MTG - Stabs Afforded

Reactiescore
117
Beste mede AF genoten.

Sinds heel kort blijkt dat de stam MTG hun stambeleid mede inhoud dat stabs zijn toegestaan!

Wij hadden met Bjergerking een NAP afgesproken met een opzegtermijn, nu werden wij opeens aangevallen door desbetreffende speler, hieruit komt een klein gesprek met debetreffende speler:

Sjondeertrekker 05.07.15 01:18
goedenacht,

Ik dacht dat wij een NAP hadden? vanwaar deze aanval?

T.

Sjondeertrekker 05.07.15 01:25
misschien eens antwoorden maat voordat je nieuwe aanvallen stuurt, je bent nu gewoon keihard aan het stabben.

Bjergerking 05.07.15 01:28
Goeden nacht,

De precieze reden weet ik niet, iets over een aanval een tijdje geleden ofzo geloof ik. Zal hier tot morgen ochtend op moeten wachten denk ik. Ik ben nieuw op het account en god mag weten wat de redenen zijn en wat voor relaties er zijn op deze wereld met dit account. Sorry als het een backstab is. Anyway ik zal me even voorstellen aangezien je / jullie me nog niet kennen.

Mijn naam is Remi en ik ben sinds een paar dagen de nieuwe CO op dit account.

Met vriendelijke groet,

Remi || Team [player]Bjergerking[/player]

Sjondeertrekker 05.07.15 01:31
tja nieuw of niet nieuwe, dat maakt niks uit. De oude CO's hadden je goed moeten inlichten.
als jullie niet als stabbers willen overkomen staak je nu de aanvallen, en gaan we hierover in gesprek.

T.

Bjergerking 05.07.15 01:39
het stabben zoals je het zo mooi omschrijft is helaas enkele weken geleden door jullie begonnen door mijn DU aan te vallen. De NAP is toen door jullie eigen hand teniet gedaan gezien zowel ik als mijn DU dit duidelijk aangegeven hadden staan; en gezien er eerder toen wij in dezelfde stam zaten zich dezelfde situatie had voorgedaan vond ik het niet nodig jullie in te lichten gezien jullie wisten dat degene die jullie aanvielen mijn DU is.

met vriendelijke groeten
Pieter || Bjergerking

Sjondeertrekker 05.07.15 01:41
Heb je ergens bewijs dat wij wisten van die DU? dat wisten wij namelijk niet. Daarnaast is het onzin als jullie dan zonder iets te zeggen er vanuit gaan dat de NAP gestopt is. Jullie hebben expres niks gezegd zodat jullie nu ineens kunnen aanvallen, erg jammer.
Ik hoop dat je het respect kan opbrengen naar andere, dat je een eerlijke speler bent, en de aanvallen stopt. Dan kunnen we in gesprek gaan hierover.

T.

Sjondeertrekker 05.07.15 01:54
?

Bjergerking 05.07.15 01:58
Tja lastig, lijkt er op alsof jullie het zelf verpest hebben, maar goed als jullie echt geen idee hadden is dit wel een harde straf om het maar zo te noemen. Sorry als het misloopt door een misscommunicatie tussen elkaar.

Met vriendelijke groet,

Remi || Team [player]Bjergerking[/player]

Sjondeertrekker 05.07.15 02:00
Je co's weten dat ze foutzitten, en los van deze hele situatie is het triest dat jullie ons niet eens uit jullie vriendenlijst gooien voordat je begint met aanvallen.

Sorry is leuk, maar wij worden nu gestabbed en mogen het op proberen te lossen. Sorry blocked geen clears helaas.

D.

Bjergerking 05.07.15 02:08
Ik weet niet wie fout ziet en wie wel en misschien lullig voor jullie maar daar ben ik hier ook niet voor. Het was wel vriendelijker van onze kant geweest als we de vriendschap hadden opgezegd voordat we aanvielen.

Sorry dat het zich zo heeft uitgepakt. no hard feelings van mij uit en moge de beste winnen jongens.

Met vriendelijke groet,

Remi || Team [player]Bjergerking[/player]

Sjondeertrekker 05.07.15 02:09
Jij hebt ook 0,0 reden voor "hard feelings", dat is meer aan ons in dit geval.. En "moge de beste winnen" is een beetje een loze kreet als je met meerdere op ons gaat met dit front en dan ook nog dmv een stab.

Als je een beetje respect voor je tegenstanders hebt stop je met aanvallen, zeg je de NAP netjes op, gooi je ons uit je vriendenlijst en probeer je het na de aflooptermijn opnieuw. Dit is gewoon triest en een stab.

D.

Sjondeertrekker 05.07.15 02:33
Bjergerking,

Jullie hebben ons nooit op de hoogte gesteld van een MB/DU noch staat het ergens aangegeven onze overeenkomst. Wij hebben de afspraak voor een NAP met een opzegperiode die jullie weigeren te respecteren op moment. Jullie vallen ons aan en komen achteraf met de reden dat wij zogenaamd een bepaalde voorwaarde van de NAP hebben geschonden terwijl dit niet zo is want wij hebben GEEN van de voorwaarden overtreden. Mocht je besluiten ons verder aan te vallen is dit een stab van JULLIE kant en niet van de onze en zullen jullie daarop worden beoordeeld.

Wat trouwens vrij scheef is, eerst geef je aan een nieuwe speler te zijn en vervolgens kon je met iets waarbij wij de NAP zouden hebben overschreden (wat niet zo is conform de voorwaarden) je praat jezelf nu vast, dit is vrij ongeloofwaardig en gewoonweg een steek in de rug van jullie.

S


Hierin wordt vermeld dat er een "nieuwe speler" op het account aanwezig is, wat vooralsnog de oude afspraken niet ongeldig maakt. Daarna wordt er gezegd dat wij een bepaalde DU hebben aangevallen van Bjergerking, hier zijn wij nergens van op de hoogte gesteld. Bjergerking wijgerd daarna een fantsoenlijk antwoord t geven en draait om de feiten heen. Op den duur wordt er zelfs geen antwoord meer gegeven omdat ze zelf duidelijk weten dat ze fout zitten.

Waar het op neer komt? MTG heeft geen normen en waarden hun "topspeler" lakt persoonlijks afspraken aan zijn laars en gaat gewoon aanvallen, zwak schouwspel van onze Bjergerking. Ik vrees dat het niveau op deze wereld per dag aan het dalen is gezien stab na stab uitgevoerd wordt hier.

PS: Bjergerking heeft tot de dag van vandaag geen MB/DU op zijn profiel aangegeven:

Screen Data + Tijdstip + Profiel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
372
Inb4 noobs komen beweren dat stabben een geoorloofde manier van spelen is.

Wat een triest persoon eigenlijk. De top zit hier echt vol met van die vuile ratten.
 

DeletedUser73358

Guest
Das een stab indeed, hij had het op z'n minst moeten vermelden.

Stel jij geen opzeg termijn met NAP's op ?
 
Reactiescore
372
Hier is te zien dat ze zeven dagen hadden afgesproken, volgens mij?

2nj09i.png


Wij dachten we hebben een nap, krijgen nu 2 incs binnen zonder opzegging van de NAP...
dus ik denk, we sturen een pm'tje voor uitleg, maar dat wordt heel vrolijk 2x gelezen en niet geantwoord.

2hmfvnm.png



Edit: krijgen nu (uiteraard) wel bericht, en wat blijkt er zit een nieuwe CO op die van deze NAP niks af wist :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Hij had je moeten inlichten, daarnaast had jij ook zijn DU niet mogen aanvallen. Het stond de DU zijn profiel toch? Maximum hits neem ik aan dat het hier om gaat:

ab525be84554a32733d95a0925c610cf.png

75a7c3dfcbd795b3c435e0df5b150292.png

Ik praat hier niks goed hè, wil alleen zeggen dat je ook op je eigen actie had moeten letten. Maar goed, als je goed genoeg bent in TW overleef je dat wel toch? Ik heb je wel hoog zitten, succes.
 
Reactiescore
372
Daar zit je mis Roboro. Volgens Sjondeer was er geen overeenkomst over DU's of MB's. Dan is het dus gewoon toegestaan.
 

DeletedUser

Guest
Dan lees je wel heel zwart op wit, zoiets is logisch ook al is daar geen gesproken bevestiging van. Ethiek (èthos) noemt men dan dat.
 
Reactiescore
117
Hij had je moeten inlichten, daarnaast had jij ook zijn DU niet mogen aanvallen. Het stond de DU zijn profiel toch? Maximum hits neem ik aan dat het hier om gaat:

ab525be84554a32733d95a0925c610cf.png

75a7c3dfcbd795b3c435e0df5b150292.png

Ik praat hier niks goed hè, wil alleen zeggen dat je ook op je eigen actie had moeten letten. Maar goed, als je goed genoeg bent in TW overleef je dat wel toch? Ik heb je wel hoog zitten, succes.

Op Maximum zijn profiel wordt enkel "Allies" aangegeven ofwel bondgenoten. Er staat nergens vermeld dat die DU/MB van Bjergerking zou zijn. Plus er staat niks vermeld van Bjerger zijn MB/DU's in onze afspraken terwijl wij dit wel hebben aangeven. Zo nodig stuur ik hiervan ook een screenshot.
 
Reactiescore
372
Dan lees je wel heel zwart op wit, zoiets is logisch ook al is daar geen gesproken bevestiging van. Ethiek (èthos) noemt men dan dat.

Kan ik me enigszins in vinden, echter wordt er enorm vaak misbruik gemaakt van moraalbrekers tijdens een NAP. Daarom moet je ze hoe dan ook meenemen in afspraken. Als dit niet gedaan is, moet je niet klagen als je moraalbreker aangevallen wordt. De NAP is met jou gesloten en niet met alle andere spelers die op welke manier dan ook bij jouw acties betrokken kunnen zijn.
Hoe dan ook is er een opzegtermijn van zeven dagen afgesproken en Bjergerking leeft deze niet na. De fout ligt in mijn ogen echt volledig bij Bjergerking en niet bij Sjondeer.

En idd ik zie alleen 'allies' op dat profiel.
 
Reactiescore
117
En op Bjergerking zijn profiel staat niks vermeld zoals eerder gezegd, nochtans is er in PM iets over een DU gemeld, bij ons weten had hij geen DU/MB.
 

DeletedUser

Guest
Nogmaals, ik praat niks goed van wat Bjerger deed. Hij had contact moeten opnemen. Punt is wel: Ik kan zijn kant van het verhaal wel enigszins interpreteren. Mede doordat de afspraak die gemaakt is zo slecht is, is dit gebeurd. Dat kun je voorkomen door het de volgende keer wel duidelijk vast te leggen.
 
Reactiescore
117
Nogmaals, ik praat niks goed van wat Bjerger deed. Hij had contact moeten opnemen. Punt is wel: Ik kan zijn kant van het verhaal wel enigszins interpreteren. Mede doordat de afspraak die gemaakt is zo slecht is, is dit gebeurd. Dat kun je voorkomen door het de volgende keer wel duidelijk vast te leggen.

Klopt, maar dit is niet onze schuld. Als hij zijn MB/DU's had willen beschermen in deze NAP, had hij dat moeten aangeven bij ons, en tevens ook moeten aangeven bij ons welke dit zijn. Wij weten nogsteeds niet welke zogezegde MB/DU wij hebben aangevallen gezien ze enkel zeggen dat wij "een" MB/DU hebben aangevallen. Ze komen niet met bewijzen maar draaien om de pot heen en zochten dus gewoon een excuus om ons aan te vallen (wat weliswaar vrij gefaald is).

EDIT: Daarbij komt nog dat Bjerger met een andere speler samen dit heeft uitgevoerd waarvan onze NAP nog 3 dagen afliep, dit moet hij ook hebben geweten dus in principe heeft hij anderen geforceerd ook ons te "stabben". Zal hier later nog wel meer over posten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser63354

Guest
Heel vervelende situatie inderdaad, maar waarom moet elke 'stab' op het forum worden geplaatst. Dan zou er iedere dag een nieuw topic staan en zou de sfeer hier een beetje vervelender worden.

Succes Sjondeertjes :)
 

DeletedUser

Guest
Wat kun je er aan doen ? 't Is Bjergerking

PENTAKILLLLLLLLLLLLLLLLL
 
Reactiescore
254
Nogmaals, ik praat niks goed van wat Bjerger deed. Hij had contact moeten opnemen. Punt is wel: Ik kan zijn kant van het verhaal wel enigszins interpreteren. Mede doordat de afspraak die gemaakt is zo slecht is, is dit gebeurd. Dat kun je voorkomen door het de volgende keer wel duidelijk vast te leggen.

Hoezo zou de afspraak in dit geval 'slecht gemaakt' zijn? In de besprekingen over een NAP is er geen woord gesproken over het ook gelden van de NAP voor moraalbrekers/dorpenuitbouwers. Dat Bjergerking vervolgens de NAP wegschuift alsof het niets is en zomaar begint aan te vallen onder het mom van: "Jullie hadden mijn MB/DU niet moeten aanvallen, daarmee hebben jullie de NAP verbroken" is natuurlijk schandalig en niet goed te praten. Begrijp dus ook niet waarom je hun verhaal enigszins kan interpreteren, als blijkt dat er in de besprekingen over de NAP niks is vermeld over andere persoonlijke banden.

En dan alsnog, mocht Bjergerking de aanvallen op zijn DU opgevat hebben als NAP schending, hadden ze dit meteen moeten melden bij Sjondeer en had er iets geregeld kunnen worden, of hadden ze toen de NAP kunnen opzeggen en zouden de 7 dagen in zijn gegaan.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Remi:eek::eek: Zegt ook genoeg:eek::eek:

ed5821e0-4a25-012c-bc19-0050569428b1.jpg
 
Bovenaan