Nieuwe update: ''The Watchtower''

Reactiescore
746
Hey, de wachttoren was eigenlijk een idee voor Tribal Wars 2 :eek2:

https://nl.forum.tribalwars2.com/index.php?threads/wacht-toren.2201/
Incorrect. Wachttoren was al in 2010 voorgesteld op .net en heeft dus niets te maken met tw2 :)
// edit: .net in 2007: https://forum.tribalwars.net/index.php?threads/watchtower.26072/

Ik vond de link van .net niet terug, maar iig:
Het was ook voorgesteld in 2003 op .de:
https://forum.die-staemme.de/index.php?threads/weiteres-gebäude-spähturm.12996/

Om maar even te zeggen :)
 
Reactiescore
2.490

DeletedUser56091

Guest
Mag ik aannemen dat het geen puntenvermeerdering geeft bij het bouwen en uitbouwen van de uitkijktoren? Omdat het nergens erbij staat, twijfelde ik.
Wilde al gaan uitrekenen welk gebouw/gebouwen ik dan minder ver moest uitbouwen, om gelijk aantal punten te houden.
 

DeletedUser77455

Guest
Je kan via de AM al simuleren (puntentabel nog niet vervolledigd) , uitkijktoren op 20 geeft 1342 extra punten als ik me goed herrinner. Ben wel eens benieuwd naar de samenstelling die mensen gaan gebruiken.
 
Reactiescore
60
Het bouwen van de wachttoren geeft wel degelijk een puntenaantal.
En voor de mensen die wereld 52 spelen, waar kunnen ze die vinden zonder dat ze AM hebben? :p
 

DeletedUser56091

Guest
Je kan via de AM al simuleren (puntentabel nog niet vervolledigd) , uitkijktoren op 20 geeft 1342 extra punten als ik me goed herrinner. Ben wel eens benieuwd naar de samenstelling die mensen gaan gebruiken.
Bedankt!
En voor de mensen die wereld 52 spelen, waar kunnen ze die vinden zonder dat ze AM hebben? :p

Ik heb het via AM uitgerekend. Hier mijn lijst :)

Uitkijktoren
Level - punten
1 - 42
2 - 8
3 - 10
4 - 13
5 - 14
6 - 18
7 - 20
8 - 25
9 - 31
10 - 36
11 - 43
12 - 52
13 - 62
14 - 75
15 - 90
16 - 108
17 - 130
18 - 155
19 - 186
20 - 224

Totaal dus 1342 punten
 

DeletedUser77455

Guest
Handig dat je het opgelijst hebt :)
Uitkijktoren 20 zal niet altijd de beste optie zijn denk ik. Is misschien dom maar het #boerderijplaatsen zou daarom ook wel handig zijn.
Misschien wordt het nog in de wiki geschreven?
 

DeletedUser77790

Guest
Ondertussen is W52 met deze uitkijktoren enige tijd bezig, en heb nu onderhand redelijk door hoe het werkt. Zelf in defensief opzicht nog weinig gebruik van hoeven maken maar in aanvallend opzicht heb ik er al wel veel mee te maken gehad. Voor alle duidelijkheid ik speel op Xavier Hernandez Creus.

Om even heel kort te omschrijven wat ik, maar ook mijn teamleden ervaren in het gebruik van de uitkijktoren is dat het ding het spel saai maakt. Het is lastig om jezelf te motiveren voor een spel waar er hoe langer hoe meer gezorgd wordt vanuit innogames dat je geen skils meer nodig hebt om bovenaan te staan. Het is nu zelfs zover dat je niet eens online hoeft te zijn, je ziet toch op 15 verre afstand al wat fake is en wat niet, dit maakt het volgende overbodig;

- Faketreinen = niet meer nodig, heeft namelijk geen enkele zin.
- Fakes, worden gelijk herkend en heeft dus ook geen enkele zin.
- Treinen snipen, gebeurt zelden. Alles wordt keihard geblokt.
- Taggen, informatie bijhouden van troepen etc. Niet meer nodig.

Uiteindelijk heeft de verdediger een gigantisch voordeel ten opzichte van de aanvaller wat het spelverband uit elkaar rukt. Het is niet langer in evenwicht, daarnaast heb ik altijd vernomen dat tribalwars geen nieuwe gebouwen zou toevoegen. Tenminste, als ik alle afgekeurde ideeen zo eens terug lees. Toch gebeurt, vond dit meer iets voor TW2.

Al met al sla je alle fases over en start je met 500/700k al met het spel wat je normaal in de late games hebt alleen dan makkelijker, lekker domweg stacken. Voor mij en dikke domper deze optie, ik zal de wereld uitspelen maar zal niet meer starten op een wereld met die toren, het verpest al het leuke aan het spelletje voor mij.
 

DeletedUser17472

Guest
Ik vind de watchtower wel leuk. Hij is wel zo duur en de radius zo klein, ook als hij is uitgebouwd, dat ik vind dat de invloed heel klein is. Andere factoren die van buiten tw zijn ingebracht hebben veel meer invloed.
Speel het dus tactisch, het is een mooie toevoeging.
 

DeletedUser77790

Guest
Ik vind de watchtower wel leuk. Hij is wel zo duur en de radius zo klein, ook als hij is uitgebouwd, dat ik vind dat de invloed heel klein is. Andere factoren die van buiten tw zijn ingebracht hebben veel meer invloed.
Speel het dus tactisch, het is een mooie toevoeging.

Op welk account speel je als ik vragen mag?

Voor de kleinere spelers misschien wel, maar voor spelers vanaf 100/200k+ is het qua kosten nihil. Wat je zegt dat de radius klein is ben ik het ook niet mee eens. Met 15 velden kan je troepen met ram snelheid op 7uur afstand zien aankomen, edels nog langer! Dit is een wereld op snelheid 2 betekend dat je anders op 14 uur, dus meer dan een halve dag van te voren je incomens kan zien. Dit heeft niks meer met tactiek te maken maar dit is puur de wereld direct late game starten.

Waarin je de situatie krijgt dat als jij 50 dorpen hebt en je tegenstander 25 dat je beter op elk dorp 2 clears kan gooien dan op 2 dorpen 25 clears om het even heel simpel te zeggen. Maar zoals al vermeld, er is geen enkele tool die ervoor zorgt dat je niet meer hoeft te snipen, taggen, informatie bijhouden over tegenstanders, online te zijn. Terwijl je toch er zeker van bent dat je niks gaat verliezen, de enige tool die dat mogelijkmaakt is de wachttoren. Als ik nu ga tukken en ik wordt morgen vroeg wakker om 07:00, zie ik wat incomens op 7 uur afstand, of 8 uur indien het edels zijn en kan ik rustig op mn gemak al mijn deff er heen schuiven, zie exact wat fakes zijn en niks. Block alles, amper verlies niks aan de hand. Wat betreft defensief dus ideaal zeker waar. Maar wat betreft offensief opzicht echt een onzinnige functie omdat het de balans uit de game haalt.

Kwantiteit gaat boven kwaliteit, dat is wat TW hiermee wilt zegggen, want het is een kwestie van de aanhouder wint, daar is niks tactisch / inzicht meer aan.
 
Reactiescore
276
hier staat tekst enzo

Ik heb zelf (nog?) niet gespeeld met de nieuwe toren. Als ik jouw verhaal zo lees lijkt het erop dat Inno met dit gebouw fundamenteel de speelstijl wil veranderen, en streeft naar een gameplay waarbij efficiente inzet van resources en troepen vooraan komt te staan, boven de oude speelstijl van duizenden fakes/katapulten sturen om iemand te demotiveren.

Over de implementatie kan getwist worden, maar ik denk dat Inno hiermee in ieder geval qua uitgangspunt de goede kant op aan het gaan is.
 

Deleted User - 24028

Guest
Op welk account speel je als ik vragen mag?

Voor de kleinere spelers misschien wel, maar voor spelers vanaf 100/200k+ is het qua kosten nihil. Wat je zegt dat de radius klein is ben ik het ook niet mee eens. Met 15 velden kan je troepen met ram snelheid op 7uur afstand zien aankomen, edels nog langer! Dit is een wereld op snelheid 2 betekend dat je anders op 14 uur, dus meer dan een halve dag van te voren je incomens kan zien. Dit heeft niks meer met tactiek te maken maar dit is puur de wereld direct late game starten.

Waarin je de situatie krijgt dat als jij 50 dorpen hebt en je tegenstander 25 dat je beter op elk dorp 2 clears kan gooien dan op 2 dorpen 25 clears om het even heel simpel te zeggen. Maar zoals al vermeld, er is geen enkele tool die ervoor zorgt dat je niet meer hoeft te snipen, taggen, informatie bijhouden over tegenstanders, online te zijn. Terwijl je toch er zeker van bent dat je niks gaat verliezen, de enige tool die dat mogelijkmaakt is de wachttoren. Als ik nu ga tukken en ik wordt morgen vroeg wakker om 07:00, zie ik wat incomens op 7 uur afstand, of 8 uur indien het edels zijn en kan ik rustig op mn gemak al mijn deff er heen schuiven, zie exact wat fakes zijn en niks. Block alles, amper verlies niks aan de hand. Wat betreft defensief dus ideaal zeker waar. Maar wat betreft offensief opzicht echt een onzinnige functie omdat het de balans uit de game haalt.

Kwantiteit gaat boven kwaliteit, dat is wat TW hiermee wilt zegggen, want het is een kwestie van de aanhouder wint, daar is niks tactisch / inzicht meer aan.
Dat juist taggen waar je het over hebt was wel mogelijk, via de ID tagger. Die hebben ze bewust onmogelijk gemaakt omdat ze het niet kunnen vonden dat je juist kon taggen zonder online te zijn. En nu hebben ze het zelf ingevoerd op deze manier idd :D Weer een script geïmplementeerd seg :p

En je moet niet letten op famdecibel joh. Als ze een kans ziet om eens uit te halen naar de scripts dan grijpt ze die. Als ze in het proces ook nog eens het gat van inno kan likken dan is het helemaal top !
 

DeletedUser69389

Guest
Het keer wat anders idee wat hier is genoemd was oke ja, maar ondertussen wordt W54 de 3e wereld achter elkaar waar deze toevoeging wordt gebruikt. Vele (oude) tw spelers zijn faliekant tegen dit gedrocht en toch lijkt het erop dat dit voortaan continue wordt ingevoerd. Het is naar mijn inziens beter als dit een variabel gebouw wordt net als de kerk. Wat is jullie mening hierover? @Duckje @Poo.
 
Reactiescore
2.490
Hey is een variabel gebouw, markt gegeven zijn nieuwheid moeten we wel verschillende scenario's gebruiken om de activiteit/succes te meten. Deze wereld bevat daarom geen nieuwe ridder bijvoorbeeld ;)
 

DeletedUser69389

Guest
Hey is een variabel gebouw, markt gegeven zijn nieuwheid moeten we wel verschillende scenario's gebruiken om de activiteit/succes te meten. Deze wereld bevat daarom geen nieuwe ridder bijvoorbeeld ;)

Dus we kunnen er vanuit gaan dat wereld 55 voor de variatie niet zo´n gedrocht zal bevatten? Of blijft het, ondanks dat het variabel in te stellen is, een vaststaand gebouw voortaan bij reguliere werelden? Wat dus betekend dat we voortaan alleen nog op de classic zonder dat geval zouden kunnen spelen?
 
Bovenaan