[Afgekeurd] Nieuwe game mode; Team deathmatch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
4
Tribal wars is een mooi strategisch spel met verschillende game modes.

Imho kan het spel verrijkt worden met het toevoegen van een nieuwe game mode; Team deathmatch
De uitwerking hiervan zie ik als volgt:

Twee teams (stammen) bestaande uit 5 spelers gaan head to head gedurende een kortere periode van tijd. Voor het voorbeeld neem ik even 8 uur.
Deze 8uur is opgedeeld in: 30 minuten voorbereidingsfase & 7:30 uur spel.

De voorbereidingsfase
Iedere speler krijgt 10 dorpen toegewezen. De speler kan in de voorbereidingsfase 10 dorpen geheel naar eigen wensen inrichten met betrekking tot zowel gebouwen als de boerderij (troepen). In de voorbereidingsfase dient het hoofdgebouw als een paneel waarin de levels van de gebouwen ingevoerd kunnen worden. Vervolgens kunnen de stal, kazerne en werkplaats gebruikt worden om de gewenste troepen in het dorp te positioneren.
Ook kunnen in de voorbereidingsfase troepen al verschoven worden als ondersteuning van zowel de speler zijn eigen dorpen als die van zijn stam, dit heeft geen looptijd tijdens de voorbereiding.
Edels kunnen niet getraind worden tijdens de voorbereidingstijd. Wanneer het spel start zal de opslagplaats volledig vol gemaakt worden voor het level dat door de speler gekozen is. Dit om edelspawm te voorkomen.

Het spel
Het spel kent dezelfde instellingen en variatie als de instellingen van de classics en begint direct na de voorbereidingsperiode. Beide partijen starten met gelijke instellingen tenzij van te voren anders afgesproken tussen de twee partijen. Functies die dit uit balans kunnen trekken mogen geen onderdeel uitmaken van het spel. het doel hiervan is eerlijke settings, en de winnaar dus de partij zal zijn die het spel het best strategisch heeft gespeeld.
De winnaar van de pot is de partij die aan het eind van de 8 uur de meeste dorpen bezit. Dorpen worden boven punten verkozen om de meta van deze game mode geen def bunker (met volledig uitgebouwd dorp) en het overmatig gebruik van kata's te maken. Dit verbetert naar mijn mening de spelervaring voor iedereen.

Uitvoering
De uitvoering van deze game mode kan bijvoorbeeld in toernooi vorm. Hierbij kan gedacht worden aan een pool systeem (WK) of hetzelfde systeem als de eredivisie.
Ook kan de game mode gebruikt worden door stammen om elkaar uit te dagen voor een tw ronde onder gelijke omstandigheden die in een normale wereld vrij zeldzaam zijn.

Meerwaarde
Deze gamemode biedt meerwaarde omdat:
- Dit tribalwars een midden optie geeft: Een normale wereld duurt gemiddeld (schatting) 3 tot 5 maanden. Dit jaagt spelers weg die niet de tijd hebben om zolang het spel te spelen maar het strategisch wel een gaaf spel vinden. Team death match bied hier een uitkomst omdat het gewoon gespeeld kan worden op 1 dag in week, wat het meer toegankelijk maakt.
- Vaak wordt er gespeeld tegen een overmacht (vooral door nieuwe spelers) waardoor deze snel afhaken bij het spel. Dit maakt het spel voor zowel de oude spelers als de nieuwe spelers minder vermakelijk, de handdoek wordt snel in de ring gegooid door de kleinere speler waardoor er voor de grotere speler niks meer aan is.
- Het een nieuwe dementie geeft aan het spel: Er wordt altijd vanuit een gelijkwaardig begin gespeeld, dit is is in andere game modes vrij zeldzaam.
- Het kan meer activiteit naar de game trekken, om zo ook meer spelers bij andere game modes aan te trekken.


Dit is een schets van het idee en geen volledig concept. De invulling hiervan zal verder uitgewerkt kunnen worden.

Graag zou ik willen weten wat jullie van dit idee vinden.

Met groene groet,

De duif | Dennis
 
Laatst bewerkt:

I like trains.

Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
335
Beste dewijzedakduif,

Bedankt voor je suggestie, je hebt er duidelijk moeite in gestoken!

Helaas zal ik je moeten ontgoochelen, een volledig nieuwe game mode zoals dit is niet realistisch om te ontwikkelen voor een spel zo oud als tribalwars. We organiseren wel af en toe team speedwerelden die een heel klein beetje aanleunen bij je concept.

Mvg,
Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.