ME

Staat er he? Het kost hem 5 euro per maand en het is logisch dat die dat zelf niet wilt ophoesten. Als de community er gebruik van wilt maken dan dient men er ook voor te betalen vind ik. Zeker wanneer de hoster/maker ervan dat niet langer wenst te doen.
Ik heb over "per maand" gelezen.
Ik zou graag willen bijdragen, maar kan dat pas doen als ik 18 ben.
Ik vind het anders een geweldig script

Het is mogelijk dat ME vanavond(22 julli 2019) even niet beschikbaar is. Dit komt doordat ik ME over ga zetten naar een nieuwe server. Maar ik zorg dat het minimaal zou zijn.

Martijn1279

Beste ME gebruikers,

Er wordt in de avond/nacht/ochtend van 6 oktober op 7 oktober (vanaf 22:00) een update uitgevoerd aan de server waar ME op draait. Dit zal inhouden dat de database tijdelijk niet bereikbaar zal zijn. We raden de gebruikers dan ook aan om vanaf 22:00 geen dorpen meer toe te voegen aan de database, dit om te ver komen dat je misschien dorpen toevoegt voor niets, omdat het mogelijk niet goed ontvangen wordt. De datum van dit onderhoud staat al vast, het is niet mogelijk om dit nog te veranderen. Indien je op deze datum een massa hebt gepland hou er dan rekening mee. We verwachten dat de database pas ergens in de loop van de ochtend weer volledig is te bereiken.

Mocht je vragen hebben over dit bericht of na het onderhoud tegen problemen aanlopen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Martijn en Justin

Misschien iets wat een leuke toevoeging kan zijn is een functionaliteit om dorpen uit te filteren die van de gebruiker zelf of zijn/haar stam zijn.
Als ik het goed voorheb moet dit atm manueel gebeuren wat niet perse zo fijn is na een grote overname periode (geslaagde massa, ... ...)

Klopt, als een dorp overgenomen wordt blijft het plaatje op de kaart staan. Een functie om dit aan te passen is zeer zeker een goed idee en kunnen we zeker eens over na denken om dit toe te voegen. Maar downtime is vanwege een software update aan de server waar de database van het script op draait, helaas kunnen wij dus niet geheel zeggen hoe laat deze weer online is maar als alles goed verloopt dan verwachten we dat hij ergens in de ochtend weer zal werken .

Met vriendelijke groet,

Justin

Was er ook telkens een update toen wij een massa kregen op cas6? Of was de server overbelast. Of zette je ME gewoon uit op dat moment? :D Justin? of moet ik toch Roy zeggen...
Niet om lullig te doen, maar Justin weet niet hoe ME werkt aan de server kant. Dat heb ik allemaal opgezet.
Na de reacties op dit forum heb ik gekeken en op cas6 zijn geen rare gingen gebeurt. Daarin tegen heb ik wel op andere werelds wat raars gevonden en dit doorgeven aan de mods.

Martijn

Beste spelers,

Na aanleiding van een aantal spelers die klagen over Mark Enermy, vindt ik het hoog tijd om hier eens goed op te reageren.

Een aantal maanden geleden heeft @martijn1279 aangeven niet te willen gaan betalen voor een database voor Mark Enermy. Hierop heeft hij dan ook de kans geboden aan de community om een donatie te doen om het script te behouden. Op deze vraag hebben enkele speler een bijdrage gegeven waarvan de server 2/3 maand betaald kon worden, super bedankt !. Echter is 2/3 maand niet genoeg om een script echt door te zetten, hierop hebben @martijn1279 en ik na een lang gesprek en een hoop uitzoek werkt besloten om TWscript.nl en Mark Enermy op 1 server te laten draaien, om zo de kosten flink te verminderen en het mogelijk te maken om het script te kunnen behouden. De kosten voor het samenvoegen en online houden van de server wordt naast de donatie van 2/3 maand betaald door mij. Zodat iedereen nog veel plezier kan hebben van het geweldige script.

Helaas zijn er de laatste tijd nogal wat klachten en gedoe geweest omtrent Mark Enermy. Deze klachten kwamen vooral vanaf Casual 6 en dan met name van de spelers van hymne, zoals @five knuckle shuffle, @St. Jimmy en hun vriendjes. De klachten waren voornamelijk offline halen van database bij massa en het verwijderen van plaatjes op de kaart. Deze klachten werden vaak op vervelende wijze gebracht. Ook zijn er enkele gesprekken tussen @five knuckle shuffle, @Duckje en mij geweest omtrent deze klachten. Helaas hebben alle gesprekken geen oplossing geboden en hoop dan ook met deze forum post hier duidelijkheid over te scheppen naar de klagende groep spelers.

Martijn en ik hebben bij het bekijken van het samenvoegen duidelijk afspraken gemaakt hoe wij dit aanpakken en wie welke rechten heeft op de server. Wij hebben hier dan ook voor gekozen om TWscripts.nl en Mark Enermy gescheiden te houden en het zo te maken dat alleen @martijn1279 bij de data van Mark Enermy kan komen. Er is voor mij dan ook geen mogelijkheid om deze data in te zien en aan te passen. Voor mij is het dan ook enkel mogelijk om het script plat te leggen door de server geheel down te halen. Maar dat betekent ook dat TWscripts en enkele andere (prive zaken) offline gaan. Dit is dan ook zeker niet iets waar ik me mee bezig wil houden. Tevens kan Martijn ook gewoon inzien waarom het offline is gegaan. Ook het verwijderen van de plaatjes wordt door het systeem vastgelegd, het is dan wederom niet mogelijk dat plaatjes zomaar verwijderd worden zonder dat de identiteit van de speler achterhaald kan worden. Er is dan ook tijdens de klachten door Martijn gecontroleerd of er echt geknoeid wordt met de data, hij heeft dat ook bevestigd dat dit niet het geval was. Helaas blijven de klachten toch aanhouden, wat gewoon erg vervelend is.

Maar wat mij vooral is opgevallen dat de klachten telkens over het offline halen gaat en deze klachten vaak pas na een week of langer worden gemaakt, niet op de dag zelf of een dag later als de server er uit ligt. Sterker nog laatst lag het er bijna 2 dagen uit en er is niemand geweest die even een berichtje geeft dat hij offline is.

Omdat het voor de spelers eerder niet zelf te controleren was als de server nog online is. Hebben we er voor gezorgd dat jullie het nu zelf ook kunnen controleren. Dit kan via Hier bekijken.

@five knuckle shuffle, @St. Jimmy en jullie vriendjes. Als de database nu weer eens offline is, neem dan eens contact met ons op dan kunnen we het fixen. Ook wij hebben prive leven en gaan dus niet elke minuut controleren als het script toevallig niet werkt. Maar samen kunnen we zeker er naar streven dat het script zo veel mogelijk online is en goed werkt.

Je kunt ons het beste via het Tribal Wars NL Scripters chat aanspreken. Indien je het liever rechtstreeks aan ons meld, kun ook een van ons aanspreken via discord.
martijn1279#6062
Justin | TWscripts.nl#0601

Mochten er toch mensen zijn die nog steeds denken dat er geknoeid wordt met hun stam data of expres offline halen van het script. Dan raad ik je zeker aan om een klacht neer te leggen via het support systeem aan Seppe(duckje). Ik zal ten alle tijden verantwoording afleggen aan hem over waarom het script offline is en indien nodig door @martijn1279 de benodigde data laten toevoegen aan het bezwaarschrift. Echter zal deze data alleen aan Seppe(duckje) verstreken worden. Dit om er voor de zorgen dat de onderzoek methode die hiervoor gebruikt wordt niet aan de speler of andere moderators verhuld wordt.

Indien iemand vragen, opmerkingen, verbeter punten heeft horen wij deze zeer graag. Je mag ons dit zo wel via het forum als discord laten weten.

Met vriendelijke groet,
Justin
TWscripts.nl

Kan je dan een andere verklaring geven waarom ME er telkens uitlag wanneer Hymne een massa kreeg, Roy? Het was altijd wel heel toevallig, ik ben echt niet iemand die zomaar loze woorden gaat spreken :D Maar goed, er is eerder al bewezen dat je niet te vertrouwen bent, toen ik dat topic las was de opstelsom toch snel gemaakt.

Ja en toen wisten we uiteraard niet van die website he :D

Kan je dan een andere verklaring geven waarom ME er telkens uitlag wanneer Hymne een massa kreeg, Roy? Het was altijd wel heel toevallig, ik ben echt niet iemand die zomaar loze woorden gaat spreken :D Maar goed, er is eerder al bewezen dat je niet te vertrouwen bent, toen ik dat topic las was de opstelsom toch snel gemaakt.

Ja en toen wisten we uiteraard niet van die website he :D
Justin kan hier gewoon simpelweg niet bij. Ik kan je precies laten zien dat er niks is gebeurd

Contacteer mij op discord als je meer info wil