Negativisme

DeletedUser5690

Guest
Beste forumgenoten,

Ik speel sinds 6 weken terug Tribalwars en het bevalt me wel. Ik heb veel minder tijd als een jaar geleden, dit door allerlei omstandigheden maar vooral ook omdat ik geen hele dag meer wil spenderen aan binnen alleen achter mijn computer zitten. Daar wordt je minder sociaal, fysiek kwetsbaarder maar vooral chagrijnig van.

Dat laatste merk ik superhard op het forum, op elke wereld harder en harder en het lijkt wel of op deze wereld een climax is bereikt, ik hou mijn hart vast voor wereld 17. Het negativisme is hier enorm en het forum draait allemaal om elkaar zo hard mogelijk aan te pakken, al dan niet door zijn/haar gedrag op forum en/of ingame.

In mijn ogen zijn er een aantal soorten van spelers/posters hier op forum.


  • Wannabe's
  • Opscheppers
  • Vastgeroeste anciens
  • Kindjes
  • Spammers
  • Rest
De eerste groep, de Wannabe's, zijn personen als Cheetawarrior of Bekelele, die zichzelf ò zo tof vinden en hier en daar, misschien zelfs daardoor, medestanders vinden en met hen in de rug verkondigen hoe goed ze wel niet zijn en waarom iedereen hen leuk moet vinden.

Ook kan je deze groep nog onderverdelen. Ik haal beide namen even als voorbeeld.

  • Cheetawarrior, een speler die zichzelf goed vind, door andere genegeerd/uitgelachen wordt. Dat hij een hele hoge dunk van zichzelf heeft kan je hier lezen.


  • Bekelele promoot zichzelf ook, misschien nog sterker en wordt dan ook gewoonweg gehaat. Het topic over zijn vermeende backstab bewijst dat, net als enkele andere topics. Hier sloeg iemand nagels met koppen:
Ik vraag me af of ik weer een berisping krijg voor spam als ik een nieuw topic open met als titel: "Bekeleke afzeik topic". Kunnen we wel allemaal on topic posten! ;)
De tweede groep, de opscheppers, zijn personen als Sebastian Valmont en Avaganon die zich enkel en hoofdzakelijk laten zien als het echt goed gaat. Dit is meestal slechts in het begin van een wereld en proberen met hun forumgespam de aandacht van de hele community (wat is die nog waard, qua forum althans) naar zich toe te trekken omdat ze wat meeval hebben.

De derde groep, Vastgeroeste anciens, die zichzelf willen bewijzen, meestal onder een andere naam en die dan verborgen houden om dan hun eigen populariteit bij het gepeupel te meten, zijn de spelers die hier in mijn ogen toch wel teleurstellen. Meegaan in het neerbuigend respectloos gedrag door te verwijten, schelden en zonder échte aanleidingen toch maar op de kar springen van de 2 bovengenoemde soorten. Ik zie een Amokro en een Ferdy jammergenoeg hierin terug.

De vierde groep, de kindjes, snappen niet goed wat ze komen doen, maken enkele posts, worden uitgescholden, verweten, weggepest door de andere groepen en verdwijnen even snel als ze gekomen zijn. Zeer jammer aangezien deze wel een toekomst kunnen bieden door een verfrissende (meer positieve) wind door het forum door het forum te laten waaien.

De vijfde groep zijn de spammers, aangevoerd door personen als een LoveStory die met kusjes veel onzin verkopen en pogingen doen om grappig te zijn. Ze verzaken zichzelf door veelal onzin te verkopen zodat je van hun posts een rechtlijnig idee krijgt: altijd onzin.

En last but not least heb je de rest. Rest zul je denken, ook cheap verwoord, maar ik kon het niet beter omschrijven. Omvat de mensen die degouteerd weinig posten maar wel lezen, omvat de mensen die maar wat meelopen en hier en daar een feitje posten, omvat de mensen ... (vul maar in)
Waar ik eigenlijk wil komen is dat heel veel van de posts hier op dit forum bedoelt zijn om elkaar af te breken, elkaar te kwetsen en mensen een onaangenaam gevoel te geven terwijl het eigenlijk -nogal cliché, I know- after all nog steeds een spel is waar mensen zichzelf willen ontspannen en een fijne tijd beleven. Uiteraard moet er altijd een kritische noot zijn op wat je doet, maar personen de hel verwensen omdat ze niet jouw manier van spelen volgen...

Sommige mensen spelen voor het plezier, sommigen voor de eer van iets te bereiken, sommigen voor de ranking, en misschien zijn er nog andere persoonlijke doelen, maar het probleem situeert zich tussen de eer- en rankpersonen. Voor rankpersonen is het makkelijk, kick een speler uit je stam, geef hem amper de tijd en edel hem en je staat hoog & kan hier lekker posten hoe goed je wel niet bent. Voor eerpersonen ligt de zaak iets moeilijker om de juiste eer dan ook daadwerkelijk te ontvangen. Allemaal goed en wel dat je niet internt en nooit een BB overneemt, ook al is dat strategisch gezien soms een zeer goede zet, maar dat toont zich nergens in het spel, buiten in rankings. Gefrustreerd als ze zijn verwijten ze rankpersonen van te weinig eer waarop dan domme rankpersonen de eerpersonen verwijten dat ze 'nog nooit iets bereikt hebben met hun schamele top 100 plaatsjes'.


.... lees verder in volgende post ....

 

DeletedUser5690

Guest

.... lees terug in de vorige post ....

Het probleem van de houding manifesteert zich verder en verder, ook in de stammen, waar Rawberry een degelijke post maakte die je hier kan lezen. Ik voel het ongeveer zo aan, met een kleine nuance, lees in de spoiler mijn antwoord op het forum.

Hey,

Ben ik weer. Ben er deels mee akkoord. Uiteraard is een stam sterker als een individu maar dan ook enkel als de stam in kwestie werkt zoals het ideale beeld dat jij omschreef. Dat wil dus zeggen dat je met een stam op hoger niveau als concurrentie zit.

In mijn geval zou dat dan concreet betekenen dat ik in een stam zou zitten die ikzelf minderwaardig acht tegenover de mijne. Mocht dit mijn stam zijn, zou ik dat aankaarten aan mijn leiding en ofwel zij ofwel ik hun conclusies moeten trekken. Stam voor alles, alles voor stam. Op voorwaarde dat er een win-win situatie is.

Dus ofwel ga ik dan in de leiding, saneer ik de hele boel, herstructureer ofwel ga ik naar de andere stam waar ik in de periode waar ik zit ook mij voor de volle 100% geef en waar leden op mij kunnen rekenen. Ik wil hier niet mee zeggen dat ik een stamhopper ben. Enkel dat er aan werkpunten gewerkt moet worden, indien dat niet gebeurt zijn er logische gevolgen. Een stam moet immers min of meer gelijk zijn in niveau en niet dat iedereen op mijn nek teert. Onafhankelijk samenwerken moet kunnen.

En dan nog voor mij persoonlijk dé bepalende factor: Verantwoordelijkheid. Het klinkt cliché en nogal dom, maar rechten werken. En dan heb ik het niet over uitnodigingsrechten of mee op het profiel staan, maar... Als ik dé leider ben van een stam wil dat zeggen dat ik daar harder voor ga als wie dan ook. Dan is dat mijn hobby en zal ik daar ook verantwoordelijkheid in nemen, in goede en kwade dagen. Als gewoon lid heb je dat veel minder. Vergelijk bijvoorbeeld mijn woorden nu over High5 en Gummi op wereld 8 fora.

Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3
Voorbeeld 4

Ik ben het dus eens met je dat er een grote manifestatie van altruïsme naar egoïsme is (geweest de tijd dat ik wegwas), maar ik vrees ook dat dat onomkeerbaar is. Het probleem situeert zich in de stemmingmakerij die zich op het algemeen forum populeert. De huidige generatie 'topspelers' (een meestal zelfbenoemde titel) vind zijn prestaties persoonlijk belangrijker dan zijn prestaties stamsgewijs. En als er dan spelers zijn die de stam ook nog belangrijk vinden, vinden ze het net zo belangrijk om dat te vermelden op -alweer- het algemeen forum.

P&P wordt iedere wereld erger en erger, net het stammenverloop. Forummoderators kunnen het niet aan om topics spamvrij of ontopic te houden. Er loopt een gedoogbeleid voor de beter gerankte spelers van die wereld en spelers die veel aanzien hebben (neem nu bijvoorbeeld Amokro die zich quasi alles kan permitteren). Elkaar uitschelden is in de mode, net als kusjes geven, hartjes sturen en andere zever. Het ergert mij mateloos. Gay gedoe is niet voor mij weggelegd.

Het stammenverloop is in de nieuwe werelden zo slecht omdat er telkens pre-mades worden gemaakt (die term alleen al >.<). Deze stammen zijn quasi altijd onsuccesvol omdat er iemand zich als leider opdringt die de kwaliteiten mist maar zich toch eens wil bewijzen en geilt op het behalen van [NUMMER 1] met 'zijn/haar' stam. De stamleider is in sommige gevallen nog de minst competente inzake TW zelf, laat staan in leden sturen.

De stammen in kwestie worden opgemaakt door vriendjes te recruiten, die worden op een lijst gezet en met die lijst worden nog meer anderen gecontacteerd. Het oogt natuurlijk mooi, allemaal namen die op een andere wereld (al dan niet door eigen kunnen) redelijk hoog staan. Allemaal lekker samen spelen en spammen (want dat is de huidige cultuur) zodat iedereen 1 happy family wordt. NOT.

Stammen zonder een deftige structuur van een leider die weet waar hij aan begint, beter kan spelen dan het gemiddelde van zijn stam en voldoende aanzien heeft over heel TW, zijn gedoemd tot slabakken al dan niet mislukken.

De basis is dus in veel stammen fout, fout, fout. Je moet jezelf niet afvragen wat een stam moet bereiken, wat jij kan doen voor een stam of wat een stam voor jou kan doen maar waarom de stam nu net iets voor jou is. Waarom de stam door jou sterker wordt en vooral: Waarom is deze stam nu beter als al de rest.

Dus, even kort samenvatten:

1. Afhankelijke spelers door groot verschil in niveau.
2. Foute motivatie van populistische spelers/stamgenoten.
3. Stamleiding.
4. Eigen motivatie om in net dié stam te zitten.

Ik ben het dus deels met je eens maar ik aanzie niet enkel puntje 2 als oorzaak.

Om even een quote van RocknRolla aan te halen:

Lenny Cole zei:
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.

En dan doel ik vooral op het eerste deel van de zin ;)
Liever met de oude garde die snappen wat je bedoelt omdat ze in zulk systeem al hebben gespeeld dan met de nieuwe generatie die je uitleg aanzien als zever en utopie.

Anyway, ik denk dat jullie het nu wel zouden moeten snappen. Mocht dat niet het geval zijn, trek het je niet aan maar verdoe je tijd ook niet om een negatieve reactie neer te schrijven in dit topic dat bedoeld is om een ernstige zaak aan te kaarten.

Personen die ik gebruikte als voorbeeld, no hard feelings, heb je dat tegenover mij is dat je eigen zaak om iemand te haten om een mening te hebben.

Mods, dit is ontopic, het gaat over de forumhouding van wereld 16.

Ik hoop dat ik minimaal 1 iemand heb doen inzien wat er beter kan en indien niet is het toch even van mij af :)

Groetjes,

Dieter

 

DeletedUser

Guest
Mooie post echter vergeet je wel een paar mensen die wel hun best doen het forum goed te houden...;)
 

DeletedUser

Guest
Ik heb het hele stuk nu net gelezen, maar snap niet waar dit voor dient?
Ja, je hebt idd gelijk over die groepen hier op het forum maar ik snap het probleem daarmee niet?
Het forum hoort voor iedereen bereikbaar te zijn en het is juist goed als er veel kritiek word gegeven,
als die natuurlijk wel word onderbouwd (dus niet bekeleke style).
 

DeletedUser23235

Guest
Ik vind mezelf goed? :eek:
Nee ik geef heel vaak toe dat ik geen pro ben.

Ten tweede denk ik dat ik echt niet doe of ik beter ben dan ik ben ofzo.
Ten derde ken jij mij niet en ook niet de Werelden waar ik verder nog in heb gespeeld en wat ik daar bereikt heb, dus ga alsjeblieft knuffels uitdelen aan je wereld 5 spelers ofzo.

Jouw stam was toch zo van "respect"?
Bekeleke had toch een mail van High 5 gekregen of hij jullie wou helpen?
Jullie kunnen het zeker niet hebben dat ie nee heeft gezegd?

In welke groep zit jij eigenlijk? De naabs die een heel topic maken om te vertellen dat er een paar spelers spammen, opscheppen of wannabe zijn?
En je verhaaltje is mooi aan elkaar geplakt, veel gelul, weinig inhoud.
En dan verwijt je mij dat ik veel post zonder inhoud?
O ja en ik ben een kindje, ben pas 13 jaar jong dus zou je me daar ook even bij kunnen zetten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik vind mezelf goed? :eek:
Nee ik geef heel vaak toe dat ik geen pro ben.

Ten tweede denk ik dat ik echt niet doe of ik beter ben dan ik ben ofzo.
Ten derde ken jij mij niet en ook niet de Werelden waar ik verder nog in heb gespeeld en wat ik daar bereikt heb, dus ga alsjeblieft knuffels uitdelen aan je wereld 5 spelers ofzo.

Jouw stam was toch zo van "respect"?
Bekeleke had toch een mail van High 5 gekregen of hij jullie wou helpen?
Jullie kunnen het zeker niet hebben dat ie nee heeft gezegd?

lol, jij hebt dus blijkbaar enkel het begin gelezen:p

maar ontopic: ik vind het een mooie post en klopt ook .
 

DeletedUser

Guest
Ik vind mezelf goed? :eek:
Nee ik geef heel vaak toe dat ik geen pro ben.

Ten tweede denk ik dat ik echt niet doe of ik beter ben dan ik ben ofzo.
Ten derde ken jij mij niet en ook niet de Werelden waar ik verder nog in heb gespeeld en wat ik daar bereikt heb, dus ga alsjeblieft knuffels uitdelen aan je wereld 5 spelers ofzo.

Jouw stam was toch zo van "respect"?
Bekeleke had toch een mail van High 5 gekregen of hij jullie wou helpen?
Jullie kunnen het zeker niet hebben dat ie nee heeft gezegd?

Dit soort posts is precies de reden dat hij dit schrijft en dat ik het AF meestal links laat liggen -_-'
 

DeletedUser

Guest
Heey Dragoncrusher,

Groot gelijk, met alles wat je zei. Vind het ook jammer dat het zo verpest wordt, maar wat doe je eraan? Ik denk dat de spelers die je genoemd hebt, ook hier negatief gaan reageren. Zie hierboven :rolleyes:.. He cheetawarrior ofzoiets (no offence).

Respect.

Billy
 

DeletedUser32994

Guest
Mooie post en ben het er grotendeels wel mee eens alleen snap ik niet wat iedereen toch tegen de groep 'jongeren' heeft. Ik zelf reken mij tot deze groep, want zo oud ben ik nog niet:D.
Iedereen speelt dit spelletje voor het plezier (tenminste dat hoop ik) maar de jongeren worden ALTIJD afgezeken door de 'ouderen' of ons taalgebruik is niet goed of we hoppen altijd van AF account of wat dan ook. Ik zelf gebruik al vanaf het begin dat ik dit spelletje speel hetzelfde forum account en probeer altijd fatsoenlijk op mijn taal te letten etc Tja er zullen af en toe is wat spelfouten inzitten maar who cares? Vorig jaar stond ik een diepe onvoldoende voor nederlands waardoor ik het nu nog is allemaal over mag gaan doen. Denk je dat ik er nu ook nog op zit te wachten dat ik hier ook nog mijn zinnen moet gaan ontleden kijken of het een OD, VD, pvvt, pvtt is? Of de stam wel of niet in 't kofschip zit, nee dacht het ook niet.

à fijn ik ben iemand die niet al te vaak op het AF post omdat het inderdaad meestal grote onzin is. Maar lees wel grotendeels alles door maar hierop het W16 forum lees je alleen maar over Bekeleke, wie Amokro is (nu valt dat wel weer mee), onzinnige domme reacties en ga zo maar door en door. Er mag van mij wel is wat meer zinnigs worden gepast, een leuk overzichtje van de stammen enzo waar we dan over kunnen discussieren.
 

DeletedUser

Guest
denk dat deze posts in elk wereldfora van tw kan worden gepost
tribalwars is een spel van oorlog tuurlijk
maar beetje respect mag wel voor mekaar denk ik zo
 

DeletedUser

Guest
Je hebt helemaal gelijk.

Als er een nieuwe speler op het W16 forum verschijnt, of er zijn 'nieuwelingen' die een co zoeken of stamleden zoeken of gewoon een vraag hebben wordt er onzettend dom en kinderachtig op gereageerd.

Ik vind het alleen maar mooi dat nieuwelingen op het forum komen en het is dan ook ontzettend sneu dat ze gewoon weggepest worden d.m.v. dat mensen hem of haar de gek aan steken of heel dom op zijn/haar posts reageren.
 

DeletedUser

Guest
Ik vind mezelf goed? :eek:
Nee ik geef heel vaak toe dat ik geen pro ben.

Ten tweede denk ik dat ik echt niet doe of ik beter ben dan ik ben ofzo.
Ten derde ken jij mij niet en ook niet de Werelden waar ik verder nog in heb gespeeld en wat ik daar bereikt heb, dus ga alsjeblieft knuffels uitdelen aan je wereld 5 spelers ofzo.

Jouw stam was toch zo van "respect"?
Bekeleke had toch een mail van High 5 gekregen of hij jullie wou helpen?
Jullie kunnen het zeker niet hebben dat ie nee heeft gezegd?

In welke groep zit jij eigenlijk? De naabs die een heel topic maken om te vertellen dat er een paar spelers spammen, opscheppen of wannabe zijn?
En je verhaaltje is mooi aan elkaar geplakt, veel gelul, weinig inhoud.
En dan verwijt je mij dat ik veel post zonder inhoud?
O ja en ik ben een kindje, ben pas 13 jaar jong dus zou je me daar ook even bij kunnen zetten?

Ik vind het goed ;)

En kindje van 13 inderdaad, wat zoek je hier dan? Denk je echt dat je in kunt gaan tegen een volwassen speler? Denk dat zijn intelligentieniveau dan toch wat hoger ligt.
 

DeletedUser23235

Guest
Beste forumgenoten,

Ik speel toevallig ook sinds 6 weken terug weer Tribalwars en het bevalt mij toevallig ook wel. Ik heb veel minder tijd als een jaar geleden, dit door de middelbare school waar ik nu opzit.
Door die school wordt je minder sociaal, fysiek kwetsbaarder maar vooral chagrijnig van.

Volgens DragonCrusher wordt je dat ook door de hele dag achter de computer te zitten.
Aangezien ik niet de hele dag achter de computer zit weet ik dat niet.

  • Zeurpieten
De eerste groep, de Zeurpieten aka zeikers, zijn onder te verdelen in twee groepen, personen als DragonCrusher, die moeite doen om het gezeur te vertellen, wat ik op zich best kan waarderen aangezien ze op sommige punten soms gelijk hebben maar over het algemeen veel te veel zeuren waardoor ikzelf me niks maar van hun posts aantrek en ze bijna niet meer zal lezen behalve als ik tijd over heb, eigenlijk is DragonCrusher niet het perfecte voorbeeld omdat ik hem niet al te veel zie zeuren maar die groep waar ik hem als voorbeeld voor gebruik post meestal posts als die hij hierboven heeft gemaakt, er zijn er weinig van te vinden.

De tweede groep zeurpieten zijn mensen als Amokro, die altijd wel wat op je aan te merken hebben ook als er helemaal niks aan de hand is, eigenlijk zijn het spammers maar die negatieve onzin in hun spam gooien.

Voor de rest vind ik dat je een mooie post hebt gemaakt, maar vind het eigenlijk gewoon gezeur en dus vrij oninetressant, je had beter namens High 5 over de oorlog tegen -Ar- ofzo kunnen vertellen....
 

DeletedUser

Guest
Beste forumgenoten,

Ik speel toevallig ook sinds 6 weken terug Tribalwars en het bevalt mij toevallig ook wel. Ik heb veel minder tijd als een jaar geleden, dit door de middelbare school waar ik nu opzit.
Door die school wordt je minder sociaal, fysiek kwetsbaarder maar vooral chagrijnig van.

Volgens DragonCrusher wordt je dat ook door de hele dag achter de computer te zitten.
Aangezien ik niet de hele dag achter de computer zit weet ik dat niet.

  • Zeurpieten
De eerste groep, de Zeurpieten aka zeikers, zijn onder te verdelen in twee groepen, personen als DragonCrusher, die moeite doen om het gezeur te vertellen, wat ik op zich best kan waarderen aangezien ze op sommige punten soms gelijk hebben maar over het algemeen veel te veel zeuren waardoor ikzelf me niks maar van hun posts aantrek en ze bijna niet meer zal lezen behalve als ik tijd over heb, eigenlijk is DragonCrusher niet het perfecte voorbeeld omdat ik hem niet al te veel zie zeuren maar die groep waar ik hem als voorbeeld voor gebruik post meestal posts als die hij hierboven heeft gemaakt, er zijn er weinig van te vinden.

De tweede groep zeurpieten zijn mensen als Amokro, die altijd wel wat op je aan te merken hebben ook als er helemaal niks aan de hand is, eigenlijk zijn het spammers maar die negatieve onzin in hun spam gooien.

Voor de rest vind ik dat je een mooie post hebt gemaakt, maar vind het eigenlijk gewoon gezeur en dus vrij oninetressant, je had beter namens High 5 over de oorlog tegen -Ar- ofzo kunnen vertellen....

Deze post doelt juist op minder gezeur en meer complimenten op het AF. Ik zie het helemaal er in terug; ben nu al een tijdje op het AF actief en er worden in oorlogen nooit complimenten naar elkaar gemaakt, enkel negatieve propaganda.
 

DeletedUser

Guest
Beste forumgenoten,

Ik speel toevallig ook sinds 6 weken terug weer Tribalwars en het bevalt mij toevallig ook wel. Ik heb veel minder tijd als een jaar geleden, dit door de middelbare school waar ik nu opzit.
Door die school wordt je minder sociaal, fysiek kwetsbaarder maar vooral chagrijnig van.

Volgens DragonCrusher wordt je dat ook door de hele dag achter de computer te zitten.
Aangezien ik niet de hele dag achter de computer zit weet ik dat niet.

  • Zeurpieten
De eerste groep, de Zeurpieten aka zeikers, zijn onder te verdelen in twee groepen, personen als DragonCrusher, die moeite doen om het gezeur te vertellen, wat ik op zich best kan waarderen aangezien ze op sommige punten soms gelijk hebben maar over het algemeen veel te veel zeuren waardoor ikzelf me niks maar van hun posts aantrek en ze bijna niet meer zal lezen behalve als ik tijd over heb, eigenlijk is DragonCrusher niet het perfecte voorbeeld omdat ik hem niet al te veel zie zeuren maar die groep waar ik hem als voorbeeld voor gebruik post meestal posts als die hij hierboven heeft gemaakt, er zijn er weinig van te vinden.

De tweede groep zeurpieten zijn mensen als Amokro, die altijd wel wat op je aan te merken hebben ook als er helemaal niks aan de hand is, eigenlijk zijn het spammers maar die negatieve onzin in hun spam gooien.

Voor de rest vind ik dat je een mooie post hebt gemaakt, maar vind het eigenlijk gewoon gezeur en dus vrij oninetressant, je had beter namens High 5 over de oorlog tegen -Ar- ofzo kunnen vertellen....

vind je jezelf in de 1e of 2e groep vallen?

@DragonCrusher
mooie post en het klopt ook nog voor het grootste deel;)
 
Bovenaan