Muziek

DeletedUser

Guest
(Ik moest nog even dat nummer luisteren, daarom zo laat)
Het lied van Daft Punk wat je eerder hebt gepost lijkt op een geschiedenis van de maker ervan, wat hij gewoon verteld. Hij zet er muziek onder die zijn verhaal onderbouwt.
Maar, hij laat zijn stemgebruik nou niet mixen met die van de muziek. Je zou kunnen zeggen dat dit niet nodig is omdat het al word onderbouwt, maar toch werd ik al snel moe van het luisteren van dat lied. Ik zou het niet eens een nummer meer noemen, maar een verhaal.

Ik vind nog steeds dat muziek voor zichzelf moet spreken. De bedoeling ervan moet komen uit de muziek zelf, en ik zou er geen andere kennis voor nodig hoeven te hebben. Als dat wel benodigd zal zijn, keur ik het lied al gelijk af.
 

DeletedUser

Guest
Het hele album is een verhaal. En als je hem kent dan vertelt de muziek in dat nummer ook een verhaal. Daarbij heb ik er expliciet bij vermeld dat er stukjes van een intervieuw in zitten. Dat staat eigenlijk los van de track. Over alles is nagedacht en zit geniaal in elkaar.
 
Reactiescore
1.804
Even de ietwat hardere toer op. Dit is subliem, geniaal. Die performance. Verdomme!!
[video=youtube;WuDP7c3Zd8I]http://www.youtube.com/watch?v=WuDP7c3Zd8I[/video]
 

DeletedUser

Guest
Zal het thuis eens luisteren Simeco. Ben nu op mn werk en post de hele tijd can af mijn mobiel.
 

DeletedUser

Guest
Wat een klote discussie zeg. Vooral omdat ik dezelfde discussie al een aantal keer voorbij heb zien komen. Gekkou, je beweert niets tegen de smaak van Bappos te hebben, maar ik merk toch een denigrerende toon in de berichten die je plaatst.

Jongens dit is niet het foute muziek topic!

Reported voor spam.

En later nog een keer:

Reported for spam.

Je blijft maar hameren op het feit dat de muzieksmaak van Bappos kut is en dat jij veel verstand hebt van muziek. Waarom doe je zo moeilijk en ga je niet gewoon het gesprek aan met de mensen die de muziek die jij plaatst wel waarderen, en dan gaat Bappos het gesprek aan met de mensen die zijn muziek meer waarderen.
 
Reactiescore
1.804
Als je echt wil genieten: Zet dit filmpje op de achtergrond op terwijl je op de pc aan het werken of aan het chillen bent. Ik beloof je het is het waard!

[video=youtube;tGlGBIzN2ls]http://www.youtube.com/watch?v=tGlGBIzN2ls[/video]
 

DeletedUser

Guest
Wat een klote discussie zeg. Vooral omdat ik dezelfde discussie al een aantal keer voorbij heb zien komen. Gekkou, je beweert niets tegen de smaak van Bappos te hebben, maar ik merk toch een denigrerende toon in de berichten die je plaatst.





En later nog een keer:



Je blijft maar hameren op het feit dat de muzieksmaak van Bappos kut is en dat jij veel verstand hebt van muziek. Waarom doe je zo moeilijk en ga je niet gewoon het gesprek aan met de mensen die de muziek die jij plaatst wel waarderen, en dan gaat Bappos het gesprek aan met de mensen die zijn muziek meer waarderen.

Omdat ik eerst dacht dat hij aan het trollen was. Hiervoor post hij dat nooit zo iets simpels dan.
Ik vind het leuk om te discusieren.
 

DeletedUser

Guest
Als je echt wil genieten: Zet dit filmpje op de achtergrond op terwijl je op de pc aan het werken of aan het chillen bent. Ik beloof je het is het waard!

[video=youtube;tGlGBIzN2ls]http://www.youtube.com/watch?v=tGlGBIzN2ls[/video]

Ja super chill. :)
 

DeletedUser16768

Guest
[video=youtube;LsAdtUoaAHQ]http://www.youtube.com/watch?v=LsAdtUoaAHQ[/video]

Wat een talent!
Ik zal voor de rest niet meer reageren op de tenor Gekkou.
 

DeletedUser3750

Guest
Nee op voedsel kan je bepaalde kwaliteitsnormen zetten.
Maargoed in jouw ogen is dus alleen de culinaire hoogstand in de 3 michelin sterren restaurants goed, dan is dus ook de elitaire klassieke muziek verreweg met het hoogste kwaliteit...

De elitaire klassieke muziek? Is er dan ook non-elitaire klassieke muziek? En elitaire hip-hop? Of is hip-hop alleen voor de onderklasse?
 

DeletedUser

Guest
Deze muziek kan me tot tranen toe beroeren. Ik vind dit zo mooi. Zo goed. Alles klopt gewoon. Zo intens.

[video=youtube;puqf-O6N4pM]http://www.youtube.com/watch?v=puqf-O6N4pM[/video]
 

DeletedUser

Guest
Briljante tekst.

[video=youtube;QBkSYLKI-mQ]http://www.youtube.com/watch?v=QBkSYLKI-mQ[/video]
 
Reactiescore
1.804
Roger Waters komt naar België maar ik ben op vakantie dan :(

Stel je overigens voor, dat je op de eerste rij zit van een concert van Pink Floyd. Je wordt toch helemaal gek!!
 
Reactiescore
1.804
All in all it's just a, another brick in the wall
 

DeletedUser

Guest
Vandaag het grote voorrecht gehad Skillet live te kunnen zien :cool: :cool: :cool: :cool:.

Wat een baz0rband
 

DeletedUser

Guest
Mwa, anderen snappen mij wel.
Daarbij moet je soms veel van je muziek weten wil je het goed kunnen beoordelen, de genialiteit er van in kunnen zien.
Ik weet bijvoorbeeld van al mijn favoriete genre's vanaf de jaren 30 tot nu wie elkaar geïnspireerd heeft. Wie of wat geleid heeft tot nieuwe genre's. Door personen, politiek of het afzetten van een nieuwe generatie.

Om een recentelijk voorbeeld te nemen het nummer Giorgio by moroder van Daft Punk kan ik een hele lap tekst schrijven waarom dat nummer zo geniaal is. Daarvoor moet je toch wel bepaalde kennis bezitten. Kennis die Bappos vaak niet heeft.

Ik gaf zelf al aan dat muziek pas echt leuk wordt als je er veel van weet opzoekt etc.

Daarbij luistert hij denk ik op een andere manier naar muziek dan ik dat doe. Zijn muziek is nog al plat en saai.

Ik vraag me dus af of men dit nummer bijvoorbeeld snapt. Dan moet je je geschiedenis wel kennen.Plus het duo Daft Punk zelf.
Met stukjes interview van de held Giorgio Moroder.

Ik snap jou ook wel maar dat neemt niet weg dat je het verre van sluitend kunt beargumenteren, denk dat dat ook gewoon erg lastig is.

Vandaag het grote voorrecht gehad Skillet live te kunnen zien :cool: :cool: :cool: :cool:.

Wat een baz0rband

EO jongerendag harharharharharhar
 
Reactiescore
1.804
Niemand die even meegaat in mijn ophemeling van Pink Floyd?
 
Bovenaan