MBs OS verlenen

Reactiescore
23
En op casual kan je helemaal geen spelers aanvallen. Die keren dat ik daarheen verhuisde was er geen enkel dorp in een 10x10 range die ik kon pakken. Alle andere dorpen waren van spelers buiten mijn range. Daar is echt niets aan.
 
Reactiescore
23
Dat wil ik zeker niet en ik sluit me ook aan bij jou mening , enige probleem is dat het meestal 1 stam is die ermee overdrijft , en dan kan de hele wereld zich er tegen uitspreken, die speler zn stamgenoten zullen het altijd goedpraten op de 1 of andere manier waardoor het blijft doorgaan.
laat ons hopen dat de huidige“kern” van TW op een of andere manier de ongeschreven regels eindelijk gaat doorvoeren en zich daar ook aan houden, maar ik denk dat de kans groter is dat mn hond de volgende president van de US wordt XD

Ik laat mij verder niet uit over de discussie rond Globe, maar als de andere drie stammen zouden besluiten om Globe weg te spelen hebben ze toch geen enkele kans? Of denk je dat Globe dat alsnog zou kunnen redden?
 
Reactiescore
519
Ik had t nu niet ech over globe , aangezien globe hier niet de partij is die op vlak van MBs heeft overdreven
Zulke coalities zullen vgm nooit gevormd worden omdat iemand met teveel MBs speelt , enkel voor katagebruik en stabs
 

Deleted User - 487957391

Guest
Ik behoor nou in mijn optiek ook niet tot de nieuwe spelers, ik ben gewoon gemiddeld lijkt mij. Het voelt alleen alsof ik een kleine speler ben. De zin dat tribalwars nou eenmaal zo gegroeid is is ook wel erg makkelijk. Jij hebt natuurlijk makkelijk praten als grote speler, omdat het voor jou positief is, maar het zijn tegelijkertijd ook de grote spelers die verantwoordelijk zijn dat tribalwars zo geëvolueerd is. Als jullie afspraken maken over hoeveel MB stammen of iets dergelijks dan ben je zo van die evolutie af. Zo moeilijk is dat toch niet?


Hoofdzakelijk omschrijf je twee problemen:

(1) Dat er teveel MB stammen zijn.
(2) Dat MB's ook OS krijgen van hun moraalheren, ondanks de ingevoerde ondersteuning beperkingen.

(1) Ben ik volledig met je eens, maar ik zou niet weten hoe je een goede controle hiervan zou kunnen uitvoeren op wat dan teveel zou zijn. Wel worden enkele spelers zwart gemaakt mochten ze met teveel MB's spelen, wat me tot nu toe de meest gangbare strategie lijkt Heb je een suggestie hoe dat wel zou kunnen, voel je vrij om dat wel te posten. Het daadwerkelijk straffen van dat soort spelers vind ik tever gaan.

(2) Je zou ook je tactiek erop aan kunnen passen wetende dat dit een probleem is. Het is vaak bekend dat moraalbrekers niet de hoogste activiteit hebben en volledig offensief spelen. Indien je dus short range gaat edelen en op infrequente tijdsintervallen, maak je zeker een kans zijn dorpen te pakken. De moraalheer kan dan boos op je worden, maar zal mits jij je defence op orde hebt je niet zo snel pakken, gezien hij met moraalbeperkingen zit. Het vergt wat omdenken, maar ik wil aangeven dat je niet altijd vanuit de slachtofferrol moet redeneren en je ook kan aanpassen aan de situatie.

Mocht het dan nog steeds lastig zijn om dorpen te kunnen edelen, kan je altijd met kapitrein contact opnemen hoe je het beste bb's kan edelen.
 
Reactiescore
225
Maar het maakt het spel wel minder leuk voor spelers die dit spel niet ten koste van alles willen winnen. Ik start altijd wat later in de rim, omdat ik er geen zin in heb om tussen de topstammen te liggen, omdat er ook een aantal PP spelers tussen zitten. Een latere start is dan dus de enige optie. Op eerdere werelden en W69 als meest recente voorbeeld speelde ik tegen de MB spelers die gewoon oneindig veel offensief hadden, omdat ze zich geen zorgen hoefden te maken, omdat ze toch genoeg def zouden krijgen. Nu kunnen eindelijk die MB stammen eens niet ondersteund worden en nu heb ik het gevoel kans te maken om mede ingegeven door de trage snelheid weer eens een score neer te zetten waar ik als middelmatige speler tevreden mee kan zijn. Dit forum dat wordt volgens mij nagenoeg alleen bezocht door de spelers die de werelden domineren, maar ik lees het wel voor als er iets ter sprake komt wat mijn categorie spelers aangaat, zoals nu. Hopelijk wordt daar ook over nagedacht. Ik steun RedGeneral volledig. Dank voor je post hier.

jaa er is een oplossing voor. Nieuwe werelden spelen ;)
Soms geeft het leven even net wat pech en mislukt je poging dus moet je al je tijd opnieuw ergens anders in gaan steken. W74 is net begonnen, zou daar een poging wagen ^^
 
Reactiescore
225
Dus het gaat jullie niet om dat andere spelers dit spel ook leuk vinden, maar alleen wat jullie zelf leuk vinden om goed uitkomt? Of begrijp ik het dan verkeerd. Ik heb er geen enkel probleem mee dat er enkele topstammen zijn. MB stammen, liever niet, maar voor elke speler in een stam een eigen MB stam vind ik eerlijk gezegd gewoon te gortig. Ik wil niet enkel tegen de grote stammen vechten, maar ook tegen spelers die van mijn niveau zijn. Echter wordt ik door hoe het spel door de topspelers gespeeld wordt gedwongen om tegen hen te vechten. Het eerste wat ik ook doe als ik op een wereld zit is kijken waar de grote stam aan mijn zijde van de wereld op dat moment zit. Op 72 heb ik tenminste eerst nog een andere stam gehad, maar die strijd duurde slechts anderhalve maand. Daarna is het gewoon vechten om te overleven tegen de grote stammen. Als er minder MB stammen zouden zijn, zou de periode tot je de grote stammen tegenkomt een stuk langer zijn en kan je ruime tijd op een wereld spelen zonder de grote stammen überhaupt maar in de buurt te hebben. Ja, dan duren werelden wat langer inderdaad, maar uiteindelijk zullen de topspelers de dienst altijd uitmaken. Daar zijn zeker geen tien MB stammen voor nodig.

Dit is opzich een goede inzicht van je.
Iets wat iemand die niet zelf in die situatie zit makkelijk kan ontgaan.
Mijn idee zou zijn dat elke grote stam maximaal 1 MB stam mag hebben :)
Dit voorstellen in de wereldafspraken vind ik wel een mooie opzich.
 
Reactiescore
571
Damm 3 pagina's al. Wist niet dat dit zoveel 'aandacht' zou trekken. Ik heb best flauw op je PM geantwoord om de volgende redenen.
Eerste is dat je afsluit met: "Indien hier geen actie op ondernomen wordt zal ik dit verhaal zeker op het AF zetten.". Tegen zulke 'dreigingen' kan ik niet. Tweede is dat ik eigenlijk wel benieuwd was hoe de rest hierover denkt.

Ja mb's moet je normaal gesproken altijd helpen. Het is geven en nemen. Zij helpen jou met clearen en als moraalheer help je hun met deffen.

Deze wereld klopt het dat OS buiten de stam uitgezet is. Ik heb gemengde gevoelens om dan de 'regels' na te leven of doen wat juist voelt. Normaal gesproken zou ik zeggen regels naleven, maar inderdaad omdat andere stammen het ook zo gedaan hebben doen wij dit nu ook. Ofcourse zijn wij dan hypocriet, want wij hebben andere stammen hierop wel aangesproken. Ik ga dat ook zeker niet ontkennen. Mja het blijft een lastig dingetje.
 
Reactiescore
399
Via deze weg wil ik polsen wat een ieder denkt over hoe de grote stammen OS verlenen aan hun MBs.
Ja, eerste reactie was van mij ook "dat kan toch niet buiten je stam met deze wereld instellingen?".

Helaas is hier natuurlijk weer een mooie omweg gekozen om het wel te kunnen, die niet kan wat mij betreft.
Speler republiccity bevestigde zelfs dat dit hun manier van doen is. Met een beetje als reden dat anderen het ook doen. Daarnaast deffen ze hun MBs altijd. Ik dacht juist dat de wereldinstellingen dit zouden voorkomen. Maar helaas.......

Goed, voor degene die niet weten hoe dit werkt:
MB in een MB stam ligt onder aanval en raakt dorpen kwijt. De moraalheer/dame is daar niet blij mee en de MB speler stapt uit de MB stam en joined de stam van de moraalheer/dame. Vervolgens wordt de MB speler vol gezet met def. Hij verlaat de grote stam weer en joined de MB stam weer. Def probleem opgelost en de andere spelers zijn weer zo goed als kansloos.

Is dit de manier die de stam Fresh! en in dit geval Jagerm3ister hanteert? Dan ben je zo groot en dan durf je niet eens je aan het idee te houden dat je basis dus niet MB stammen kan OSsen???
Kennelijk is dit begonnen bij de stam Globe , maar eigenlijk maakt me niet uit wie er begonnen is. Dit valt voor mij niet onder fair play. Maar als ik de posts zo lees op het AF, is er heel wat niet fair op deze wereld.

Ik post zeer zelden wat, maar nu ben ik toch wel pissig en dat ben ik niet snel. Dus vandaar dit topic toch op het AF.
Waarschijnlijk is dit al wel ergens ter sprake gekomen op het AF. Bij de wereld afspraken kon ik het niet vinden iig.

Snap je punt heel goed, toen ik weer begon met TW liep ik hier ook vaak tegen aan. Het is gewoon kl*te want je kan er niks tegen beginnen.

Vanuit mijn persoonlijke perspectief, ja het is kut dat jullie weinig/geen kans maken als een stam als Fresh zijn MB's ondersteund. Maar aan de andere kant (echt niet lullig bedoeld ofzo) wat willen jullie nog deze wereld doen? Stel we helpen onze mb's niet dan pakken jullie een paar dorpen en MB's pakken een paar dorpen van jullie. Maar over een maand of een paar maanden lopen jullie als nog vast op Fresh. Zelf vermoed ik dat Fresh dit ten opzichte van jullie zal winnen maar is wel zuur tijdens een eindstrijd. Wat ik hiermee wil zeggen: jullie maken sowieso geen kans deze wereld.

Wat ik zou aanraden kijk voor wereld zoals Cassual dan speel je tegen spelers met een gelijk aantal punten als jou.
 
Reactiescore
23
Hoofdzakelijk omschrijf je twee problemen:

(1) Dat er teveel MB stammen zijn.
(2) Dat MB's ook OS krijgen van hun moraalheren, ondanks de ingevoerde ondersteuning beperkingen.

(1) Ben ik volledig met je eens, maar ik zou niet weten hoe je een goede controle hiervan zou kunnen uitvoeren op wat dan teveel zou zijn. Wel worden enkele spelers zwart gemaakt mochten ze met teveel MB's spelen, wat me tot nu toe de meest gangbare strategie lijkt Heb je een suggestie hoe dat wel zou kunnen, voel je vrij om dat wel te posten. Het daadwerkelijk straffen van dat soort spelers vind ik tever gaan.

(2) Je zou ook je tactiek erop aan kunnen passen wetende dat dit een probleem is. Het is vaak bekend dat moraalbrekers niet de hoogste activiteit hebben en volledig offensief spelen. Indien je dus short range gaat edelen en op infrequente tijdsintervallen, maak je zeker een kans zijn dorpen te pakken. De moraalheer kan dan boos op je worden, maar zal mits jij je defence op orde hebt je niet zo snel pakken, gezien hij met moraalbeperkingen zit. Het vergt wat omdenken, maar ik wil aangeven dat je niet altijd vanuit de slachtofferrol moet redeneren en je ook kan aanpassen aan de situatie.

Mocht het dan nog steeds lastig zijn om dorpen te kunnen edelen, kan je altijd met kapitrein contact opnemen hoe je het beste bb's kan edelen.

Dit is tenminste constructief. Hier kan ik wat mee. Dat zijn inderdaad ook de punten waar het mij om gaat. Wat mij betreft hoeven ze ook niet eens volledig opgelost te worden. Ik ben zelf tegen gebruik van MB, maar ik snap ook dat ze onderdeel zijn van het spel. Het gaat mij er alleen om dat de aantallen te extreem zijn en ik vind het ook belachelijk dat ze dan nagenoeg allemaal OS moeten krijgen. Als het aantal MB stammen wordt verminderd, dan ben ik al echt tevreden. Dan mogen jullie wat mij betreft punt 2 houden. Nu snap ik ook dat op deze wereld de plannen al dusdanig zijn uitgetekend dat het aantal MB stammen nog lastig te verminderen is, maar ik zou het dan wel zo netjes vinden als de OS dan ook tot redelijke aantallen worden beperkt. Ik ben tot nog toe ook nog niet naar de BG overgestapt om daar OS te vragen, want als ik dat zou doen zou ik zelf immers ook meer OS kunnen ontvangen. Ga ik niet doen, want ik vind het regels omzeilen die door de hosts van dit spel terecht zijn ingevoerd, waarvoor mijn complimenten. Het zijn enkel de topspelers die mazen in de regels misbruiken.

Wat ik zou aanraden kijk voor wereld zoals Cassual dan speel je tegen spelers met een gelijk aantal punten als jou.

Ja, maar die liggen totaal ergens anders dan waar jij op de kaart begint. Als ik namelijk op casual begin dan zie ik overal om mij heen allemaal dorpen van spelers die buiten die 125% vallen. Met barbarendorpen 10 velden verderop. De actie die op casual plaatsvind is voor mij echt veel te weinig.
 
Reactiescore
2.478
MB horen bescherming te krijgen van hun MH. Zo is het en zo zal het in mijn optiek ook blijven. Deze spelers spelen offensief om meer te kunnen doen voor een MH. Het is simpelweg de plicht van de MH om deze service te bedanken met def/vv als de MB bedreigd wordt.
 
Reactiescore
225
MB horen bescherming te krijgen van hun MH. Zo is het en zo zal het in mijn optiek ook blijven. Deze spelers spelen offensief om meer te kunnen doen voor een MH. Het is simpelweg de plicht van de MH om deze service te bedanken met def/vv als de MB bedreigd wordt.

jaa ik zie deze redenatie herhaaldelijk terugkomen maar daar is deze post origineel niet voor bedoeld (vermoed ik)
Het gaat er om dat een speler zijn eigen hele stam heeft en het dan onmogelijk maakt voor later gestarte en onervarenere spelers om een kans te hebben. Waarin ze meer een kans konden hebben als de MB populatie een beetje zou worden verdunt.
Je zou kunnen beamen dat ze met die factoren die ik eerder noemde sws al geen echte kans zouden hebben en dan zou ik je 99% van de keren gelijk geven. We hebben het hier nu echter over een steeds dunner wordende spelerscommunity op TW dus eigenlijk zouden de vaste spelers en harde kern van TW meer oog moeten hebben voor dit soort roepingen om hulp. (als de motivatie is om de spelersgroep op tw groot te houden)

Willen we elke wereld tegen dezelfde spelers spelen of wil je ook verfrissing vanuit nieuwe generaties die dit spel ontdekken?
Dan zouden de ervaren oude rotten (als in jarenlange tw spelers) misschien een steentje bij kunnen dragen en de MB ratio per speler per top stam kunnen gaan beperken.

Wel moet ik zeggen dat het natuurlijk helemaal niet hoeft en we gewoon lekker door kunnen gaan zoals het nu is, maar dan krijg je dus dat nieuwe mensen stoppen en niet terug komen zoals dat sommige van die mensen hier al hebben uitgelegd in de reacties (;
 
Reactiescore
18
Damm 3 pagina's al. Wist niet dat dit zoveel 'aandacht' zou trekken. Ik heb best flauw op je PM geantwoord om de volgende redenen.
Eerste is dat je afsluit met: "Indien hier geen actie op ondernomen wordt zal ik dit verhaal zeker op het AF zetten.". Tegen zulke 'dreigingen' kan ik niet. Tweede is dat ik eigenlijk wel benieuwd was hoe de rest hierover denkt.

Deze wereld klopt het dat OS buiten de stam uitgezet is. Ik heb gemengde gevoelens om dan de 'regels' na te leven of doen wat juist voelt. Normaal gesproken zou ik zeggen regels naleven, maar inderdaad omdat andere stammen het ook zo gedaan hebben doen wij dit nu ook. Ofcourse zijn wij dan hypocriet, want wij hebben andere stammen hierop wel aangesproken. Ik ga dat ook zeker niet ontkennen. Mja het blijft een lastig dingetje.

Dank voor je reactie. Mijn dreiging was juist ook de bedoeling om dit topic is aan te zwengelen.
Gelukkig weet jij goed naar jezelf en de stam te kijken. En ja het is hoe het is inderdaad.


Onderstaande reply is wel de beste van allemaal! Dank .inevitable
jaa ik zie deze redenatie herhaaldelijk terugkomen maar daar is deze post origineel niet voor bedoeld (vermoed ik)
Het gaat er om dat een speler zijn eigen hele stam heeft en het dan onmogelijk maakt voor later gestarte en onervarenere spelers om een kans te hebben. Waarin ze meer een kans konden hebben als de MB populatie een beetje zou worden verdunt.
Je zou kunnen beamen dat ze met die factoren die ik eerder noemde sws al geen echte kans zouden hebben en dan zou ik je 99% van de keren gelijk geven. We hebben het hier nu echter over een steeds dunner wordende spelerscommunity op TW dus eigenlijk zouden de vaste spelers en harde kern van TW meer oog moeten hebben voor dit soort roepingen om hulp. (als de motivatie is om de spelersgroep op tw groot te houden)

Willen we elke wereld tegen dezelfde spelers spelen of wil je ook verfrissing vanuit nieuwe generaties die dit spel ontdekken?
Dan zouden de ervaren oude rotten (als in jarenlange tw spelers) misschien een steentje bij kunnen dragen en de MB ratio per speler per top stam kunnen gaan beperken.

Wel moet ik zeggen dat het natuurlijk helemaal niet hoeft en we gewoon lekker door kunnen gaan zoals het nu is, maar dan krijg je dus dat nieuwe mensen stoppen en niet terug komen zoals dat sommige van die mensen hier al hebben uitgelegd in de reacties (;

Verder wil ik duidelijk aangeven dat ik weet dat MBs er al sinds jaar en dag bijhoren. Ik kan daar prima mee leven, hoewel de mening van Western Soldier over de kansloosheid zeker waar is. Naast de MBs en DUs is het spel ook anders geworden met PP gebruik. Ook begrijpelijk vanuit TW oogpunt.
De vele varianten met alle events, boosters en dergelijke, hebben het spel een andere dimensie gegeven en zijn zeker niet slecht.

Het jammere van deze wereld waar de regels voor MBs aangescherpt zijn, was een mooie test. Helaas is er hier iets teveel grijs gebied waar natuurlijk gebruik van wordt gemaakt.
Het zou mooi zijn als er inderdaad wereld afspraken kunnen komen over een maximaal aantal MB spelers of stammen. Echter is dat niet te controleren.
Ook op W74 waar de regels nog verder aangescherpt zijn en er 2 dagen gaan OS gegeven kan worden na toetreden tot een stam (prima) en de OS na het verlaten van de stam niet blijft staan, lijkt een nieuwe regel die zou moeten werken. We shall see.

Om het spel aantrekkelijk te houden voor nieuwe spelers zou het mooi zijn als er wat minder MB stammen zouden zijn. Maakt het allemaal wat eerlijker. Maar het is duidelijk dat de meningen verschillen. Dat mag.
Nogmaals dank aan allen voor de reacties. Ik had ook niet verwacht dat er nog zoveel reacties op kwamen. Toch nuttig geweest wat mij betreft.
 
Reactiescore
23
Graag wil ik toch even een compliment maken. Voordat deze zaak door ons werd aangekaart lieten alle topstammen hun MB spelers de hoofdstam joinen om ondersteuning te kunnen versturen. Sinds dat moment heeft MoTr! het niet meer gedaan. Zij laten dus zien niet alleen ons probleem te snappen, ze handelen er ook naar.
 
Bovenaan