Ondersteunen niet-stamleden

DeletedUser81370

Guest
Hoi!

Na 5 jaar weggeweest kom ik weer even kijken, en ik zie dat je tegenwoordig (in wereld 70 althans) alleen nog stamleden kunt ondersteunen.
Dit betekent dus een einde aan spiken, en een einde aan overnames veiligstellen? Na edelen gooit je slachtoffer er rustig een eigen clear en edel achteraan, en voila, het onverdedigd dorp is weer van hem.

Zie ik iets over het hoofd? Wat was de onderbouwing van die verandering destijds?
Ik ben benieuwd, bedankt!
 

DeletedUser17472

Guest
Dit is een wereldinstelling en kan per wereld verschillen. Op deze wereld is het dus niet mogelijk om spelers buiten je stam te ondersteunen. Op andere werelden kan deze instelling anders zijn.
 

DeletedUser17472

Guest
Niet overal is een redenen voor. Is gewoon een spelinstelling.

Als je alleen ondersteuning kunt krijgen van je eigen stam, krijg je een ander soort spel dan als je van iedereen ondersteuning kunt krijgen. Je moet dus anders spelen.
 

DeletedUser81370

Guest
Haha nouja, spelinstellingen worden toch niet volledig willekeurig bedacht.
Variatie op zich is natuurlijk leuk, maar ik ben dus benieuwd wat mensen leuk/goed vinden aan deze verandering, omdat ik zelf eigenlijk alleen wat nadelen zie (ook principieel aan het kunstmatig inperken van de mogelijkheden; waarom zou je je troepen geen opdracht kunnen geven naar eender welk dorp te vertrekken?).

Dat je hierdoor anders moet spelen snap ik, maar ik wil dus graag weten hoe voorstanders dat in dit geval positief zien.
Dank voor je reacties zover iig!
 

DeletedUser17472

Guest
Voor wereld 70 is een topic geweest en konden spelers hun instellingen geven. Uit de inzendingen zijn er 3 uitgekozen en daar is een enquête voor geweest. En die instelling is voorgelegd aan innogames.
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.322
Oké!
Wat is de reden hiervoor?

Reeks van voordelen en nadelen.

Voor de verdediger is het idd een voordeel dat er geen os getimed kan worden, recappen is een stuk makkelijker en voordeliger. Echter verlies je als verdediger het grote voordeel van stacks van defslaven (zowel early als later) en bondgenoten.

Het is momenteel niet ongewoon dat "grote" spelers early game 5 tot 10mbs hebben, waarvan de helft 100% def speelt. Ook zie je vaker nog mbs in de rim die tot 1m a 1.5m (20% tot 25% grootte nr 1 op zon moment) punten doorgroeien en zo def schieten naar de main stam. Dit zijn taktieken die niet altijd gewaardeerd worden en die met zon instelling volledig uitgesloten worden, ten koste van een paar andere dingen.

Full def mbs werken niet meer, meerdere full off mbs werken ook niet meer, want hoe verdedig je ze (behalve alles recappen) en de rim-kwantiteit wil je meer op de echte accounts hebben.
 

DeletedUser81370

Guest
Ah, sweet! Daar zocht ik naar, thanks!
Volledig volgestackte dorpen door alleen daarvoor onderhouden accounts kwam spelplezier en dynamische oorlog inderdaad niet ten goede.
 

DeletedUser62615

Guest
Ik ben ook na lange tijd weer begonnen, en vraag me het volgende af. Ziet de overnemer van een dorp welke spelers OS in dat dorp hadden gezet? Ik kan me vaag wat herinneren dat dit vroeger wel zo was.
 

DeletedUser8279

Guest
Ik ben ook na lange tijd weer begonnen, en vraag me het volgende af. Ziet de overnemer van een dorp welke spelers OS in dat dorp hadden gezet? Ik kan me vaag wat herinneren dat dit vroeger wel zo was.

De aanvaller ziet enkel dat er OS staat, niet van wie.
 
Reactiescore
972
Ik ben ook na lange tijd weer begonnen, en vraag me het volgende af. Ziet de overnemer van een dorp welke spelers OS in dat dorp hadden gezet? Ik kan me vaag wat herinneren dat dit vroeger wel zo was.

De overnemer ziet enkel de deff die uitstond/onderweg is van het geëdelde dorp. Mocht er nog OS op het geëdelde dorp lopen van anderen, kan je dat natuurlijk dan zien, en weet je door wie het gestacked zou gaan worden. Je kan niet zien wat er voor OS instond van voordat je het gecleard had, aangezien de OS dan al gestorven moet zijn (anders loopt normaal gesproken je edel dood).
 
Bovenaan