Nieuw ingevoerde Vakantie Vervanging restricties

Is deze nieuwe restrictie een goede zet?


  • Totaal aantal stemmers
    27
Reactiescore
1.089
Ik had al mijn twijfels toen de vv beperkingen de vorige keer in werden gesteld. Want niet alleen vind ik het helemaal niet strijd bevorderend, immers als het account op een blokkade en uiteindelijk barbaar gaat dan is het wars in tribalwars ver te zoeken.
Barbarendorpen vechten niet, en een geblokkeerd account ook niet Daarnaast waar denkt u dat spelers als eerste zijn troepen en edels voor gaat gebruiken? Juist om die barbarendorpen van het geblokkeerde account te clearen en vervolgens te edelen, netto resultaat is dat er nul komma nul wordt opgeschoten in die werelden wat betreft strijd.

En als we terug gaan kijken heeft het ook niet op elke wereld het gewenste effect gehad want er zijn een tal van oude werelden die geforceerd zijn afgesloten.

Behalve dat vond ik toendertijd ook al merkwaardig dat zoiets beslist kon worden terwijl een wereld al gestart/ ver gevorderd was. In principe geldt namelijk de regel dat wereldinstellingen niet kunnen/mochten aangepast worden. Heb nooit begrepen waarom er daarvoor een uitzondering werd gemaakt, vooral omdat tegenspraak niet aan de orde van de dag was (evenals nu).

Daarnaast zijn vv's denk ik onvermijdelijk hoe dan ook. Er gaat niemand 24/7 online kunnen zijn en soms wil je ook dagen wat rustiger aan doen als je onder vuur ligt. Zoals andere al zeiden, tw is geen verplichting, dus dat zoiets als een vv bestaat is goed, zodat men niet elk uur in en uit met tribalwars bezig is, dat zouden jullie ook niet willen denk ik. Maar houd daar wel rekening mee in het bepalen van de vakantiedagen. Er moet dus rekening gehouden worden met de daadwerkelijke vakantie, en de vakantiedagen waarbij gebruikt wordt gemaakt om te ondersteunen in het verdedigen.

Restricties zijn opzich wel ok, maar het moet niet te streng worden, en met deze maatregel blijft er naast een 'echte' vakantie weinig ruimte over voor stamgenoten om bij te springen. Tribalwars, het woord zegt letterlijk stammenoorlog, het zou gek zijn mocht je het idee van samenwerking (extra beperkingen voor stamgenoten die je vv draaien) en het idee van oorlog (snellere limitering van mogelijkheden) willen afschaffen

Al met al blijft het gek dat zoiets niet geïnformeerd wordt vooraf, en dat het in al lopende werelden kan worden toegepast. Ik vind dat een dingetje.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser78932

Guest
Permanente Sitter Beperkingen
De beperkingen om niet langer aanvallen te kunnen verzenden, ondersteunen of uitvoeren van bepaalde andere opdrachten op permanent gesitueerde accounts zijn nu van toepassing op alle dorpen , niet alleen op andere spelers- en barbaarse dorpen.

Bovendien kunnen accounts die te lang worden gebruikt nu ook worden beperkt om de functie Scavenging (roven) te gebruiken. Deze optie is ingeschakeld op alle werelden waarop aanvallen van vijandige spelers worden beperkt voor permanent gekoppelde accounts. Deze wijziging was vorige week al geïmplementeerd met versie 8.140.

Item Transfer to Casual Worlds
De items "Flamboyant Speech" en "Prestigious Resource Package" kunnen niet langer worden overgedragen naar Casual werelden.



Sittertoegang tot inventaris
Sitters kunnen nu worden beperkt om voorraadartikelen op het gesitte account niet meer te kunnen gebruiken.
Dank je.

De bron.

https://forum.tribalwars.net/index.php?threads/game-updates.281874/#post-7084904

Prettige dag nog, nakal
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.630
Het is volgens mij alles of niets ;) dus op jou idee is het 60/120 en dat vind ik teveel :)

Even als toevoeging, waarom zijn 30/60 en 60/120 de enige mogelijkheden dan? Wat zou je ervan weerhouden om het, ik noem maar wat, 40/80 te doen?

Het is natuurlijk wel zo dat je met de app zowat overal kan inloggen en zo dus ook je dagen in kan perken door af en toe even te checken ;)

Geloof me, ik heb hier ervaring mee. Ik heb weleens accounts moeten VVen die 3 weken op vakantie gaan en dan staan er al enkele VV dagen bij dat account voor deffen etc.
Ik moest echt intensief contact houden met de eigenaar en de VV telkens verbreken als ik x aantal uren offline zou zijn en dan ook vooral hopen dat de eigenaar weer kan reageren en de VV kan gooien. TW spelen op vakantie vinden veel mensen niet prettig, theoretisch gezien kun je inderdaad met beetje 4G overal wel inloggen en wat shit doen. Maar ik denk dat vakantie voor iets anders bedoeld is.

Zijn zulke instellingen door jullie zelf te bepalen (deels) of is dit puur het werk van Inno? Want ik denk dat het overgrote deel van de community niets ziet in de nieuwe regels. Een aanscherping kan, maar een verdubbeling? Hm?
 
Reactiescore
2.489
Permanente Sitter Beperkingen
De beperkingen om niet langer aanvallen te kunnen verzenden, ondersteunen of uitvoeren van bepaalde andere opdrachten op permanent gesitueerde accounts zijn nu van toepassing op alle dorpen , niet alleen op andere spelers- en barbaarse dorpen.

Bovendien kunnen accounts die te lang worden gebruikt nu ook worden beperkt om de functie Scavenging (roven) te gebruiken. Deze optie is ingeschakeld op alle werelden waarop aanvallen van vijandige spelers worden beperkt voor permanent gekoppelde accounts. Deze wijziging was vorige week al geïmplementeerd met versie 8.140.

Item Transfer to Casual Worlds
De items "Flamboyant Speech" en "Prestigious Resource Package" kunnen niet langer worden overgedragen naar Casual werelden.



Sittertoegang tot inventaris
Sitters kunnen nu worden beperkt om voorraadartikelen op het gesitte account niet meer te kunnen gebruiken.
Dank je.

De bron.

https://forum.tribalwars.net/index.php?threads/game-updates.281874/#post-7084904

Prettige dag nog, nakal

Vertaal dan meteen alles, dan had ik het kunnen verplaatsen naar de aankondigingen ;)

Update naar versie 8.140/8.141


Beste Community, De update naar versie 8.141 zal op dinsdag 11 september omstreeks 14:00 geïnstalleerd worden. Deze update bevat voornamelijk wijziging aan de vakantievervangingsrestricties en het eindproces van Casual werelden.

Wijzigingen en verbeteringen


Vakantievervangingstoegang tot inventaris (Idee van oa. .nl)

Vakantievervangers kunnen nu gelimiteerd worden om de inventaris te gebruiken op accounts waar ze vakantievervanging op doen.

Permanente restricties vakantievervangingen
De restricties om geen aanvallen, ondersteuningen of andere commando's te doen is nu toepasbaar op alle dorpen, niet meer enkel op dorpen van andere spelers en barbarendorpen. Verder zal bij accounts die te lang in vakantievervanging blijven ook het roven gelimiteerd worden. Deze wijziging is vorige week al doorgevoerd.

Snellere Casual eindspel (Idee van oa. .nl)

De stappen waarin een casual wereld's omvormt naar een normale wereld is versneld waardoor het eindspel versneld wordt en spelers dus sneller elkaar moeten aanvallen. Dit nieuwe systeem loopt enkel op nieuwe casual werelden.

Casual eindspel scherm

Casual werelden hebben nu een informatiescherm in de ranglijsten die hun informeert over het schema en de wijzigingen van de geautomatiseerde casual eindspel.

Items overdragen naar de Casual Werelden (Idee van oa. .nl)
De items "Flamboyante spraak" en "Prestigieus grondstoffenpakket" kunnen niet meer overgedragen worden naar de casual werelden/

Simulator Cap
Om rekenproblemen op te lossen heeft de simulator nu een maximale eenheid inver van: 999,999,999,999 dit zou voldoende moeten zijn om elk mogelijk gevecht te berekenen.

Feedback

Dit zijn de updates, denk eraan dat de wereld kort niet beschikbaar zal zijn tijdens de update. Mocht deze periode uitlopen informeren we jullie hierover.

Feedback is altijd welkom in het het feedbacktopic

Jouw
Tribal Wars Team

Verder is de ratio bespreekbaar en vrij instelbaar. '31/72 is dus ook perfect mogelijk', Toevoegend is tevens elke dag dat er een normale eigenaar inlogt geteld als een normale login en niet als een VV login. Dus helpen zou deze ratio niet teveel moeten beïnvloeden.
 
Reactiescore
693
Op casual 5 heb ik elke dag gelogd. Maar ook vv. Voor het deffen.
Toch gaan die vv dagen omhoog?
 

DeletedUser78932

Guest
Vertaal dan meteen alles, dan had ik het kunnen verplaatsen naar de aankondigingen ;)



Verder is de ratio bespreekbaar en vrij instelbaar. '31/72 is dus ook perfect mogelijk', Toevoegend is tevens elke dag dat er een normale eigenaar inlogt geteld als een normale login en niet als een VV login. Dus helpen zou deze ratio niet teveel moeten beïnvloeden.

Casual eindspel scherm

Casual werelden hebben nu een informatiescherm in de ranglijsten die hun informeert over het schema en de wijzigingen van de geautomatiseerde casual eindspel.
Ik kan dat niet vinden. (Is niet erg hoor.)

Goed voor de volgende keer, ik had het volledig laten vertalen door Google maar enkel naar hier verplaatst wat interessant was voor mij.

Ook zeer tevreden met als een normale login en niet als een VV login. Maar wat ik me afvraag gaat dit niet misbruikt worden?

Op casual 5 heb ik elke dag gelogd. Maar ook vv. Voor het deffen.
Toch gaan die vv dagen omhoog?

Het is nieuw. Volgens mij werkt het van af De update naar versie 8.141 (10 of 11 september)
Ook nieuw voor mij is dat het ip van de vervanger niet meer zichtbaar is voor mij. Ik hoop dan ook dat de vervanger mijn ip ook niet meer ziet.


Groetjes nakal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
2.489
Verder is het casual eindscherm nog niet klaar (en dus ook nog niet ingevoerd)
 

DeletedUser78932

Guest
Je mag support indienen, dan kijken we het na.

Toevoegend is tevens elke dag dat er een normale eigenaar inlogt geteld als een normale login en niet als een VV login.

Support ingediend, maar ik snap niets van de uitleg. Stel ik log elke dag in op een wereld. Na enkele uren neemt iemand vv op voor de rest van de dag (nacht). Ik voldoe dus aan de voorwaarden elke dag dat er een normale eigenaar inlogt geteld als een normale login en niet als een VV login. Maar toch gaat de teller vv omhoog. Graag iemand met een duidelijke uitleg.

Met vriendlijke groetjes nakal.
 

DeletedUser17472

Guest
Support ingediend, maar ik snap niets van de uitleg. Stel ik log elke dag in op een wereld. Na enkele uren neemt iemand vv op voor de rest van de dag (nacht). Ik voldoe dus aan de voorwaarden elke dag dat er een normale eigenaar inlogt geteld als een normale login en niet als een VV login. Maar toch gaat de teller vv omhoog. Graag iemand met een duidelijke uitleg.

Met vriendlijke groetjes nakal.
Geteld vanaf 60 dagen geleden op de wereld waarop jij speelt. Dus als jij 60 dagen geleden een vv dag had, dan zal er een dag afgaan. Heb jij 60 dagen geleden gespeeld zelf, dan zal er geen dag afgaan.
 

DeletedUser17472

Guest
Gelukkig gaat Hymne hier niet over, dus discussieer er op los zou ik zeggen. Volgens mij kan er ook nog steeds een stem uitgebracht worden toch? Al is de discussie wel stilgevallen atm.....

Dit snap ik dus niet want veel stemmers hebben hun stem helaas niet onderbouwd. Dit snap ik dus niet. Je kunt wel ja of nee zeggen, maar voor mij zijn dat loze stemmen. Juist een onderbouwde stem kan ons beter inzicht geven wat of hoe, zoals in deze discussie ook al is gebleken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser79785

Guest
Omdat mijn vraag beantwoord is, en ik deze vraag met mijn oude AF acc heb gesteld =p.
 
Reactiescore
2.489
Een discussietopic gaat niet dicht, meningen zijn altijd welkom ;)
 
Reactiescore
2.489
Vertaal dan meteen alles, dan had ik het kunnen verplaatsen naar de aankondigingen ;)



Verder is de ratio bespreekbaar en vrij instelbaar. '31/72 is dus ook perfect mogelijk', Toevoegend is tevens elke dag dat er een normale eigenaar inlogt geteld als een normale login en niet als een VV login. Dus helpen zou deze ratio niet teveel moeten beïnvloeden.

Om de bovenstaande berichtgeving te verduidelijken/aan te passen. De berekening gebeurt op elke minuut in VV. Elke minuut dat de vakantievervanging bij een VV ligt telt. Dus niet de logins van een eigenaar op een dag en ook niet de tijd dat een persoon effectief aanwezig is op een account en acties uitvoert.

Praktisch voorbeeld:

Als je een vakantievervanging s'avonds om 20:00 accepteert en die s'ochtends om 8 uur gestopt wordt door de eigenaar is de account 12 uur in VV geweest.

De pagina instellingen -> Vakantivervanging toont afgeronde getallen en zal dit getal dus afronden naar boven.

Met vriendelijke groeten,
Duckje

Community Manager Tribal Wars.nl
 
Reactiescore
7
Thxs voor de uitleg, Duckje

Dan zit dit toch heel anders in elkaar dan ik van eerdere opmerkingen van jou en FamDecibel in dit topic begrepen heb.
Want daaruit kon opgemaakt worden dat als een eigenaar zelf ook inlogt naast dat je vv hebt, dat het je dat geen vv-dagen zou kosten.

Nu je toch vv-dagen kwijt raakt als je zelf inlogt en daarnaast een vv-er hebt, vind ik deze nieuwe vv-regeling alleen maar heftiger en nadeliger voor het spel.
Want TW is een game dat 24/7 doorgaat en waarbij vv-dagen zeer welkom zijn als een eigenaar niet in kan loggen door RL (oa vakantie, school, ziekte) of als er tijdens oorlogen vv nodig is.
Maar als een account voor een vv-er al onbespeelbaar gaat worden nadat er 30 vv-dagen bereikt zijn, dan worden oorlogen - waar TW toch eigenlijk om draait - alleen maar meer nadelig voor spelers en stammen.
Zeker als front-accounts geregeld onder aanval liggen, want dan is er meer dan eens gedurende langere tijd vv nodig naast dat een eigenaar zelf inlogt.
En als een vv-er dan bijv na 45 dagen niks meer kan doen omdat de vv-dagen op 30 staan, gaat zo'n front-account een mooi target worden voor een vijand.
Want vriend en vijand kan op zijn vingers natellen dat na 45-60 dagen waarschijnlijk de vv-dagen als nadeel gaan werken en dat het dan ook nog eens een flink aantal dagen duurt voordat de vv-dagen verdwenen zijn. Niet leuk dus.
 
Reactiescore
2.489
Thxs voor de uitleg, Duckje

Dan zit dit toch heel anders in elkaar dan ik van eerdere opmerkingen van jou en FamDecibel in dit topic begrepen heb.
Want daaruit kon opgemaakt worden dat als een eigenaar zelf ook inlogt naast dat je vv hebt, dat het je dat geen vv-dagen zou kosten.

Nu je toch vv-dagen kwijt raakt als je zelf inlogt en daarnaast een vv-er hebt, vind ik deze nieuwe vv-regeling alleen maar heftiger en nadeliger voor het spel.
Want TW is een game dat 24/7 doorgaat en waarbij vv-dagen zeer welkom zijn als een eigenaar niet in kan loggen door RL (oa vakantie, school, ziekte) of als er tijdens oorlogen vv nodig is.
Maar als een account voor een vv-er al onbespeelbaar gaat worden nadat er 30 vv-dagen bereikt zijn, dan worden oorlogen - waar TW toch eigenlijk om draait - alleen maar meer nadelig voor spelers en stammen.
Zeker als front-accounts geregeld onder aanval liggen, want dan is er meer dan eens gedurende langere tijd vv nodig naast dat een eigenaar zelf inlogt.
En als een vv-er dan bijv na 45 dagen niks meer kan doen omdat de vv-dagen op 30 staan, gaat zo'n front-account een mooi target worden voor een vijand.
Want vriend en vijand kan op zijn vingers natellen dat na 45-60 dagen waarschijnlijk de vv-dagen als nadeel gaan werken en dat het dan ook nog eens een flink aantal dagen duurt voordat de vv-dagen verdwenen zijn. Niet leuk dus.

Ik snap niet zo goed waar je heen gaat en ik vermoed dat je het systeem ook niet helemaal snapt. Het systeem is as such ook niet echt verandert. Het is nu gewoon duidelijk gemaakt welke periode geteld wordt. De gehele bedoeling van het systeem is ervoor te zorgen dat accounts niet permanent in VV zitten.

Als er over de afgelopen periode van 60 dagen 50% gespeeld werd door een VV dan treden de beperkingen in.
 
Bovenaan