onduidelijkheid regelgeving PP gebruik

Reactiescore
94
Kan iemand mij vertellen wat tegenwoordig (volgens de regels van TW.nl) zijn met betrekking tot het PP gebruik?

Na al die jaren van de PP beurs zijn er heel wat spelers die overdreven veel PP hebben.
Dit zorgt voor een aantal rare zaken.

Zo ben ik vandaag aangesproken of ik mijn PP-farm dorpje wil weg geven in ruil voor PP.
Toen ik dit las stelde ik direct de vraag of dit toegelaten was, waarop het antwoord onverwacht was:
'ja dit mag, ik heb het al meermaals zien gebeuren'.

Ik heb direct een ticket aangemaakt om hier zeker van te zijn.
Maar dit bracht wel heel wat vragen met zich mee:
Als het niet is toegelaten, hoe komt het dan dat dit niet geweten is? Is er dan geen controle of bestraffing?

En als dit wordt toegelaten, wat mag er nog meer?
Mag iemand zijn diensten verhuren voor PP? Op zich eigen risico als je iemand PP geeft om voor jou te deffen bvb.
Er zouden volgens mij heel wat oude spelers zijn die op deze manier de balans van de hele wereld kunnen verpesten.

Kan hier duidelijkheid over worden geschept?
 

Pedik

Casanova w23
Reactiescore
458
Ben vrij zeker dat het verboden is om je dorp of diensten te 'verkopen' voor PP. Op het spenderen van PP aan spelgerelateerde zaken staat alleen geen limiet.
 
Reactiescore
228
gefarmde PP kan je trouwens ook niet doorgeven, dus de kans dat je beet wordt genomen is groot
 
Reactiescore
94
Duckje heeft ondertussen bevestigd dat de regelgeving inderdaad niet verandert is.

Blijf ik enkel hangen bij de vraag 'hoe komt het dat er gedacht wordt dat dit is toegelaten'.
Ik hoop op dat de persoon in kwestie verkeerd geïnformeerd was, want anders is het inderdaad een slechte intentie.
 
Reactiescore
2.490
Sommige mensen zullen helaas blijven proberen en meestal lezen ze de regels er niet goed op na.

Onze spelregels zijn duidelijk:

Het is niet toegestaan om accounts, delen van accounts of externe diensten die gerelateerd zijn aan accounts te kopen, verkopen of aan te bieden in ruil voor Premium Punten of andere voordelen. De enige uitzondering zijn gameplay-elementen of functies die direct deel uitmaken van het spel en die zijn ontworpen om te interageren met de economie in het spel.


Fijn om te horen dat je inmiddels een antwoord hebt.

Duckje
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
65
Dat wordt wel anders opgelost. Ik kreeg laatst de vraag of ik mijn dorpje niet wilde verkopen.
Als ik dat wilde kon ik een tikkie sturen.
Ben er niet op ingegaan, dus is mij ook niet bekend wat de hoogte van het tikkie mocht zijn.
 
Reactiescore
2.490
Dat wordt wel anders opgelost. Ik kreeg laatst de vraag of ik mijn dorpje niet wilde verkopen.
Als ik dat wilde kon ik een tikkie sturen.
Ben er niet op ingegaan, dus is mij ook niet bekend wat de hoogte van het tikkie mocht zijn.

Dit soort berichten kan je melden als ongepast en dan treden we als teamlid daartegen op.
 
Reactiescore
0
In de eerste post lees ik: sommige spelers hebben overdreven pp.

Er is toch geen limiet op het farmen van pp.

Een leuke tip om vlaggen te farmen. Op het einde van een wereld je dorpen laten overnemen en dan continu edels bouwen en laten doodlopen. Op w75 heb ik zo 100-den edels en dus vlaggen gemaakt. Is dit fout. Nee het is niet verboden, dus het mag.

Zo is er ook geen limiet aan pp farmen. Heb er momenteel 13.000
 
Bovenaan