Oneerlijk spel anno 2021

Reactiescore
145
Het leuke aan tw zonder boosts is dat je daadwerkelijk moet nadenken over hoe en waar je je troepen gebruikt. Is toch heerlijk dat je achterlijke co jullie enige volledige clear doodloopt terwijl je nog maar 5 dorpkes hebt.

Wacht ik speel al ruim een jaar niet meer wat doe ik met mn leven.
 
Reactiescore
2.477
Als ik een wereld competitief mee wil spelen MOET ik wel PP gebruiken voor events? Verder gebruik ik doorgaans alleen een MB (of boostacc als je het echt graag zo wil noemen) in m'n rim, omdat ik die 1:20 regel ontiegelijk belachelijk en langdurig vind. Ik ben het overigens wel eens met je statement, maar het is gewoon niet haalbaar om een wereld te spelen zonder PP. Vind dat je daar best een mening over mag hebben, ook al doe je er zelf aan mee.
Niet zo moraalridderen, op 78 was het niet enkel een mb maar had je ook goed geboost hoor:tongue:
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
chameleon was trouwens het brein achter kakaka
 
Reactiescore
5.686
chameleon was trouwens het brein achter kakaka
Dit kan ik mij ook nog herinneren idd. Chameleon echte moraalridder merken we nu wel.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Niet zo moraalridderen, op 78 was het niet enkel een mb maar had je ook goed geboost hoor:tongue:
Oh? Ben wel benieuwd naar het boostacc dat ik daar heb neergelegd, vertel?
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Helemaal niet, maar je maakt TW helemaal kapot door je 8 hulp accounts en 1 main, vroeger werd tw gespeeld met troops en skills, nu wordt tw gespeeld met premium punten. #Restmycase

Mogen we je dorp?
 
Reactiescore
2.477
Oh? Ben wel benieuwd naar het boostacc dat ik daar heb neergelegd, vertel?
Niet perse neergelegd, wel gebruik gemaakt van (meerdere) boosts zoals de accounts die bij Living hoorde, meerdere moraalbrekers en ook gewoon meerdere interns lopen hosselen, zie ik ook gewoon als boosten dan

Herinner me nog wel dat je er strijd was in beginfase tss Cham en Kyuka voor het minste ODA en jullie aant winnen waren. Minder ODA dan kyuka in de beginfase zegt ook genoeg!!
8E4B8797-527A-4A9A-9746-0DAB176BC027.jpeg
 
Reactiescore
2.878
Een goeie boost is beter dan een verre vriend zeg ik altijd maar.
 
Reactiescore
272
@Chameleon heb genoeg classics gespeeld. Allemaal te vroeg geëindigd omdat de toppers van dit forum actiever en ervarener waren en meestal de stammen al klaar hadden liggen ;)

Daar klaag ik verder niet over. Ben gewoon geen topper ^^
 
Reactiescore
5.686

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Niet perse neergelegd, wel gebruik gemaakt van (meerdere) boosts zoals de accounts die bij Living hoorde, meerdere moraalbrekers en ook gewoon meerdere interns lopen hosselen, zie ik ook gewoon als boosten dan

Herinner me nog wel dat je er strijd was in beginfase tss Cham en Kyuka voor het minste ODA en jullie aant winnen waren. Minder ODA dan kyuka in de beginfase zegt ook genoeg!!
Bekijk bijlage 29633
Ik vind dat echt twee compleet andere definities. Ik had goed contact met een aantal mensen uit de buurt, toen die het beu waren kreeg ik een paar gratis dorpen, ja. Daarbij ging die strijd op omdat ik altijd enorm terughoudend start, zodat ik niet 80x m'n eerste clear doodloop zoals op Cacturne toen gebeurde. Ik vind die situatie absoluut niet te vergelijken met de tientallen boosts die door sommigen worden neergelegd, maar dat is mijn mening.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Ik vind dat echt twee compleet andere definities. Ik had goed contact met een aantal mensen uit de buurt, toen die het beu waren kreeg ik een paar gratis dorpen, ja. Daarbij ging die strijd op omdat ik altijd enorm terughoudend start, zodat ik niet 80x m'n eerste clear doodloop zoals op Cacturne toen gebeurde. Ik vind die situatie absoluut niet te vergelijken met de tientallen boosts die door sommigen worden neergelegd, maar dat is mijn mening.

Bi Ba Boosten
 
Reactiescore
2.477
Ik vind dat echt twee compleet andere definities. Ik had goed contact met een aantal mensen uit de buurt, toen die het beu waren kreeg ik een paar gratis dorpen, ja. Daarbij ging die strijd op omdat ik altijd enorm terughoudend start, zodat ik niet 80x m'n eerste clear doodloop zoals op Cacturne toen gebeurde. Ik vind die situatie absoluut niet te vergelijken met de tientallen boosts die door sommigen worden neergelegd, maar dat is mijn mening.
Mooi verwoord hoe het is gegaan idd:redface::redface:
 
Reactiescore
5
Ik moet zeggen, dat na jaren er tussen uit zijn geweest, TW het niet beter heeft gemaakt. Ik gebruik geen PP en geen boosts e.d. Mijn directe buren groeide 5x sneller. Hadden na het einde van de beginnersbescherming al een dorp van 3K. Ik zit momenteel op 3K, maar de clusters van twee huidige 'top stammen' zitten al aan mijn deur. Stuur 2 clears en een edeltrein deze kant op en dan kan ik nog zo mijn best hebben gedaan in het opbouwen, je bent dan gewoon weg.

Dus wie zegt dat je zonder PP/boost kan winnen, die heeft echt oogkleppen op. Je moet dan écht net geluk hebben met ligging en je erdoor heen bluffen dat je niet vroegtijdig gecleard en geëdelt wordt. Maar die kans is 0,000000000001% en dat is nog veel!
 
Reactiescore
300
Ik moet zeggen, dat na jaren er tussen uit zijn geweest, TW het niet beter heeft gemaakt. Ik gebruik geen PP en geen boosts e.d. Mijn directe buren groeide 5x sneller. Hadden na het einde van de beginnersbescherming al een dorp van 3K. Ik zit momenteel op 3K, maar de clusters van twee huidige 'top stammen' zitten al aan mijn deur. Stuur 2 clears en een edeltrein deze kant op en dan kan ik nog zo mijn best hebben gedaan in het opbouwen, je bent dan gewoon weg.

Dus wie zegt dat je zonder PP/boost kan winnen, die heeft echt oogkleppen op. Je moet dan écht net geluk hebben met ligging en je erdoor heen bluffen dat je niet vroegtijdig gecleard en geëdelt wordt. Maar die kans is 0,000000000001% en dat is nog veel!

Zonder beide is geen enkele kans op winnen zeker. Ik vind daarin PP dan nog een onderdeel van het spel. Dat vind ik nog wel logisch. Je halveert wat, je spendeert PP voor wat GS voor een edelman en munten. Dit is al jaren zo en wat we hier ook van vinden, onderdeel van het spel. Komt nog bij dat je ook serieus kan PP farmen op andere werelden en zo een start kan financieren. Maakt PP het minder leuk? Wordt het 'misbruikt'? Zeker, maar denk dat dat niet perse het probleem is. Zonder boost geloof ik zeker wel dat je een wereld kan winnen, dat komt namelijk aan op skills, diplomatiek, contacten opbouwen en een beetje geluk. PP is een verdienmodel van Inno, boosten niet.

Het probleem is dat bepaalde mensen dingen compleet uit de weg willen gaan en niet alleen bakken PP ertegen aan smijten maar gebruik maken van 30 hulpjes als MB/boost etc. Maar dit is mogelijk gemaakt door TW en zolang ze daar geen bepaalde oplossing voor vinden lopen hier over 2 jaar nog maar een paar spelers rond.
 
Reactiescore
1.140
Tis natuurlijk lastig maar je kunt op deze wereld wel echt stuk sneller groeien ook dan 3k beginnersbescherming.
Als je enkel pp gebruikt voor tijd gebasseerde dingen als PA.
Nu is het al wat lastiger maar je moet je realiseren in de start als de pp prijs 64 gs is dat je vaak sneller bent door gs te verkopen en je mijntjes te halveren.

Stel je mijntje bouwt 4 uur en je productie stijgt daarna met 500 gs per uur.
halveren kost 10 pp en levert je 2 uur op = 1k gs
1k gs / 10 pp is 100 gs per pp dus winst.
Daarnaast niet te onderschatten als je je hq op dat moment al non stop aan de praat kunt houden zijn alle mijntjes die daar achter in de que staan ook nog is 2 uur eerder klaar en wordt de winst dus een veelvoud groter.

Zelfde geld bij -20% gs kosten voor een gebouw simpele formule om te kijken of het worth is.
Kost het gebouw in totaal meer dan 150x de pp prijs is het worth.
Dus met een prijs van 64 gs per pp * 150 is dat 9600 gs of meer is het worth.
hout 19 kost 9589 gs dus vanaf dan is het ongeveer worth
Leem 19 kost 10164 dus worth
IJzer 18 kost 10176 dus worth
 
Bovenaan