Nederlandse verkiezingen 2017

Op wie gaan jullie stemmen?

  • VVD

    Stemmen: 5 14,3%
  • PVV

    Stemmen: 5 14,3%
  • CDA

    Stemmen: 3 8,6%
  • Groenlinks

    Stemmen: 4 11,4%
  • D66

    Stemmen: 8 22,9%
  • PvdA

    Stemmen: 0 0,0%
  • SP

    Stemmen: 1 2,9%
  • ChristenUnie

    Stemmen: 1 2,9%
  • SGP

    Stemmen: 1 2,9%
  • Partij voor de Dieren

    Stemmen: 1 2,9%
  • 50PLUS

    Stemmen: 0 0,0%
  • VNL

    Stemmen: 0 0,0%
  • DENK

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nieuwe Wegen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Vrijzinnige Partij

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ondernemerspartij

    Stemmen: 0 0,0%
  • Forum voor Democratie

    Stemmen: 4 11,4%
  • De Burger Beweging

    Stemmen: 0 0,0%
  • GeenPeil

    Stemmen: 0 0,0%
  • Piratenpartij

    Stemmen: 1 2,9%
  • Artikel 1

    Stemmen: 0 0,0%
  • Niet Stemmers

    Stemmen: 0 0,0%
  • Libertarische Partij

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lokaal in de Kamer

    Stemmen: 0 0,0%
  • JEZUS LEEFT

    Stemmen: 1 2,9%
  • StemNL

    Stemmen: 0 0,0%
  • MenS en Spirit/Basisinkomen Partij/Beweging voor Vrede en Recht

    Stemmen: 0 0,0%
  • Vrije Democratische Partij

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35

DeletedUser72524

Guest
Nog 6 dagen en dan mogen wij eindelijk stemmen. Ik ben wel benieuwd waar jullie op stemmen. Dus bij deze een poll. Daarbij ben ik ook benieuwd naar jullie voorspelling welke partij het grootste gaat worden, mijn voorspelling:

1. PVV (vanwege de stille stemmers)
2. VVD
3. GL
4. CDA
5. D66

Uiteindelijk denk ik dat een kabinet tussen VVD, CDA en D66 het meest realistisch is. Als ze tenminste genoeg zetels verzamelen.
 
Reactiescore
110
Mijn keuze staat al maanden vast: VVD. Simpelweg omdat ik tevreden ben over de afgelopen vier jaar, vertrouwen heb in Rutte en ik mij goed kan vinden in het verkiezingsprogramma. Alleen jammer dat ze zo weinig aandacht besteden aan het milieu; een heel belangrijk, zo niet het belangrijkste thema. Dat is het enige punt dat mij deed twijfelen.
 

DeletedUser7072

Guest
Mijn keuze staat al maanden vast: VVD. Simpelweg omdat ik tevreden ben over de afgelopen vier jaar, vertrouwen heb in Rutte en ik mij goed kan vinden in het verkiezingsprogramma. Alleen jammer dat ze zo weinig aandacht besteden aan het milieu; een heel belangrijk, zo niet het belangrijkste thema. Dat is het enige punt dat mij deed twijfelen.

Ik ga ook voor de VVD dit keer, deels strategisch om te voorkomen dat Wilders de 1ste wordt maar ook omdat ik vind dat dit kabinet het toch best aardig heeft gedaan. Er is natuurlijk nog veel om ontevreden over te zijn, maar we zijn toch heelhuids uit de crisis gekomen en i.t.t. de vorige kabinetten zat deze de rit uit ipv te vallen in een show proces.
 
Reactiescore
323
Mijn keuze staat al maanden vast: VVD. Simpelweg omdat ik tevreden ben over de afgelopen vier jaar, vertrouwen heb in Rutte en ik mij goed kan vinden in het verkiezingsprogramma. Alleen jammer dat ze zo weinig aandacht besteden aan het milieu; een heel belangrijk, zo niet het belangrijkste thema. Dat is het enige punt dat mij deed twijfelen.
Dit is dan ook de reden waarom ik Groenlinks ga stemmen. Ik hoop dat die partij zo groot wordt dat er in een coalitie niet om hen heen kan gaan. GroenLinks is samen met de Partij voor de Dieren zowat de enige partij die echt op het milieu ingaat.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Dit is dan ook de reden waarom ik Groenlinks ga stemmen. Ik hoop dat die partij zo groot wordt dat er in een coalitie niet om hen heen kan gaan. GroenLinks is samen met de Partij voor de Dieren zowat de enige partij die echt op het milieu ingaat.

Ik zat ook te twijfelen dus PvDD en GL, maar heb het 15-minuten durende filmpje van de PvDD gekeken waarin ze hun programma gingen presenteren en had daarna nog geen idee what the fuck ze nou wilden. Dus die viel af :p
 

DeletedUser72524

Guest
Weinig FvD stemmers hier? Toch ook wel een interessante partij.
 

DeletedUser7072

Guest
Misschien kan FvD meeregeren als VVD, CDA en D66 net geen meerderheid halen en liever niet samen willen werken met GL(en sws niet met de PVV).
 
Reactiescore
1.728
Ik hoop op PVV natuurlijk. Al heb ik gestemd op forum voor democratie. Maarja zolang rechts maar wint vind ik het best.
 

DeletedUser72524

Guest
Fak yeah PVV onder de 20 zetels, ik heb weer vertrouwen in mijn medelanders:)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Fak yeah PVV onder de 20 zetels, ik heb weer vertrouwen in mijn medelanders:)

PVV grootste in Rotterdam.
Ik ga verhuizen

Edit: Wejo volgens mij was wat ik las alweer outdated want iemand anders zei VVD :(
 
Reactiescore
1.468
Ik zie wel wat interessante mogelijkheden.

Als je VVD, D66, CDA en CU bij elkaar zet kom je op 76 zetels. In de eerste kamer 38. Dat is dus perfect.
 
Bovenaan