Kort voor de andere die het met je eens zijn zal ik nog is herhalen waarom ik vind dat er veel tactieken bij gekomen zijn of dat de tactieken beter zijn dan hoe ze waren.
Welke oude tactieken woorden voornamelijk geraakt door dit gebouw.
Ten eerste de massa's aanvallen spammen veelal met scripts maar hoe doet er eigenlijk weinig toe maar wat iig de realiteit is is dat er de laatste tijd veel scripts in omloop waren waardoor er enorme hoeveelheden fakes en aanvallen op een heel hoog tempo uit geknald werden.
Dit had als gevolg dat deffen teveel tijd of motivatie vroeg voor velen.
Deze toren lost dit perfect op in mijn ogen uiteraard is het nog altijd erg situatie afhankelijk maar in veel gevallen kun je nog steeds een aanzienlijk voordeel behalen door in een vroeg stadium die fakes te sturen waardoor ze niet weten waar ze de massa kunnen verwachten maar kunnen ze bij aankomst al wel zien wat de fakes zullen zijn waardoor het deffe zelf een stuk minder intensieve klus zal zijn wat dus betekent dat er minder snel spelers zullen stoppen door tijd of motivatie gebrek in mijn ogen een goede zaak.
Een andere tactiek die door dit gebouw ontnomen word is het sturen in de nb of op momenten dat je denk dat de ander ofline is. Dit werkt ook nog altijd want je verkort de reactie tijd nog altijd en als ze aankomen voor hij online is werkt het nog precies het zelfde. Echter zodra die gene online komt kan hij snel zien wat de edels zijn en dus sneller deffe.
Persoonlijk had dit van mij niet perse er in gehoeven maar ik denk dat het het spel wel eerlijker maakt in de zin van dat niet online zijn geweest je een minder grote achterstand geeft in het daar op volgende gevecht en het dus een gelijkere strijd word.
Dus grote massas en blitz aanvallen vallen weg.. Zoals ik zei, tactieken die al zeer lang zeer populair en overal gebruikt zijn. Wat mag je nog wel tijdens een oorlog als je al niet veel troepen mag sturen en ook niet snel ? Enkel maar verre targets aanvallen met 100 aanvallen ? Als dat bij jou werkt dan speel je enkel maar op werelden met inactieve en noob spelers.
Iets wat al aangehaald is bij andere topics, jij vind het goed dat deze zaken weg vallen, waarom ? Laat me raden, jij ben niet geweldig actief of niet in de nacht (blitz) en je hebt niet de nodige kennis / toegang tot goede scripts (vandaar veel aanvallen sturen)... Wel ik ben overdag meestal niet zo veel online, gaat TW werelden een aanvalsblock opleggen in de dag omdat dit beter uitkomt voor mij (en alle andere werkende mensen) ? Zie je ons pleiten voor zo een maatregelen omdat het ons beter zou uitkomen ?
Het is niet omdat een gebouw voor jou goed uit komt omdat het toevallig enkele van je zwaktes weg haalt dat dit voor iedereen geld. En dan verbaasd het je dat er anderen je mening niet delen...
Nieuwe tacktieken die er bij komen.
Zoals al eerder gezegd ik ga niet met al mijn ideeën tot in de detail te koop lopen aangezien de tactieken in veel gevallen juist gebaseerd zijn op het misleiden van je tegenstander iets wat lastig is als je het eerst uitgebreid gaat staan lopen uitleggen op het af
Daar kan je misschien 1 wereld je voordeel uit halen, dit topic gaat over een gebouw voor de rest van het bestaan van TW (of toch de werelden waar geactiveerd). Het misleiden is dan ook geen argument op lange termijn. Zoals ik al zei, ik snap dat je er niet mee te koop wilt lopen en heb er geen probleem mee. Maar het is kiezen tussen dat (het voor jezelf houden) en dan hier 1 keer je mening posten en in de mate onderbouwen dat je kan OF niks voor jezelf houden en je case hier versterken waardoor je hier doorlopend kan posten en je stellingen verdedigen.
Erg belangrijk is hoe stam cluster zijn opgebouwd zo kun je hier bepaalde gebieden in kaart brengen van af waar je aanvallen gesignaleerd gaan worden door torens.
Deze gebieden kun je gebruiken om valse informatie te laten door komen naar de tegenstander en ook om te vermeiden dat je hier door heen loopt met de juiste informatie.
Hier kan je en zal je idd strategische manieren voor moeten verzinnen. De vraag is in welke mate die mogelijk is... Je hebt namelijk volgende dingen nodig om dat te doen lukken:
- info over waar torens staan (late game gaan scouts er daar niet door geraken, dus moet je bepalen op basis van logica (beetje gokken) of gaan zien waar dorpen gestackt staan)
- zorgen dat er tijdens de aanval niet gewoon op een strategische plaats een toren wordt bijgebouwd waardoor jou ontwijkend maneuver niet gewoon nutteloos wordt
Zowel defensief als offensief wordt het spel heel simpel wanneer je met een stam zit die perfect samen werkt en zeer moeilijk voor een stam die daar niet in slaagt. Waar in late game de beter georganiseerde stam al een voordeel heeft wordt dit nu aanzienlijk. Op welke manier:
- Aanvallend: door torens te proberen ontwijken zoals jij aanhaalt
- Verdedigend: door slim om te gaan met cf's (niet perse in de vijand, maar ook in cluster van je stamgenoten) kan je bijna altijd intell op tijd verzamelen. Je moet het alleen een stap verder brengen (ingewikkelder maken) dan gewoon iedereen aan zijn eigen front 2 uitkijktorentjes te plaatsen. Op die manier worden de aanvallende tactieken om torens te ontwijken zo goed als onmogelijk volgens mij.
De enige manier waarop het nog wel zou kunnen is wanneer stamclusters zich nu volledig door elkaar heen gaan begeven ipv zoals de werelden nu elks een kant van de wereld domineren. Dat zie ik niet snel gebeuren en lijkt me ook niet realistisch...
Ook al genoemd is het feit dat deze toren troepen op grote van het aantal eenheden indeelt en niet op het aantal boerderijplekken dit bied erg veel mogelijkheden zo kun je bijvoorbeeld een gesplitte trein op een normale trein laten lijken en andersom.
Dit zijn geen nieuwe tactieken, dit zijn manieren om op werelden met de toren de tegenstander voor de gek te houden. Dit kost je onnodige moeite terwijl je het nu zonder toren ook gewoon kan doen (splitten, troepen in eerste, troepen in2de, ...) maar nu moet je er geen rekenmachine hebben naast liggen en anders wel.
Maar niet alleen voor treinen ook voor fakes zijn hier mogelijkheden om de boel te misleiden al is dit wel minder gunstig voor de aanvaller in verhouding tot hoe het eerst was. Echter krijg je nu als aanvaller zeker tegen minder ervaren spelers wel het voordeel dat je door valse toepaantallen te sturen het verrassingseffect kunt creëren
Clearen met opsplitsingen die op fakes lijken ? Kan een optie zijn, maar gaat idd veel verlies kosten denk ik zo
Gelijk heb je wel wanneer je zegt dat het voor de gek houden alleen zal werken met beginnende spelers, maar zoals Duckje zei is het gebouw late game interessant, dan zijn er toch (of zouden er toch) geen noobs meer mogen zijn
De grootste verandering is dus dat de aanvaller nu ook moet nadenken bij het sturen van aanvallen inplaats van puur de teller omhoog te tikken.
Er zijn maar 2 manieren waarop je kan winnen / dorpen pakken waarbij je aanvallend niet moet nadenken: van inactieve accounts of van runners/noobs. Inactieve accounts spreekt voor zich en runners zijn de mensen die het opgeven omdat ze een groot getalletje naast die 2 zwaardjes zien staan.
Indien er kwaliteit is in beide kampen doet het er niet toe hoe hoog je die teller tikt, als er geen vorm van tactiek (nadenken) in de aanval zit dan kan je als deffer het easy afwerken. Dus indien jij problemen hebt met grote hoeveelheden incomings ben je ofwel niet actief genoeg, een dikke noob/runner of zat er in de aanval wel een bepaalde tactiek ondanks dat je dit niet wilt herkennen.
Massas met vele aanvallen zien er vaak random uit, maar dat wilt niet zeggen dat er niet over nagedacht is, enkel al het random doen lijken is een prima tactiek waar over nagedacht is.
Voor ik verder in ga op jouw post (die maar half z'n gat klopt) wil ik eerst een vraag stellen:
Volgens de info zou de watchtower ALLE aanvallen die passeren aangeven.
Hoe gaat dat er dan exact uitzien?
Welke van volgende zaken zijn zichtbaar en vooral: kan je ook bevelen zien die toevallig passeren en niet op jou gericht zijn?
- looptijden
- doelwit
- herkomst
Als buurtgenoten kunnen zien of er aanvallen passeren en op wie die aanvallen lopen, dan zou dat namelijk zowel voor de aanvaller als de verdediger zeer gevaarlijk zijn.
Alles in het voordeel van die 3e partij die zonder aan te vallen of te verdedigen mee info krijgt.
Ik hoop dus dat dit niet het geval is.
Alle aanvallen die passeren en op jezelf lopen (niet op stamgenoten). Wat wilt zeggen dat je zoiso de looptijd, doelwit en herkomst al kan zien (ze lopen namelijk op je). Wanneer ze door je toren radius passeren worden ze getagd met een hoeveelheid, en ookal lopen ze terug uit die torens je blijft dit zijn.
Komt er op neer dat een gordel van torent rondom je account voldoende is om alle binnenkomende aanvallen te spotten.