Nieuwe forum

DeletedUser63918

Guest
En alternatieve opties? Je gaat mij niet zeggen dat dit gedrocht de enige optie was. Er is al heel veel feedback geweest, begin daar mee.
Heb geduld, meeste dingen hebben tijd nodig om aangepast te kunnen worden (degene die mogelijk zijn dan). Verder is het nieuwe forum een keuze vanuit inno, waarin onze coma's geen keuze hebben.

Komt er nog een favicon voor het forum of niet?
Vraag ik even na voor je! :)
 

DeletedUser66265

Guest
Oude lay-out gaat niet omdat het een geheel nieuwe software is, die was nodig (en kwam er uiteindelijk hoe dan ook aan).

Ikzelf ben niet geheel pro de overzichtelijkheid (moeten gerust meer dan 2 posts op 1 scherm passen idd). Rest is het een enorme verbetering.
Ik ben ondertussen klaar met sikkeneuren en kan (proberen) jullie van wat objectieve feedback voorzien. De verandering was voor mij een enorme schrok omdat het geheel onverwacht kwam. Misschien heb ik ergens overheen gelezen, misschien heb ik iets verkeerd opgevat, het punt is in ieder geval dat ik dit niet had voorzien. Toen ik vanochtend inlogde kon ik dan ook niet anders dan enorm balen. Het gehele overzicht was verdwenen en het forum zag eruit als een forum voor peuters op formaatje blind. Aangezien ik van mening ben dat je hetgeen wat goed is niet moet veranderen vond ik dit dus ook helemaal niks. Later kwam ik erachter dat dit een noodzakelijke verandering was de gepaard gaat met de privacy veiligheid van de af-gebruiker.

Laat ik beginnen met zeggen dat ik het een goede zaak vind dat jullie, jij en poo (en de rest), zo erg over onze privacy waken. Ik kan hier wel beweren dat mijn privacy op tribalwars mij gestolen kan worden, maar eens het mis gaat weet ik niet of ik die mening nog ondersteun. Mijn complimenten dan ook zeker dat jullie deze radicale stap hebben gezet ter bescherming van ons. Het was, en is nog steeds, een riskante keuze die ontstaan is uit pure noodzaak. Aangezien dit forum nog in haar kinderschoenen staat zijn er nu nog veel gebreken waarvan ik overigens overtuigd ben dat jullie die eruit gaan halen. Zodra we een week of twee verder zijn kraait er geen haan meer na. Voor nu moeten we het er dus maar mee doen.

Qua extra features vind ik het nieuwe forum geniaal. Ik vind het plezant dat ik een melding krijg wanneer iemand mij quote of 'tagged'. Hierdoor is het veel makkelijker om een ander snel van een antwoord te voorzien. Voorheen was deze optie er nog niet waardoor je een discussie, waarin iemand een reactie gericht op jou gaf, over het hoofd zag. In mijn ogen is dit dus een aangename toevoeging. Verder vind ik het ook wel leuk om te zien dat het bedankjes systeem weer terug is gekomen. Hier is in het verleden veel over gejammerd dat het verdween, daarom is het goed om te zien dat het terug is. Blijkbaar luisteren jullie wel degelijk naar het geluid dat de community verspreid waarvoor mijn dank. Verder is er de optie gekomen dat je met meerdere mensen pm's kan sturen. Voor zover ik kan zien kun je met 3 man of meer een soort van pm/privé gesprek aangaan op het af. Ik heb geen idee hoe ik dit moet noemen maar ik denk dat dit erg handig kan zijn. De extra's die jullie hebben toegevoegd zijn dus formidabel. Wel heb ik het idee dat, juist omdat dit pas net in werking is gesteld, er nog wat fouten in de software zitten. Op mijn telefoon zie ik het meldingen klokje steeds maar één seconden nadat ik een pagina refresh terwijl hij op mijn pc continu in beeld is. Ook functioneert de zwarte balk op mijn telefoon niet naar behoren, die komt steeds halverwege te zitten. Ik vermoed dat dit problemen zijn die bij jullie al bekend zijn en verholpen kunnen worden?

De uitstraling vind ik verder helaas minimaal. Het is een grote onoverzichtelijke bende geworden en het zoekt absoluut niet fijn. Ik was de kluts meteen helemaal kwijt. Lijnen lopen door, of juist niet, topics zijn onbekend, of juist niet, en de laatste berichten worden niet eenvoudig omhoog gehaald. Zou het misschien een optie zijn als er strepen komen tussen de wereldfora's? Momenteel lopen de kopjes in elkaar over wat voor een slordige uitstraling zorgt. Ook is het misschien een idee om te laten zien wie het laatst heeft gereageerd in een topic, in plaats van wie een topic heeft gestart. Dat laatste is namelijk veel relevanter voor menig speler. Daarnaast is het ook misschien een idee om het aantal berichten dat is geplaatst in een wereldfora en de plek waar het laatst is gereageerd, om te draaien? Het is makkelijker als groot aangegeven staat waar voor het laatst is gereageerd dan dat er groot aangegeven staat hoeveel discussies er zijn of hoeveel berichten er zijn geplaatst. Dit laatste is als informatie leuk om te weten maar hoeft er zeker niet uit te springen. Ik persoonlijk zou het ook fijn vinden als we het AF verder nog iets zouden kunnen personaliseren. Ik heb geen idee of dit een mogelijkheid is, maar is het een optie dat spelers per af-account hun kleuren in kunnen stellen (dit zou een luxe-optie zijn)? Tot slot is het vervelend dat de teksten allemaal zo groot zijn. Je blijft nu maar scrollen, hierdoor lever je in op overzicht. Zou hier nog iets voor verzonnen kunnen worden? Ik zou het fijn vinden als alles iets wordt verkleind. en oh ja, kan de banner bovenaan misschien aangepast worden? Hij is zo groot, misschien is het een idee als die hele banner als 'klik' werkt in plaats van alleen de tekst.

Dit is mijn 'gezeur' voor nu wel even. Al met al een mooie up-date die enkel een beetje onverwacht kwam en misschien niet helemaal foutloos uitgedacht is. Geen probleem uiteraard, niks is foutloos. Maar daardoor was deze up-date voor menig forum gebruiker wel een grote schrok. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Excuse mocht ik punten aanhalen waar jullie allang mee bezig zijn.

Edit: Ik vond het ook altijd wel leuk om te zien hoeveel mensen er op een bepaald forum deel actief waren. Zou een vergelijkbare optie weer ingebouwd kunnen worden?

Test: mensen taggen die je niet in je vriendlist hebt @Duckje
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
974
Hoeveel accounts er per sub-forum online zijn mis ik, altijd handig om te zien als er 'iets' gebeurde op een sub fora dat veel spelers lokte. Tevens binnen het sub fora welke account er online zijn (onderaan) weergegeven mis ik.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
86
Hoe je een nieuw topic opent mag trouwens ook wel wat duidelijker worden gemaakt! Kan het nog steeds niet vinden:(

E: het is me gelukt!
Reden waarom het niet lukte: (mac pc) als je je scherm smaller maakt komt die + in de zwarte balk te zitten dus dat mag ook wel even verbeterd worden.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser72071

Guest
Wat ik persoonlijk irritant vindt en het liefste zal zien veranderen:
- 1. http://puu.sh/pBfjl/7b78973ea3.png
- 2. De breedte van de posts is veel te groot
- 3. Duidelijkere lijnen om verschillende topics van elkaar te onderscheiden, en ook daarbij het liefst de wereld dikgedrukt maken: Opmaak http://puu.sh/pBfTL/e0d2ce441a.png vs http://puu.sh/pBfUX/51852e5b4c.png.
- 4. Dit verschil van de paginanummering: http://puu.sh/pBfwC/acc20356e1.png. Het liefste zal ik die donkere hetzelfde als de lichtere zien worden, en dan ook dat ze er altijd staan ipv alleen als je met je muis over het desbetreffende topic gaat.
- 5. De tw banner bovenaan de pagina die 40% van het scherm in beslag neemt.
- 6. Postdata van de posts weer linksbovenaan in een balk met een apparte kleur zetten. Het is nu gigantisch onoverzichtelijk om de postdata te vinden gezien die nu midden in de post staan. Ik heb serieus geen flauw idee waarom het op zo'n onhandige plek staat.
- 7. Een optie om die cirkel die verschijnt als je klikt uit te zetten.
- 8. http://puu.sh/pBgHV/23c4df6a6e.png. Dit gaat niet weg tenzij ik er nog een keer apart met mijn muis overheen ga.
- 9. Dmv dubbelklikken op je eigen post ga je blijkbaar naar de edit. Zou ik het liefste ook een optie voor zien om het uit te kunnen zetten.
 

DeletedUser75812

Guest
Wat ik persoonlijk irritant vindt en het liefste zal zien veranderen:
- 1. http://puu.sh/pBfjl/7b78973ea3.png
- 2. De breedte van de posts is veel te groot
- 3. Duidelijkere lijnen om verschillende topics van elkaar te onderscheiden, en ook daarbij het liefst de wereld dikgedrukt maken: Opmaak http://puu.sh/pBfTL/e0d2ce441a.png vs http://puu.sh/pBfUX/51852e5b4c.png.
- 4. Dit verschil van de paginanummering: http://puu.sh/pBfwC/acc20356e1.png. Het liefste zal ik die donkere hetzelfde als de lichtere zien worden, en dan ook dat ze er altijd staan ipv alleen als je met je muis over het desbetreffende topic gaat.
- 5. De tw banner bovenaan de pagina die 40% van het scherm in beslag neemt.
- 6. Postdata van de posts weer linksbovenaan in een balk met een apparte kleur zetten. Het is nu gigantisch onoverzichtelijk om de postdata te vinden gezien die nu midden in de post staan. Ik heb serieus geen flauw idee waarom het op zo'n onhandige plek staat.
- 7. Een optie om die cirkel die verschijnt als je klikt uit te zetten.

Even om mijn mening hier aan toe te voegen:
- 8. Ik vind de afstand tussen de regels irritant groot, is gewoon niet prettig. Er kan gewoon bijna een regel tussen, zo erg is het.
- 9. Graag geen witte achtergrond achter de tekst, dat oude was juist rustgevend. Nu is het net alsof je een saaie lap tekst loopt te lezen uit Word. Saai.
-10 Elke post neemt enorm veel ruimte in beslag van je beeld. Nu speel ik toevallig van een gemiddeld Laptop scherm, dus groot is die al niet, als je dan met elke scrol 1 - 1.5 post ziet van 5 woorden, is dat erg irritant.
-11 ik haat de nieuwe smileys :x

Kan je je voorstellen hoe dat is als je straks de echte lappen tekst kan gaan verwachten. Grote regelafstand is verschrikkelijk. Als je nu een regel overslaat voor een nieuwe "alinea" kunnen er normaal al dik 2 regels tussen.

De regelafstand zal al een enorm verschil maken!
 
Reactiescore
2.039
Wanneer ik bepaalde forumdelen inklap aangezien ik die fora toch niet hoef te lezen, is dit steeds ongedaan gemaakt wanneer ik weer opnieuw naar het AF ga, terwijl dit vroeger niet zo was. Hoort dit zo?
 

DeletedUser77280

Guest
Totaal geen verbetering.

IMG link van TWTOTAL werkt ook niet meer.

+ ik had hiervoor een forumtitel van Speedkampioen, maar die staat nu als img link onder me afbeelding.
 

DeletedUser63918

Guest
Wanneer ik bepaalde forumdelen inklap aangezien ik die fora toch niet hoef te lezen, is dit steeds ongedaan gemaakt wanneer ik weer opnieuw naar het AF ga, terwijl dit vroeger niet zo was. Hoort dit zo?
Heb hier ook geen last van. De animatie met een soort 'stuitereffect' is wel onnodig en zeer irritant.
 

DeletedUser77556

Guest
Sommige dingen kunnen altijd nog aangepast worden natuurlijk
 

DeletedUser410

Guest
Dit vind ik persoonlijk al heel wat beter:

http://puu.sh/pBSSO/02d2d0c372.png
02d2d0c372.png


While I'm on it:

http://puu.sh/pBTgC/02ffd7bcd9.jpg

02ffd7bcd9.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
De mobiele versie van het forum is overigens wel verbeterd.

Edit: ohnee, die zwarte balk hangt de helft van de tijd midden op mijn scherm.
 

DeletedUser

Guest
Nu we toch bezig zijn, waarom staat bovenin in de weergave niet dat dat tabblad het forum betreft? Er staat nu gewoon Tribalwars.nl.
 
Reactiescore
2.490
Totaal geen verbetering.

IMG link van TWTOTAL werkt ook niet meer.

+ ik had hiervoor een forumtitel van Speedkampioen, maar die staat nu als img link onder me afbeelding.
Dit heb ik even aangepast. (html is niet meer mogelijk helaas :()
 

DeletedUser

Guest
Heb niet alles doorgelezen nog ;)

Het went mijns inziens redelijk snel nog! Zitten veel verbeteringen in!
Echter de beginposts zijn nog vervelend waar veel tijd in is gestoken...
Is daar al een oplossing / code oid voor gevonden?
 
Bovenaan