounts stond al onder VV dus sommige spelers waren op 2 accounts tegelijk aan het deffen. Dan worden er wel eens fouten gemaakt ja. We hebben ook weinig tot geen accounts die 24uur bemand zijn, de meeste accounts worden door 2 á 3 spelers bespeelt die ook nog moeten werken of studeren.

Dus ja, in theorie had er beter gedodged kunnen worden. In de praktijk heeft menigeen zijn beste beentje voor gezet.

Snap ook niet helemaal waarom kipkalkoen lucht heeft gekregen vanuit Exitus, want bij het verlaten van Exitus konden er nog zeer weinig daadwerkelijk OS sturen doordat ze ook nog maar recent in Spread zaten. Denk dat in deze punten wel echt meer te halen was voor Exitus.

Na de leave van kipkalkoentje wilden wij gelijk het gesprek aan gaan voor een NAP, ik doe dit even uit het hoofd dus correct me if i'm wrong. Kipkalkoentje had toen geen tijd voor een gesprek maar pas 1 of 2 avonden later. We wilden niet gelijk aanvallen maar het vanuit onze kant in ieder geval de opening houden om het "netjes" op te lossen, ongeacht op welke manier hij gerecruit was. Iets met een spiegel en jezelf daar in willen aankunnen kijken. Nadat beide partijen niet overeengekomen waren tot een NAP zijn we gelijk over gegaan op aanvallen. Aangezien we niet wisten dat kipkalkoentje zou leaven hadden we geen aanvalsplan op de plank liggen, noch waren onze clears vol. Hierdoor moesten we dus een paar dagen wachten. Helaas voor ons kwam het offensief vanuit Spread eerder op ons. Spread wist natuurlijk al van de recruit dus kon hier ook beter op anticiperen.

We hebben gedaan wat we konden door de inc teller wat op te laten lopen, maar gezien het zo kortdag was konden wij geen offensief plannen kort op het vertrek van kipkalkoentje waardoor hij dus - helaas - lucht heeft gekregen vanuit Exitus.
 
Reactiescore
3.452
Kreeg Kip niet eerder incs dan jullie?
Meen dat hij vorige week al aardig wat op de teller kreeg:p
 
Reactiescore
1.226
Kreeg Kip niet eerder incs dan jullie?
Meen dat hij vorige week al aardig wat op de teller kreeg:p

Dit klopt, maar daar hoefde kip niet bang voor te zijn. Aangezien hij voorkennis had over het feit dat elke speler zijn cluster nog aan het opruimen was en daar continue clears aan gespendeerd werden. Hij kon dus heel goed inschatten dat het fakes waren. Dus we hebben geprobeerd om inderdaad toch de teller wat op te schroeven ondanks dat we wisten dat kip dorpsinfo over ons kon hebben en de status van onze clears kon weten.
 
Reactiescore
3.452
Aangezien hij voorkennis had over het feit dat elke speler zijn cluster nog aan het opruimen was en daar continue clears aan gespendeerd werden. Hij kon dus heel goed inschatten dat het fakes waren.
Dat zijn aannamens en vind ik een beetje goedkoop van je tbh.
Eerder meldde je stamgenoot al dat de aanval op Kip een faal was en probeer je het op deze manier te draaien dat Kip “voorkennis” had?
sneu wel
 
Reactiescore
1.136
Dit klopt, maar daar hoefde kip niet bang voor te zijn. Aangezien hij voorkennis had over het feit dat elke speler zijn cluster nog aan het opruimen was en daar continue clears aan gespendeerd werden. Hij kon dus heel goed inschatten dat het fakes waren. Dus we hebben geprobeerd om inderdaad toch de teller wat op te schroeven ondanks dat we wisten dat kip dorpsinfo over ons kon hebben en de status van onze clears kon weten.
whut dat had hij wel ff mogen zeggen dan ons zo in de stress laten zitten :eek:
 
Reactiescore
1.226
Dat zijn aannamens en vind ik een beetje goedkoop van je tbh.
Eerder meldde je stamgenoot al dat de aanval op Kip een faal was en probeer je het op deze manier te draaien dat Kip “voorkennis” had?
sneu wel

whut dat had hij wel ff mogen zeggen dan ons zo in de stress laten zitten :eek:

Misschien moet ik het dan anders formuleren omdat het inderdaad een aanname is. Hij had voorkennis kunnen hebben aangezien hij de 14e al benaderd werd door spread en pas de 24e geleaved is. Hij kan dus prima weten wat er gaande was binnen de stam qua offensieven en troepen gedurende die 10 dagen.
 
Reactiescore
614
Misschien moet ik het dan anders formuleren omdat het inderdaad een aanname is. Hij had voorkennis kunnen hebben aangezien hij de 14e al benaderd werd door spread en pas de 24e geleaved is. Hij kan dus prima weten wat er gaande was binnen de stam qua offensieven en troepen gedurende die 10 dagen.

Ik kan ook prima weten wanneer jullie je offensieve troepen gebruiken of juist op defensief vlak je troepen inzetten door te kijken naar de stats.
Zo bepaal je ook dat een Marlow gister incs begon te krijgen na zijn ods stijgingen. Je hoeft niet ergens middenin te zitten om voorkennis te kunnen hebben.
 
Reactiescore
338
Ik vermoed wel dat ze als stamgenoten bevelen delen aanstaan hadden waardoor ze de bewegingen van clears en eventuele os konden noteren of onthouden hebben.
Ik zeg niet dat dit gebeurd is, maar het is wel een mogelijkheid natuurlijk.
 
Reactiescore
3.452
Nee je zegt niet dat het is gebeurd maar suggereert het wel:p
 
Reactiescore
2.366
En terecht dat dit gesuggereerd wordt? Het is ook maar logisch dat dit het eerste idee is dat in je hoofd komt na het verlaat leaven van de stam.
 
Bovenaan