[Afgekeurd] Mogelijkheid om via Oauth2 spelers te verifiëren in scripts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reactiescore
99
Beste spelers,

Bij scripts wordt soms data opgehaald uit bijvoorbeeld een database. Denk hierbij bijvoorbeeld aan TBR-map, MarkEnemy met database. Bij deze scripts is het nu niet mogelijk om aan de server kant te verifiëren of de opgegeven speler wel de speler is die ingelogd is. Dit zou een oplossing zijn tegen het verwijderen van data van andere spelers.

Bij TwStats is het mogelijk om via Oauth2 in te loggen met je TribalWars account. Toen bedacht ik me is het niet mogelijk om via Oauth2 te verifiëren of de opgegeven speler ook echt de speler is die ingelogd is. Maar de Oauth2 implementatie is niet openbaar.

Dus bij deze de volgende vraag?

Het mogelijk maken om Oauth2 toegankelijk te maken voor developers om de scripts beter te kunnen beveiligen.

Met vriendelijk groet,
Martijn1279
 
Reactiescore
534
Beste martijn1279,

Bedankt voor je idee! Deze mogelijkheid bestaat, maar word enkel in héél uitzonderlijke gevallen vrijgegeven (lees: TwStats). Deze mogelijkheid gaat verder niet vrijgegeven worden.

Groetjes,
Sule Silmad
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan