Mentor systeem beloning voor speler en leerling

Reactiescore
127
Beste medespelers,

Nu ik een jaartje meedoe met dit spel merk je dat er een grote kloof zit tussen goeie ervaren spelers & mensen die net beginnen.

En dat kunnen we misschien veranderen door de 'mentor leerling' te helpen met het spelen van het spel.
Ook jullie weten dat dit spel zonder premium functie eigenlijk niet te doen is als je ver wilt komen. waardoor je vaak ook sneller word weggespeeld door een speler die het wel heeft omdat die praktisch meer overzicht heeft. Ook logisch want een nieuwe speler weet vaak niet hoe je moet pp farmen of die willen er simpel weg geen geld aan uitgeven.

Hoe kunnen wij als spelers met meer ervaring hun helpen?
Simpel, alle accounts die hebben vaak genoeg PP om zelf Premium account te kopen en verlengen hem vaak automatisch, vaak krijg je ook bij 500P een premiun account gratis van 7 dagen en bij events van 14 dagen. waar ik zelf eigenlijk nooit wat mee doe omdat ik al voor een maand PA heb en daarom blijft die in me inbox hangen, terwijl andere hem wel kunnen gebruiken zoals jou mentor leerling.

Maar moet je dan zomaar PA weggeven en er niks voor terug krijgen?
Zeker niet, en daarom juist dit idee om de spelers die hun leerlingen PA geven een beloning te geven met 1 gouden boost. waar ieder groot account wat aan heeft omdat die dat simpelweg beter kunnen gebruiken dan een PA.

Welke voordelen kunnen dit geven voor Tribalwars.NL
- het word aantrekkelijker voor een nieuwe speler om Leerling te worden omdat je dus gratis premiun account kan krijgen als je mentor die geeft.
- Door dus meer leerlingen en mentors te krijgen gaat het niveau langzaam omhoog & als ze het spel snappen dus een grotere game.
- Als de nieuwe leerlingen het spel snappen, dus inzien dat je Premiun account nodig hebt omdat het zoveel voordelen geeft en ook graag meer werelden willen spelen. gaan ze dus vaak wel een keer PP komen (bijna iedereen doet dat van de ervaren spelers). Dat betekend dus een inkomstenbron voor TW.
- Doordat de leerlingen langer kunnen genieten van premium account zullen ze meer ervaring kunnen opdoen en meer hulp kunnen vragen bij hun mentor.
- Doordat een speler die zijn PA gratis weggeeft als zijn leerling. krijgt diegene een gouden boost, die diegene zeker goed kan gebruiken voor zijn mid / endgame en niet te koop is.

Wat moet er dan komen binnen tw?
Er moet een extra functie komen op het moment dat je leerling is geslaagd (daar krijg je vaak een bericht van) dat je je leerling een beloning kan geven omdat die geslaagd is. die beloning zal enkel zijn van het geven van Premium account wat in je inventaris zit (minimaal 7D) die kan je gekregen hebben als beloning (500P dorp) of gekocht hebben. Daarna zal er een mogelijkheid moeten komen op 1 gouden booster aan te kunnen vinken om toe te kunnen voegen in je inventaris.

Ik ben benieuwd hoe iedereen hier overdenkt, zelf geef ik eigenlijk al standaard mijn PA weg aan bijv een MB/Du omdat die het praktisch goed kunnen gebruiken & mij helpen. maar zou natuurlijk helemaal tof zijn als je die aan iemand geeft die hem echt kan gebruiken.

Om ervoor te zorgen dat dit geen spam topic word. maar gewoon een duidelijk aangeeft wat iedereen hiervan vind. plaats ik er een enquette bij. Heb je verder geen op of aanmerkingen maar vind je het wel een goed idee of juist niet. kan je dat gewoon melden in de enquette.

Met vriendelijke groet,
The Bloody Butcher (Robert)
 
Laatst bewerkt:
Upvote 2
Reactiescore
127
Kleine toevoeging aan dit concept: Max 2-3 spelers aan wie je dit kan geven (voorkomt een massa met gouden items)
 
Reactiescore
1.139
Niet dat het perse een slecht idee is maar ik denk niet dat PA zo veel invloed heeft.
Sure je hebt het zeker nodig uiteindelijk maar in de start voegt het niet zo heel veel toe zeker als je het niet gewend bent is er prima te spelen zonder pa.

Daarnaast vermoed ik dat vrij veel spelers die paar dorpen hebben ook wel pa halen zelfs als ze niet ervaren zijn.
Je weet van het bestaan door de gratis van de tutorial en 500 punten en 200 pp farmen op de wereld zelf is ook goed te doen.


Dan het idee zelf ik denk wel dat een goud item krijgen wel erg overpowered is maar als je het alleen kan geven aan leerlingen komt nu het punt waardoor ik denk dat dit erg veel kan helpen.
Omdat het zo overpowered is ga je automatisch verplichten dat alle pro's het mentor systeem gaan gebruiken omdat het anders een enorme penalty geeft namelijk geen goud item.

Dus dit forced een heleboel pro's om het mentor systeem te gaan gebruiken en dat kan serieus wel helpen.
 
Reactiescore
127
Bedankt voor je reactie!

Ik denk indd om het minder 'overpowerd' te maken juist een limiet hierop te zetten tussen de 1-3 items. Dit valt reuze mee in vergelijking wat je krijgt met een event.

Daarnaast leer je de spelers goed op te gaan met pa met ondersteuning van een 'ervaren' speler.
 
Reactiescore
48
Haay maatjevmooi stuk geschreven, vind sowowieso dat het voor nieuwe spelers veel meer moet worden gedaan als mentor zijnde meer interactie, veel meer hoe het vroeger was

Tribalwars toen ik begon draaide om tactiek en samen spel en stam zijnde

Nu draait het om premium beurs events en hoeveel geld pomp je in je account om mee te doen, van te voren paketten kopen om goed te starten, starten met premaids en pomp er maar geld in

Dit schrikt gelijk af voor beginnde spelers en voor oudere spelers die nog rustig hun spel willen spelen dus vind je idee top maar mag nog wel wat neer aan toegevoegd worden dat nieuwe spelers de lol ervaren wat wij vroeger met tribalwars hadden.

Mvg

Dennis
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.139
Nu draait het om premium beurs events en hoeveel geld pomp je in je account om mee te doen, van te voren paketten kopen om goed te starten, starten met premaids en pomp er maar geld in

Ik denk dat dit toch wel een misvatting is die vaak gemaakt wordt.
Sure het is zeker meer van invloed dan dat we graag willen, maar ik denk dat toch nog altijd de stammen winnen om de zelfde redenen als vroeger strategie doorzettingsvermogen en activiteit.
Premaids opzichzelf zijn ook niet zo'n heel groot probleem maar alle boosts die er bij starten wel maar daar wordt aan ge werkt atm.

Dit schrikt gelijk af voor beginnde spelers en voor oudere spelers die nog rustig hun spel willen spelen

Dit is eigenlijk ook nooit mogelijk geweest in tw maar ging langer goed in het verleden omdat werelden gewoon een stuk groter waren waardoor je er langer mee weg kwam.
Tevens waren de stammen ook groter dus kon je soms in een top stam zitten zonder zelf echt serieus front te hebben maar dat zal nu ook niet veel meer voor komen.

Neemt niet weg dat meer mentoring altijd goed is.
 
Reactiescore
2.489
Mag toch iets meer stemmen krijgen.
 
Reactiescore
2.489
Ook deze laat ik nog even (opnieuw) open...

Mochten mensen zich willen inzetten voor een community-gedraaid mentor initiatief mogen ze even naar mijn DM.
 
Bovenaan