Nieuw ingevoerde Vakantie Vervanging restricties

Is deze nieuwe restrictie een goede zet?


  • Totaal aantal stemmers
    27

DeletedUser76480

Guest
Goedemiddag allemaal,

Via deze weg wil ik even aan iedereen melden dat er nieuwe restricties zijn toegevoegd aan het huidige vv systeem.
Ik ben hier afgelopen week achter gekomen, en na navraag bij support, blijkt het niet om een Bug te gaan maar nieuwe restricties.

Namelijk: zodra je over de VakantieVervanging limiet van 30/60 dagen zit, je ook geen interne acties meer kan uitvoeren, (bvb os naar jezelf sturen). Voorheen werden alleen externe acties geblokkeerd (gs/troepen sturen naar een ander).

Als je nu een VV draait op een acc met 30+ VV dagen, kan je dus geen OS meer naar jezelf sturen of wegtrekken.

Omdat dit niet gemeld is door TW, nog het goed op de Wiki staat, plaats ik het hier maar even.
https://help.tribalwars.nl/wiki/Vakantievervanging
Als we op de TW Wiki kijken, onder het kopje bijkomende restricties:

Bijkomende restricties

Wanneer een account in de afgelopen 60 dagen voor minstens 30 dagen (50%) in vakantiemodus stond, dan treden bijkomende restricties in werking. Deze restricties moeten voorkomen dat accounts permanent in vakantiemodus komen te staan. (op oude werelden is dit 60 dagen in 120 dagen, bekijk hiervoor je wereldinstellingen)

Je kan geen grondstoffen meer sturen.
Je kan geen troepen naar andere spelers sturen, dus niet aanvallen en niet ondersteunen.
Je kan jezelf nog wel ondersteunen en ook je ondersteuning terugtrekken.
Wanneer de account vervolgens weer voor een bepaalde periode bespeeld wordt (zonder vakantievervanger), dan verdwijnen deze beperkingen weer.


@TW team, is deze restrictie alleen van toepassing op de nieuwe werelden waar 30/60 dagen als restrictiedrempel geldt? Of ook op de oude werelden (60/120)?

Ik zou via deze weg dan ook een discussie willen starten over deze nieuwe restrictie. Naar mijn mening is het namelijk erg speler onvriendelijk, en daarnaast natuurlijk volledig verkeerd gelanceerd, door dit niet te communiceren naar de TW community.

Ik zelf ben het eens met Vv restricties boven een bepaalde drempel, echter vind ik dit te ver gaan. Tw is en blijft een spelletje, en op deze manier jaag je spelers weg. 30/60 dagen is een prima drempel, maar om nu een account gelijk volledig onbespeelbaar te maken op het moment dat deze drempel is bereikt...
 

DeletedUser17472

Guest
Volgens mij is dat op alle werelden, ook waar die op 120 dagen staat.

Ik kan hier niet stemmen, maar ik zou de eerste gestemd hebben (persoonlijk). Voor mij is langdurig vv een verkapte multi en heeft niets meer te maken met vakantie van mensen. Als mensen zelf niet kunnen spelen, moeten ze het account maar op delete zetten. Klaro finito.
Zie ook mijn discussie hierover op discord en dan op de casual. Link naar discord staat in mijn handtekening.
 
Reactiescore
2.490
De wijziging is inderdaad doorgevoerd zonder dat deze in een changelog (ook naar ons) is gecommuniceerd.

In elk geval, alles wat voordien niet meer mogelijk was naar andere spelers is ook niet meer mogelijk binnen je eigen dorpen. Dit geld op alle werelden en is ingevoerd tegen het pushen van andere spelers/accounts via accounts die langdurig in VV zitten.

Bij de volgende changelog staat hij er duidelijk in.
 
Reactiescore
1.468
Volgens mij is dat op alle werelden, ook waar die op 120 dagen staat.

Ik kan hier niet stemmen, maar ik zou de eerste gestemd hebben (persoonlijk). Voor mij is langdurig vv een verkapte multi en heeft niets meer te maken met vakantie van mensen. Als mensen zelf niet kunnen spelen, moeten ze het account maar op delete zetten. Klaro finito.
Zie ook mijn discussie hierover op discord en dan op de casual. Link naar discord staat in mijn handtekening.
Ik denk dat je de mening met mij deelt dat mensen die stoppen moeten worden geïnterned. Is 30 dagen daarvoor genoeg? Dat is nu een goede vraag denk ik.

Daarnaast vind ik de manier waarop dit is doorgevoerd zoals bovenstaand staat beschreven wel wat vreemd.

Al met al lijkt het mij geen slechte aanpassing. Er zijn weinig mensen die langer dan 30 dagen op vakantie gaan denk ik. Wanneer mensen wel langer op vakantie gaan kan dit helaas wel voor problemen zorgen. Persoonlijk vind ik 42 dagen een betere lengte (6 weken dus).
 

DeletedUser17472

Guest
Hier mag nog geïnternd worden, dat is ook niet op alle servers hoor. Is dat ook niet een vorm van pushen? Dus nee, ik deel die mening niet met je, helaas.

Wij pasten op w5 overigens een systeem toe, waarbij je kon internen zonder dat de speler vv hoefde af te geven. We stuurden onze troepen volgens een lijst weg naar een ander dorp en dan zo dat je een dorp edelde, de troepen van dat dorp verdwenen en dan het dorp edelde waar die troepen stonden. Zo gingen we de hele lijst af. De dorpen waren toch ondersteund en je kon 1 voor 1 de dorpen edelen zonder troepenverlies. Even werk, maar het was wel effectief :p
 
Reactiescore
1.468
Hier mag nog geïnternd worden, dat is ook niet op alle servers hoor. Is dat ook niet een vorm van pushen? Dus nee, ik deel die mening niet met je, helaas.

Wij pasten op w5 overigens een systeem toe, waarbij je kon internen zonder dat de speler vv hoefde af te geven. We stuurden onze troepen volgens een lijst weg naar een ander dorp en dan zo dat je een dorp edelde, de troepen van dat dorp verdwenen en dan het dorp edelde waar die troepen stonden. Zo gingen we de hele lijst af. De dorpen waren toch ondersteund en je kon 1 voor 1 de dorpen edelen zonder troepenverlies. Even werk, maar het was wel effectief :p
Ja, dat werkte op w5. Zoals je wellicht weet speel ik veel casual waar vaak spelers zijn die voor casual hebben gekozen omdat ze wat meer "casual" (dus ook minder tijd) willen spelen. Dan is deze limitatie erg nadelig en komt imo niet neer overeen met het casual principe.

Nu de werelden kleiner worden kan dit een serieuze impact gaan hebben op overwinningen denk ik.
 

DeletedUser17472

Guest
Vakantievervanging komt ook niet meer overeen met het casual principe. Wat leert een speler daar nu van. Een wereld win je met echte spelers, niet met tig accounts bij een vakantievervanger. Voor mij zijn en blijven het verkapte multi accounts. We zullen op dit punt niet op 1 lijn komen denk ik. Hoeft ook niet :)
 
Reactiescore
1.468
Vakantievervanging komt ook niet meer overeen met het casual principe. Wat leert een speler daar nu van. Een wereld win je met echte spelers, niet met tig accounts bij een vakantievervanger. Voor mij zijn en blijven het verkapte multi accounts. We zullen op dit punt niet op 1 lijn komen denk ik. Hoeft ook niet :)
Casual is niet alleen om te leren, maar ook voor mensen die iets meer casual willen spelen. Ik die mensen doelde ik.
 

DeletedUser17472

Guest
Iets meer casual spelen. Iets rustiger spelen. Maar ondertussen wel veel vv draaien. Sorry, dat volg ik niet :p
Maar genoeg hierover. Ik praat graag privé met je verder via discord :)
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Studenten die om hun toekomst geven zouden kunnen nood hebben aan die 6 weken vv tijdens de examens.
 

DeletedUser17472

Guest
Niet 6 weken achter elkaar toch? Dan plannen ze iets toch echt niet goed.
 

DeletedUser17472

Guest
Ah ja dat zei je ook tegen mij toen ik een ban kreeg van je die achteraf geheel onterecht was, kleine tip, stel je eens wat menselijker op zou je niet misstaan iig;-)
Dat is dus duidelijk een off topic opmerking, maar dat terzijde.

Wat ik hierboven zeg is mijn eigen mening, net zoals Jo zijn eigen mening gaf en later Tim010. De speler die kan aantonen dat hij tijdens de examenperiode 6 weken vv heeft afgegeven om te studeren mag zich melden. Ik wed dat zich niemand meldt.
6 weken geen tw, is ook 6 weken geen voetbal, 6 weken geen skype of whatsapp, 6 weken geen facebook, 6 weken geen intagram, 6 weken niet op café, 6 weken niet naar de bioscoop, 6 weken niet fortunite... noem maar op. Sorry, maar dan ben je heel ongezond met je examens bezig. Ontspanning hoort daar namelijk ook bij. Maar ik hoor het wel, meld je maar. Ik ben benieuwd :D
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Code:
Marcel is een fictief persoon
Marcel heeft  4 weken examens
Marcel plant niet goed en heeft dus een blok van 4-5 weken
Marcel plant wel goed en heeft dus een blok van 6-8 weken

Marcel heeft een front account op tribalwars
Vijand weet dat het examenperiode is 
Vijand beslist het account onder vuur te nemen
Marcel kan geen 20 uur per dag vrijmaken om te verdedigen
Zijn studeerplanning heeft hier niets me te maken
Marcel kan wel dagelijks een kijkje nemen 
Maar het laten draaien zit er niet in.

Ik had op de openmindheid van de lezers gehoopt maar vergat dat sommigen alles te zwart-wit bezien Wat ik met mijn statement bedoel is, dat je indien de drukke periode op je account overlapt met je examens je wel moet vv geven. Je kan natuurlijk wel nog inloggen in pauzes en s'avonds, reken nu dat je tijdens je examens 3-4 uur zelf speelt, dan gaat die regel na 34 dagen van toepassing zijn (als ik me niet vergis). Gaat die vaak gebeuren ==> Nee. Is dat een reden om de spelers die dit wel voorhebben te verplichten hun account te deleten ==> Nee

Zelfde gaat op voor spelers die 4 weken verlof nemen in de vakantie, niet veel voorkomend maar ook niet onbestaand. Spelers die in het ziekenhuis belanden voor een lange tijd enz. Dit zijn allemaal uitzonderingsgevallen maar tesamen bekom je toch een hoop potentiële lasthebbers van die regel. Zolang het rustig is zit je geen 18 uur per dag op je account en zal je natuurlijk de examenperiode kunnen overleven. Maar vv's zijn nog steeds voornamelijk gebruikt om te helpen verdedigen in de niet rustige situaties. Het steeds maar onderbreken van de vv om elke minuut te sparen om de limiet niet te bereiken is ook nefast voor het account.

TL;DR: Het samenvallen van een lastige online periode (examens) met een massa-aanval op je account resulteert in het feit dat de 30 dagen regel te kort kan zijn zonder dat er sprake is van 'kwaad opzet' in de zin van multi accounts

En om even aan te duiden wat ik bedoel met zwart-wit zien / overdrijven:

6 weken geen tw, is ook 6 weken geen voetbal, 6 weken geen skype of whatsapp, 6 weken geen facebook, 6 weken geen intagram, 6 weken niet op café, 6 weken niet naar de bioscoop, 6 weken niet fortunite... noem maar op. Sorry, maar dan ben je heel ongezond met je examens bezig. Ontspanning hoort daar namelijk ook bij.

Het vetgedrukte is een correcte conclusie. Wat ervoor staat is complete onzin (mijn mening). Dat je in je examenperiode je ontspanning grotendeels beperkt is compleet normaal maar die verwijder je niet compleet. Dat betekent dat je een keuze zal maken. Als jij tribalwars als de laatste in het rijtje zet om op te geven (verbaast me dat niets) dan is dat zo maar dat geldt niet voor iedereen. Die cafetjes die jij op somt zullen de meesten bijvoorbeeld schrappen, facebook, whatsapp en skype zullen de meesten al minder snel op zij schuiven, deels omdat het een communicatiemiddel naar andere studenten is etc... Sociale interactie met je echte vrienden zoals je sportactiviteiten beoefenen kan je niet voor iedereen op gelijke waarde zetten. Tribalwars is een game en geen verplichting, of althans dat zou het moeten zijn in mijn mening. Maar die deel jij niet.

TL;DR Niet zo overdrijven, mvg examendeskundige
 

DeletedUser17472

Guest
Marcel kan wel dagelijks een kijkje nemen Maar het laten draaien zit er niet in.

Kijk en daar gaat het nu net om. Nu komen we ergens. Natuurlijk snap ik wel dat Marcel niet 7/7 24/24 online kan zijn. Al logt hij maar een half uurtje in per dag, dan is dat al oké he. Als ontspanning. Maar hij is er nog gewoon.

De accounts waar ik het hier over heb, zijn accounts die weken in vv zitten, niet in examentijd, maar simpelweg omdat de mensen er niet meer zijn. Omdat ze op zoek zijn naar een andere speler voor dat account of omdat ze het account moeten internen. Mensen die regelmatig zelf inloggen, daar heb ik het niet over. Niet 1 leerling studeert 6 weken zonder ook nog ontspanning te nemen. Als hij besluit niet te gaan trainen, zal hij tijdens de wedstrijd naast de zijlijn staan. Dan is dat zijn keuze. Is ook geen verplichting, maar je team rekent wel op je. Zo rekent ook je stam op je. Dit spel is niet gemaakt om te spelen vanuit vv, maar om zelf te spelen.
 
Bovenaan