Muziek

DeletedUser

Guest
Ja bappos. Ik durf te stellen dat jou muziek kennis onvoldoende is om jouw mening serieus te nemen. Dat blijkt eigenlijk wel hoe jij over muziek praat.
Je kunt niet overal verstand over hebben. Zo veel andere dingen waar ik zelf geen verstand van heb. Maar dan doe ik niet alsof.
 

DeletedUser16768

Guest
Ja bappos. Ik durf te stellen dat jou muziek kennis onvoldoende is om jouw mening serieus te nemen. Dat blijkt eigenlijk wel hoe jij over muziek praat.
Je kunt niet overal verstand over hebben. Zo veel andere dingen waar ik zelf geen verstand van heb. Maar dan doe ik niet alsof.

Ik zeg ook nergens dat ik veel verstand van muziek heb, behalve dan sarcastisch in mijn vorige bericht.
Ik zeg dat muziek relatief is en dat je van een bepaalde muziek kunt houden en van andere niet. De kwaliteit van muziek is dus voor iedereen anders per liedje.
Natuurlijk durf ik ook wel te zeggen over bepaalde liedjes dat er kwaliteit in zit, maar veel liedjes waar dan "kwaliteit" in zou moeten zitten kan ik het niet vinden.

In sommige liedjes gaat het meer om de zang dan om het lied en dat vind ik dan hoge kwaliteit van muziek. Het ligt er maar net aan welke waarde je aan muziek legt. Dus daarom dat ik ook steeds zeg welke waardering je gebruikt, aangezien je in mijn ogen naar 1.000 verschillende dingen kan kijken en er dan 1.000 keer een ander liedje boven water komt.
 

DeletedUser

Guest
Daarom zei ik ook in die post dat jij op een andere manier naar muziek luisterd.
Toch durf ik te stellen dat de de muziek die jij posten niet zo goed, geniaal, kwalitatief in elkaar steekt als bij voorbeeld dat nummer van Daft Punk. Dit komt bijvoorbeeld mede doordat jouw muziek voor een hele andere doelgroep en markt is.
 

DeletedUser16768

Guest
Daarom zei ik ook in die post dat jij op een andere manier naar muziek luisterd.
Toch durf ik te stellen dat de de muziek die jij posten niet zo goed, geniaal, kwalitatief in elkaar steekt als bij voorbeeld dat nummer van Daft Punk. Dit komt bijvoorbeeld mede doordat jouw muziek voor een hele andere doelgroep en markt is.

Dus voor de doelgroep en markt waar het voor gemaakt is, is het goed gedaan. Dat wil je eigenlijk zeggen. Net zoals jouw lied voor jouw doelgroep/markt goed gedaan is.
Ben benieuwd wat dan de kwaliteit minder maakt ;)
 

DeletedUser

Guest
Dus voor de doelgroep en markt waar het voor gemaakt is, is het goed gedaan. Dat wil je eigenlijk zeggen. Net zoals jouw lied voor jouw doelgroep/markt goed gedaan is.
Ben benieuwd wat dan de kwaliteit minder maakt ;)

Ja man en Mc Donalds is natuurlijk ook een culinair hoogstandje.
Als je dat niet hoort ligt het aan jou hoor en je gebrek aan kennis.
 

DeletedUser16768

Guest
Ja man en Mc Donalds is natuurlijk ook een culinair hoogstandje.
Als je dat niet hoort ligt het aan jou hoor en je gebrek aan kennis.

Nee op voedsel kan je bepaalde kwaliteitsnormen zetten.
Maargoed in jouw ogen is dus alleen de culinaire hoogstand in de 3 michelin sterren restaurants goed, dan is dus ook de elitaire klassieke muziek verreweg met het hoogste kwaliteit...
 

DeletedUser

Guest
Dat klopt, componisten uit de klassieke periode dienen gerespecteerd te worden. Goed gezien bappos. Zelfs jij kan onnderscheid maken in wat kwaliteit is en wat niet. Ben trots op je!
 

DeletedUser16768

Guest
Dat klopt, componisten uit de klassieke periode dienen gerespecteerd te worden. Goed gezien bappos. Zelfs jij kan onnderscheid maken in wat kwaliteit is en wat niet. Ben trots op je!

Als ik het bekijk staat jouw Daft Punk wel heel ver van die klassieke wereld af, dus dat moet dan wel flink wat crap zijn zeg. Halleluja!
 

DeletedUser

Guest
Dus voor de doelgroep en markt waar het voor gemaakt is, is het goed gedaan. Dat wil je eigenlijk zeggen. Net zoals jouw lied voor jouw doelgroep/markt goed gedaan is.
Ben benieuwd wat dan de kwaliteit minder maakt ;)

Grappig trouwens dat jij je onder de doelgroep 16 jarige puber meisjes schaart. :D

Als ik het bekijk staat jouw Daft Punk wel heel ver van die klassieke wereld af, dus dat moet dan wel flink wat crap zijn zeg. Halleluja!

Klopt, de klassieke muziek zit veel complexer in elkaar.
Dat is een juist onderscheid. En ver daar ondér zit jouw muziek.
 

DeletedUser16768

Guest
Grappig trouwens dat jij je onder de doelgroep 16 jarige puber meisjes schaart. :D



Klopt, de klassieke muziek zit veel complexer in elkaar.


Dat is een juist onderscheid. En ver daar ondér zit jouw muziek.

Oftewel je luistert naar crap.
Vind ik mijn kwaliteitsnorm toch leuker, kan ik in ieder geval naar meer luisteren dan naar Luciano Pavarotti.
 

DeletedUser

Guest
Ik zeg nergens dat die muziek niet vermakelijk kan zijn.
Er bestaat echter wel onderscheid in kwaliteit.
 

DeletedUser16768

Guest
Ik zeg nergens dat die muziek niet vermakelijk kan zijn.
Er bestaat echter wel onderscheid in kwaliteit.

Ja blijf het toch grappig vinden dat jij je tenorschap als referentie neemt, zodat jij wel alles moet weten over de kwaliteit van een computerlied :D.

Ben zeer blij voor je dat je tenor gezongen hebt, maar een goede voetballer maakt ook geen goede trainer.
 

DeletedUser

Guest
Ja blijf het toch grappig vinden dat jij je tenorschap als referentie neemt, zodat jij wel alles moet weten over de kwaliteit van een computerlied :D.

Ben zeer blij voor je dat je tenor gezongen hebt, maar een goede voetballer maakt ook geen goede trainer.

Jij bent echt koning in het mijden van argumenten en dingen uit zijn context halen.
Komt hij daar op terug. Dat was een reactie op een post van jou over de kwaliteiten van die zanger.
Waarop ik zei dat het er 1 uit een dozijn was.

Hihi wat een non argument weer koppige Bappos.
 
Reactiescore
1.804
Hee flikkers verzeik dit topic niet met jullie haantjesgedrag.
[video=youtube;aXXemzIo1ao]http://www.youtube.com/watch?v=aXXemzIo1ao[/video]
 

DeletedUser

Guest
Ik heb er ook moeite mee om te begrijpen waar je nu op doelt Gekkou.
Je zegt bijvoorbeeld dat de geschiedenis en opmaak die vooraf ging aan een lied de kwaliteit bevorderd van het lied zelf, dat is tenminste wat ik begrepen heb.

Maar stel dan nu:
goudvis.jpg

Deze rainbow fish is gebaseerd op het verhaal van.....
Ook draagt het bij aan......
Vervolgens....
Hij krijgt dus 4/5 sterren.

In werkelijkheid is het een ding wat ik gister in paint zat te maken om abstracte kunst belachelijk te maken op skype.
Je ziet gewoon een paar strepen die uiteindelijk op een vis begonnen te lijken, dus noem ik het rainbow fish vanwege alle kleurtjes.
Elk kind kan dit ding maken, en de foto ziet er zelfs lelijk uit.
 

DeletedUser

Guest
Nee het interessanter maakt om naar te luisteren.
Dat je aks je bijvoorbeeld het verhaal van een album goed wilt snappen het voor de luisteraar bevoorderd dat je wat kennis bezit.
Wat nuet weg neemt dat als je al van het genre houd het leuk is om naar te luisteren.

Maar wil je de achterliggende gedachte snappen dan is bepaalde kennis wel een vereiste.
 

DeletedUser

Guest
Moet de gedachte eigenlijk niet uit het lied zelf komen in plaats van dat je er meer info over moet verzamelen van een andere bron of plaats?
Ik denk altijd dat het gevoel in de muziek zelf moet zitten.

[video=youtube;ptzzU7jFQwo]http://www.youtube.com/watch?v=ptzzU7jFQwo[/video]

Hierin is bijvoorbeeld duidelijk beschreven (zelfs zonder de clip) wat er aan de hand is met de persoon, wat hij zou willen etc. Het verhaal is uit het nummer te vissen. Het is zelfs zo gemaakt dat de achtergrond van de zanger overeenkomt met dit nummer.
 

DeletedUser

Guest
Als je niet weet wie Giorgio is. Dat maakt het nummer Georgio Morodor minder epic.

Dan kom je dus op het punt als je niets weet van muziek geschiedenis in zijn algemeen dat het moeilijker is om goed te iordelen.
Kennis die ik wel bezit en Bappos niet of hij laat het niet merken.
 
Bovenaan