Nieuw Opdrachtensysteem

Duckje

Teamleden
Tribal Wars Team
Community Manager
Reactiescore
2.427

Spreid je vleugels!


Hallo en welkom kasteeldames en kasteelheren, dappere avonturiers en nederige ridders. Denk jij dat je strategie in de startfase beperkt is? Denk je dat je beter kan dan dat de opdrachtenreeks je aangeeft? Nu is het tijd om je vrij te maken van de ketens, je vleugels te spreiden en je eigen pad te schrijven!

We introduceren...

De nieuwe opdrachten binnen Tribal Wars.nl met de aankomende lancering van Wereld 81 starten we ook met de Nieuwe Opdrachten. Onze ontwikkelaars hebben lang aan deze feature gewerkt en het kan nu gebruikt worden! (yippie!)

CM note: Wereld 81 zal ASAP aangekondigd worden.

De 5 schermen

In het nieeuwe opdrachtensysteem zullen er maximaal 5 schermen zijn die je actieve opdrachten laten zien. Het aantal schermen hangt af of er op dat moment een event actief is - of niet dan toont hij vier schermen.

We hebben de volgende schermen:
  • Hoofd Opdrachten
  • Stam Opdrachten
  • Event Opdrachten
  • Mentor Opdrachten
  • Beloningenscherm
Samen zullen ze je door de beginfase van het spel brengen en je de kneepjes van het spelen van Tribal Wars leren kennen. Ze staan je toe om prestige, eer en grondstoffen te verdienen om de wereld te veroveren! Nu, niet helemaal maar het zal wel helpen in dat doel!

De Hoofd Opdrachten

De Hoofd Opdrachten zullen alle opdrachten bevatten die gerelateerd zijn aan de tutorial maar ook diegene die niet gecategoriseerd kunnen worden in 'Event', 'Mentor' of 'Stam' opdrachten.

De grootste verandering is dat het verschillende opdrachten gelijktijdig kan bevatten, elk met zijn eigen vooruitgang. Voorbij zijn de dagen dat je één opdracht moest door voordat je de opdracht kreeg waar je echt om gaf. Natuurlijk zijn er nog steeds opdrachtenreeksen maar in plaats van één zullen er verscheidene gelijktijdig lopen.

Main Quests.png


De Stam opdrachten

De Stam Opdrachten resetten elke week en zullen je toestaan om beloningen te verdienen wanneer je ze voltooid maar ze zullen ook de prestige en reputatie binnen je stam verhogen zodat je kan samenwerken voor een groter doel en je individuele vooruitgang kan bijhouden! Voor de overwinning!

Main Quests.png


De Event Opdrachten

Als er een Event actief is zal het Event opdrachtenscherm zichtbaar zijn. De opdrachten zijn identiek maar aangepast aan de nieuwe look. In tegenstelling tot de Hoofd Opdrachten zal er geen reeks zijn maar zal je een nieuwe opdracht krijgen van zodra je er eentje voltooid. Bijvoorbeeld als er een opdracht is om een bepaalde rank te behalen, vb. 100 - 50 - 25 - 10. Zal de Eerste opdracht de rank 100 opdracht zijn. Bij voltooiing zal de 100 opdracht verdwijnen en de rank 50 verschijnen. In het geval dat er twee of meer opdrachten gelijktijdig zijn zullen ze allemaal zichtbaar zijn.

Event Quests.png


De Mentor Opdrachten

Het mentorsysteem vindt ook hier zijn plaats. Het zal je alle opdrachten geven gerelateerd aan jou en je mentor die ze voor je instelt.

Het Beloningenscherm

De grootste verbetering ten opzichte van het oude opdrachtensysteem is via het nieuw toegevoegde beloningenscherm. Het oude systeem limiteerde de bouworders die je kon plaatsen als je de grondstoffen wou krijgen voor het voltooien van een opdracht, het nieuwe opdrachtensysteem tackled dit probleem door grondstoffen terug te geven voor elk gebouw dat je upgrade. Let op: Als je een tweede hoofdgebouw level 5 bouwt zal je hier geen grondstoffen voor krijgen. Een andere uitzondering is dat alle initiële gebouwen verwijderd zijn van de beloningenlijst.

Er zijn 2 mechanieken voor deze beloningen.
Ten eerste zal je een voorgedefinieerd aantal grondstoffen krijgen wanneer een gebouw voltooid werd. Dit kan verschillende aantallen van elk type grondstoffen zijn.​
Ten tweede: Je kan x% van je upgradekosten terug krijgen als: de x% upgrade kosten zijn groter dan het voorgedefinieerd aantal. De maximum beloning is gelimiteerd op een bepaald aantal grondstoffen.​
Vb. Je bouwt een Hoofdgebouw level 20; de beloningswaarde is ingesteld op 10% --> De upgrade kost voor dit gebouw zijn (hout) 7.266; 10% van die waarde is 727 --> Dit is groter dan de ingestelde 100 --> Je zal dus 727 hout krijgen in plaats van 100.​
Speciaal geval: Als je meer dan 5 gebouwen in de wachtlijst zet zal de kost stijgen maar de beloning zal berekend worden op de initiële kostprijs.​

Je zal grondstoffen krijgen in het actieve dorp. Er is ook een waarschuwing als er is niet genoeg ruimte is in de opslagplaaats om grondstoffen op te slaan, anders gaan ze verloren. In het algemeen zullen opdrachten op zichzelf geen grondstoffen meer geven maar ze schakelen een beloning vrij die je kan claimen.

Reward Screen.png


Suggesties?

We horen graag je feedback over deze nieuwe feature. Wat kan er beter?

Graag in het feedbacktopic: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/feedbacktopic-nieuwe-opdrachtensysteem.206584/

Jullie
Tribal Wars Team
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan