Nachtbonus

DeletedUser

Guest
ff voor alle duidelijkheid..

geldt de nachtbonus?
en op welk tijdstip?

ik krijg van iedereen verschillend antwoord, dus ik zou het graag zeker willen weten
 

DeletedUser

Guest
ik denk het niet, want in feite in RL heeft de aanvaller meer voordelen dan de verdediger( beter verstoppen, flankeren, uitkijktorens[verdedigers] hebben een beberkter zicht, omsingelen...)
maar dit is tw dus alles kan
 

DeletedUser

Guest
Eigenschap Waarde
Snelheid 1
Eenhedensnelheid 1
Moraal actief
Vakantievervanging actief
Slaapmodus niet actief
Bescherming van beginnelingen tegen vijandige aanvallen. 5 dagen
Tijd om de aanval af te breken. 15 minuten
Tijd om de handelaren af te breken. 5 minuten
Daling van de toestemming door de edelman. 20 tot 35
Versie 5110
 

DeletedUser

Guest
hmm wel, op de duitse en engelse bedoelt men dit met de slaapmodus:

men stelt deze tijd zelf in, maximum 8 of10 uur denk ik, en men kan dan helemaal NIET aangevallen worden,


dus ik wil het gwn ff weten of men dit bedoeld, of er echt ook snachts 100% verdediging is.
 

DeletedUser

Guest
effe voor alle duidelijkheid, er is dus een nachtbonus van 100% extra verdediging snachts, en deze loopt van 23.00u tot 7.00u

morgen komt er wsl nog bevestiging van een mod


@syrnia: van die nacht modus was ik wel alzeker
 

DeletedUser226

Guest
ik denk het niet, want in feite in RL heeft de aanvaller meer voordelen dan de verdediger( beter verstoppen, flankeren, uitkijktorens[verdedigers] hebben een beberkter zicht, omsingelen...)
maar dit is tw dus alles kan

tuurlijk hebben aanvallers niet meer voordelen want verdedigers: hebben muren, boogsuters achter de muren zij kunnen dus niet dood maar de aanvallers wel. aanvallers zitten niet beschut vaak zijn ze in open veld als ze ana het belegeren zijn. en flankeren heeft geen nut bij een aanval op een stad/dorp met een muur want ze blijven toch buiten de muur ect.
 

DeletedUser

Guest
is wel waar dat aanval normaal meer voordeel heeft, is ook de verklaring waarom een verrassingsaanval mss beter 's nachts gedaan wordt:p... lees anders de geschiedenisboeken nog maar eens na. natuurlijk geven ze in tw het voordeel aan de verdediging, want normaal slaap je 's nachts en kan je je dus niet voorbereiden op een aanval...
 

DeletedUser

Guest
als een goeie aanvaller moet je alle middelen van de verdediger tegen zich gebruiken.(ook het weer tegen hen gebruiken)
je kan je ook 's nachts dat dorp met eventueel een muur ontsingelen tot dat ze geen voedsel meer hebben en er dus ook niemand binnen of buiten kan en dan aanvallen of ze geven zich over
ik denk dat ze hiervoor de ringen van Ceasar gebruiken voor eventueele aanvallen van buiten af tegen te gaan
 

DeletedUser

Guest
jeppa, maar als je pech had werd je omsingeling omsingeld...PROBLEEM!:p
Zal nog even een goed voorbeeld geven van omstandigheden naar je hand zetten: George Washington (brit) viel op 28 mei 1754 een klein frans legerkamp bij Chestnut Ridge aan. Hij had al veel veldslagen verloren tot hij leerde valsspelen:p :
1) er was een wapenstilstand tussen britten en fransen:D
2) de aanval was vlak voor zonsopgang in de gietende regen
3) de fransen gaven zich over en werden daarna toch maar vlug afgeslacht
Zo win je dus oorlogen...:D
 

DeletedUser226

Guest
ja maar in normale omstandigheden dat zijn van die helfthaftige verhalen in geschiedenis boeken. maar waarom maakte vroeger dan muren als het toch gene voordeel heeft? hadden ze dan niet gewoon als verdedigers op ene open veld kunnen staan en dan wachten tot de aanvallers koemn en dan in de pan hakken?
 

DeletedUser

Guest
is op een gegeven moment zo ook geweest...:D (amerikaanse burgeroorlog: tactiek = wandel met zen allen op een lijn naar de vijand tot hij binnen bereik is => schiet, als er iemand sterft vervangen door iemand van een rij erachter en hoop dat jullie beter schieten als de anderen...)
 

DeletedUser

Guest
Er zijn twee vormen van "nachtmodi"

1) Slaapmodus : instelbaar voor een zekere duur. Tijdens deze periode kan de speler niet aangevallen worden. De speler kan tijdens deze slaapmodus niet in zijn/haar account

2) Nachtmodus: Vastgelegd op de server, dus niet veranderbaar door spelers. Op onze wereld 1 hebben we een Nachtmodus van 23.00 tot 07.00 uur. De troepen van de verdedigende speler hebben hier een voordeel, de verdedigingssterkte neemt 100% toe.

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben ingelicht.
 

DeletedUser

Guest
2) Nachtmodus: Vastgelegd op de server, dus niet veranderbaar door spelers. Op onze wereld 1 hebben we een Nachtmodus van 23.00 tot 07.00 uur. De troepen van de verdedigende speler hebben hier een voordeel, de verdedigingssterkte neemt 100% toe.

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben ingelicht.


Eigenlijk oneerlijke regel.
ik denk dat dit moet worden verandert van 0.00 tot 6.00.

Dat moet toch voldoende zijn.
 

DeletedUser226

Guest
ja maar we spelen niet de amirikaanse burgeroorlog na...we spelen de vroege middeleeuwen na... das heel wat anders en dan had verdedigen wel meer voordelen en daarom hebben ze da took met nachtbonus gedaan hoewel ze dat beter bij ochtendmodus kunnen doen maarja...sommige moet vroeg naar bed...
 

DeletedUser

Guest
in de middeleeuwen ook al hoor, het initiatief kwam meestal van de aanvallers maar het was soms inderdaad ook omgekeerd ('s nachts valkuilen gaan graven voor de belegeringstorens...:D )
 

DeletedUser

Guest
en toen werd er ook al aangevallen tijdens feestdagen, zelfs als het uitdrukkelijk was afgesproken (maar werd niet als ridderlijk beschouwd...:p )
 
Bovenaan