ontslag.

DeletedUser

Guest
Ik heb gehoord dat er waarschijnlijk een nieuwe regeling wordt toegepast betreft het ontslaan van mensen
De werkgevers hoeven niet meer naar de rechter te stappen maar ze moeten wel een bepaald bedrag betalen. Wat vinden jullie hiervan?
 

DeletedUser

Guest
Ik heb gehoord dat er waarschijnlijk een nieuwe regeling wordt toegepast betreft het ontslaan van mensen
De werkgevers hoeven niet meer naar de rechter te stappen maar ze moeten wel een bepaald bedrag betalen. Wat vinden jullie hiervan?

Heb je een link? Het is wel zo handig om wat meer info te hebben voordat ik m'n mening kan geven.
 

DeletedUser

Guest
Uiteraard afhankelijk van de groote van het bedrijf en de branche, is het vrij logisch dat ze proberen werknemers uit te kopen (jaar salaris? mag je op je blote knietjes dankbaar voor zijn als het lukt).

Natuurlijk zoals ik al eerder zei is dat afhankelijk van een aantal factoren. Daarnaast komt er ook nog eens bij dat veel werknemers hun rechten niet kennen en accoord gaan met soms rare en domme voorstellen terwijl ze veel meer rechten hebben dan ze denken TIP! Lees altijd goed je CAO
 

DeletedUser1631

Guest
In België wordt dit systeem gehandteert. Nederland wil nu ongeveer het zelfde systeem als de Belgen.

Nu is in Nederland ontslaan zeer moeilijk maar niet zo duur.

In België is het juist andersom. Ontslaag is zeer makkelijk maar ongeloofelijk duur.

Nederland wil dus nu gewoon hetzelfde als België wat de rechtbanken zeer veel werk zal besparen. Maar of de werkgevers ermee akkoord gaan dat is een andere kwestie ;)
 
Bovenaan