Oneerlijkheid vanuit Tribalwars

DeletedUser78321

Guest
Hallo,

Afgelopen week heb ik gehoord over scripts, dus ik ging natuurlijk meteen uitzoeken wat dat is. Eenmaal gevonden wat voor nut het heeft, ben ik op zoek gegaan naar leuke / handige scripts. Op het forum staan zulke leuke en handige scripts die je zo kunt overnemen naar je snelklik lijst!!

Helaas is er een probleem. Mijn schatting is dat zo'n 90% van die scripts niet werken. Dan staat erbij "Deze website wordt beheerd door het Tribalwars team". Oke leuk en aardig... maar waarom doen de scripts het dan niet? Dus wat doe ik? Lekker verder zoeken haha! Zo snel laat ik me niet kennen.

Tijdens het zoeken naar die leuke en handige scripts, kom ik tot de ontdekking dat veel scripts worden gemaakt door goede stammen. Natuurlijk worden die scripts niet gedeeld :(. Want ja een goede speler wilt natuurlijk alleen zelf goed blijven. De rest mag daar niet van mee profiteren.

Dus ja, weer verder zoeken. Kom ik uit op de site Tribalwars.net. Staan goede scripts in volgens mij. De scripts zijn daar legaal, en kunnen worden gebruikt via de snelklik lijst. WHoooHoo! Eindelijk legale scripts gevonden! Allemaal up to date ook nog eens! Wat een plezier toch?
Nee hoor... ze werken wel, maar doen het nieto_O... Ja inderdaad. Als je de scripts opent bij je instellingen komen ze tevoorschijn. Ziet er prachtig uit. Wil je ze openen op de plek waar je ze nodig hebt, dan staat er "tribalwars heeft deze script geblokeerd".

Mijn punt: grote stammen mogen dus die 'geheime scripts' gebruiken en andere spelers kunnen bijna niks gebruiken.

Discussie punt.... wat kan er veranderen dat het wel eerlijker gaat? Of vinden jullie het al eerlijk genoeg op deze manier?
 
Reactiescore
746
Helaas is er een probleem. Mijn schatting is dat zo'n 90% van die scripts niet werken. Dan staat erbij "Deze website wordt beheerd door het Tribalwars team". Oke leuk en aardig... maar waarom doen de scripts het dan niet? Dus wat doe ik? Lekker verder zoeken haha! Zo snel laat ik me niet kennen.

Laat ik hier even bij vermelden dat de website beheerd is door het TWTeam, de scripts door hun schrijvers (NIET het team dus). Gezien wij niet van scripters te horen krijgen wanneer zij een script updaten, updaten wij ook de site niet. Het is niet de bedoeling dat wij achter de scripters hollen.
(een kleine FYI, het platform zal binnenkort afgevoerd worden en we zullen enkel het forum (TNP) gebruiken)

Dus ja, weer verder zoeken. Kom ik uit op de site Tribalwars.net. Staan goede scripts in volgens mij. De scripts zijn daar legaal, en kunnen worden gebruikt via de snelklik lijst. WHoooHoo! Eindelijk legale scripts gevonden! Allemaal up to date ook nog eens! Wat een plezier toch?
Nee hoor... ze werken wel, maar doen het nieto_O... Ja inderdaad. Als je de scripts opent bij je instellingen komen ze tevoorschijn. Ziet er prachtig uit. Wil je ze openen op de plek waar je ze nodig hebt, dan staat er "tribalwars heeft deze script geblokeerd".
Dan hierover, elke markt gebruikt andere scriptregels. Het is simpelweg illegaal om scripts van andere markten te gaan gebruiken zonder eerst contact op te nemen met de lokale support. NL is bijv. losser op bepaalde scripts (wij laten userscripts toe en .net niet), maar andersom gelden ook sommige andere regels.

Het is dus gewoon veiliger om op DIT forum te zoeken naar werkende scripts. Als we je betrappen met een script dat niet werd goedgekeurd door het NL team dan krijg je een ban. Qua scripts geldt er een nultoleratie op NL, wat al enige keren pijnlijk duidelijk is geweest, jammer genoeg.


Mbt je privéscripts ben ik het natuurlijk met je eens; het is enorm jammer dat scripters privéscripts schrijven en deze enkel verspreiden onder hen waar zij toestemming voor geven. Persoonlijk vind ik het vrij zielig, maar helaas is het niet tegen de regels en dus kunnen we er niets tegen doen zolang de individuele scripts de scriptregels volgen.



Ik stel dus gewoon voor dat je even het Tools & Projecten forum doorpluist, er staan nog vrij veel werkende scripts tussen.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser78321

Guest
Ten eerste, dankjewel voor het lezen en reageren op mijn post. Dit geeft mij lichtelijk meer duidelijkheid over hoe en wat.
Dan wil ik graag op dit stukje iets meer inhoudelijk op ingaan.
NL is bijv. losser op bepaalde scripts (wij laten userscripts toe en .net niet), maar andersom gelden ook sommige andere regels.

Wat zijn userscripts? Hoe werken ze? Waar kan ik de uitleg vinden hiervan? Tot nu toe ben ik veel aan het zoeken geweest om te vinden hoe het nou eigenlijk werkt. Edit: Zonder enig resultaat.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik zou sowieso in de Chrome store de Sangu extensie downloaden - dat helpt al enorm.

Verder heb ik een farmscript wat ook openbaar is en met die twee samen kom je al een heel eind.
 
Reactiescore
1.089
Mbt je privéscripts ben ik het natuurlijk met je eens; het is enorm jammer dat scripters privéscripts schrijven en deze enkel verspreiden onder hen waar zij toestemming voor geven. Persoonlijk vind ik het vrij zielig, maar helaas is het niet tegen de regels en dus kunnen we er niets tegen doen zolang de individuele scripts de scriptregels volgen.

Goed ik kan me dus voorstellen dat met de tijd die ze daarin steken, ze niet willen dat hun tegenstanders profiteren/profiteerden.
Tegenwoordig vind ik de bijdrage van de scripts behoorlijk mee vallen. Omdat de werelden kleiner zijn geworden, en het spel qua inhoud en functies en toegepaste ideeën veel breder is geworden.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
660
Je mag ook niet vergeten dat die scripters die spullen maken in hun vrije tijd, niemand gaat ze ooit bedanken, het is zogezegd maar logisch dat ze die geregeld bijwerken.
Maar bedanken, dat hoor je zelden. Wanneer een script ff niet meer werkt dan staan er een boel mensen op de barricades om dit te melden. Voor zo'n scripter werkt dat ik niet echt motiverend. Ik ken er verschillende die om die reden zijn gestopt met hun scripts te delen.

En eerlijk gezegd, dat is wel te begrijpen. Toch?

In principe heb je 1 script echt nodig, sangu.
 
Reactiescore
1.139
Mbt je privéscripts ben ik het natuurlijk met je eens; het is enorm jammer dat scripters privéscripts schrijven en deze enkel verspreiden onder hen waar zij toestemming voor geven. Persoonlijk vind ik het vrij zielig, maar helaas is het niet tegen de regels en dus kunnen we er niets tegen doen zolang de individuele scripts de scriptregels volgen.

Opzich moet elk script gekeurd worden door het tw team voor het gebruikt mag worden.
Je zou dus een regel kunnen invoeren om alle goedgekeurde scripts openbaar te maken.
en dan heb je geen legale prive scripts meer.
Niet dat ik perse voor zo'n regel zou zijn maar er valt dus wel wat tegen te doen als het tw team dat wilt.
 
Reactiescore
746
Opzich moet elk script gekeurd worden door het tw team voor het gebruikt mag worden.
Je zou dus een regel kunnen invoeren om alle goedgekeurde scripts openbaar te maken.
en dan heb je geen legale prive scripts meer.
Niet dat ik perse voor zo'n regel zou zijn maar er valt dus wel wat tegen te doen als het tw team dat wilt.

Laten we even realistisch zijn, dan gaat simpelweg niemand nog scripts laten keuren ;)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Laten we even realistisch zijn, dan gaat simpelweg niemand nog scripts laten keuren ;)

En de mensen die dan alsnog scripts gebruiken krijgen dan sancties?

Denk niet dat je dat moet wilen :p
 
Reactiescore
133
(...)
(een kleine FYI, het platform zal binnenkort afgevoerd worden en we zullen enkel het forum (TNP) gebruiken)
(...)
Jammer om dat via hier te vernemen, aangezien twscripts nog altijd op een server van mij draait, net als dat de domeinnaam continu weer verlengd wordt.

Als twscripts nu beëindigd wordt dan is dat omdat het de afgelopen jaren verwaarloosd is, maar de site heeft nog steeds een groot bereik. T&P zal nooit in staat zijn om in de behoefte van een specifiek voor scripts ingerichte site te voorzien, dus als daadwerkelijk gekozen wordt om twscripts af te stoten wordt er (on)bewust voor gekozen om scripts minder toegankelijk te maken. Dat zou een achteruitgang zijn en bijdragen aan de ongelijkheid die tussen ervaren spelers en nieuwe spelers bestaat. Wat is de reden om desondanks toch voor afstoten te kiezen?
 
Reactiescore
2.489
Jammer om dat via hier te vernemen, aangezien twscripts nog altijd op een server van mij draait, net als dat de domeinnaam continu weer verlengd wordt.

Als twscripts nu beëindigd wordt dan is dat omdat het de afgelopen jaren verwaarloosd is, maar de site heeft nog steeds een groot bereik. T&P zal nooit in staat zijn om in de behoefte van een specifiek voor scripts ingerichte site te voorzien, dus als daadwerkelijk gekozen wordt om twscripts af te stoten wordt er (on)bewust voor gekozen om scripts minder toegankelijk te maken. Dat zou een achteruitgang zijn en bijdragen aan de ongelijkheid die tussen ervaren spelers en nieuwe spelers bestaat. Wat is de reden om desondanks toch voor afstoten te kiezen?

Poo sprak misschien een beetje te snel voor zijn beurt, Redenen zijn bij het CM bekend.

Met betrekking tot twscripts op zich hebben we even een Skype gesprek geopend met je.
 
Reactiescore
971
Poo sprak misschien een beetje te snel voor zijn beurt, Redenen zijn bij het CM bekend.


Straf hem maar goed !!!

526621144-young-boy-receives-a-spanking-from-his-gettyimages.jpg
 

Deleted User - 24028

Guest
Hallo,

Afgelopen week heb ik gehoord over scripts, dus ik ging natuurlijk meteen uitzoeken wat dat is. Eenmaal gevonden wat voor nut het heeft, ben ik op zoek gegaan naar leuke / handige scripts. Op het forum staan zulke leuke en handige scripts die je zo kunt overnemen naar je snelklik lijst!!

Helaas is er een probleem. Mijn schatting is dat zo'n 90% van die scripts niet werken. Dan staat erbij "Deze website wordt beheerd door het Tribalwars team". Oke leuk en aardig... maar waarom doen de scripts het dan niet? Dus wat doe ik? Lekker verder zoeken haha! Zo snel laat ik me niet kennen.

Tijdens het zoeken naar die leuke en handige scripts, kom ik tot de ontdekking dat veel scripts worden gemaakt door goede stammen. Natuurlijk worden die scripts niet gedeeld :(. Want ja een goede speler wilt natuurlijk alleen zelf goed blijven. De rest mag daar niet van mee profiteren.

Dus ja, weer verder zoeken. Kom ik uit op de site Tribalwars.net. Staan goede scripts in volgens mij. De scripts zijn daar legaal, en kunnen worden gebruikt via de snelklik lijst. WHoooHoo! Eindelijk legale scripts gevonden! Allemaal up to date ook nog eens! Wat een plezier toch?
Nee hoor... ze werken wel, maar doen het nieto_O... Ja inderdaad. Als je de scripts opent bij je instellingen komen ze tevoorschijn. Ziet er prachtig uit. Wil je ze openen op de plek waar je ze nodig hebt, dan staat er "tribalwars heeft deze script geblokeerd".

Mijn punt: grote stammen mogen dus die 'geheime scripts' gebruiken en andere spelers kunnen bijna niks gebruiken.

Discussie punt.... wat kan er veranderen dat het wel eerlijker gaat? Of vinden jullie het al eerlijk genoeg op deze manier?

Zo veel opzoekwerk om scripts te vinden... maar niet even zoeken of er niet al topics zijn waar dit in gezegd wordt ? Zo zijn er al tal van en steeds is het antwoord er op hetzelfde: Elke skill (en er zijn daar veel varianten in) voor TW leren kost tijd, waarom zou het wel eerlijk zijn dat iemand die kiest om zijn tijd te spenderen aan andere skills (bv snipen, timen, leidersfunctie, aanvalplanner,...) voordeel haalt uit zijn tijds en kennis investering maar zou het niet eerlijk zijn dat een scripter (en stamgenoten) voordeel haalt uit zijn tijds en kennis investering ?

Scripten kan je leren, net zoals je alle andere skills kan leren, het is gewoon een kwestie van tijd en oefening. Dat jij dit niet doet en andere wel dat is een keuze, het is geen "het kan niet", het is een "ik wil het niet".

Ben je niet tevreden met de scripts die anderen vrijwillig en voor niks publiek hebben gemaakt in het verleden en wil je beter ? Leer dan zelf scripten of zoek met je stam een scripter ;)

Mbt je privéscripts ben ik het natuurlijk met je eens; het is enorm jammer dat scripters privéscripts schrijven en deze enkel verspreiden onder hen waar zij toestemming voor geven. Persoonlijk vind ik het vrij zielig, maar helaas is het niet tegen de regels en dus kunnen we er niets tegen doen zolang de individuele scripts de scriptregels volgen.
Zielig ? Serieus ? Je kan wel een opmerking geven zoals deze maar als CM van deze community heb jij (en de rest van het team) tot nog toe geen enkele stap ondernomen om er verbetering in te brengen. Meer zelfs, jullie hebben het slechter gemaakt. Zoals bij vele zaken moet iemand de eerste stap zetten, en logischerwijs zijn jullie degene die dat doen, maar dat gebeurd niet. De moment dat de aangestelde scriptmoderator / CM van deze community niet de stap wilt zetten publiek te scripten en alles prive houd, wat voor teken geef je dan aan je community ? Kan je dan verwachten dat anderen scripters het wel doen ?
 

DeletedUser77795

Guest
Zielig ? Serieus ? Je kan wel een opmerking geven zoals deze maar als CM van deze community heb jij (en de rest van het team) tot nog toe geen enkele stap ondernomen om er verbetering in te brengen. Meer zelfs, jullie hebben het slechter gemaakt. Zoals bij vele zaken moet iemand de eerste stap zetten, en logischerwijs zijn jullie degene die dat doen, maar dat gebeurd niet. De moment dat de aangestelde scriptmoderator / CM van deze community niet de stap wilt zetten publiek te scripten en alles prive houd, wat voor teken geef je dan aan je community ? Kan je dan verwachten dat anderen scripters het wel doen ?

Ik gok dat Poo het anders bedoeld. Als je 'n goed bruikbaar script schrijft, deel het dan. Persoonlijk zou ik er niet veel plezier aan beleven om te winnen door 'n beter script, aangezien het spel behoort te draaien om tactiek. En ja, ik chargeer 'n beetje :D

De enige reden die ik mij kan verzinnen om zelf 'n script te schrijven is dat mijn hoofd nou eenmaal anders werkt. De meeste scripts die ik tot nu toe gezien heb helpen mij niet, in sommige gevallen maken ze het spel zelfs onoverzichtelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 24028

Guest
Ik gok dat Poo het anders bedoeld. Als je 'n goed bruikbaar script schrijft, deel het dan. Persoonlijk zou ik er niet veel plezier aan beleven om te winnen door 'n beter script, aangezien het spel behoort te draaien om tactiek. En ja, ik chargeer 'n beetje :D
Als hij het anders bedoeld had, en ik het daarom dus verkeerd opgevat had, dan had hij zichzelf wel gecorrigeerd in de afgelopen 2 maand ;)

(Prive)scripts zijn een veel besproken onderwerp, ik ga het niet elke keer met geuren en kleuren blijven uitleggen, maar ik zal het "kort" en simpel maken: Tribalwars draait helemaal niet alleen maar om tactiek. Tribalwars draait om een hele hoop aspecten en zaken waar je goed in bent, tactiek is daar 1 van, scripts (maken, verkrijgen en gebruiken) is daar 1 van, activiteit is daar 1 van, samenwerking, ... 1 aspect beheren en de rest totaal niet maakt je geen goede TW speler, het is de kunst om zo veel mogelijk van deze aspecten te beheersen en zo goed mogelijk. Daarvoor is "winnen door 'n beter script" bij voorbaat onmogelijk, er is nog nooit een stam gewonnen in de geschiedenis van TW enkel omdat ze betere scripts hadden. Dat er op momenten stammen winnen die bekend staan om prive scripts (TBR, Sangu, Fruit, ...) wilt niet zeggen dat de spelers er van voor de rest inactieve noobs zijn die geen enkel ander aspect beheersen ;)

Nu we weten dat tactiek, net zoals scripts, ook maar 1 van de aspecten van TW is kunnen we het ook omdraaien. Namelijk: Als je 'n goede tactiek hebt, deel die dan. Maar elke keer wanneer het om tactiek gaat op het AF (en ik lees behoorlijk wat) zeggen mensen "Ik heb daar een betere tactiek voor, maar die houd ik voor mezelf. Logisch toch, mijn idee, mijn voordeel." Maar wanneer een scripter zegt ik houd mijn idee en werk voor mij, mijn voordeel. Dan is dat schandalig en hoor je iedereen roepen en wordt er met het woord "zielig" geroepen...

De enige reden die ik mij kan verzinnen om zelf 'n script te schrijven is dat mijn hoofd nou eenmaal anders werkt. De meeste scripts die ik tot nu toe gezien heb helpen mij niet, in sommige gevallen maken ze het spel zelfs onoverzichtelijk.
Dan heb jij ofwel geen toegang tot goede scripts ofwel moet je eens beginnen nakijken of het niet aan jou hoofd ligt dat niet optimaal werkt ipv het script :x
 
Reactiescore
1.089
Persoonlijk zou ik er niet veel plezier aan beleven om te winnen door 'n beter script, aangezien het spel behoort te draaien om tactiek.

Winnen door een script? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
Omdat dit wel echt heeeel kort door de bocht is, is je punt ook niet echt heel sterk tho.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Winnen door een script? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
Omdat dit wel echt heeeel kort door de bocht is, is je punt ook niet echt heel sterk tho.

Moet je eens een niveau 4 barbarenronde spelen op de speedserver, Paul pakt er iedereen met zijn gekke scripts
 
Reactiescore
133
kleine FYI, het platform[TW scripts.nl] zal binnenkort afgevoerd worden en we zullen enkel het forum (TNP) gebruiken
Ik heb inmiddels de vooraankondiging van het stopzetten van de domeinnaam gekregen, nadat ik deze in maart opgezegd heb. Verlengen is nog mogelijk als daar behoefte aan is...

(eventuele reactie via forum of WhatsApp, Skype vergeet ik naar te kijken)
 
Bovenaan