Muziek

DeletedUser16768

Guest
Je ne sais pas, het is een gevoel denk ik.
Hoe meet je gevoel voor ritme?

Waarom kun je je met ballet het zijt breakdance je meer uiten en zit dat technischer in elkaar dan simpel weg hakken of shufflen?

Ervaring en heel veel met muziek bezig zijn. Vooral diverse soorten muziek beluisteren. Er alles over opzoeken, geschiedenis, wat definieert een genre, waar komt het vandaan, wat is de cultuur etc.
Spreek met muziekkanten ga naar de muziek school, lees bladen, leer noten lezen. Allemaal dingen die ik in mijn vrije tijd doe. En in het geval van de muziekschool deed.
In velen gevallen van pop en vooral commerciële muziek is dit gewoon weten hoe de markt en de industrie werkt.

Wat mij dan bijvoorbeeld stoort is dat Lil Wayne als rapper wordt gezien, het een icoon voor Hip Hop is ofzo. Terwijl hij dan bijvoorbeeld een dub step beatje gebruikt. Gewoonweg omdat het populair is. En als je weet waar Hip Hop vandaan komt, wat het hoort te vertellen dan weet je dat het niets maar dan ook niets met Hip Hop en rap te maken heeft. Net zo zwak als Korn en hun dubstep album. Motherfucking Korn man dat dubstep maakt. Pure commercie ten top.

Justin Bieber zijn muziek is niet veel anders dan de muziek van Justin Timberlake 10 en 15 jaar geleden. Het wordt ook door Justin Timberlake geproduceerd en bedacht, Een formule waarvan men weet dat het werkt en in de praktijk succesvol is bevonden.

Same shit different asshole.
Dat is dus ook met wat jij post, hoorde ik 10 jaar geleden ook al. Niet boeiend what so ever.

Het is een gevoel, dus als mijn gevoel anders is kan ik alsnog zeggen dat ik bepaalde muziek meer kwaliteit vind bevatten. Het ligt er denk ik maar net aan inderdaad welk gevoel jij wilt krijgen van de muziek.

Mijn gevoel bij muziek ligt bijvoorbeeld soms meer bij de zangeres/zanger die het zingt en dan vind ik de kwaliteit van hoe er gezongen wordt belangrijker en kom je uit bij zangeressen als Emeli Sandé en Adele. Een andere keer wil ik juist luisteren naar een lekkere beat met wat zang en kom je uit op bijvoorbeeld Chris Brown. Alleen mijn gevoel is dat ik een bepaalde muziek leuk vind en voor mijn gevoel is dat dan hoge kwaliteit.

Ik vind bijvoorbeeld Hardrock of Grunt of hoe dat ook allemaal mag heten vreselijk en vind dat van zeer lage kwaliteit. Alleen een ander zal dat weer anders vinden. Waarom dan spreken over kwaliteit vraag ik me af.

Waarom zou jij overigens eerder over kwaliteit mogen spreken dan ik? Ik snap dat een zangdocent meer over de kwaliteit van een zanger/zangeres mag spreken dan dat ik doe, maar waarom zou ik niet mogen oordelen over muziek wat toch op gevoel gebaseerd is?
 

DeletedUser

Guest
Hey ik leg daar uit dat het niet "meetbaar" is maar wel te beoordelen. Volgens mij staaf ik dat dergelijk met argumenten. Zie alle voorgaande posts.

Je ontwijkt steeds alles. En gaat eigenlijk nergens op in.

Eddit: En je gevoel zit er naast, gebrek aan kennis en ervaring.
Je kunt denken dat je gevoel voor ritme hebt en op het ritme danst. Het is een vals gevoel.
Tevens vind ik het apart dat ik opeens geen nummer in zijn geheel mag beoordelen. Bovendien is die Chris Brown 1 uit een dozijn. Hij kan zingen ja, dat moet je net nog kunnen wil je geld verdienen met muziek.

Maar wat zal ik er nou vanaf weten van af mijn 6e levenjaar tot mijn 16 gezongen. Begonnen als tenor geëindigd als lage Bass toen maar gestopt. Niet dat ik een talent ben ofzo, maar kennis heb ik er zeker van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser5312

Guest
zo dit album is ook echt weer nice!!! chill dat je het zei man, ik zag dat hij vanavond optreed in utrecht, wist ik ook helemaal niet :p

[video=youtube;WF34N4gJAKE]http://www.youtube.com/watch?v=WF34N4gJAKE[/video]
dit nummer vond ik net iig al erg chill, de rest ook uiteraard. maar hij heeft zelfs een clip, nog eentje waar ik oprecht van kan genieten ook. dus hulde aan bonobo.
 

DeletedUser24056

Guest
Good evenin'

[video=youtube;RDnlU6rPfwY]http://www.youtube.com/watch?v=RDnlU6rPfwY[/video]
 

DeletedUser16768

Guest
Hey ik leg daar uit dat het niet "meetbaar" is maar wel te beoordelen. Volgens mij staaf ik dat dergelijk met argumenten. Zie alle voorgaande posts.

Je ontwijkt steeds alles. En gaat eigenlijk nergens op in.

Eddit: En je gevoel zit er naast, gebrek aan kennis en ervaring.
Je kunt denken dat je gevoel voor ritme hebt en op het ritme danst. Het is een vals gevoel.
Tevens vind ik het apart dat ik opeens geen nummer in zijn geheel mag beoordelen. Bovendien is die Chris Brown 1 uit een dozijn. Hij kan zingen ja, dat moet je net nog kunnen wil je geld verdienen met muziek.

Maar wat zal ik er nou vanaf weten van af mijn 6e levenjaar tot mijn 16 gezongen. Begonnen als tenor geëindigd als lage Bass toen maar gestopt. Niet dat ik een talent ben ofzo, maar kennis heb ik er zeker van.

Mijn gevoel zit er naast? Dus het gevoel wat ik bij een lied heb is verkeerd? Lijkt me niet.
Bij voetbal kan je kijken naar kwaliteit van het spel. Wil je dat bij muziek ook doen ben ik benieuwd waar je naar kijkt. Voorlopig zeg je alleen maar dat het gevoel is en wat je wel niet gedaan hebt zelf. Vrij irrelevant. Ik vraag om meetbare dingen en die zijn er dus niet. Oftewel mijn mening is genoeg voor de kwaliteit die ik stel voor een lied.
 
Reactiescore
1.773
Kwaliteit is misschien niet het juiste woord, maar ik begrijp Gekkou wel. Veel van de muziek die Bappos luistert is voorgekauwd, gemaakt om zoveel mogelijk mensen aan te spreken en geld te verdienen. Veel van de muziek die Gekkou luistert is muziek waarbij er veel meer werk van de artiest zelf in zit, waar meer boodschap en misschien wel echtheid in zit. Je kan van beiden allicht intens genieten, maar Bappos' muziek is simpel zeg maar, tegenover de 'authentieke' muziek van Gekkou.

Good evenin'

[video=youtube;RDnlU6rPfwY]http://www.youtube.com/watch?v=RDnlU6rPfwY[/video]

God ja hoe kan iets zo goed zijn. Daar kan ik niet bij.
 

DeletedUser

Guest
Quechua;4722390 [B zei:
Ik erger me niet aan thumbnails hoor, waar zeg ik dat?[/B]
Ik erger me aan paupermuziek in dit topic, en aan je slechte trolls (hier en in het babes topic) en vind dat je verder gewoon weinig toevoegt op dit forum. Wellicht op het serieus forum, maar niet hier.

Ik zag de thumbnail en wist al dat het slecht was, maar toen ik het hoorde wist ik echt niet hoe snel ik het uit moest zetten.

Die Yougotowend mag overigens ook weg hier, begin me te ergeren namelijk.

Ik weet dat je het tegen Notorious had, maar het kan evengoed voor mij gelden.

Verder denk ik dat de lijn tussen mijn trolls en serieus bedoelde posts best dun kan zijn, daar heb ik al meerdere malen ervaring mee gehad sinds ik op dit forum zit.
Ik heb echter op het lekkere babes topic nog niet zo vaak getrolled. Voor zover ik mij nog herinner, is de enige troll die ik er heb neergezet die van de tenen en okselhaar omdat Kunjack er zo om smeekte :p Verder val ik werkelijk op die emo meiden die ik er af en toe opzet. (tijd niet gedaan trouwens)

Maar ik zal wel ophouden met de trolls die ik doe op dit topic. Er zullen vast nog vage dingen komen, maar daar zet ik dan onder wat ik ermee wil. Verder moet je er rekening mee houden dat ik metalcore zal posten als goede muziek. Ik heb zelf niet zo veel met The Band, Pink Floyd of Queen.

Dan moet je ook niet verbaasd zijn dat men het kraakt. Want kwalitatief is het gewoon bar en bar slecht.
Dit komt omdat de meeste mensen van iets simpels houden, geen verstand van de muziek hebben, snel tevreden zijn. Niet dat dit erg is ofzo.
Maar dee muziek industrie draait ook om geld en het geen wat jij posten zijn producten om geld te verdienen, gemaakt voor de massa. Het heeft zodoende ook niets te maken met het kunstzinnig uiten van de artiesten zelf laat staan dat het interessant is om naar te luisteren.
Er gaan hele studies aan vooraf om te toetsen wat verkoopt en wat niet. Pure commercie.

Ik heb trouwens nog een video gevonden die een zeer beroemde techniek om iets populair te maken, erg goed toepast in de video. Erg creatief gedaan. Misschien al eerder gepost hier, maar ach, het blijft een mooie.

http://www.youtube.com/watch?v=oOlDewpCfZQ

Mijn gevoel zit er naast? Dus het gevoel wat ik bij een lied heb is verkeerd? Lijkt me niet.
Bij voetbal kan je kijken naar kwaliteit van het spel. Wil je dat bij muziek ook doen ben ik benieuwd waar je naar kijkt. Voorlopig zeg je alleen maar dat het gevoel is en wat je wel niet gedaan hebt zelf. Vrij irrelevant. Ik vraag om meetbare dingen en die zijn er dus niet. Oftewel mijn mening is genoeg voor de kwaliteit die ik stel voor een lied.

Ik denk dat, wat hij met kwaliteit bedoeld, is niet per se het gevoel is wat je krijgt bij het luisteren van een nummer, maar de manier waarop je de instrumenten gebruikt en hoe je ze met elkaar combineert (stem is hierin ook een instrument).
Ik kan het wel uitleggen met een vergelijking tussen 2 nummers, maar die zijn helaas niet jouw genre qua smaak. Het is nu eenmaal degene waar ik het meeste van af weet.

Nu is dit een nummer, wat kwalitatief gezien zeer goed is en ook zo word gewaardeerd in de metal genre.
(ook gelijk degene die ik hier wou posten, en.. GEKKOU!!! KIJK HET EN HUIVER!)


[video=youtube;XnSrxxGGCuQ]http://www.youtube.com/watch?v=XnSrxxGGCuQ[/video]

Vooral het stuk om 3:17 vind ik het beste hieraan.
Je hoort dat de instrumenten erg goed in elkaar overlopen, en iets toevoegen aan elkaar. Het loopt ook constant op maat met elkaar.


Nu heb ik hier een ander nummer. Qua gevoel vind ik deze beter omdat je gewoon een stoot van adrenaline krijgt als je ernaar luistert, maar instrumentaal gezien is het een mash van instrumenten op elkaar. Als het bedoeld was als trash metal dan kon het nog, maar dit was in hun geval niet de bedoeling.
(nog steeds een solo die AWESOME is!!!)

http://www.youtube.com/watch?v=xf6W7kqxmn4
 

DeletedUser

Guest
Mijn gevoel zit er naast? Dus het gevoel wat ik bij een lied heb is verkeerd? Lijkt me niet.
Bij voetbal kan je kijken naar kwaliteit van het spel. Wil je dat bij muziek ook doen ben ik benieuwd waar je naar kijkt. Voorlopig zeg je alleen maar dat het gevoel is en wat je wel niet gedaan hebt zelf. Vrij irrelevant. Ik vraag om meetbare dingen en die zijn er dus niet. Oftewel mijn mening is genoeg voor de kwaliteit die ik stel voor een lied.

Ik heb hier even geen zin meer in. Misschien gebruik ik de verkeerde terminologie of / en de verkeerde voorbeelden.
De rest snapt mij in ieder geval wel.
 

DeletedUser16768

Guest
Ik heb hier even geen zin meer in. Misschien gebruik ik de verkeerde terminologie of / en de verkeerde voorbeelden.
De rest snapt mij in ieder geval wel.

Al om al het geen wat jij post kent iedereen wel, iedereen heeft daar al een mening over.
Same shit different asshole.

Ik denk inderdaad dat je de verkeerde terminologie en voorbeelden gebruikt.
 

DeletedUser

Guest
Dit is een van mijn favoriete beatmakers. Hij legt even heel snel en simplistisch uit hoe je een hip hop beat uit samples maakt.
grappig filmpje verder, deze kerel is zo dope. XD

[video=youtube_share;c9uU8OnyspY]http://youtu.be/c9uU8OnyspY[/video]
 

DeletedUser

Guest
zo dit album is ook echt weer nice!!! chill dat je het zei man, ik zag dat hij vanavond optreed in utrecht, wist ik ook helemaal niet :p
dit nummer vond ik net iig al erg chill, de rest ook uiteraard. maar hij heeft zelfs een clip, nog eentje waar ik oprecht van kan genieten ook. dus hulde aan bonobo.

Ja ik kwam er helaas te laat achter dat hij ging draaien in utrecht.
Deze mix is ook wel nice, in de boiler room. + link om hem te downloaden legaal.

[video=youtube_share;4jW-ItsXazM]http://youtu.be/4jW-ItsXazM[/video]
 

DeletedUser24056

Guest
Dat stuk bij 3:17 is behoorlijk lekker maar voor de rest is het gewoon metal en doet het me helemaal niets
 

DeletedUser

Guest
[video=youtube_share;mZYdFqb4l6g]http://youtu.be/mZYdFqb4l6g[/video]

Gouden stemmetje
 

DeletedUser

Guest
Ik vind dat Bappos zich goed staande houdt, haha:D

Mwa, anderen snappen mij wel.
Daarbij moet je soms veel van je muziek weten wil je het goed kunnen beoordelen, de genialiteit er van in kunnen zien.
Ik weet bijvoorbeeld van al mijn favoriete genre's vanaf de jaren 30 tot nu wie elkaar geïnspireerd heeft. Wie of wat geleid heeft tot nieuwe genre's. Door personen, politiek of het afzetten van een nieuwe generatie.

Om een recentelijk voorbeeld te nemen het nummer Giorgio by moroder van Daft Punk kan ik een hele lap tekst schrijven waarom dat nummer zo geniaal is. Daarvoor moet je toch wel bepaalde kennis bezitten. Kennis die Bappos vaak niet heeft.

Ik gaf zelf al aan dat muziek pas echt leuk wordt als je er veel van weet opzoekt etc.

Daarbij luistert hij denk ik op een andere manier naar muziek dan ik dat doe. Zijn muziek is nog al plat en saai.

Ik vraag me dus af of men dit nummer bijvoorbeeld snapt. Dan moet je je geschiedenis wel kennen.Plus het duo Daft Punk zelf.
Met stukjes interview van de held Giorgio Moroder.
[video=youtube_share;5m4ZkEqQrn0]http://youtu.be/5m4ZkEqQrn0[/video]
 

DeletedUser16768

Guest
Mwa, anderen snappen mij wel.
Daarbij moet je soms veel van je muziek weten wil je het goed kunnen beoordelen, de genialiteit er van in kunnen zien.
Ik weet bijvoorbeeld van al mijn favoriete genre's vanaf de jaren 30 tot nu wie elkaar geïnspireerd heeft. Wie of wat geleid heeft tot nieuwe genre's. Door personen, politiek of het afzetten van een nieuwe generatie.

Om een recentelijk voorbeeld te nemen het nummer Giorgio by moroder van Daft Punk kan ik een hele lap tekst schrijven waarom dat nummer zo geniaal is. Daarvoor moet je toch wel bepaalde kennis bezitten. Kennis die Bappos vaak niet heeft.

Ik gaf zelf al aan dat muziek pas echt leuk wordt als je er veel van weet opzoekt etc.

Daarbij luistert hij denk ik op een andere manier naar muziek dan ik dat doe. Zijn muziek is nog al plat en saai.

Ik vraag me dus af of men dit nummer bijvoorbeeld snapt. Dan moet je je geschiedenis wel kennen.Plus het duo Daft Punk zelf.
Met stukjes interview van de held Giorgio Moroder.

Dus omdat jij weet waar het vandaan komt, kan jij beter oordelen over het liedje zelf? Misschien kan ik juist wel beter oordelen over een liedje omdat ik er fris in sta. Waar ze het van geïnspireerd hebben boeit me vrij weinig, het gaat om het liedje niet om waar het vandaan komt. Muziek is ook niet in 1x minder mooi als je Rihanna in elkaar timmert.

Ik luister naar muziek en de geschiedenisles erachter maakt voor mij het liedje niet beter of slechter. Dat jij mijn muziek overigens plat en saai vind is weer eens een smaak verschil en heeft niks met kwaliteit te maken.

Het vetgedrukte vond ik overigens wel heel grappig. Dus ik kan geen lap tekst schrijven over de genialiteit van een liedje? :D Als ik dat wel doe ben ik een kenner! :D
 
Bovenaan