Ondertussen is W52 met deze uitkijktoren enige tijd bezig, en heb nu onderhand redelijk door hoe het werkt. Zelf in defensief opzicht nog weinig gebruik van hoeven maken maar in aanvallend opzicht heb ik er al wel veel mee te maken gehad. Voor alle duidelijkheid ik speel op
Xavier Hernandez Creus.
Om even heel kort te omschrijven wat ik, maar ook mijn teamleden ervaren in het gebruik van de uitkijktoren is dat het ding het spel
saai maakt. Het is lastig om jezelf te motiveren voor een spel waar er hoe langer hoe meer gezorgd wordt vanuit innogames dat je geen skils meer nodig hebt om bovenaan te staan. Het is nu zelfs zover dat je niet eens online hoeft te zijn, je ziet toch op 15 verre afstand al wat fake is en wat niet, dit maakt het volgende overbodig;
- Faketreinen = niet meer nodig, heeft namelijk geen enkele zin.
- Fakes, worden gelijk herkend en heeft dus ook geen enkele zin.
- Treinen snipen, gebeurt zelden. Alles wordt keihard geblokt.
- Taggen, informatie bijhouden van troepen etc. Niet meer nodig.
Uiteindelijk heeft de verdediger een gigantisch voordeel ten opzichte van de aanvaller wat het spelverband uit elkaar rukt. Het is niet langer in evenwicht, daarnaast heb ik altijd vernomen dat tribalwars
geen nieuwe gebouwen zou toevoegen. Tenminste, als ik alle afgekeurde ideeen zo eens terug lees. Toch gebeurt, vond dit meer iets voor TW2.
Al met al sla je alle fases over en start je met 500/700k al met het spel wat je normaal in de late games hebt alleen dan makkelijker, lekker domweg stacken. Voor mij en dikke domper deze optie, ik zal de wereld uitspelen maar zal niet meer starten op een wereld met die toren, het verpest al het leuke aan het spelletje voor mij.