[Discussietopic] One Night Ultimate Werewolf (WvW Ranking)

Reactiescore
31
Dit is niet verboden naast of tussen WvW potjes, ik weet niet wie hier mee aankomt? Dit kan en gaat dus ook gewoon gebeuren als alles goed loopt in goed overleg.

Verder is dit goed om eventueel wat meer activiteit te krijgen, aangezien dat ook terugloopt. Mits er wat getweakt wordt met behulp van jullie moet dit wel leuk gaan worden en niet zo tijdrovend als ik zo lees. Ik ben in ieder geval benieuwd en zal ook participeren wanneer mogelijk.
 

DeletedUser

Guest
Dan open ik zelf een inschrijftopic voor een aangepaste Wakkerdam buiten het stemmen om. Namelijk Hamsters van Slaapstad...
 
Reactiescore
31
Dan open ik zelf een inschrijftopic voor een aangepaste Wakkerdam buiten het stemmen om. Namelijk Hamsters van Slaapstad...

We willen uiteraard gewoon het standaard systeem houden, echter zijn dit soort speedrondjes tussen de potjes in toch ook gewoon leuk en prima?
Ik snap niet wat je er op tegen zou kunnen hebben. Je zou zelfs nieuwe WvW'ers kunnen lokken die dan het spel enigszins al leren dat ze niet als noobs meespelen wat weer de leukheid van het spel verhoogt. ;)
 

DeletedUser52001

Guest
Dit is een inschrijftopic, het is een concept. Ik stel het hier voor, om aan alle spelers hier te vragen of ze mee willen doen. Mensen konden zeggen wat ze van het idee vinden, en als iedereen het niets had gevonden was het ook niet door gegaan. Maar nu zijn er veel enthousiaste reacties, en dan kan het dus wel doorgaan.

Als jij een leuk nieuw wvw concept bedenkt dat hamsters van slaapstad heet, en het is anders dan normaal wvw, dan open je ook een concept topic om te vragen of mensen er wat van vinden en het leuk zouden vinden het te spelen.
 

DeletedUser

Guest
En als men een funtopic opent in VF dan zijn jullie er als de kippen bij om er een grote slot op te gooien.

Zo hypocriet dit ;)

Ik weet zeker dat als ik dit geopperd had dit meteen dichtgegooid werd. Daar ben ik chagie over, niet over dit concept wat ik niet helemaal snap maar wel grappig lijkt. Je moet wel echter oppassen dat er niet straks 3 verschillende dingen (klassiek, speed enz) met maar 10 spelers gespeeld worden ipv een potje met 30 spelers
 

DeletedUser

Guest
Heel leuk Marwo, maar komt er ook een eindverhaal?
Deze grap had ik op pagina 1 al gemaakt, overigens was ik daarmee meteen negatief. Ik vind dit een buttje idee.
Waarom maak jij het in hemelsnaam persoonlijk?
Volgensmij gaat het je niet eens om het idee, maar gewoon om dat ik de gene ben die er mee komt. Beetje kinderachtig hoor.
Daarnaast heb jij ook helemaal niet het alleen recht om hier over te beslissen, dus doe ook niet zo?
Ik stel dit idee voor aan iedereen op het wvw forum, en als bijna iedereen voor is, dan kan het gewoon gebeuren. Als er veel mensen die hier wvw spelen het geen goed idee vinden, dan gaat het niet door, maar zoals ik het nu zie zijn alle reacties hier gewoon positief, behalve die van jou, en jij zit enkel op mij te haten.

Ik denk niet dat dit een handig idee is. Het concept an-sich is best lachen, alleen in de praktijk gaat dit niet werken. Op dag 1 is er vaak niets te herleiden, tuurlijk, posts analyseren is een mogelijkheid van wolven achterhalen maar waar het vooral om draait is wat er vanaf ongeveer dag 3 gebeurt. Dan moeten mensen terugkijken op basis van stemgedrag hoe wolven eruit gestemd zijn en wat wolven die er al uit zijn anaf dag 0 gezegd hebben. Daar kun je wat over zeggen. Nu mis je al deze informatie, dus is het puur gebaseerd op gokken dus is het systeem compleet random. Dat is wat mij tegen het hoofd stoot, en daarom denk ik dat het niet gaat werken. Dit betekent dus niet dat jojor de enige is die tegen dit systeem is, je gedraagt je nu namelijk alsof jojor enkel negatief tegen jou reageert wat volgens mij een persoonlijke aanval op hem is, zo zie ik je wel vaker reageren zonder inhoudelijk op de punten in te gaan en dat vind ik dan weer treurig.
 

DeletedUser13565

Guest
Werkt waarschijnlijk goed in het echt, met veel meer en snellere interactie, maar zal niet goed werken hier online.
Dit spel zou helemaal niets bewijzen over WvW kwaliteiten, vaak is het aan het begin al gokken en duurt het even voor je een wolf kan ontmaskeren en op basis daarvan, door middel van logica, eventueel de rest. Dit heeft weinig met WvW te maken, te random.
 

DeletedUser52001

Guest
Deze grap had ik op pagina 1 al gemaakt, overigens was ik daarmee meteen negatief. Ik vind dit een buttje idee.


Ik denk niet dat dit een handig idee is. Het concept an-sich is best lachen, alleen in de praktijk gaat dit niet werken. Op dag 1 is er vaak niets te herleiden, tuurlijk, posts analyseren is een mogelijkheid van wolven achterhalen maar waar het vooral om draait is wat er vanaf ongeveer dag 3 gebeurt. Dan moeten mensen terugkijken op basis van stemgedrag hoe wolven eruit gestemd zijn en wat wolven die er al uit zijn anaf dag 0 gezegd hebben. Daar kun je wat over zeggen. Nu mis je al deze informatie, dus is het puur gebaseerd op gokken dus is het systeem compleet random. Dat is wat mij tegen het hoofd stoot, en daarom denk ik dat het niet gaat werken. Dit betekent dus niet dat jojor de enige is die tegen dit systeem is, je gedraagt je nu namelijk alsof jojor enkel negatief tegen jou reageert wat volgens mij een persoonlijke aanval op hem is, zo zie ik je wel vaker reageren zonder inhoudelijk op de punten in te gaan en dat vind ik dan weer treurig.

Je moet het niet vergelijken met hoe een normaal weerwolvenpotje op dag 1 gaat, want de insteek alleen al is compleet anders. Ten eerste heb je in een normaal potje geen rollen die dood willen, dat heb je nu wel. Daarnaast houdt iedereen zich normaal altijd in, want niemand wil dag 1 doodgaan, of claimen. Nu is het juist voordelig om te gaan claimen. Het is alles behalve gokken. Je baseert je op de claims die mensen maken, of je denkt dat ze de waarheid spreken of bluffen, op de verschillende acties die er gedaan zijn (Gezien iedereen een speciaaltje is op een bepaalde manier weet iedereen bepaalde informatie) en natuurlijk door de logica te gebruiken. Dus dit is alles behalve te vergelijken met de eerste 2 dagen van een normaal weerwolven potje.

Daarnaast, wat betreft de kwestie met jojor, sla je de plank volledig mis. Ten eerste ben ik op elk inhoudelijke punt wat jojor heeft geopperd ingegaan, wat je ook terug kan lezen in dit topic. Ten tweede heeft jojor zelf aangegeven (in de post voor die van jou) dat het concept hem zelf ook wel grappig lijkt, (en dat hij dus niet perse tegen het systeem is) maar dat zijn negatieve commentaar kwam omdat hij denkt dat ik op welke manier dan ook voorgetrokken wordt omdat dit topic open blijft. (wat je ook kan lezen in de post voor die van jou)
Dus ik snap niet waarom jij nu zo aanvallend op mij reageert? Jojor was tot dat moment de enige die iets negatiefs had gezegd. Daarnaast was mijn reactie wel gegrond, want als je bepaalde posts die hij in het verleden (nog niet zo lang geleden) heeft gemaakt tegen mij ziet, dan is mijn conclusie (vooral op de manier waarop hij dingen zei, lees maar wat ik heb gequote in de post die jij quote) dat hij iets tegen mij heeft in dit geval helemaal niet vergezocht.

Wat ik niet snap is waarom jij de woorden zo aan het verdraaien bent dat het mij zo negatief neerzet. Je zegt meerdere dingen over mij die gewoon compleet niet kloppen (ik ben bijvoorbeeld wel degelijk inhoudelijk op de punten ingegaan, en doe dit ook altijd) en ik heb geen flauw idee waar je dit opeens allemaal vandaan haalt.

Werkt waarschijnlijk goed in het echt, met veel meer en snellere interactie, maar zal niet goed werken hier online.
Dit spel zou helemaal niets bewijzen over WvW kwaliteiten, vaak is het aan het begin al gokken en duurt het even voor je een wolf kan ontmaskeren en op basis daarvan, door middel van logica, eventueel de rest. Dit heeft weinig met WvW te maken, te random.

Je moet het niet zo direct vergelijken met een normaal wvw potje (zoals ik hierboven al heb uitgelegd) het heeft niet veel te maken met wolven zoeken zoals je het normaal doet, maar het heeft wel te maken met mensen doorhebben, en inzien wanneer ze liegen of de waarheid spreken, en zo er achter komen of ze wolf zijn (of je misschien wel in de war brengen omdat ze gelyncht willen worden). Het is ook een goede manier om te zorgen dat mensen beter gaan samen werken en naar elkaar gaan luisteren, want als dit niet gebeurd is het onmogelijk om te winnen. Daarnaast heeft het echt actieve mensen nodig, wat nog een goede reden is om dit soort potjes te spelen. Als mensen hierbij gewend zijn actief te spelen, nemen ze dat hopelijk zoveel mogelijk mee in normale potjes.

Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon een concept, en moeten er een paar potjes gespeeld worden om te zien in hoeverre dit werkt, en ook met de spelers die hier nu zijn enzo :)
 

DeletedUser52001

Guest
Dus, heb verenigingsweekend komend weekend, maar zullen we daarna een oefenrondje draaien?
 

DeletedUser74005

Guest
Goed plan. Zolang het niet op dinsdag/woensdag is, doe ik mee! :)'

Leuk concept en ben benieuwd hoe het is en of het uiteindelijk ook aanslaat! :)
 

DeletedUser

Guest
Werkt waarschijnlijk goed in het echt, met veel meer en snellere interactie, maar zal niet goed werken hier online.
Dit spel zou helemaal niets bewijzen over WvW kwaliteiten, vaak is het aan het begin al gokken en duurt het even voor je een wolf kan ontmaskeren en op basis daarvan, door middel van logica, eventueel de rest. Dit heeft weinig met WvW te maken, te random.

Helemaal mee akkoord. Ontdekken of mensen liegen of de waarheid spreken is een vrij moeilijk concept als je je enkel kan baseren op geschreven woorden...
 

DeletedUser

Guest
Probeer het een keer uit zou ik zeggen,

alleen ik snap er niks van dus ik kijk wel vanaf de zijlijn
 

DeletedUser73016

Guest
Bwah, ik weet het niet zo. Denk niet dat marwo zin heeft om het eindverhaal te doen op oudejaarsavond? :p
 
Reactiescore
338
Ik heb dit spel één keer in real-life gespeeld en vond er echt helemaal niks aan. Maar snapte er dan ook weinig van.
 

DeletedUser52001

Guest
Ik stel voor dat we na het huidige potje hier een oefenrondje van gaan doen? Geen idee precies wanneer het af is.
 
Bovenaan