Oneerlijk spel anno 2020

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Ik heb het vorige wereld al eens geopperd:

Een nachtbonus van 18:00 tot 23:59

Voordelen:
- Minder runners
- Minder blitzes
- Vrijwel iedereen kan dan daadwerkelijk zelf spelen
- Minder intensieve fake molens

Zelf plan ik mijn massa’s eigenlijk altijd pas vanaf 15:00. Zo bleef het voor onszelf en de tegenstander leuk.
Nachtbonus van 18:00 tot 23:59? Dan kan ik m'n massa's laten hitten om 03:00 snachts en accs zonder nachter zijn dan kansloos, of begrijp ik je verkeerd? :p
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Nachtbonus van 18:00 tot 23:59? Dan kan ik m'n massa's laten hitten om 03:00 snachts en accs zonder nachter zijn dan kansloos, of begrijp ik je verkeerd? :p

True, moest ze omdraaien ;)
 

Deleted User - 487957763

Guest
Melvin vorige keer dat we dit besproken was het juist een nachtbonus behalve tussen 18:00-23:59 right?

Edit: zie je aanpassing al.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Als ik eerlijk moet zijn volg ik ook niet helemaal nu

Eigenlijk gewoon de nachtbonus verlengen tot 18:00. Dan is er maar een gat van 6 uur waarin je aangevallen en geblitzed kan worden en dat is meestal als iedereen kan spelen.
 
Reactiescore
534
Bij deze een geheel eigen topic voor deze mooie post/discussie ;)
 

Deleted User - 487957763

Guest
Het zou een idee zijn on wellicht eens een soort classic te starten met deze instellingen. Of een soort speciale ronde van 7 dagen waarbij men 3 dagen opstart termijn heeft. Meerdere accounts die met 100 volle dorpen beginnen die random zijn ingedeeld als deff/off. Al zal dit wel iets te ver gaan.
 
Reactiescore
363
Eigenlijk gewoon de nachtbonus verlengen tot 18:00. Dan is er maar een gat van 6 uur waarin je aangevallen en geblitzed kan worden en dat is meestal als iedereen kan spelen.
Dan moet er early wel een aanpassing komen op burgerwacht etc. Anders verdwijnen hele andere aspecten van het spel weer.

Met zo’n mini aanvalsgat kun je amper spelers farmen. Maarja mid game is dit wel een oplossing.
 
Reactiescore
1.018
Met hogere productiesnelheid en een farmlimiet heb je dit zo weer opgelost
 

Deleted User - 487948403

Guest
Het klopt dat dit spel zal dood bloeden zonder verdere aanpassingen en een nieuwe instroom.
Mensen zoeken nu eenmaal naar de makkelijkste weg om te kunnen winnen, zij het PP spenderen, boosten of andere spelers voor zich te gebruiken.
Voor spelers die nieuw zijn (of oude spelers die terug komen zoals ikzelf) hebben die middelen simpelweg niet, of niet in die hoeveelheid.
Dan mag je nog zo actief zijn als je wilt (wat bij velen eens van de belangrijkste aspecten is van het spel), je komt de early game bijna niet door.
Je kan keigoed farmen? Die PP spender / booster naast je farmt minder maar krijgt nog steeds meer grondstoffen en versnelt zijn gebouwen.
Je wilt hem aanvallen? Hij heeft wel een maatje die dient als def bunker voor hem.
Je denkt dat als hij je aanvalt je wel kunt backtimen, hij laat zen slaafje wel eerst jouw aanvallen.

Doordat de werelden ook kleiner worden, blijven ook meestal alleen nog dezelfde mensen spelen. En die kennen elkaar bijna allemaal.
En als je dan PP farmt en je ligt bij iemand die je kent? Geen probleem, je krijgt een gratis dorpje en stuur men troepen wel nog als aanval.

Dit gebeurt constant zodat er makkelijk kan gewonnen worden. En van zodra het niet meer makkelijk is om te winnen en er effectief tribal WARS moet gespeeld worden, stoppen ze want dan is de motivatie er niet meer.
 
Reactiescore
207
Het klopt dat dit spel zal dood bloeden zonder verdere aanpassingen en een nieuwe instroom.
Mensen zoeken nu eenmaal naar de makkelijkste weg om te kunnen winnen, zij het PP spenderen, boosten of andere spelers voor zich te gebruiken.
Voor spelers die nieuw zijn (of oude spelers die terug komen zoals ikzelf) hebben die middelen simpelweg niet, of niet in die hoeveelheid.
Dan mag je nog zo actief zijn als je wilt (wat bij velen eens van de belangrijkste aspecten is van het spel), je komt de early game bijna niet door.
Je kan keigoed farmen? Die PP spender / booster naast je farmt minder maar krijgt nog steeds meer grondstoffen en versnelt zijn gebouwen.
Je wilt hem aanvallen? Hij heeft wel een maatje die dient als def bunker voor hem.
Je denkt dat als hij je aanvalt je wel kunt backtimen, hij laat zen slaafje wel eerst jouw aanvallen.

Doordat de werelden ook kleiner worden, blijven ook meestal alleen nog dezelfde mensen spelen. En die kennen elkaar bijna allemaal.
En als je dan PP farmt en je ligt bij iemand die je kent? Geen probleem, je krijgt een gratis dorpje en stuur men troepen wel nog als aanval.

Dit gebeurt constant zodat er makkelijk kan gewonnen worden. En van zodra het niet meer makkelijk is om te winnen en er effectief tribal WARS moet gespeeld worden, stoppen ze want dan is de motivatie er niet meer.
Tgoh ik vind het een beetje dubbel. Als nieuwe speler is het inderdaad niet simpel.
Maar elke speler is al eens nieuw geweest in dit spelletje en de oude rotten die nu nog spelen kennen gewoon veel mensen of halen oude rotten opnieuw over om te spelen.
Je kan altijd zelf betrokken worden in een groep van oude rotten als je jezelf aanbied om dingen bij te leren, zo heb ik zelf mensen leren kennen op dit spel nadat ik eerst 5jaar gewoon solo speelde en uiteindelijk altijd werd weggespeeld.
Imo gaat er een nieuwe wereld voor je open als je met een team begint te spelen of dat mensen je onder je wings nemen voor het spel te leren.
Natuurlijk is dit niet iedereen, maar er zijn zeker mensen die het zien zitten om je dingen te doen bijleren over het spel etc.

Maar soit dat is mijn mening.
 
Reactiescore
1.226
Enkel PP waar je voor hebt betaald of heel oud gefarmed pp, maar pp wat gefarmed is op de afgelopen 10+ werelden kun je niet overdragen.

Volgens mij tussen W50 en W60 gefarmde PP kun je nog wel overdragen. Althans ik heb nog steeds overdraagbare PP en dat terwijl 80PP het meeste is wat ik ooit gekocht heb.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Wat is dit nou weer voor onzin topic?
 

Deleted User - 487948403

Guest
Tgoh ik vind het een beetje dubbel. Als nieuwe speler is het inderdaad niet simpel.
Maar elke speler is al eens nieuw geweest in dit spelletje en de oude rotten die nu nog spelen kennen gewoon veel mensen of halen oude rotten opnieuw over om te spelen.
Je kan altijd zelf betrokken worden in een groep van oude rotten als je jezelf aanbied om dingen bij te leren, zo heb ik zelf mensen leren kennen op dit spel nadat ik eerst 5jaar gewoon solo speelde en uiteindelijk altijd werd weggespeeld.
Imo gaat er een nieuwe wereld voor je open als je met een team begint te spelen of dat mensen je onder je wings nemen voor het spel te leren.
Natuurlijk is dit niet iedereen, maar er zijn zeker mensen die het zien zitten om je dingen te doen bijleren over het spel etc.

Maar soit dat is mijn mening.

Dat ben ik zeker met je eens. Dat gebeurt voor mij nu ook, en kon in de tijd van W69 ook.
Een deel van dit spel is ook het sociale en diplomatische.
Maar ik denk ook dat er momenteel meer spelers door die manier verloren gaan, dan dat er zouden blijven voor een paar werelden om dat sociale op te bouwen.
 
Reactiescore
8
Tgoh ik vind het een beetje dubbel. Als nieuwe speler is het inderdaad niet simpel.
Maar elke speler is al eens nieuw geweest in dit spelletje en de oude rotten die nu nog spelen kennen gewoon veel mensen of halen oude rotten opnieuw over om te spelen.
Je kan altijd zelf betrokken worden in een groep van oude rotten als je jezelf aanbied om dingen bij te leren, zo heb ik zelf mensen leren kennen op dit spel nadat ik eerst 5jaar gewoon solo speelde en uiteindelijk altijd werd weggespeeld.
Imo gaat er een nieuwe wereld voor je open als je met een team begint te spelen of dat mensen je onder je wings nemen voor het spel te leren.
Natuurlijk is dit niet iedereen, maar er zijn zeker mensen die het zien zitten om je dingen te doen bijleren over het spel etc.

Maar soit dat is mijn mening.


Mijn ervaring is dat het niet mogelijk is om op W76 opnieuw 'in the game' te komen :)

Laat staan dat hier groentjes starten en spelplezier beleven...

Naast het feit dat je terug warm moet lopen & niet bekend bent met nieuwe wereldinstellingen, features, toegestane scripts, enz.,
Mijn lijstje waarom het niet mogelijk is:

1. Teams van spelers liggen reeds vast, dus je vindt geen aansluiting.
2. De meesten zijn keihard gestart (wat normaal is), maar daarenboven ook nog eens door 'super'boosts op verschillende vlakken.
3. Groeimogelijkheden nihil: 20:1 zorgt dat je in de buurt van grote spelers bijna geen bereik hebt; dorpen van kleinere spelers die geen mb zijn / niet in 'mb stam' zitten vd grote speler, zijn waardeloos.
4. Alles is te koop ^^
Ik heb pas 3 dagen geleden ontdekt dat ik gs kan 'kopen'. OMG why? (in termen van spelersplezier dan, niet van de beurs van inno spekken)
5. Er is niks aan om weken in stilte in je eentje te bouwen en troepen te sparen voor nog geen 5 min. echt spelplezier.

So, exit me :)
 
Reactiescore
1.363
Als die mods nou niet zo dom waren en t boosten nou gewoon verbieden ipv toestaan... En eens normale moraalloze werelden maakten.. ipv dat stomme moraal en die boosts.. en de vele events die het farmen underrated maken.. Dan heb je denk ik veel meer spelers terug en kun je normaal klooien.. Maarja is mijn mening :$ Als je zo'n noire naar 100k+ punten boost zonder effort en 5k eenheden verslagen heeft, leuk spelen zo. 0 skill..
 
Reactiescore
1.139
Ben het eens met je punten.

Maar boost en 0 skill valt wel mee Noire en ik hebben gewoon juiste targets uitgekozen vraag maar hoe TheProphecy. die nu in kamp help! zit die is ook weg gespeeld door Noire gewoon door tactische splits en 5 edels waar TheProphecy. enkel de 5e edel snipte maar dorp al met 4 binnen was. en gewoon off targets uitkiezen met mijn clear er voor dat wel.
Vervolgens stamgenoot van TheProphecy. zelfde truukje nog is maar die gaf al aan voor aankomst dat hij ons dorp ging laten pakken want die wou weer herstarten bij TheProphecy. om een dorp voor hem te kunnen opbouwen.

Eigenlijk hoort Noire gewoon bij help en werden ze door hun geboost maar houdt dat nog even stil :cool2:
 
Reactiescore
1.363
Dat sws hoor jur :). Maar vindt het op 1 of andere manier gewoon mweh als mbs alles doen, omdat het meer efficiënt is, wat ook logisch is met moraalwerelden.. Ik mis gewoon de oude moraalloze werelden.. zoals 56/49 etc.. Kun je constant alles op eigen houtje doen, geeft wat meer voldoening naar mijn idee :).
 
Bovenaan