Nieuwe classic, nieuwe instellingen

Reactiescore
326
Kan edelmanlooplimiet omhoog, en het liefst de aanvalssnelheid Bas? Dan zouden het opzich wel chille instellingen zijn, maar nu kun je dus met je edels nog minder omdat ze even lang mogen lopen maar de aanvalssnelheid is de helft maar. Dit betekent dat je edel maar 6 velden mag lopen

De aanvalssnelheid is gewoon 200% hoor, dus een edelman loopt 17:30 per veld (+- 12 velden). Wat zie je als ideaal, 6 tot 8 uur (18 tot 24 velden)?
 
Reactiescore
1.019
Ja 6 uur, deze 3.5 uur waren echt belagelijk kort. Je mag het natuurlijk zelf weten, maar dan word de wereld weer zo sloom dacht ik.
 
Reactiescore
1.019
Tis wel zijn eigen instellingen eh, je mag feedback geven maar hij hoeft niet alles aan te passen :p

Daarnaast is het misschien ook wel leuk dat je of geluk of pech hebt met recaps
 
Reactiescore
276
Na 60 speeldagen spawnen er 3 verschillende geheimen, deze geheimen kan je niet verplaatsen. De eerste stam om deze 3 geheimen te bezitten wint de wereld.

Denk eraan dat je kort voor de spawn van de geheimen weet waar ze zullen zijn, op die manier kan je je enigzins voorbereiden, geheimen spawnen willekeurig over de kaart.

Als die 3 geheimen puur willekeurig spawnen kan dit wel eens heel raar uitpakken (e.g. allemaal in hetzelfde continent). Met drie geheimen is die kans niet verwaarloosbaar. Zou zonde zijn als mensen twee maanden spelen en de wereld dan opeens zo eindigt. Ik zou je aanraden om hier toch wel enige "controle" in vast te houden (een tw team lid die een dobbelsteen gooit en de geheimen handmatig plaatst o.i.d.)

Overigens vind ik het idee van geheimen wel aardig. Op een normale wereld heb ik het nog nooit goed zien werken, maar op een classic zou dat zomaar anders kunnen zijn.

Geen idee of ik tijd en zin heb om te spelen, maar ik zou een wereld zonder ms wel waarderen. (En zonder die vreemde supportlock van classic 12 of 13 ofzo.)
 
Reactiescore
1.094
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 0.33

Spelsysteem:
Boogschutters/bereden Boogschutters: nee
Ridder/Standbeeld: nee
Bonusdorpen: nee
Kerk en geloof: nee
Uitkijktoren nee
Burgerwacht: nee
Moraal: nee
Prestaties: ja
Verlaten dorpen (en barbarendorpen): 2 meegroeien tot 5k. 200% (Aangezien het kleine werelden zijn lijkt het mij een goed idee om toch wat barbaren toe te voegen en deze op aanzienlijke grote te zetten. Door het groeipercentage hoog te leggen creëer je een verleiding om als 2e dorp een barbaar te pakken. Dit lijkt mij wenselijk om de volgende redenen:
- Zo voorkomen we dat spelers al vroeg/direct worden uitgeschakeld en zo het aantal spelers (wereldgrootte) kleiner word.
- Op deze manier voorkom je dat je aan het einde van de wereld nog barb edelaars krijgt, omdat deze in het begin van de wereld al meteen gepakt worden i.p.v. dat ze blijven liggen. De wereld zal dus redelijk passief starten, maar in het latere en leukere stadium zullen er meer spelers en meer activiteit zijn.
(Zie dit als een vervanging voor een 2 dorpen start)

Edelmanproductie: Pakketjes (duur herbouwen)
Toestemmingsdaling per edelman: 25-33
Technologieën:3 level systeem
Beginnersbescherming: 5 dagen
Beginnersbescherming ratio: nee

Instellingen:
Nachtmodus: 0:00 - 08:00
Startdirectie kiezen: Ja
Aanvalstiming: milliseconden (100)
Minimum troepen per aanval: 4% (Faken wordt toch veel te random gedaan. Laat ze er maar voor dokken)
Edelmannen looplimiet: 10 velden (Vanwege weinig stamgenoten wil je niet tegenover een overmacht aan bondgenoten komen te staan.)

Extra (Anders dan anders):
Overwinningsvoorwaarden: 20% (Dit lijkt veel, maar anders kan er gewonnen worden voordat iedereen de kans heeft gehad om de winnende stam aan te vallen)
Ledenlimiet Stam: 2-3 (Ook vanwege de kleine werelden en het lage aantal "goede" spelers wil je de goede spelers niet de mogelijkheid bieden met z'n allen in 1 stam te kruipen. Daarnaast levert het denk ik een leuk effect op diplomatiek vlak)
Vlaggen: nee
Limited haul: no haul
Stamlock actief van? 10%


Premium-Functies
Premium Account: Geactiveerd
Account Manager: Geactiveerd
Farm-Assistent: -
Bouwtijdhalveringen: Inactief
Direct afbouwen: Inactief
Bouwkostreductie: Inactief
+20% productie: Inactief
Ruilen met de handelaar: Inactief
Premium Beurs: Inactief

Geheimen lijkt me niet een instelling die goed past bij mijn bovengenoemde lijstje.

Dit is by far een van de slechtste lijstjes die ik heb gezien voor classics. Jij hebt allerlei instellingen gebruikt die de snelheid uit een wereld halen. Maar 2 leden a 3 leden en dan met een hoge dominatie. Daar bovenop; duur herbouwen pakketjes (snelheid 4) met no haul en dan 100 miliseconden. Je 'verwacht' dan een passief begin omdat iedereen barbarendorpen gaat edelen.

Laat ik je even uit de droom helpen, barbarendorpen groeien niet heel snel, om voor een barbarendorp tot 5k te groeien is dat echt flink lang bezig. Je gaat dus pas profijt hebben van die 5k als de wereld al veel verder is. Niet in de endgame want dan zullen inderdaad al die 5k dorpen zijn gepakt. Maar het zal meer shiften naar het hoogtepunt van de wereld. Wordt je ook niet echt vrolijk van. De start zal zeer passief zijn omdat edels zo onwijs duur zijn met deze instellingen, pakketjes duur herbouwen 100 ms is echt een edelkiller settingcombinatie lvl 9000. Op Classic 13 moesten we met 6 man 30% halen, dat is 5% per persoon, we zijn 9 maanden bezig geweest. Jij denkt dat je met 2 man 20% kan halen (10% per persoon)? Veel plezier op een classic waarbij de settings zo zijn dat als je een edel verliest je een flinke klap krijgt. Ik gok dat je met deze settings een classic van 2 jaar gaat spelen. Veel succes.
 
Reactiescore
1.049
Dit is by far een van de slechtste lijstjes die ik heb gezien voor classics. Jij hebt allerlei instellingen gebruikt die de snelheid uit een wereld halen. Maar 2 leden a 3 leden en dan met een hoge dominatie. Daar bovenop; duur herbouwen pakketjes (snelheid 4) met no haul en dan 100 miliseconden. Je 'verwacht' dan een passief begin omdat iedereen barbarendorpen gaat edelen.

Laat ik je even uit de droom helpen, barbarendorpen groeien niet heel snel, om voor een barbarendorp tot 5k te groeien is dat echt flink lang bezig. Je gaat dus pas profijt hebben van die 5k als de wereld al veel verder is. Niet in de endgame want dan zullen inderdaad al die 5k dorpen zijn gepakt. Maar het zal meer shiften naar het hoogtepunt van de wereld. Wordt je ook niet echt vrolijk van. De start zal zeer passief zijn omdat edels zo onwijs duur zijn met deze instellingen, pakketjes duur herbouwen 100 ms is echt een edelkiller settingcombinatie lvl 9000. Op Classic 13 moesten we met 6 man 30% halen, dat is 5% per persoon, we zijn 9 maanden bezig geweest. Jij denkt dat je met 2 man 20% kan halen (10% per persoon)? Veel plezier op een classic waarbij de settings zo zijn dat als je een edel verliest je een flinke klap krijgt. Ik gok dat je met deze settings een classic van 2 jaar gaat spelen. Veel succes.
Compleet gelijk, Maar wanneer komen jouw experimentele settings?
 
Reactiescore
1.094
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij (MAX 4): 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren (MAX 1): 0,5

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Ja
- Ridder/Standbeeld: Nee
- Bonusdorpen: Nee
- Kerk en geloof: Ja
- Uitkijktoren: Nee
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Ja, 2 per speler & groeien mee tot 2,5k.
- Edelmanproductie: Pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-30
- Technologieën: 3 lvl systeem (of dat ouderwetse 10lvl systeem lijkt me ook wel weer eens lachen:p)
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Nee

Instellingen:
- Nachtmodus: 00:00-08:00
- Startdirectie kiezen: Ja
- Aanvalstiming: Seconden
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Edelmannen looplimiet: 15 velden

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: Geheimen (zie post Duckje)
- Ledenlimiet Stam: 3
- Vlaggen: Nee
- No haul: Ja
- Stamlock actief van: 15% dominantie
- Boerderijlimiet: 1500 eenheden per lvl worden ondersteund
- Ondersteuning buiten de stam: Niet mogelijk
- Grondstoffenproductie: 125/150%

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: -
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief

Ik weet echt niet wat mensen hebben hoor met barbarendorpen met hoge punten en hoge dominatie ledenlimiet verhouding.

Heb als persoon over en over beargumenteerd in voorgaande classics waarom die settings echt heel erg in toom gehouden moeten worden. En ik zie hier dan ledenlimieten van 3 met 15% dominatie. Dat ga je gewoon niet in 6 maanden halen, klaar. Zeker niet met no haul.
En dan wilt men er ook nog 2x zoveel barbarendorpen bij met bijna 3k punten, nou leuk hoor lekker barblen op een classic. Joepie!!!!!!! CL12 all over again..

Nou als je zo graag een lijstje wilt lightfighter, ik heb hier wel iets snel in elkaar geflanst


- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij (MAX 4): 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren (MAX 1): 0,5

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Nee met 3 lvl systeem (is echt heel vervelend) ja met lvl 10
- Ridder/Standbeeld: ja
- Bonusdorpen: Nee
- Kerk en geloof: Ja
- Uitkijktoren: Nee
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Ja, 1 per speler en groeit mee tot 1k
- Edelmanproductie: Pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-30
- Technologieën: 3 lvl systeem of 10 lvl systeem
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Nee

Instellingen:
- Nachtmodus: 01:00-08:00
- Startdirectie kiezen: Ja
- Aanvalstiming: Seconden
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Edelmannen looplimiet: 15 velden

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: Geheimen lijkt mij een leuke setting
- Ledenlimiet Stam: 5
- Vlaggen: Nee
- No haul: Ja
- Stamlock actief van: 20% dominantie
- Boerderijlimiet: 1500 eenheden per lvl worden ondersteund
- Ondersteuning buiten de stam: Tja ik wil wel een discussie weer starten, want als ik zeg niet mogelijk is het toch nog mogelijk. Maar goed for the effort -> ondersteuning buiten de stam uit (pas na 2 a 3 dagen in de stam is het mogelijk OS te sturen ofzo, dat zou nice zijn) & tribelock vanaf 17%
- Grondstoffenproductie: vanwege nohaul, pakketjes en seconden combinatie ga je last krijgen van een recap war. Redelijk hoge productie dus. 16k a 17k gs per uur zou een mooie zijn.

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: -
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.049
Ik weet echt niet wat mensen hebben hoor met barbarendorpen met hoge punten en hoge dominatie ledenlimiet verhouding.

Heb als persoon over en over beargumenteerd in voorgaande classics waarom die settings echt heel erg in toom gehouden moeten worden. En ik zie hier dan ledenlimieten van 3 met 15% dominatie. Dat ga je gewoon niet in 6 maanden halen, klaar. Zeker niet met no haul.
En dan wilt men er ook nog 2x zoveel barbarendorpen bij met bijna 3k punten, nou leuk hoor lekker barblen op een classic. Joepie!!!!!!! CL12 all over again..

Nou als je zo graag een lijstje wilt lightfighter, ik heb hier wel iets snel in elkaar geflanst


- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij (MAX 4): 4
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren (MAX 1): 0,5

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Nee met 3 lvl systeem (is echt heel vervelend) ja met lvl 10
- Ridder/Standbeeld: ja
- Bonusdorpen: Nee
- Kerk en geloof: Ja
- Uitkijktoren: Nee
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Ja, 1 per speler en groeit mee tot 1k
- Edelmanproductie: Pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-30
- Technologieën: 3 lvl systeem of 10 lvl systeem
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Nee

Instellingen:
- Nachtmodus: 01:00-08:00
- Startdirectie kiezen: Ja
- Aanvalstiming: Seconden
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Edelmannen looplimiet: 15 velden

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden: Geheimen lijkt mij een leuke setting
- Ledenlimiet Stam: 5
- Vlaggen: Nee
- No haul: Ja
- Stamlock actief van: 20% dominantie
- Boerderijlimiet: 1500 eenheden per lvl worden ondersteund
- Ondersteuning buiten de stam: Tja ik wil wel een discussie weer starten, want als ik zeg niet mogelijk is het toch nog mogelijk. Maar goed for the effort -> ondersteuning buiten de stam uit (pas na 2 a 3 dagen in de stam is het mogelijk OS te sturen ofzo, dat zou nice zijn) & tribelock vanaf 17%
- Grondstoffenproductie: vanwege nohaul, pakketjes en seconden combinatie ga je last krijgen van een recap war. Redelijk hoge productie dus. 16k a 17k gs per uur zou een mooie zijn.

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: -
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief
En hoezo zou je secondes emt deze setting aanraden?
 
Reactiescore
660
Ik ben eigenlijk sowieso voorstander van secondes. Sinds die timings onmogelijk zijn geworden (en onmogelijk om aan te duiden dat het onmogelijk is) kan je beter de discussie vermijden en voor secondes gaan. Anders komt Duckje weer aandraven met een anti-voorbeeld waar je helemaal gek van wordt.
 
Reactiescore
2.506
Op een seconde wereld test je mensen hun inzicht/vaardigheden meer dan op een ms wereld. Met de gap van tegenwoordig kan iedereen(zelfs de mods!) namelijk snipe. Terwijl niet iedereen weet achter welke aanval een trein of iets komt. Het zorgt dus voor een grotere uitdaging en hier is de classic ook voor bedoeld. Hierbij heeft de aanvaller vaak het voordeel ten opzichte van de verdediging, als je goed aanvalt. Iets wat op de normale werelden bijna nooit meer voorkomt(dat de aanvallers een instelling hebben die voor hun in het voordeel is).
 
Reactiescore
660
Op een seconde wereld test je mensen hun inzicht/vaardigheden meer dan op een ms wereld. Met de gap van tegenwoordig kan iedereen(zelfs de mods!) namelijk snipe. Terwijl niet iedereen weet achter welke aanval een trein of iets komt. Het zorgt dus voor een grotere uitdaging en hier is de classic ook voor bedoeld. Hierbij heeft de aanvaller vaak het voordeel ten opzichte van de verdediging, als je goed aanvalt. Iets wat op de normale werelden bijna nooit meer voorkomt(dat de aanvallers een instelling hebben die voor hun in het voordeel is).
Dat anti snipe idee vind ik nu niet echt van toepassing. Als ze de clears en de edels op de zelfde (lees onmogelijke ms) gaan timen dan kan ik dat niet snipen en een mod al zeker niet. Dus ik denk dat het eerder die tactische reden is ja.
 
Reactiescore
2.506
Dat anti snipe idee vind ik nu niet echt van toepassing. Als ze de clears en de edels op de zelfde (lees onmogelijke ms) gaan timen dan kan ik dat niet snipen en een mod al zeker niet. Dus ik denk dat het eerder die tactische reden is ja.

Niet geheel met je eens. Ik praat hier over de gap tussen de edels hé. Ik weet dat je bij classis meer tijd in aanvallen steekt dus clears overal tussen gaat time. Maar dan nog heb het gat tussen de edels. Iedereen kan snipe, of dit leren, hoe actiever je bent hoe meer pogingen je hebt dus hoe groter het kans op succes. Op een seconde wereld heb je dit niet.

Natuurlijk kan je de gap tussen de edels verkleinen door edelparen te sturen, maar dan nog heb je een gap die easy te snipe is. Ik denk dat we er beide over eens zijn dat edelclears time op een actiever tegenstander notdone is, zeker als er ms in het spel zijn. Dit laatste gaat al lastiger worden op een seconde wereld. Recappen en/of snipe moet je doen om inzicht, terwijl je op een ms-wereld meer het actie-reactie (passief deffen) hebt. Tenminste dit is mijn nobele mening:oops:
 

DeletedUser77704

Guest
Of niet limiet van aantal aanvallen in minuut en mogelijk trein 10ms achter elkaar te timen :)
 
Reactiescore
660
@The Minion : net zoals je zegt, je neemt veel tijd om je aanval te regelen en dus timet de tegenstander clears voor elke edel, en die kwamen telkens op een paar ms, daar duckje het probleem niet echt serieus nam is de enige mogelijkheid secondes. Want zelfs met 5 pogingen snipe ik niet in een gat van 5 ms (en dat was één van de grootste).

@thelightfighter : voor mij is dat doorslaggevend ja

even een opmerking: het is geen discussie trouwens, de botters zijn er alleen kunnen ze niet worden aangetoond waardoor het zogezegd een discussie wordt, maar wie een heel klein beetje logisch nadenkt weet gewoon dat ze der zijn. Onder botters bedoel ik mensen die truukjes gebruiken om zo kort te timen, ik zeg niet dat het absoluut een bot is, maar eventueel een aanpassing op de browser of een script of zo.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan