Niet-nederlands sprekende mensen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser70435

Guest
Mijn vraag is heel simpel;
Waarom worden mensen die geen nederlands spreken (ze gebruiken Google Translate) toegelaten in het spel en op het forum? In de regels staat duidelijk dat je de nederlandse taal moet beheersen.
 
Reactiescore
2.039
Het is niet haalbaar om enkel Nederlandstalige mensen toe te staan... Een Taaltest aan alle nieuwe registraties werkt niet.

Zoals al eerder opgemerkt is .nl 1 van de weinige taalversies waar deze regel van kracht is. All is deze heel simpel: Probeer en doe je best om verstaanbaar te zijn en we staan je toe. Ga je communiceren in andere talen dan is het heel snel einde oefening.

Het google vertalingen gebruiken (of Yahoo, of whatnot) is dan niet per se tegen de regels... Er zijn voldoende spelers die hier spelen om Nederlands te leren spreken en dus ook af en toe een vertalingsprogramma gebruiken. Hier doen we in essentie niets tegen. (voor zolang ze zichzelf verstaanbaar proberen te maken) (of optie 2: Niet communiceren in general)

Is dit dan onlangs veranderd? Kan mij in ieder geval nog 2 gevallen herinneren waar .net spelers werden gebanned om ze in een paar pm's engels hadden gesproken, waarna ze vervolgens een scramblede zin kregen die je enkel als vloeiend spreker (en dus niet met google) kunt ontcijferen.

Waarom wordt dan zo'n maatregel toegepast als het toegestaan is vertaalfuncties te gebruiken?
 

DeletedUser67609

Guest
Geen kennis - een beetje nederlands kunnen
Daar zit al een groot verschil tussen. Kijk, dat je als buitenlander de grammatica niet helemaal weet prima, maar niet eens een woord nederlands kunnen gaat me te ver. Ik weet van de een dat hij Russisch is, de ander weet ik zo niet maar beide gebruiken ze Google Translate.

De Russische heeft zelfs hier op het AF toegegeven dat hij Google Translate gebruikt. Dit heb ik met een screenshot in een support gestuurd waarna ik het standaard bericht terug kreeg. Verder is daar niks mee gedaan.

De ander heeft het nog niet toegegeven dat hij Google Translate gebruikt, maar wel toegegeven dat hij geen Nederlands kan. Zijn zinnen zijn even krom als die van de ander. Je moet soms echt puzzelen om te begrijpen wat ze zeggen.

Snitchboy
 

DeletedUser73959

Guest
Ik heb ook al vaak te maken gehad met buitenlanders, maar zolang ze vriendelijk blijven spreken en als ze hun best doen om in het Nederlands te communiceren vind ik het helemaal geen probleem dat ze een andere taal spreken als Moedertaal. Ik begrijp hun soms ook niet en dan stuur ik hen een Website door waarmee ze het best kunnen vertalen en dan lukt dat wel prima.

@ Ik speel soms ook op Franse en Zweedse speed en dan communiceer ik gewoon niet en dan is er ook geen probleem en op de Franse server kan ik best wel communiceren want de Franse taal begrijp ik wel. Ik hoop inderdaad 'zoals er al is gezegd geweest' dat je dit bericht nu niet post omdat je ingame een 'oorlog' of een 'edeldoel' op hen hebt.

Verder nog veel succes!
 

DeletedUser70435

Guest
Het is Casual, ik kan ze niet aanvallen. Dus nee. Zoals ik al meerdere malen hebt gezegd nu, ik post dit omdat ze discussies willen voeren met kromme zinnen.

Slotje nogmaals, er gaat niks veranderd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan