[Afgekeurd] Nieuwe vlag: Goede connecties

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum

Goed idee?


  • Totaal aantal stemmers
    41
  • Enquête gesloten .

Deleted User - 487871837

Guest
Zie citaat voor uitleg!

Hallo iedereen,

Geluksvlag wordt amper gebruikt en objectief bekeken ben je ook gewoon beter dat je een aanvalsvlag of verdedigingsvlag neemt. Het is dus een vlag dat weinig nut heeft.
Bij het slaan van munten bedenk ik me soms dat het gebruik van een vlag die de opslagplaats en aantal handelaren verhoogt een veel betere item zou zijn.

Mijn idee is dus de volgende: Stop met het geluksvlag en vervang deze door een "Goede Connecties"-vlag. Dit zou tijdens munten-ram rondjes wel een leuke extra dimensie geven.

Qua percentage's van de boost zou ik opteren voor hetzelfde als de muntvlag.

Groetjes,
Tuur
 
Reactiescore
533
hoeveel ja's voordat het doorgestuurd wordt?
 

Deleted User - 487871837

Guest
Als de enquête afloopt kijken we naar de hoeveelheid stemmen (neem de discussiestemmen ook mee), meestal heb je rond 25 wel genoeg tegenwoordig.
 
Reactiescore
533
Zo 25 stemmen met gemak behaald
 
Reactiescore
533
Om het met Daan zijn woorden te zeggen. Je moet ambitieuze doelstellingen geven
 
Reactiescore
533
doorgegeven?
 

Deleted User - 487694086

Guest
Zonder grappen, bij mij duurde het echt 4 maanden dus zou niet te veel moeite er aan besteden.
 
Reactiescore
533
Is dit nu doorgegeven? @Duckje
 
Reactiescore
225
Je kunt beter die buit vlag weg doen, daar heb je echt niks aan..
Die geluksvlag gebruik ik regelmatig als ik geen hoge % aanvalsvlag heb, of lage boerderij vulling is het ook handig ;)
 
Reactiescore
533
Je kunt beter die buit vlag weg doen, daar heb je echt niks aan..
Die geluksvlag gebruik ik regelmatig als ik geen hoge % aanvalsvlag heb, of lage boerderij vulling is het ook handig ;)
Stemming is al voorbij he.

Geluksvlag gaat je geluk niet altijd naar omhoog doen hé. Soms ook verlagen.
 
Reactiescore
516
Lijkt mij veelste OP. Abusers die veel in een event steken om zo % gs te krijgen, kunnen dan nog meer baat hieruit halen.
 
Reactiescore
524
Jaa true, maar bij een lvl 6% aanvalsvlag bijvoorbeeld is geluk 0 soms beter dan kans op -1 tot -25 ;)
Lvl6 aanvalsvlag (van +7%) of een lvl5 aanvalsvlag (van +6%).

Ik ga even uit van de 2e. Een lvl5 geluksvlag (14%) kan een geluksvogel van +0,1% ook terugbrengen tot -13,9. De kans dat een aanvalsvlag in je voordeel werkt is slechts 50% en kan zeker op hogere levels behoorlijk in je nadeel werken.
Een geluk van 0 is idd beter dan -5 tot -15%, alleen de kans dat dit gebeurd wordt er met een geluksvlag niet kleiner.
 

Deleted User - 24028

Guest
Lvl6 aanvalsvlag (van +7%) of een lvl5 aanvalsvlag (van +6%).

Ik ga even uit van de 2e. Een lvl5 geluksvlag (14%) kan een geluksvogel van +0,1% ook terugbrengen tot -13,9. De kans dat een aanvalsvlag in je voordeel werkt is slechts 50% en kan zeker op hogere levels behoorlijk in je nadeel werken.
Een geluk van 0 is idd beter dan -5 tot -15%, alleen de kans dat dit gebeurd wordt er met een geluksvlag niet kleiner.
Dat is volgens mij niet hoe geluksvlaggen werken hoor...

Geluksvlaggen brengen je geluk altijd zo dicht mogelijk richting 0, indien je negatief geluk hebt wordt de % van je vlag er bij opgeteld, indien je een positief geluk hebt wordt die % er van af getrokken.

In jou voorbeeld waarbij je +0,1% zou hebben wordt er 14% richting 0 gewerkt en wordt het dus gewoon 0. Het gaat niet in de min....

Geluksvlaggen zijn niet nuttig als je gewoon clears smijt om later te kijken wat er leeg komt, want als je veel clears gooit zal allemaal samen genomen het geluk ook wel rond de 0 liggen. Ze zijn enkel nuttig als je voor je target hebt uitgerekend met geluk 0 hoe veel clears je per dorp nodig hebt, op die manier ben je zeker dat je met dat aantal clears er door geraakt en lopen edels niet dood omdat je per toeval een paar keer slecht geluk had op 1 dorp.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Ik ben het eens dat de vlag je geluk naar 0 brengt en niet daar voorbij (in welke richting dan ook). Maar mij lijkt dat; in het geval dat jij verdedigd en het geluk in het voordeel van de aanvaller is (negatief voor jou) en in het geval dat je aanvalt en jouw geluk in het nadeel van de aanvaller is (negatief voor jou) de geluksvlag inderdaad doet balanceren zoals jij beschrijft.

Het lijkt mij niet dat een geluksvlag jouw aanval met +18% geluk omlaag zou halen toch? Of dat een dorp van jou met clears erop en een geluk van -10% voor de aanvaller door je eigen geluksvlag naar 0% gebracht zou worden, wat dus ook weer een negatief effect heeft. Ik moet er bij zeggen; zelf gebruik ik de vlag echt nooit, ik heb er ook geen ervaring mee. Moest de geluksvlag zelfs een positief geluk voor de gene met de vlag omzetten in een negatievere situatie (zoals je nu schetst); zou de vlag echt kansloos zijn, aangezien de kans dat de vlag jou gaat benadelen dan 50% zijn. In dit geval heeft de topicschrijver zeker een punt om het voorkomen van de vlag te verwijderen.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik ben het eens dat de vlag je geluk naar 0 brengt en niet daar voorbij (in welke richting dan ook). Maar mij lijkt dat; in het geval dat jij verdedigd en het geluk in het voordeel van de aanvaller is (negatief voor jou) en in het geval dat je aanvalt en jouw geluk in het nadeel van de aanvaller is (negatief voor jou) de geluksvlag inderdaad doet balanceren zoals jij beschrijft.

Het lijkt mij niet dat een geluksvlag jouw aanval met +18% geluk omlaag zou halen toch? Of dat een dorp van jou met clears erop en een geluk van -10% voor de aanvaller door je eigen geluksvlag naar 0% gebracht zou worden, wat dus ook weer een negatief effect heeft. Ik moet er bij zeggen; zelf gebruik ik de vlag echt nooit, ik heb er ook geen ervaring mee. Moest de geluksvlag zelfs een positief geluk voor de gene met de vlag omzetten in een negatievere situatie (zoals je nu schetst); zou de vlag echt kansloos zijn, aangezien de kans dat de vlag jou gaat benadelen dan 50% zijn. In dit geval heeft de topicschrijver zeker een punt om het voorkomen van de vlag te verwijderen.
Geluksvlaggen werken enkel voor een aanval vgm. Ze zijn dus nutteloos om te plaatsen als je de verdediger bent. En het Balanceert altijd richting 0, dus wanneer je +20% hebt zakt dat wel degelijk naar bv +6%.

Ze dienen dus puur om gevechten te kunnen hebben die je op voorhand kan voorspellen omdat je geluk altijd dicht bij 0 zal liggen. Begin game bv als jou clear het zou halen met 0 geluk en je stuurt die en je hebt pech en verliest zo je hele clear. Dan kan je voor zekerheid gaan en die vlag aanzetten.

Late game is die vlag nutteloos want op vele clears ga je dat probleem nooit ao hard merken.

Edit: meer info via de wiki https://help.tribalwars.nl/wiki/Vlaggen
 
Bovenaan