Nieuwe classic, nieuwe instellingen

Reactiescore
660
En dit was tegen Paul?
Dat is achteraf niet helemaal zeker. Al timet Paul wel heeeel strak, maar volgens hem zelf wel legaal, daar hebben we al heel veel over gepraat. Maar de aanvallen kwamen toen niet van een direct paul account, wel uit dezelfde stam, ik ben eerlijk gezegd de naam vergeten van het account. Volledig belachelijk gewoon wat er toen binnenkwam.
 
Reactiescore
1.049
Jah is kut, Maar in principe heeft Paul gezegd geen Classics meer te spelen in de stamchat
En ik denk niet dat er meer zijn die dit doen? Dus om het direct weg te halen
 
Reactiescore
2.506
@The Minion : net zoals je zegt, je neemt veel tijd om je aanval te regelen en dus timet de tegenstander clears voor elke edel, en die kwamen telkens op een paar ms, daar duckje het probleem niet echt serieus nam is de enige mogelijkheid secondes. Want zelfs met 5 pogingen snipe ik niet in een gat van 5 ms (en dat was één van de grootste).

Dat zou volgens mij niet mogen kunnen, elke keer 5ms :confused:
 
Reactiescore
276
Het enige voordeel van ms over sec dat ik zo snel kan bedenken is dat je als je offline was toen de aanvallen gestuurd werden je er daarna nog iets tegen kan doen als je online komt. Bij volle seconden is de sequence al beslist. Dat gezegd hebbende denk ik dat het ms-systeem ernstig over de houdbaarheidsdatum is. Met grote gaps is aanvallen schier onmogelijk (zie veel .net werelden) en met kleine gaps waar geen mens meer iets tussen krijgt heb je eigenlijk een soort volle secondensysteem behalve dat botters en luckers er nog wel iets tussen kunnen schuiven.

Overigens denk ik dat het met het botten allemaal wel meevalt, al is het natuurlijk wel vervelend dat de mogelijkheid bestaat dat...

Waarom worden er eigenlijk nog ms-werelden geopend?
 

DeletedUser74005

Guest
Ik weet echt niet wat mensen hebben hoor met barbarendorpen met hoge punten en hoge dominatie ledenlimiet verhouding.

Heb als persoon over en over beargumenteerd in voorgaande classics waarom die settings echt heel erg in toom gehouden moeten worden. En ik zie hier dan ledenlimieten van 3 met 15% dominatie. Dat ga je gewoon niet in 6 maanden halen, klaar. Zeker niet met no haul.
En dan wilt men er ook nog 2x zoveel barbarendorpen bij met bijna 3k punten, nou leuk hoor lekker barblen op een classic. Joepie!!!!!!! CL12 all over again..

Nou als je zo graag een lijstje wilt lightfighter, ik heb hier wel iets snel in elkaar geflanst


- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij (MAX 4): 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren (MAX 1): 0,5

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Nee met 3 lvl systeem (is echt heel vervelend) ja met lvl 10
- Ridder/Standbeeld: ja
- Bonusdorpen: Nee
- Kerk en geloof: Ja
- Uitkijktoren: Nee
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Ja, 1 per speler en groeit mee tot 1k
- Edelmanproductie: Pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-30
- Technologieën: 3 lvl systeem of 10 lvl systeem
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Nee

Instellingen:
- Nachtmodus: 01:00-08:00
- Startdirectie kiezen: Ja
- Aanvalstiming: Seconden
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Edelmannen looplimiet: 15 velden

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: Geheimen lijkt mij een leuke setting
- Ledenlimiet Stam: 5
- Vlaggen: Nee
- No haul: Ja
- Stamlock actief van: 20% dominantie
- Boerderijlimiet: 1500 eenheden per lvl worden ondersteund
- Ondersteuning buiten de stam: Tja ik wil wel een discussie weer starten, want als ik zeg niet mogelijk is het toch nog mogelijk. Maar goed for the effort -> ondersteuning buiten de stam uit (pas na 2 a 3 dagen in de stam is het mogelijk OS te sturen ofzo, dat zou nice zijn) & tribelock vanaf 17%
- Grondstoffenproductie: vanwege nohaul, pakketjes en seconden combinatie ga je last krijgen van een recap war. Redelijk hoge productie dus. 16k a 17k gs per uur zou een mooie zijn.

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: -
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief

Die 15% was meer omdat ik zelf geen idee had wat nou handig was en zag dat iedereen dat had, dus dacht zal wel goed zijn :p
 
Reactiescore
1.049
Jah is kut, Maar in principe heeft Paul gezegd geen Classics meer te spelen in de stamchat
En ik denk niet dat er meer zijn die dit doen? Dus om het direct weg te halen
Ik heb trouwens ook gelezen dat het meer skill en tactisch vermogen met zich meebrengt en dat je in de minderheid meer kunt uitvoeren ten opzichte van de meerderheid
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.144
Please geen volle seconden. Dan speel ik helemaal geen classics meer. Bah zeg.

Vieze kutinstelling is dat :(
 
Reactiescore
974
Natuurlijk kan je de gap tussen de edels verkleinen door edelparen te sturen, maar dan nog heb je een gap die easy te snipe is. Ik denk dat we er beide over eens zijn dat edelclears time op een actiever tegenstander notdone is, zeker als er ms in het spel zijn. Dit laatste gaat al lastiger worden op een seconde wereld. Recappen en/of snipe moet je doen om inzicht, terwijl je op een ms-wereld meer het actie-reactie (passief deffen) hebt. Tenminste dit is mijn nobele mening:oops:

Not done als in dat het keihard wordt afgestraft door voor te edelen? Edelclears timen is bijna altijd een domme actie op een wereld waar je edels duur moet herbouwen.

Rest klopt ja, deffen met seconden is veel meer anticiperen en deffen op een milli wereld is het meer reageren.

Het enige voordeel van ms over sec dat ik zo snel kan bedenken is dat je als je offline was toen de aanvallen gestuurd werden je er daarna nog iets tegen kan doen als je online komt. Bij volle seconden is de sequence al beslist. Dat gezegd hebbende denk ik dat het ms-systeem ernstig over de houdbaarheidsdatum is. Met grote gaps is aanvallen schier onmogelijk (zie veel .net werelden) en met kleine gaps waar geen mens meer iets tussen krijgt heb je eigenlijk een soort volle secondensysteem behalve dat botters en luckers er nog wel iets tussen kunnen schuiven.

Overigens denk ik dat het met het botten allemaal wel meevalt, al is het natuurlijk wel vervelend dat de mogelijkheid bestaat dat...

Waarom worden er eigenlijk nog ms-werelden geopend?

Doordat secondes op een wereld zonder boerlimiet een vrij kansloze wereld is. Massastam, alles stacken en je kan elke week een hoop treinen sturen op de vijand zonder zelf veel gevaar te lopen. Millisecondes geeft de minderheid in ieder geval de kans om treinen tegen te houden met snipen.

Please geen volle seconden. Dan speel ik helemaal geen classics meer. Bah zeg.

Vieze kutinstelling is dat :(

Classics is ook voor de ervaren spelers.

:D
 
Reactiescore
660
Het enige voordeel van ms over sec dat ik zo snel kan bedenken is dat je als je offline was toen de aanvallen gestuurd werden je er daarna nog iets tegen kan doen als je online komt. Bij volle seconden is de sequence al beslist. Dat gezegd hebbende denk ik dat het ms-systeem ernstig over de houdbaarheidsdatum is. Met grote gaps is aanvallen schier onmogelijk (zie veel .net werelden) en met kleine gaps waar geen mens meer iets tussen krijgt heb je eigenlijk een soort volle secondensysteem behalve dat botters en luckers er nog wel iets tussen kunnen schuiven.

Overigens denk ik dat het met het botten allemaal wel meevalt, al is het natuurlijk wel vervelend dat de mogelijkheid bestaat dat...

Waarom worden er eigenlijk nog ms-werelden geopend?

Als je de statistiek een beetje losrukt en eerlijk bekijkt dan valt dat tegen. Stel dat er 1000 mensen de classic starten, waarvan er 100 echt spelen, waarvan er 25 kunnen spelen en overblijven en er fucken 2 met het timen, dan spreek je over bijna 10%.
 
Reactiescore
1.094
En hoezo zou je secondes emt deze setting aanraden?

Omdat met nohaul duurherbouwen pakketjes je niet nog eens extra edels kwijt ziet raken dankzij snipes. Dat is echt al helemaal funest voor je edels, en op zo'n wereld waar je dat er niet bij kan farmen is dat een zeer flinke klap. Daarnaast omdat met snipen ook weinig skill meer komt kijken en secondes puur op inzicht zijn gebasseerd

Die 15% was meer omdat ik zelf geen idee had wat nou handig was en zag dat iedereen dat had, dus dacht zal wel goed zijn :p

'Andere' je bedoelt Irritant Mannetje die het debielste lijstje in tijden heeft gepost. Handig voorbeeld. Want de 'andere' voor je hadden namelijk zo'n 3-4 (een heel normal percentage) % per account. Irrtant mannetje ging in de richting van 10 %.
 
Reactiescore
276
Doordat secondes op een wereld zonder boerlimiet een vrij kansloze wereld is. Massastam, alles stacken en je kan elke week een hoop treinen sturen op de vijand zonder zelf veel gevaar te lopen. Millisecondes geeft de minderheid in ieder geval de kans om treinen tegen te houden met snipen.

Ik zie het verband hier niet echt. Ten eerste zijn classics ingericht op kleine stammen, dus als er massastammen ontstaan is er elders in het spelsysteem een probleem. Ten tweede kun je ook met ms nog steeds een dorp volstacken en dan vrijwel ongestraft aanvallen vanuit dat dorp.

De techniek heeft het zwaar verjaarde ms-systeem inmiddels ingehaald. Toen iedereen op tw nog maar wat aan het doen was en zelfs edeltreintjes echt niet op de seconde getimed werden, was het een aardig idee. Vandaag de dag zijn browsers, addons, en bots geavanceerder dan ooit. Het snipen op een ms-systeem is dan ook nimmer een kwestie van skill meer. Met een te grote gap kan iedereen en zijn moeder wel snipen. Met een te kleine gap is het noodzakelijk om zeer nauwkeurig te timen op duizenden seconden. Dit is vooral een kwestie van geluk en/of handig zijn met browsers en andere techniek. Het is maar de vraag of dit nog wel binnen de geest van het spel valt. Ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden?
 
Reactiescore
2.506
Not done als in dat het keihard wordt afgestraft door voor te edelen? Edelclears timen is bijna altijd een domme actie op een wereld waar je edels duur moet herbouwen.

Rest klopt ja, deffen met seconden is veel meer anticiperen en deffen op een milli wereld is het meer reageren.

Als is keihard worden afgestraft ja :D
 
Reactiescore
974
Ik zie het verband hier niet echt. Ten eerste zijn classics ingericht op kleine stammen, dus als er massastammen ontstaan is er elders in het spelsysteem een probleem. Ten tweede kun je ook met ms nog steeds een dorp volstacken en dan vrijwel ongestraft aanvallen vanuit dat dorp.

De techniek heeft het zwaar verjaarde ms-systeem inmiddels ingehaald. Toen iedereen op tw nog maar wat aan het doen was en zelfs edeltreintjes echt niet op de seconde getimed werden, was het een aardig idee. Vandaag de dag zijn browsers, addons, en bots geavanceerder dan ooit. Het snipen op een ms-systeem is dan ook nimmer een kwestie van skill meer. Met een te grote gap kan iedereen en zijn moeder wel snipen. Met een te kleine gap is het noodzakelijk om zeer nauwkeurig te timen op duizenden seconden. Dit is vooral een kwestie van geluk en/of handig zijn met browsers en andere techniek. Het is maar de vraag of dit nog wel binnen de geest van het spel valt. Ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden?

Classics ja, maar normale werelden zijn toch wel wat anders en zijn altijd zonder boerlimiet en pakketjes duur herbouwen. Tijd terug was er een normale wereld met secondes, dat was drie keer niks. De meeste kwalitatieve spelers waren in no time gestopt op die wereld doordat secondes alleen goed samengaan met boerlimiet/duur herbouwen. De grotere (kwantiatieve) stammen hadden een buitengewoon groot voordeel. De tegenstander die in het nadeel stond kon hele dagen verdedigen tegen edelmassa's zonder countermogelijkheden te hebben door de stackwalls. Tegenover edelmassa's verdedigen zonder snipe mogelijkheden zijn de opties na zoveel binnenkomende edelincomings uitgeput dat je onmogelijk elk dorp kan behouden.

Ondanks het verouderde MS-systeem, ergens anders dan op de classic werken secondes niet door de beperkte mogelijkheden van de instellingen op normale werelden.
 

DeletedUser75558

Guest
Ik vind wel dat er teveel gejankt wordt over bots, ja het is wel eens voorgekomen dat iemand bots gebruikte (ik niet:D). Dit neemt niet weg dat het in 9 van de 10 gevallen dit totaal niet het geval zal zijn. Het is ook totaal niet zo dat de classic bepaald wordt door die botters, sterker nog, het sterkste classic team heeft tot nu toe altijd gewonnen, ondanks die bots. Het is zeker wel mogelijk om regelmatig 1-10ms te timen, sterker nog, dat kunnen er best wel wat van de oude classics, het is dan ook echt geen kunstje meer hoor op de classics. We kunnen wel blijven discussiëren over wat "menselijk" wel of niet mogelijk is, maar dan sla je de plank gewoon echt volledig mis naar mijn mening, want je moet niet uitgaan van de reactietijd van een mens, maar het gaat om het inzicht dat je er mee bezit. Je krijgt bijvoorbeeld een trein op 500-505ms, nou dan ga je voor je zelf bedenken, wanneer moet ik klikken om op 500ms uit te komen. Dit moet je jezelf gewoon aanleren en er is geen script of iets dergelijks wat je erbij zou moeten helpen. Als dit voor sommige onmogelijk is om te doen, dan is dat echt hun eigen schuld. Het is namelijk gewoon echt goed mogelijk en ik kan het echt zoals meerdere andere hier met regelmaat zonder enig script of wat dan ook.

Ik ben het er ook helemaal niet mee eens dat seconde instellingen meer inzicht vereisen. Seconde werelden kunnen erg makkelijk beïnvloed worden door een enorme overmacht. Namelijk wanneer een stam enorm veel def heeft (dus een erg groot verschil in dominantie) kan die stam als ze enigszins capabel zijn oneindig tussen gaan stacken, waardoor een stam die die middelen niet heeft er gewoon niks tegen kan doen. Bij ms kunnen mensen bij mij haast niet tussenstacken aangezien ik gewoon daar te strak voor time. Ik kom er dan ook weer op terug, timen is iets wat je je zelf aan moet leren.
 
Reactiescore
660
Haha Paul toch. Hoe kan een mens zichzelf nu aanleren om op 5ms te klikken als dat gewoon niet mogelijk is. Natuurlijk zal je door veel oefenen dichter in de buurt van pakweg een marge van 30ms of zo zitten. Dus op 10-15 kansen zal je dan wel eens in die 5 ms komen (per ongeluk), en dus ook sneller dan iemand die nog nooit heeft geoefend. Maar het je eigen maken is klinkklare onzin. Ook al speel ik het spel niet meer , ik zal me voor altijd blijven verzetten tegen mensen die beweren dat het menselijk mogelijk is, want dat is gewoon niet.
Stel je voor dat je zou kunnen meten hoe lang je er over doet om je toets in te drukken, dan is de kans al groot dat daar een marge op zit van 2 ms, meer hoef ik niet te vertellen denk ik.
 

DeletedUser74552

Guest
Je kan goed snipen en je bent een tovenaar. Consequent op 5 ms is onmogelijk. Dat zouden we nog zo kunnen testen ook. Je kan via teamviewer Paul 40 keer laten snipen en dan zien of het 40 keer op 5ms is. Tuurlijk kan je wel consequent strak timen maar hier zullen altijd marges in zitten. Dan weer een paar ms hier en dan weer paar ms daar. Dat is menselijk. Net als dat de wereldrecord houder 100m sprint niet 100 keer zijn zelfde record zal lopen. Hij zal ongeveer rond die tijd zitten maar er zal wel degelijk verschil in zitten.

Verder ben ik het wel met paul eens dat strak snipen en timen niet automatisch resulteerd in winst. Het is vervelend tegen te spelen ja maar het zou mij er niet van weerhouden een MS wereld te starten. Sterker nog ik ben voorstander van MS omdat de laatste classic secondes was.

@finalowner3 @robbeke
 
Reactiescore
276
Ik vind wel dat er teveel gejankt wordt over bots
Zoals ik al zei, ik denk dat het ook allemaal wel meevalt. Al speel ik niet zo heel vaak meer dus is het aantal spelers dat ik tegenkom wel beperkt.

Je krijgt bijvoorbeeld een trein op 500-505ms, nou dan ga je voor je zelf bedenken, wanneer moet ik klikken om op 500ms uit te komen.
Niet om jouw skills in twijfel te trekken hoor, maar besef je wel wat je zegt? En hoe strak 5ms is? In jouw verhaal moet je ten eerste moet je al heel nauwkeurig aanvoelen wanneer je op de 500ms zit, en dan ook nog op 5ms nauwkeurig klikken. Daarnaast heb je ook nog fluctuaties wat betreft internetsnelheid. (Hoe geweldig jouw internet en dat van tw ook is, die snelheid is nooit constant.) Daarnaast heb je ook nog zoiets als display lag en enkele andere factoren, allemaal buiten jouw controle.

Klikken op 5ms nauwkeurig is voor mensen gewoon niet mogelijk (click), hoe handig jij zelf ook denkt dat je bent. Uiteraard kun je dit op zekere hoogte oefenen en dankzij die oefening ook vaker succes hebben, maar jij kan niet consistent op 5ms nauwkeurig klikken. De keren dat dit je lukt heb je naast jouw skills ook gewoon heel veel geluk gehad. Waarschijnlijk schuilt jouw "succes rate" in het feit dat je meerdere dorpen/kansen had om zo'n snipe te plaatsen of aanval te sturen, waarmee de kans dat je een keer geluk hebt natuurlijk ook toeneemt.

TLDR: Timen in zeer strakke ranges (<50ms, maar waarschijnlijk zelfs <150ms) is gewoon een kwestie van geluk, en heeft met skill niet zo heel veel te maken.
 
Bovenaan