[Afgekeurd] Moraal en 20/1 op de Schop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
1.139
In navolging van de discussie omtrent het boosten wou ik graag een aantal zaken die hier indirect aan bijdragen onder de loop nemen en verbeteren.
Dit zijn de 20/1 regel en moraal. (20/1 is de regel dat je spelers niet mag aanvallen die 20x zo klein (of 20x zo groot) zijn)

Misschien dat je denkt van wat heeft dit precies met boosten te maken, maar 1 van de grootste problemen tegenwoordig, zeker op de snellere werelden, is dat je gewoon je cluster niet op orde kunt brengen omdat er gewoon een hoop spelers liggen die buiten je 20/1 vallen.
Een logisch gevolg hiervan is dat deze top spelers een heel leger mb's in de hand nemen om deze spelers uit hun cluster weg te werken wat dus resulteert in een hoop geboost wat weer als gevolg heeft dat deze spelers nog verder voorop komen nog meer spelers in hun 20/1 komen ect ect.
Een zelfde probleem doet zich in zekere mate ook voor met moraal al heb je hier iig nog de optie om er wat tegen te doen.

Nu had ik een aantal aanpassingen in gedachten die deze problemen iets zouden moeten terug dringen waardoor mb's ook niet meer zo hard nodig zouden moeten zijn.

Voor zowel moraal als 20/1 wil ik de wereld speed gaan mee nemen.
in het geval van 20/1 zal dit beteken dat op een speed 2 wereld de tijd dat 20/1 actief is ook 2x zo kort is.
tbh heb ik ook nooit begrepen dat dit niet al gelijk zo was want 60 dagen is echt belachelijk lang op een speed 2 wereld zeker omdat 90% van de spelers buiten je 20/1 zitten niet eens actief spelen en hooguit eens in de zoveel tijd een keer inloggen of gewoon nog een actief pa account hebben waardoor ze niet eerder bb worden.

Voor moraal zal dit verwerkt worden in de formule nu is de formule (punten aanvaller/punten verdediger)*3+25+(speeldagen verdediger/5) (max 100%) dat zal dan worden (punten aanvaller/punten verdediger)*3+25+((speeldagen verdediger * wereld speed)/5) dit komt neer op elke 5 speel dagen op een wereld met speed 2 is moraal 2% hoger (nu is dit 1%)

Los van het mee nemen van de wereld speed zou ik ook adviseren om de formule minder sterk te maken door bijvoorbeeld in plaats van +25 +40 te doen waardoor moraal across de board 15% hoger zal zijn of inplaats van punten verhouding *3 *5 te pakken zodat je nog steeds het zelfde minimale hebt maar dat je pas bij 15% een moraal daling begint te krijgen inplaats van nu bij 25% van de punten. (dit gedeelte wou ik vooral bediscuteren in dit topic en de stemming dan vooral over de andere zaken laten gaan)

Dan nog een ander punt wat denk ik echt een probleem is 20/1 en moraal wat meteen wordt bijgewerkt.
Ik denk dat het beter is om het hoogste punten aantal te pakken van een speler van de laatste 7 dagen.
Zo voorkom je dat je een speler aan het weg spelen bent en je in eens de laatste dorpen niet meer kunt pakken iets wat er nu vaak voor zorgt dat grote spelers 10 mb's hebben die allemaal mee aanvallen zodat al die dorpen gelijktijdig gepakt kunnen worden waarbij de hoofdspeler overal enkel de laatste edel hoeft te plaatsen.
Wat dus eigenlijk resulteert in een nog kanslozere defence voor de kleinere speler terwijl dat puur gebeurd om die 20/1 te vermeiden achteraf en eigenlijk helemaal niet om de verdediger 0 kans te geven tijdens het deffen zelf.
 
Reactiescore
2.489
Dank voor je idee.

Qua de 20/1 regel heb ik deze ingekort voor Wereld 82, laten we nadien even evalueren hoe dat ging. We kunnen namelijk de duurtijd zelf instellen.

Qua het moraal wordt er gewerkt aan een overhaul vanuit InnoGames en loopt er al geruime tijd een idee vanuit .NL (DS-20348) om eerder registraties te sluiten en op dat moment ook het moraal te deactiveren.

Voor wereld 82 werd gevraagd om na 90 dagen het moraal te deactiveren maar dat bleek technisch onmogelijk.

Duckje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan