Nieuw Wereldidee

Zou je een wereld met deze instellingen willen zien? En zou je er op starten?


  • Totaal aantal stemmers
    18
Reactiescore
592
Beste lezer,

Intro
Een paar weken terug begon er op het Top/Flopspelers topic op w71 een interessant gesprek over premades, en het gebruik daarvan in de beginfase van een wereld. (Zie berichten rondom https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/top-flopspelers.203441/post-6351759)
Daar kwam naar boven dat er heel wat kritiek was op die manier van werelden starten (Denk aan starten met een 10-tal vriendjes, om vervolgens langzamerhand iedereen te internen om zo groter te worden). En dat dit erg nadelig was voor buren, die dit niet deden en dus machteloos stonden.

Het idee
Hier kwam een idee uit voort, om bepaalde instellingen van een nieuwe wereld zo te veranderen, dat deze premades tegen worden gegaan. En wel als volgt:

- De optie om spelers (vrienden) uit te nodigen is uitgeschakeld.
- Bij de start van de wereld is er geen optie om windrichting te kiezen.
- Vanaf de start kan er de eerste 3 weken van de wereld geen stam opgericht worden.
- De optie spelers ondersteunen buiten de stam is uitgeschakeld.
(- Eventueel de optie om alleen PA/AM/FA te activeren, om ook nog eens het boosten tegen te gaan.)

Uitleg
Door deze instellingen te activeren, wordt ieder account los in de wereld gedropt, en zal iedereen op eigen kracht groot moeten worden. Dan, na 3 weken is er de mogelijkheid om met de sterkste uit de buurt een stam te vormen. Dit zullen waarschijnlijk geen vrienden van je zijn, omdat je niet met elkaar bent gestart. Hierdoor worden misschien andere teams gevormd als normaal gebeurd, aangezien vrienden elkaar toch vaak opzoeken in een wereld, en is het vaak hetzelfde groepje.

Dit alles zou natuurlijk verstoord kunnen worden door de pp-abusers, die hierdoor een flinke voorsprong kunnen krijgen en niet afgestopt kunnen worden door een team van kleinere spelers. Vandaar de vraag of dan ook alleen PA/AM/FA aan kunnen, maar volgens mij is dat al een hele lastige opgave om dit te regelen ...

Toch denk ik dat deze free-for-all start van de wereld wel een leuke nieuwe wending met zich mee zou brengen, en de repetitieve start van elke wereld kan omgooien.

Ik hoor graag hoe jullie hier over denken, en of jullie nog meer aanpassingen of ideeën hebben? Laat het weten!

Met vriendelijke groet,

Yorick
 
Reactiescore
2.489
Ik wacht nog even de feedback af maar het grootste negatieve aspect aan dit idee is het feit dat elkaar helpen via ondersteuning niet mogelijk is maar het samen aanvallen van 1 doelwit dat wel blijft, hierdoor kunnen groepen nog steeds samenwerken en op (minder officiële) platformen nog steeds met elkaar communiceren en samenwerken.
 
Reactiescore
592
Dat is zeker waar. Het zal voor nieuwe spelers zeker niet makkelijker worden. Andersom is het voor de ervaren spelers makkelijker om aanvallers onschadelijk te maken. Krijgt iemand een aanval van een andere speler (of meerdere die samenwerken), dan kan diegene alsnog wel makkelijk een backtime terug gooien, aangezien de aanvaller geen verdedigende hulp krijgt van de spelers met wie die samenwerkt.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Geen abuse gedoe wil iedereen wel, maar dan moet je bij inno zijn denk ik. Denk ook als nieuwe spelers lezen dat er in het begin geen stammen gemaakt kunnen worden ze zich redelijk aan deze regels houden buiten een paar pm contacten, maar de ervaren spelers maken gewoon een stam met skype chat en al, die alleen dan nog niet opgericht kan worden, dus geen os uitwisselen. Maar je gaat denk ik niet echt de samenwerking tussen ervaren spelers minder maken, maar wel die tussen noobs, wat imo een slechte zaak is.
 
Reactiescore
592
Geen abuse gedoe wil iedereen wel, maar dan moet je bij inno zijn denk ik. Denk ook als nieuwe spelers lezen dat er in het begin geen stammen gemaakt kunnen worden ze zich redelijk aan deze regels houden buiten een paar pm contacten, maar de ervaren spelers maken gewoon een stam met skype chat en al, die alleen dan nog niet opgericht kan worden, dus geen os uitwisselen. Maar je gaat denk ik niet echt de samenwerking tussen ervaren spelers minder maken, maar wel die tussen noobs, wat imo een slechte zaak is.

Door het spelers uitnodigen en windrichting kiezen uit te zetten, zorg je er toch voor dat ervaren spelers een kleine kans hebben om bij elkaar te liggen? Ja tuurlijk kan je in een skype chat met elkaar, maar als je allemaal in een uithoek van de wereld ligt .. succes !

En ja ik doel meer op het feit dat ervaren spelers die elkaar goed kennen constant samen zijn, en hierdoor zou je eens met anderen samenwerken die je juist nog niet kent.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Door het spelers uitnodigen en windrichting kiezen uit te zetten, zorg je er toch voor dat ervaren spelers een kleine kans hebben om bij elkaar te liggen? Ja tuurlijk kan je in een skype chat met elkaar, maar als je allemaal in een uithoek van de wereld ligt .. succes !

En ja ik doel meer op het feit dat ervaren spelers die elkaar goed kennen constant samen zijn, en hierdoor zou je eens met anderen samenwerken die je juist nog niet kent.
Jij doelt op premades, ik doel daar niet op. Je zorgt ervoor dat noobs zich niet organiseren, terwijl ervaren spelers wel meer rond gaan kijken en mensen contacteren.
 
Reactiescore
3.540
Niet abusen is al onmogelijk om te realiseren. Deel de mening van Big Bang, de noobs zullen nog meer benadeeld worden, de betere spelers vinden elkaar altijd snel, en noobs zijn zonder elkaars def echt volstrekt kansloos terwijl ze nu nog wel eens een abuser kunnen blocken.

Als TW de uitnodiging functie weglaat word het al heel lastig om via gekende acc's je naar de top te boosten met farms en interns, enkel dit zou al heel veel schelen. De windrichting zou ik dan laten zodat eerlijke premades of gekende spelers iet of wat bij elkaar in de buurt kunnen liggen.
 
Reactiescore
1.367
Geen mensen uitnodigen zou al een redelijk verschil zijn, net als geen stammen van te voren.

Maar zou het toch proberen
 
Reactiescore
5.602
Ik zeg iedere abuser vierendelen.
 

DeletedUser74430

Guest
Ik denk dat het idee wel goed is en dat dit bij veel spelers speelt, maar dat je veel te hoog inzet bij je eisen en hierdoor een te specifieke wereld zou krijgen die erg veel afwijkt van de andere werelden. Uiteraard wil iedereen die extra PP-functies eraf hebben, maar na w50 gaat dat zo weer 50 werelden duren vooraleer ze zoiets weer doen. Dit is een oude discussie en, hoe vervelend ook, gaat Inno dit niet meer omgooien.

Je voorstel van het niet kunnen oprichten van een stam strookt mijns inziens niet echt met het spel, het is simpelweg een te fundamentele instelling van TW. Ook vraag ik mij af wat dit precies aan je gestelde probleem oplost, het niet kunnen oprichten van een stam is slechts een hele kleine oplossing hiervan. Het probleem is toch vooral het vooraf plannen van allerlei premades voor verscheidene doeleinden.

Zet daarom een stuk lager in zou ik zeggen, want dat is én wel mogelijk om voor elkaar te krijgen én al voldoende om het gestelde probleem te tackelen. Het probleem is volgens mij het boosten van accounts middels allerlei slaafjes en vooraf geregelde interns. Deze problemen zijn al op te lossen door de keuze van de ligging weg te halen. Het niet kunnen uitnodigen van vrienden in jouw buurt, het niet kunnen kiezen van een windrichting en het niet kunnen verplaatsen van je dorp zijn mijns inziens toch wel functies die binnen het bereik liggen om relatief eenvoudig aangepast te worden per wereld.

Als je alleen dit al zou veranderen, hou je het behapbaar voor iemand als Duckje om zich hard voor te maken en volgens mij lost dit het probleem van boosten met meerdere accounts al heel erg op. Of zie ik nu nog iets over het hoofd?
 
Reactiescore
592
Je voorstel van het niet kunnen oprichten van een stam strookt mijns inziens niet echt met het spel, het is simpelweg een te fundamentele instelling van TW. Ook vraag ik mij af wat dit precies aan je gestelde probleem oplost, het niet kunnen oprichten van een stam is slechts een hele kleine oplossing hiervan. Het probleem is toch vooral het vooraf plannen van allerlei premades voor verscheidene doeleinden.

Wat je hier zegt;

Zet daarom een stuk lager in zou ik zeggen, want dat is én wel mogelijk om voor elkaar te krijgen én al voldoende om het gestelde probleem te tackelen. Het probleem is volgens mij het boosten van accounts middels allerlei slaafjes en vooraf geregelde interns. Deze problemen zijn al op te lossen door de keuze van de ligging weg te halen. Het niet kunnen uitnodigen van vrienden in jouw buurt, het niet kunnen kiezen van een windrichting en het niet kunnen verplaatsen van je dorp zijn mijns inziens toch wel functies die binnen het bereik liggen om relatief eenvoudig aangepast te worden per wereld.

De (def)slaafjes zijn geen optie meer als er geen OS van hun naar je dorp gestuurd kan worden. En die slaafjes worden toch altijd in de beginfase binnengehaald.. vandaar het uitschakelen van stamopties en het OS sturen daarbuiten.

Maar inderdaad! Het uitnodigen en de windrichting zorgen er zeker voor dat premades een pak lastiger (of helemaal niet) te organiseren zijn.
 

DeletedUser74430

Guest
Wat je hier zegt;



De (def)slaafjes zijn geen optie meer als er geen OS van hun naar je dorp gestuurd kan worden. En die slaafjes worden toch altijd in de beginfase binnengehaald.. vandaar het uitschakelen van stamopties en het OS sturen daarbuiten.

Maar inderdaad! Het uitnodigen en de windrichting zorgen er zeker voor dat premades een pak lastiger (of helemaal niet) te organiseren zijn.

Ik zie die twee dingen wel degelijk van elkaar verschillen, het ene defslaafje is de andere ook niet. Kijk, als je van tevoren tien accounts regelt die je naast je laat starten om als defslaafje te laten fungeren, dan boost je je eigen account gewoon enorm. Daar heeft het al dan niet een stam kunnen oprichten an sich weinig mee te maken. Ik vind namelijk ook dat wanneer je je buurt goed onder controle hebt en bijvoorbeeld een aantal vrienden maakt die jou van def willen voorzien, dit gewoon een diplomatieke actie is die best te rechtvaardigen valt. Netwerken in je buurt is een essentieel onderdeel van het spel (al helemaal in de beginfase) en spelers vinden die jou willen helpen middels bijvoorbeeld def, kunnen gezien worden als de winst van je diplomatieke capaciteiten. Ik denk ook niet dat dat onder het onrechtmatig of in elk geval onwenselijk boosten valt. Dat is bij het vooraf regelen dus natuurlijk overduidelijk wel het geval en dat moet aangepakt worden.

In dit licht is het niet kunnen oprichten van stammen dus niet relevant en vind ik dat die optie er gewoon nog moet zijn. Wellicht zou je wel kunnen kijken naar het ondersteunen tot een bepaald maximum aantal velden, want anders zou je alsnog vooraf defslaafjes kunnen regelen die aan de andere kant van de wereld je evengoed van OS kunnen voorzien.
 
Bovenaan