Moves and Counter Moves

Reactiescore
92
Wat heb ik een vrolijk aantal uren achter de rug sinds deze oorlogsverklaring zeg. :D

Was het echt realistisch dat we SHIP(met 8 maanden aanvalsbeperking) volledig zouden veroveren in 9-10 maanden?
De wereld loopt op snelheid 1, er zijn 290.000 dorpen in deze wereld, een actieve speler maakt gemiddeld 620 edels per jaar en niet iedereen speelt aan het front. De vijand kan goedkoop nabouwen. Neem eens wat meer factoren in rekening.

Zo heeft het verbond, dat de wereld blijkbaar op zijn kop gaat zetten(of was dat al gebeurd zei je?), het tot nu toe gedaan, dan laat ik nog alle wegwerpaccounts zoals bossbassie en black cop achterwege. Zero B is ook achterwege gelaten, lijkt me logisch, gezien we helaas geen kans hadden ze aan te vallen tussen april en nu. :rolleyes2:

Zijde 1:
Stammen: W-pack, P.
Zijde 2:
Stammen: SHIP, AZTEC, ~SHIP~, ~I~

Timeframe: 01/04/2016 tot 28/02/2017

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 11,616
Kant 2: 1,330
Verschil: 10,286

chart


Hier de stammen enigszins apart, kijk even naar de verhoudingen(oorlog van ~9-10 maanden);
conqa.png


De stam die SHIP nu 'versterkt', maar waar SHIP zich voorheen te erg voor schaamde om officieel als BG te erkennen en het met een aparte oorlog moesten doen. :p (oorlog van ~11-12 maanden).
conq_aztec.png


Komt er een beetje op neer dat we dit jaar voor elke 2 edels die we maakten er eentje naar de vijand ging. SHIP? Ze veroverden voor vrijwel elk dorp dat ze verloren een barbaar of een zero speler als vervanging. Ze veroverden als stam uiteindelijk 350 dorpen van Wpack en P. en verloren er 3800 aan ons.

Ja maar.... Nee. Er was nooit echt kwantitatieve overmacht. Hoogstens 10-20 man meer, AZTEC en I waren altijd een safezone/samenwerkingsverbanden geweest, samen met een aantal losse spelers.

Dit stukje is dan ook prachtig:
Al veel te lang staan de spelers van ~I~ en Aztec aan de zijkant, ze strijden wel maar veel spelers schrijven hun af, of schrijven er net niet over op het AF. Deze stammen werden lange tijd ten onrechte vergeten.
Waarom stonden ze aan de zijkant? Waarom werd er geen propaganda over hen gevoerd? Komt dat misschien doordat een bepaalde groep maanden volhield dat het een 14 vs 100 was?

p0stduif zei:
SHIP heeft altijd met iedereen bg's gesloten zover ze maar konden gaan. P. had tenminste nog een kieskeurigheid eigenlijk gaan jullie gewoon hun vuilnisbakken leeg maken voor hun.
:cool2:

Ijsbeer ligt idd op dezelfde plek... Hij had dan ook geen front dankzij die zijn vriendje Mike die hij telkens uit zat te lokken om ons te stabben en hem tijden terug als spion/saboteur heeft gebruikt. :biggrin:

Zegt die kerel die heel zijn account heeft verplaatst heeft...
Mooi gezegd. :tongue:

Tim, ik zou zeggen, succes met het evenaren en verbeteren. Word wel spannend of jullie de achterstand van 10.000+ dorpen gelijk kunnen trekken binnen 10 maanden. :biggrin:

Moge de beste winnen.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Wat heb ik een vrolijk aantal uren achter de rug sinds deze oorlogsverklaring zeg. :D

Dat was natuurlijk onze bedoeling hé, die vriendelijke Donalds plezier laten beleven terwijl er bij de andere spelers lichte paniek ontstaat. Ik kan zeggen dat ik er ook plezierige uurtje heb op zitten, in CANDY waren er helaas niet veel leidingstaken te doen.

Was het echt realistisch dat we SHIP(met 8 maanden aanvalsbeperking) volledig zouden veroveren in 9-10 maanden?

Natuurlijk niet, mijn tw inzicht reikt nog net zo ver. Je moet natuurlijk wel begrijpen dat als wij deze kwestie aanhalen dit als een sarcastische opmerking richting de leiding van F. is, enkelen daarvan hebben vol overtuiging verklaard dat we op 1 2 3 gingen weg zijn. Dat is niet het geval en dus moeten ze zich nu maar vastklampen aan de winsten die ze maakten, waar niemand van kan ontkennen dat er bij een bepaald percentage van die winsten een reukje aan zit. Zelfs al blijft er beweerd worden dat UM er niets mee te maken had, het bleef een situatie van overmacht waar SHIP niets tegen kon doen en aldus niet representatief is voor de effectieve statistieken.

Zo heeft het verbond, dat de wereld blijkbaar op zijn kop gaat zetten(of was dat al gebeurd zei je?), het tot nu toe gedaan, dan laat ik nog alle wegwerpaccounts zoals bossbassie en black cop achterwege. Zero B is ook achterwege gelaten, lijkt me logisch, gezien we helaas geen kans hadden ze aan te vallen tussen april en nu. :rolleyes2:

Zoals al meermaals gezegd wat SHIP betreft hadden we 4 aanvallende stammen, om de kans op slagen bij tegenaanvallen te vergroten hebben we ons op 1 stam gebaseerd. Deze stam is Zero B wat natuurlijk die stats wat uit context trekt. Die ranglijsten eronder zijn dan wel representatief voor het aantal stammen maar als je de overnames per speler zou bekijken tussen United Masters en de SHIP spelers dan zullen die statistieken weer iets helemaal anders suggereren. Uiteindelijk kun je die stats kneeden en doen tot ze zeggen wat je wilt.

Ja SHIP heeft een achterstand op UM is die 10.000 dorpen? Zij het er meer? zijn het er minder? Uiteindelijk zal het zich niet om het aantal officieel veroverde dorpen gaan. SHIP heeft steeds bewust gekozen zijn spelers niet te kicken, het hielp de stats helemaal niet maar zo bleef de focus langer weg van andere actieve spelers. Een 'tactische' beslissing in hoeverre dat dan ook effectief zo was, maar in ieder geval een enorme invloed op de statistieken. Spelers zoals Archiebunker en Ezelinnetje die uit UM verdwenen zijn ten tijde van de oorlogen zijn steeds mooi en secuur op tijd gekickt opdat deze de stats niet zouden beïnvloeden. Of je die zaken nu vergeten bent of bewust niet vermeld maakt niet uit, dat is propaganda voeren, maar het toont wel aan dat jij, net zoals ik prima met cijfertjes kan spelen tot ze zeggen wat we willen.

Ja maar.... Nee. Er was nooit echt kwantitatieve overmacht. Hoogstens 10-20 man meer, AZTEC en I waren altijd een safezone/samenwerkingsverbanden geweest, samen met een aantal losse spelers.

Deze bewering is onzin en dat zal onzin blijven. Je bent appelen met peren aan het vergelijken. Binnen United Masters was er een effectieve bondgenootschap, de ene stam hielp om de andere stam beter te maken. Accounts werden in orde gezet, nieuwe tips en tricks aangeleerd en er werden grote gecoördineerde aanvallen opgezet. Zijde 1 van de oorlog, werken prima samen en tellen dus allemaal mee. De naam van het bondgenootschap is United Masters en heeft als enige bedoeling SHIP wegspelen. Over zowel I als Aztec las je niets in de oorlogsverklaring. Die stammen waren enkel en alleen target van P., niet van de rest van United Masters en dat is al een goede reden om ze niet mee te rekenen.

Vervolgens is er dan nog dit, aangezien P. zowel SHIP als I en Aztec aanviel hebben de mensen die op dat moment leiding deden in SHIP een NAP gemaakt met I en Aztec. Gewoon opdat beide stammen op hun eigen (en dus niet samen) zich op hun effectieve vijanden gingen richten. Er is zeer kortstondig een soort van BG-achtige samenwerking proberen vormen maar dat werkte niet om de simpele reden dat de stam Aztec gewoon niet goed draaide. Met I was er volgens mij iets minder contact (niet 100% hier, was niet echt aanwezig op het forum en later in SHIP zelf). Wat ik wel weet is dat er van SHIP nooit is geïnterfereerd in de handelingen van Aztec of I, er zijn geen pogingen geweest die spelers zaken bij te leren of hun accounts in orde te zetten. Als ik daar nu achteraf op kijk was dat waarschijnlijk wel een mindere tactische keuze van SHIP, dat wil ik best toegeven. Maar dat betekend ook direct dat je nog steeds niet SHIP en Aztec samen mag rekenen omdat het toevallig beiden jullie vijanden zijn. De redenering gaat niet op. Als we dit dan weer zouden toepassen op die stats mogen we weer een hoop van die 10.000 dorpen afknippen.

Er was dus wel degelijk een overmacht van meer dan 50 spelers, dat jullie niet met alle UM spelers aanvielen was jullie eigen keuze, net zoals SHIP koos om niet nauw samen te werken met I en Aztec. Maar UM verklaarde met zijn alleen de oorlog aan SHIP dus die aantallen moeten wel in rekening gebracht worden.

Dit stukje is dan ook prachtig:
Al veel te lang staan de spelers van ~I~ en Aztec aan de zijkant, ze strijden wel maar veel spelers schrijven hun af, of schrijven er net niet over op het AF. Deze stammen werden lange tijd ten onrechte vergeten.
Waarom stonden ze aan de zijkant? Waarom werd er geen propaganda over hen gevoerd? Komt dat misschien doordat een bepaalde groep maanden volhield dat het een 14 vs 100 was?

Net wat ik hierboven beschreef, het is pas sinds de laatste 2 weken dat spelers van SHIP effectief binnen I en Aztec via vv accounts hebben een update gegeven. Dat we actief zijn begonnen met onze tw kennis te delen met hun en in overleg zijn gegaan over een toekomst waarin een samenwerking wel zou lukken. Voor SHIP hebben I en Aztec nooit meegedaan aan de oorlog tegen UM (althans mijn visie, ik wil de enkeling van SHIP niet tegenspreken die het anders ziet mocht die er zijn). I en Aztec hadden een oorlog tegen P. en meer niet.

Ze stonden dus aan de zijkant ondanks dat er een bepaalde groep maanden volhield dat ze al hun vijanden onder dezelfde kam mochten scheren. Het was een 14 vs 100 en hoeveel spelers je daarnaast nog aanvalt doet daar niets van af, SHIP heeft ook stamloze spelers aangevallen maar die telden we nooit bij UM ofwel?

Mooi gezegd. :tongue:

Tim, ik zou zeggen, succes met het evenaren en verbeteren. Word wel spannend of jullie de achterstand van 10.000+ dorpen gelijk kunnen trekken binnen 10 maanden. :biggrin:

Moge de beste winnen.

Bedankt in ieder geval, we gaan in ieder geval ons zo hard mogelijk proberen weren. Ik weet ook dat SHIP atm geen volledig perfect draaiende stam is maar dat waren de BG stammen van P. ook niet toen UM ontstond. We gaan wel zien hoe snel alles in zijn plaats valt maar ik ga er van uit dat er meer gestreden zal worden dat de voorbije maanden. Of we die achterstand van de befaamde 10.000 dorpen inhalen weet ik niet en dat doet er wat mij betreft ook niet toe.

In mijn ogen is er nu een nieuwe oorlog begonnen en kunnen we de tellers op nul zetten. Het doel is deze dus positief te houden en postief uit te breiden. Misschien een voorstel dat jullie ook de klok hier stilzetten en in het vervolg de statistiek vanaf dit moment gebruiken. We gaan ervan uit dat er geen hacks en dergelijke meer gebeuren zodat er geen betwistingen moeten zijn over valse stats. Verder gebruikt SHIP ook geen stats van hun winsten op god weet welke stammen in de tijd dat het nog Style was. Met zero B die van kant wisselt wordt het trouwens toch te ingewikkeld om dat nog mooi bij te houden.

En zoals je zegt, moge de beste winnen :)
 

DeletedUser71121

Guest
Mooie posts van donalds en ook wel een stuk van Tim.

Paar dingen die mij opvallen bij Tim:
Archiebunker was dat die kerel die nooit bij UM heeft gehoord maar die jullie toch weg moesten hebben? De actie waarmee jullie je eigen ondergang mooi verpakt hebben voor P. !? Als je dat nu nog steeds niet gezien hebt zoveel maanden verder weet ik het ook niet meer. Kunnen we ook meteen op het punt terugkomen waar je zegt geen random accounts bij de stats proberen toe te voegen :wink: Mss hadden er wel een paar leden van P. contact met hem maar daarom hoort hij niet bij UM wij mogen zelf AZTEC niet aan jullie kant zetten (I van jou ook niet maar daar kom ik zo op terug) laat staan alle losse accounts die jullie hadden.

Ezel ga ik niet eens over beginnen, die is voor mij de uitleg zelf niet meer waard. Ik kan je wel vertellen dat zelf als hij op dat moment 100 dorpen van jullie aan het edelen was hij ook buiten gegooid was.

Jullie hebben zeker wel pogingen gedaan om beter samen te werken met AZTEC dan het uiteindelijke resultaat. Je kan ons moeilijk verwijten kwalitatief betere stammen aan onze kant te hebben dan aan jullie kant. Over I zou ik een heel verhaal kunnen typen maar ipv 7 keer te zeggen dat je het eigenlijk zelf niet zo goed weet kan je mss eens naar de oorlog kijken.
n6qcmq.png

Mss is het een idee dat zero-b die oorlog ook even verlaat en aan de andere kant gaat staan. Lijkt me toch een weergave van de werkelijkheid ondertussen :tongue:
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Archiebunker kan ik inderdaad mijn facts niet juist hebben, heb die speler nooit gezien ingame en zou hem niet eens aan een continent kunnen linken. Ik heb hier enkel veel over gelezen in de stamchat wat natuurlijk zeer subjectieve informatie is :) Zoals jij het verteld is het inderdaad eenzelfde situatie zoals SHIP-Aztec. Over Ezel moet je ook niet beginnen, accounts die binnen SHIP inactief werden mogen wij van jullie ook niet wegcijferen, dus Ezel blijft staan onder de label gekickt en zodus stats beïnvloed. Er is geen sprake van hacks dus die kaart kan niet als excuse getrokken worden.

Ja pogingen, net zoals ik dit ook zei in mijn vorige post. De bedoeling was samenwerken met Aztec in de zin dat Aztec zich ging gedragen als een goed draaiende stam, het was niet de bedoeling dat SHIP die stam ging laten draaien en daarna pas samen aanvallen. Aangezien Aztec niet bleek wat het gehoopt was is daar nooit een samenwerking van gekomen en is de BG direct teruggezakt naar een NAP zoals ook al gezegd.

Wat je daar van kwalitatief betere stammen zegt is iets gewaagt. Dat P. inorde was geef ik je gelijk in, Donalds had P. wel redelijk opgekuisd. Of je F kwalitatief kon noemen zou ik noch bevestigen noch ontkennen. Enkel UM stammen weten hoeveel invloed de andere stammen hebben gehad op F. zelf. Maar de stam E. en Zero-B vielen zeker niet onder kwalitatief en zijn gedurende de maanden dat UM is ontstaan steeds meer en meer op punt gezet door andere UM stammen. Zodat je nu na 8 maand 'kwalitatief betere stammen had' en dat is dan relatief gezien want ik weet nog genoeg rampenaccounts binnen UM zitten. Net zoals United Masters is vertrokken van normale stammen had ook SHIP de keuze hetzelfde te doen en Aztec en I om te vormen tot 'kwalitatief betere stammen', voor zover dat dan nodig was bij die stammen enzovoorts. Alleen heeft SHIP er bewust voor gekozen dit niet te doen, of dat nu wegens tijdsgebrek of motivatie was, of gewoon omdat ze het solo wouden opklaren, doet er niet toe. De situatie is anders, het gaan claimen dat je er kwalitatief goede stammen hebt uitgepikt is gewoon een verkeerd argument, en daar zal SHIP ook nooit jullie voor verwijten.

Die oorlog pagina valt ook weer gewoon onder nietszeggende stats. Mocht SHIP om stats geven hadden ze de zaken helemaal anders aangepakt. SHIP heeft steeds gekozen om de stats negatief te laten gaan als dat betekende dat de druk werd weggehouden van de andere spelers. Zou een prima verklaring voor die screenshot zijn.
 

DeletedUser71121

Guest
Ik hoop dat je beseft dat je in je tweede en derde alinea niet helemaal hetzelfde aan het vertellen bent?

Wat jij kan afleiden uit die oorlogspagina weet ik niet. Maar ik zie daar geen stats op die printscreen. Wat ik daar wel zie (en wat mijn enige punt was) is dat jullie (of jouw voorgangers) I aan die kant hebben toegevoegd dus moet je niet raar opkijken dat wij dat ook doen.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ik hoop dat je beseft dat je in je tweede en derde alinea niet helemaal hetzelfde aan het vertellen bent?

Ik zou dit hetzelfde noemen hoor?

SHIP een NAP gemaakt met I en Aztec.

Er is zeer kortstondig een soort van BG-achtige samenwerking proberen vormen maar dat werkte niet om de simpele reden dat de stam Aztec gewoon niet goed draaide

=

Ja pogingen, net zoals ik dit ook zei in mijn vorige post. De bedoeling was samenwerken met Aztec in de zin dat Aztec zich ging gedragen als een goed draaiende stam, het was niet de bedoeling dat SHIP die stam ging laten draaien en daarna pas samen aanvallen. Aangezien Aztec niet bleek wat het gehoopt was is daar nooit een samenwerking van gekomen en is de BG direct teruggezakt naar een NAP zoals ook al gezegd.
 

DeletedUser78236

Guest
Jullie komen nu met allemaal leuke statistieken aankakken, maar het concept van United Masters was 5v1. zon 1 miljard punten tegen 160 miljoen. I en Aztec kan je niet echt meetellen. Hebben voor Ship zelf niet echt een meerwaarde gehad.
Dus als je kijkt in de verhouding dat jullie ruim 6x zoveel punten hadden en slechts 2,5 keer zoveel veroverd hebben doe je het in verhouding zeer dramatisch....

Dus leuke statistieken, maar zeggen vrij weinig.
 

DeletedUser

Guest
Jullie komen nu met allemaal leuke statistieken aankakken, maar het concept van United Masters was 5v1. zon 1 miljard punten tegen 160 miljoen. I en Aztec kan je niet echt meetellen. Hebben voor Ship zelf niet echt een meerwaarde gehad.
Dus als je kijkt in de verhouding dat jullie ruim 6x zoveel punten hadden en slechts 2,5 keer zoveel veroverd hebben doe je het in verhouding zeer dramatisch....

Dus leuke statistieken, maar zeggen vrij weinig.

Jij telde toch ook niet mee? :eek:
 

DeletedUser64534

Guest
I en Aztec kan je niet echt meetellen. Hebben voor Ship zelf niet echt een meerwaarde gehad.
Dus als je kijkt in de verhouding dat jullie ruim 6x zoveel punten hadden en slechts 2,5 keer zoveel veroverd hebben doe je het in verhouding zeer dramatisch....

Dus leuke statistieken, maar zeggen vrij weinig.

Aztec mag dan geen meerwaarde voor SHIP hebben gehad maar ze rekruten wel vanuit Aztec dus ze betekenen wel wat voor SHIP.

Dat we 6x zoveel punten hadden betekend niet dat we 6x meer actiever zijn ofzo.
Ook de snelheid werkt gewoon flink tegen maarja dat snappen alleen de spelers die edelen blijkbaar.

Maar ben wel blij met de verandering die er nu is op Casual.
k'ben reuze benieuwd wat het nieuwe SHIP + Zero zal laten zien.
In ieder geval hoeven ze niet te klagen meer dat het oneerlijk is want de punten van P. + F. VS SHIP + Zero zijn zowat hetzelfde als je ze bij elkaar op telt.
Als nu de spelers ook meer hun best gaan doen dan word deze nieuwe oorlog nog wel wat ;)
 

DeletedUser78236

Guest
Dat we Aztec rekruteren komt door Tim, nu hij de touwtjes in handen heeft wil die meer noobs om zich heen verzamelen zodat die niet opvalt.
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Aztec mag dan geen meerwaarde voor SHIP hebben gehad maar ze rekruten wel vanuit Aztec dus ze betekenen wel wat voor SHIP.

Maar ben wel blij met de verandering die er nu is op Casual.
k'ben reuze benieuwd wat het nieuwe SHIP + Zero zal laten zien.
In ieder geval hoeven ze niet te klagen meer dat het oneerlijk is want de punten van P. + F. VS SHIP + Zero zijn zowat hetzelfde als je ze bij elkaar op telt.
Als nu de spelers ook meer hun best gaan doen dan word deze nieuwe oorlog nog wel wat ;)

Gelieve geen gebeurtenissen van nu te gaan reflecteren op de verleden tijd. Ikzelf heb alle nieuwe recruits geregeld, mijn 1e PM richting Aztec dateert van 12 februari. Wat ik dus heb beweerd is nog steeds exact zoals ik het zei. Er was geen samenwerking tussen SHIP en Aztec. De reden waarom er nu uit Aztec gerekruteerd is, is omdat ik het tijd vond voor verandering. Ik had besloten om alle tegenstanders van P. te gaan bijstaan en helpen waar ik kon. Ik kwam met veel spelers in contact tot ik ineens het gevoel kreeg dat er meer in zat dan enkel maar helpen vanuit mijn eigen solo stammetje. Dus ik ging terug naar SHIP zodat iedereen zou geloven dat ik wel degelijk namens en voor SHIP spreek, vervolgens het ik inderdaad spelers uit stammen zoals Aztec gerekruteerd. Het verschil is dat in de huidige omgeving er effectief er goede samenwerking kan/zal/is ontstaan. Aztec als stam zijnde betekende me andere woorden niets. Wij hebben gekeken naar actieve en gemotiveerde spelers al dan niet met voldoende potentie en gaan iedereen helpen steeds beter te worden. Dit is een groot verschil met hetgeen jij insinueert.

Benieuwd ben ik net zo hard als jou hoor. Dat klagen, of zoals ik het liever verwoord, een feit constateren, zal natuurlijk niet meer gebeuren over de verhoudingen. Het hele doel van de opzet was net naar een gelijkopgaande strijd gaan. Het zou dus een beetje onbenullig zijn om alsnog te gaan verklaren dat het niet zo is ;) Dat laatste zal de toekomst uitwijzen maar ik heb er alle vertrouwen in.
 

DeletedUser76676

Guest
Tim ik wens je veel succes met je nieuwe recruiten, ze hebben misschien wel potentie, maar dan zal je toch wel serieus je best moeten doen om die naar boven te laten komen. Ik hoop dat je daar de tijd en zin voor hebt, want dan zou het echt een mooie oorlog kunnen worden.
Succes ;)
 
Bovenaan