[Discussietopic] One Night Ultimate Werewolf (WvW Ranking)

DeletedUser52001

Guest
img

Welkom allemaal! Hierbij introduceer ik een compleet nieuw concept van weerwolven, wat naast de normale potjes gespeeld gaat/kan worden. Deze rondes zullen steeds maar 2 dagen duren, en zijn dus perfect om tussen de normale potjes door te spelen!

Het concept
Het idee is simpel (vooral voor de mensen die One Night Ultimate Werewolf al eens gespeeld hebben) er is 1 nacht (waarin niemand dood gaat) en 1 lynch. Claimen staat altijd aan, netwerken staat altijd uit. In de nacht zullen bepaalde rollen acties mogen doen, en de wolven (en zusjes) zullen elkaars rol te weten komen. Ze mogen echter niet met elkaar overleggen! (Geen wolvenchat dus, alles in het topic). De dag zal, anders dan normaal, 2 dagen duren. Aan het einde van die dag is er 1 lynch, en die bepaald wie er gewonnen heeft. Zo is er dus veel spanning in de discussie, veel verwarring, maar vooral 1 belangrijk ding; wie kan het beste bluffen? Wie kan het beste wolven ontmaskeren? Wie is er nu echt goed in weerwolven, en bewijst een winnaar te zijn? We zullen het zien!

In de eerste instantie klinkt dit heel simpel, maar in dit geval is het: schijn bedriegt! Een hoop rollen zorgen namelijk voor verwarring, en om te winnen moet iedereen actief zijn en meespelen, want elke rol is belangrijk! Daarom zal het ook zo zijn dat inactiviteit hard wordt afgestraft. Een potje duurt maar 2 dagen, dus iedereen kan actief zijn. Daarom is er voor inactiviteit ook een grotere straf. Spelers die inactief zijn zullen worden uitgesloten voor een aantal toekomstige potjes, en hun score in de ranking zien dalen (tenzij ze een goede reden hebben aangegeven, want sommige dingen kunnen onverwacht gebeuren). Meer info hierover is later te vinden!

Nog even niet posten allemaal, en dan zal ik een hoop verduidelijken met een post met rollen, de uitleg van de ranking, en meer!
 

DeletedUser52001

Guest
De rollen

De slechte kant

de Weerwolven
Er zullen 2 weerwolven in het spel zijn. De wolven krijgen van elkaar te horen wie ze zijn, maar kunnen dus verder niets! (Als er door de 3 apart gehouden rollen maar 1 wolf in het spel is, mag hij een van die apart gehouden rollen bekijken.)

de Minion
De minion is een hulpje van de wolven. Hij krijgt te horen wie de wolven zijn, maar de wolven krijgen niet te horen wie de minion is. Als de minion sterft, dan wint hij alsnog (samen met de wolven).


De goede kant

de Zusjes
Er zijn 3 zusjes. de zusjes krijgen dit van elkaar te horen, en weten dus van elkaar wie ze zijn. Verder kunnen ze niets bijzonders.

de Ziener
De ziener mag de rol van 1 speler bekijken, of 2 van de apart gehouden rollen.

de Dief
De dief ruilt in de nacht zijn rol om met 1 andere speler, en krijgt zijn nieuwe rol te horen.

de Troublemaker
De troublemaker ruilt de rollen van 2 spelers om. Hij krijgt deze rollen niet te horen. De gekozen spelers krijgen ook niet te horen dat hun rol is omgewisseld.

de Jager
Als de jager gelyncht wordt, schiet hij iemand neer die met hem sterft.

De dubbelganger
De dubbelganger kiest in de nacht een persoon, en neemt diens rol over. Is de persoon een wolf, krijg hij de wolven te horen. Is het een zusje, krijgt hij de zusjes te horen. (en zij elkaar dus) Elke andere rol mag hij direct uitvoeren, met uitzondering natuurlijk van engel of jager.

De dronkaard
Wisselt in de nacht zijn rol om met een van de kaarten die apart gehouden worden. Hij krijgt zijn nieuwe rol niet te weten dus!

De slapeloze
De enige die aan het einde van de nacht haar rol te horen krijgt, en dus weet of deze is veranderd of niet.


De neutrale kant

de Engel
De engel is een rol die maar 1 manier heeft om te winnen, gelyncht te worden. Als de engel gelyncht wordt wint hij, anders verliest hij. Als de engel wint, verliest iedereen verder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52001

Guest
Speluitleg
Elk spel zullen er 10 mensen meedoen. Zoals het misschien wel is opgevallen, zijn er meer dan 10 rollen. Dat komt omdat er elke ronde 3 kaarten apart worden gehouden. (1 rol zal dus niet meedoen. Dit omdat er op deze manier verschillende variaties van het spel kunnen ontstaan!) deze 3 rollen doen wel mee, maar zullen enkel relevant zijn voor bepaalde spelers (zoals de ziener, de dronkaard of een enkele wolf). Deze 10 mensen krijgen hun rol te horen, en dan begint de nacht. In de nacht mogen ze hun acties doen (nachtvolgorde komt later). Als hun rollen tijdens de nacht veranderen, krijgen ze hier niets van te horen! Sommigen kunnen dus een andere rol hebben zonder dat ze het weten.
Nadat alle nachtacties zijn gebeurd, wordt het topic geopend/mag er gepost worden, en kan de dag beginnen. Om iedereen de tijd te geven te kunnen reageren, duurt de dag 2 dagen. (als dit te lang blijkt te zijn, of mensen zijn actief genoeg in 1 dag, kan dit nog verkort worden tot 1 dag, dus 24 uur) Aan het einde van de dag komt de lynch. LET OP! De lynch gaat niet in het topic, maar via PM. Elke speler mag maar 1 malig zijn stem wijzigen, dus let goed op met stemmen! De lynch uitslag zal dan geplaatst worden, en de winnaars worden aangewezen. Daarna kan een nieuw potje beginnen!
Claimen staat altijd aan. (en wordt ook hard aangeraden. Vals claimen overigens ook, dus leef je uit!)
Netwerken staat altijd uit. Ook wolven en zusjes mogen niet met elkaar overleggen. Alles gebeurd in het topic!

Nachtvolgorde
Als eerste wordt de dubbelganger wakker, en kiest een persoon. Die rol wordt ze dus.
Daarna krijgen de wolven te horen wie weerwolven zijn (dus ook de dubbelganger als die is veranderd)
Daarna krijgt de minion te horen wie de wolven zijn.
Daarna mag ze ziener een speler bekijken, of twee kaarten die apart gehouden zijn.
Daarna ruilt de dief zijn rol om met die van een andere speler.
Daarna wisselt de troublemaker 2 rollen met elkaar.
Daarna wordt de slapeloze wakker, en krijgt haar rol te horen.

Wie spelen er?
Omdat er maar 10 spelers mee kunnen doen, zullen er verschillende rondes gespeeld worden. De eerste ronde wordt gespeeld door de 10 spelers die bovenaan in de ranking staan. (als 1 van hen niet kan/een potje niet wil spelen, komt de volgende aan de beurt, etc.) Als er dan nog spelers over zijn, spelen de 10 spelers die onderaan staan. (zelfde principe, als er iemand die kan/niet wil spelen komt de volgende aan de beurt) Als er dan nog spelers over zijn, komen de 10 spelers die in het midden staan, en eventuele nieuwelingen die voor het eerst meedoen. Als er meer dan 30 spelers meedoen (Wat ik betwijfel) dan komt er een extra ronde bij en kunnen er twee rondes tegelijkertijd gespeeld worden. Maar zover is het nog lange niet lijkt me :p

Als je inactief bent geweest in 1 potje, zal je (tenzij je een goede reden hebt aangegeven) de volgende twee potjes waarin je eigenlijk mee zou mogen spelen, worden uitgesloten. Dit zodat er vooral actieve spelers meedoen, want dat is hard nodig met dit spel. Na deze 2 potjes mag je gewoon weer (lekker actief!) meedoen.

Overwinningsvoorwaarden
De wolven winnen als er een goedje of een minion gelyncht wordt. Als er een engel of een wolf gelyncht wordt (of een wolf wordt door de jager geschoten) dan verliezen ze.
De minion wint als er geen wolf of engel gelyncht wordt. Dus, als er een goedje of hijzelf wordt gelyncht. Als er geen wolven in het spel zitten (dit kan, ze kunnen beide bij de achter gehouden rollen zitten) krijgt de minion dit te horen en wordt hij een goedje. In dit geval wint hij met de goedjes. (let op! wordt de dronkaard een wolf uit het midden, is de minion alsnog slecht, zonder dat hij dit weet)
De engel wint als hij gelyncht wordt. Wordt hij niet gelyncht (of door de jager geschoten) dan verliest hij.
De goedjes winnen als ze een wolf lynchen, als er een wolf geschoten wordt door de jager, of als er geen wolven in het spel zitten en ze lynchen de engel niet. Er hoeft maar 1 wolf te sterven dus, voor de goedjes om te winnen. Als ze de engel lynchen, verliezen ze. Als er wolven in het spel zijn en er wordt geen wolf gelyncht, verliezen ze ook. Als ze een goedje lynchen maar er zat geen wolf in het spel, winnen ze.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52001

Guest
De ranking
Bij elke ronde wordt er bijgehouden wie mee heeft gespeeld, en wie heeft gewonnen. Daarmee zijn punten te verdienen (of minpunten) en wordt de ranking bepaald. Om hoog te staan moet je dus vaak genoeg meedoen, maar ook vaak genoeg winnen, want anders kom je negatief te staan!
Iedereen start standaard met 50 punten, en zal dalen of stijgen aan de hand van hoeveel hij wint of verliest.

De ranking wordt pas geupdate als iedere ronde is geweest (dus de ronde van de top 10, de laagste 10 en de rest). Dan komt er een update en dus weer nieuwe rondes!

De ranking zal waarschijnlijk eens in de zoveel potjes gereset worden (en oude ranking opgeslagen natuurlijk) zodat mensen wanneer ze erg laag zijn gaan staan weer kans maken hoog te komen.

De puntenverdeling
Winnen: + 2 punten
Verliezen: - 2 punten
Winnen als Engel: + 2 punten
Verliezen als Engel: - 1 punt
Gelyncht worden als minion: + 1 punt
Als jager een wolf schieten: + 1 punt
Als zusjes alle 3 levend blijven (dus geen zusje gelyncht): + 1 punt
Als zusje en een medezusje wordt lynch: - 1 punt
Als wolf op een medewolf stemmen: - 1 punt
Als goedje op een medegoedje stemmen(als er minstens 1 wolf in zit): - 1 punt
Als engel op de persoon die sterft stemmen: - 1 punt
Geen lynchstem insturen: - 5 punten
Actief meespelen: + 1 punt
Inactief (niet) meespelen: - 10 punten
Op de engel stemmen: - 1 punt
Als goedje op een wolf stemmen: + 1 punt



Als je binnen meerdere categorieën valt (bijvoorbeeld winnen en winnen als engel) dan worden die punten bij elkaar opgeteld.

Het aantal punten is nog een beetje een concept, dus als jullie betere ideeën hebben of leuke toevoegingen, laat het vooral weten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52001

Guest
Speler Statistieken
Hier komen de statistieken van spelers te staan, dus hoe vaak gespeeld/gewonnen, en welke rollen ze waren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52001

Guest
Gespeelde potjes

Top 10
---

Laagste 10
---

Overige potjes
---
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52001

Guest
En de laatste, yay xD
Ga nu alles even aanpassen enzo, wou eerst de posts reserveren. Wacht dus nog even met reacties ;)
 

DeletedUser73803

Guest
Ziet er leuk uit, komt er nu al wat in die laatste 3 posts, of weet je nog niet wat je daarin doet?
 

DeletedUser52001

Guest
Laatste 2 zijn voor nu even reserve, dus daar komt momenteel nog niets in!
Als ik nog iets mis of iets onduidelijk is, laat maar weten, dan pas ik het aan!

Voor de puntentelling vooral graag feedback, dit is nog een ruw idee en kan vast verbeterd worden xD
 

DeletedUser73803

Guest
Laatste 2 zijn voor nu even reserve, dus daar komt momenteel nog niets in!
Als ik nog iets mis of iets onduidelijk is, laat maar weten, dan pas ik het aan!

Voor de puntentelling vooral graag feedback, dit is nog een ruw idee en kan vast verbeterd worden xD

Heb er nu niet echt veel op aan te merken. Moet het sowieso een keer gespeeld hebben voor ik kan oordelen :p
Wel lijkt het me dat nieuwe mensen over een tijdje maar lastig kunnen instromen, misschien handiger om gewoon de 10 eerste inschrijvingen te accepteren, maarja dat maakt me niet echt heel veel uit :p
 

DeletedUser52001

Guest
Wat toegevoegd aan de puntentelling, en een stukje over inactievelingen.
 

DeletedUser52001

Guest
Heb er nu niet echt veel op aan te merken. Moet het sowieso een keer gespeeld hebben voor ik kan oordelen :p
Wel lijkt het me dat nieuwe mensen over een tijdje maar lastig kunnen instromen, misschien handiger om gewoon de 10 eerste inschrijvingen te accepteren, maarja dat maakt me niet echt heel veel uit :p

nieuwelingen kunnen makkelijk meedoen? De 10 hoogste en laagste spelen sowieso, en dan afhankelijk van hoeveel er over blijven, worden die samengevoegd met alle nieuwelingen. Zodat de nieuwelingen automatisch altijd het laatste potje van de ronde meedoen en dus direct kunnen instromen in de volgende ronde :)

De eerste keer zal ik gewoon kijken naar hoeveel inschrijvingen er zijn, en zelf (random) groepen van 10 indelen. Overigens kan een potje ook makkelijk minder dan 10 spelers hebben (met een minimum van 3) dus dat komt wel goed denk ik!
 

DeletedUser52001

Guest
Ook even verduidelijkte overwinningsvoorwaarden toegevoegd. En nu ga ik slapen xD
 

DeletedUser73803

Guest
Ow ik dacht dat je bedoelde van als er 20 mensen inschrijven doen de eerste tien en de laatste 10 mee, anders alleen de eerste 10 :p
 

DeletedUser

Guest
wat naast de normale potjes gespeeld gaat/kan worden.

Dit mag dus niet ;)
 

Deleted User - 2265087

Guest
Klinkt leuk Marwo! Alleen het was eerst echt heel vaag hoe je dat winnen doet, maar ik snap hem.
Maar ik neem aan dat de speciale acties vóór de lynch gedaan worden?
 
Bovenaan