MBs OS verlenen

Reactiescore
18
Ik ben benieuwd hoe dit in de toekomstige werelden gaat werken als MBs geen ondersteuning meer kunnen krijgen. Ik denk dat dan de zeer goede spelers meer boven water komen (buiten de full PP spelers natuurlijk).
Ik heb overigens ook nooit begrepen wat er leuk is om MB of DU te zijn. Je bent gewoon een slaafje in mijn optiek.
 
Reactiescore
805
Wij strijden daardoor dus iedere keer tegen MB spelers zonder enige kans te maken om langere tijd te overleven. Als die MB spelers OS kunnen krijgen wordt het voor middelmatige spelers gewoon een stuk moeilijker om lang te spelen op een wereld.
Ik snap dat dat niet leuk is als "kleine spelers" om iemand op je dak te krijgen met evenveel punten maar achter hun een veel groter account maar dit is nu eenmaal hoe tribal wars geëvolueerd is.

De mods van tribalwars hebben zelf aangegeven dat boosten vanaf nu niet meer aanzien zal worden als boosten maar enkel nog als "schandpaal" op het AF kan dienen.
 
Reactiescore
805
Ik heb overigens ook nooit begrepen wat er leuk is om MB of DU te zijn. Je bent gewoon een slaafje in mijn optiek.
Niet iedereen heeft een volledig team en gigantisch veel tijd om in TW te steken, ik zou liever een "volwaardige" moraalbreker spelen dan een half echt account. Ik snap dat er veel haat is naar moraalbrekers maar opzich zou ik het ook doen mocht ik zelf te weinig tijd hebben om een groot account te besturen.

Ook veel van de onervaren spelers doen dit om inderdaad veel bij te leren zoals AT zegt.
 
Reactiescore
23
Ik behoor nou in mijn optiek ook niet tot de nieuwe spelers, ik ben gewoon gemiddeld lijkt mij. Het voelt alleen alsof ik een kleine speler ben. De zin dat tribalwars nou eenmaal zo gegroeid is is ook wel erg makkelijk. Jij hebt natuurlijk makkelijk praten als grote speler, omdat het voor jou positief is, maar het zijn tegelijkertijd ook de grote spelers die verantwoordelijk zijn dat tribalwars zo geëvolueerd is. Als jullie afspraken maken over hoeveel MB stammen of iets dergelijks dan ben je zo van die evolutie af. Zo moeilijk is dat toch niet?
 
Reactiescore
805
Ik behoor nou in mijn optiek ook niet tot de nieuwe spelers, ik ben gewoon gemiddeld lijkt mij. Het voelt alleen alsof ik een kleine speler ben. De zin dat tribalwars nou eenmaal zo gegroeid is is ook wel erg makkelijk. Jij hebt natuurlijk makkelijk praten als grote speler, omdat het voor jou positief is, maar het zijn tegelijkertijd ook de grote spelers die verantwoordelijk zijn dat tribalwars zo geëvolueerd is. Als jullie afspraken maken over hoeveel MB stammen of iets dergelijks dan ben je zo van die evolutie af. Zo moeilijk is dat toch niet?
Punt 1, probeer mijn bericht eens te citeren als je reageert, is makkelijker voor mezelf om te volgen als je me tagged!

Punt 2, het feit dat TribalWars mods het zelf goedkeuren zou het dom zijn om het niet te gebruiken? Is net hetzelfde als mensen die klagen over "PP-abusers". Het is een feature van het spel en degene die het kunnen gebruiken zullen het gebruiken. Zijn dat daarom slechtere spelers? Neen, ze gebruiken gewoon de mogelijkheden die er zijn in het spel...

Moraalbrekers zijn toegestaan dus zou het als " grote speler " gewoon dom zijn om 4 clears dood te lopen omdat er iemand beslist heeft met 1 dorpje def bunkertje te spelen. :p
 
Reactiescore
301
Ik behoor nou in mijn optiek ook niet tot de nieuwe spelers, ik ben gewoon gemiddeld lijkt mij. Het voelt alleen alsof ik een kleine speler ben. De zin dat tribalwars nou eenmaal zo gegroeid is is ook wel erg makkelijk. Jij hebt natuurlijk makkelijk praten als grote speler, omdat het voor jou positief is, maar het zijn tegelijkertijd ook de grote spelers die verantwoordelijk zijn dat tribalwars zo geëvolueerd is. Als jullie afspraken maken over hoeveel MB stammen of iets dergelijks dan ben je zo van die evolutie af. Zo moeilijk is dat toch niet?

Mijn account heeft zelf geen MB's. Ikzelf maak er ook niet graag gebruik van. Echter snap ik wel dat het voor bepaalde accounts best belangrijk is. Zeker de grootste accounts die tegen eender welke andere speler al tegen een moraalmuur op botsen. Ik begrijp dus perfect dat zij hier gebruik van maken. Echter begrijp ik ook jou standpunt. Toch is dit een onderdeel in het spel.
 
Reactiescore
519
Deze afspraken zullen nooit volledig nageleefd kunnen worden helaas , er gaan nog steeds MBs zijn, dit gaat enkel subtieler gebeuren.
Voor de kleinere spelers wil ik graag aanraden om na te denken over een Team, veel gemiddelde en kleine accounts zijn solo accounts die eerder recreatief tw spelen, maar de reguliere werelden zijn competitief .
Dan raad ik de recreatieve spelers aan om de classic werelden ( zonder pp boost opties) te spelen.
Daar kan je de nodige ervaring opdoen , en een goed team samenstellen om dan eens met een goede bezetting te starten op de compititieve werelden. Ook kan je in die tijd pp farmen zodat je op je serieuze wereld mee kan met “de topspelers”
Verder vind ik MB zijn zeer leerrijk voor beginnende spelers , die nemen dan vaak de skills en tactieken van de moraalheren over , en in vele gevallen (als de inzet goed is) komen MBs uiteindelijk op de main accounts terrecht , of krijgen die de kans om binnen een topstam te komen COen
 
Reactiescore
23
Mijn account heeft zelf geen MB's. Ikzelf maak er ook niet graag gebruik van. Echter snap ik wel dat het voor bepaalde accounts best belangrijk is. Zeker de grootste accounts die tegen eender welke andere speler al tegen een moraalmuur op botsen. Ik begrijp dus perfect dat zij hier gebruik van maken. Echter begrijp ik ook jou standpunt. Toch is dit een onderdeel in het spel.

Inclusief de verborgen MB stammen zijn er stammen die er wel tien hebben. Dat vind ik toch buitenproportioneel.

Deze afspraken zullen nooit volledig nageleefd kunnen worden helaas , er gaan nog steeds MBs zijn, dit gaat enkel subtieler gebeuren.
Voor de kleinere spelers wil ik graag aanraden om na te denken over een Team, veel gemiddelde en kleine accounts zijn solo accounts die eerder recreatief tw spelen, maar de reguliere werelden zijn competitief .
Dan raad ik de recreatieve spelers aan om de classic werelden ( zonder pp boost opties) te spelen.
Daar kan je de nodige ervaring opdoen , en een goed team samenstellen om dan eens met een goede bezetting te starten op de compititieve werelden. Ook kan je in die tijd pp farmen zodat je op je serieuze wereld mee kan met “de topspelers”
Verder vind ik MB zijn zeer leerrijk voor beginnende spelers , die nemen dan vaak de skills en tactieken van de moraalheren over , en in vele gevallen (als de inzet goed is) komen MBs uiteindelijk op de main accounts terrecht , of krijgen die de kans om binnen een topstam te komen COen

Ik ben iemand die niet graag met online mensen dingen uitwisselt. Zou ook niet verstandig zijn in combinatie met mijn RL situatie. Daarnaast vind ik qua spelinstellingen de gewone werelden vaak leuker en heb ik daardoor weinig interesse in de classics. Uitkijktorens, boogschutters, bonusdorpen vind ik allemaal interessante instellingen die weinig voorkomen op classics, laat staan gelijktijdig. Daarnaast zijn de classics sneller en heb je vaak boerderijlimieten waar ik ook geen fan van ben. Ik vind ook niet dat je zomaar kan stellen dat de gewone werelden enkel voor de profs is, aangezien tribalwars voor iedereen zou moeten zijn en iedereen op een leuke manier dit spel zou moeten kunnen spelen met instellingen die bij die persoon passen. Maar ik zie het al, de topspelers vinden dit helemaal niks, want zij willen niet dat het voor hen moeilijker wordt om werelden te winnen.
 
Reactiescore
519
Tuurlijk is tribalwars voor iedereen, maar het spel is zodanig geevolueerd door de pp beurs dat je zonder PP weinig kans maakt , ook solospelers zijn benadeeld , want wanneer je tegen een account ligt met 24/24 bezetting ben je altijd de sjaak

Denk dat 90% liever de tijd terugdraait en zonder de pp beurs speelt :)
Maar degene die er het meeste tijd en motivatie in steken eindigen altijd in de top , dat is gewoon een feit , ook bij
Mezelf heeft het verscheidene werelden geduurt voor ik een stabiel team heb kunnen samenstellen , maar je moet mee evolueren met het spel, wie blijft stilstaan geraakt achterop

De top is dan ook iets wat je niet enkel met PP bereikt, dedication is the answer,
Op de topaccounts zitten spelers die hun volledige vrije tijd aan tw besteden, die dagelijks wekkers zetten midden in de nacht om aanvallen te sturen of hun accounts te checken voor aanvallen
 
Reactiescore
23
Ik hoef ook niet te eindigen in de top, alleen doordat er zoveel MB spelers zijn is er niet meer een brede zone tussen mij en de topstammen meer. Dat is wat ik het liefst zie. Mezelf op relatief grote afstand. Als ik nu in C35 lig, lig ik meteen tegen Globe. Dat is als stammen minder MB nemen toch echt anders en daar is het mij en in elk geval ook RedGeneral en Like Impossible om te doen. Daarnaast het zijn de topspelers die het spel op die manier hebben geëvolueerd, zonder rekening te houden met de rest. Een klein groepje spelers dus. Die PP dat kan ik vanuit het oogpunt van TW zelf nog begrijpen, zij moeten een verdienmodel hebben, maar spelers hoeven daarom niet MB te nemen. MBs zijn geen gevolg van PP namelijk, want MB spelers waren er ook al voor die tijd.
 
Reactiescore
805
Ik hoef ook niet te eindigen in de top, alleen doordat er zoveel MB spelers zijn is er niet meer een brede zone tussen mij en de topstammen meer. Dat is wat ik het liefst zie. Mezelf op relatief grote afstand. Als ik nu in C35 lig, lig ik meteen tegen Globe. Dat is als stammen minder MB nemen toch echt anders en daar is het mij en in elk geval ook RedGeneral en Like Impossible om te doen. Daarnaast het zijn de topspelers die het spel op die manier hebben geëvolueerd, zonder rekening te houden met de rest. Een klein groepje spelers dus. Die PP dat kan ik vanuit het oogpunt van TW zelf nog begrijpen, zij moeten een verdienmodel hebben, maar spelers hoeven daarom niet MB te nemen. MBs zijn geen gevolg van PP namelijk, want MB spelers waren er ook al voor die tijd.
Ik denk dat ik heel weinig spelletjes ken die niet bepaald worden door "beste" en meest competitieve spelers.
 
Reactiescore
519
Akkoord hoor dat er vele spelers hiermee overdrijven, maar dat is dan een kettingreactie, want als topspeler die geen MBs gebruikt tegen een andere speler die er 10 heeft is die dan ook zwaar benadeeld
Persoonlijk vind ik 1 mb genoeg per speler , maar dat zal nooit worden nageleefd , en elke wereld zijn er accounts die doelbewust met 10 tot zelf 30 accounts starten om zichzelf zoveel mogelijk te boosten . Het feit dat het TW team dit niet meer gaat bestraffen in de toekomst gaat het er niet beter op maken helaas
 
Reactiescore
23
Maar als de topspelers zich organiseren tegen dat soort spelers worden die spelers toch gauw uitgebannen, net zoals dat met kata's gebeurd is? Als ik jou met kata's aanval is dat ook niet tegen de regels, maar de topspelers hebben daarvan wel gezegd dat dat niet geaccepteerd is. Overigens als jullie het enkel met de topspelers moeten doen, dan zijn er misschien maar 40 accounts per wereld, willen jullie dat dan?
 
Reactiescore
1.962
Ik wil me verder niet mengen in de discussie maar op de classics ligt het niveau juist vele malen hoger dan op de reguliere werelden. Veel intensiever en old-school instellingen zonder pp gebruik. Dus ik weet niet wat voor onzin jullie hier allemaal aanhalen dat de classic maar een recreatieve wereld is? Mensen die nieuw of op een laag pitje spelen zouden juist op de Casual moeten starten.
 
Reactiescore
519
Dat wil ik zeker niet en ik sluit me ook aan bij jou mening , enige probleem is dat het meestal 1 stam is die ermee overdrijft , en dan kan de hele wereld zich er tegen uitspreken, die speler zn stamgenoten zullen het altijd goedpraten op de 1 of andere manier waardoor het blijft doorgaan.
laat ons hopen dat de huidige“kern” van TW op een of andere manier de ongeschreven regels eindelijk gaat doorvoeren en zich daar ook aan houden, maar ik denk dat de kans groter is dat mn hond de volgende president van de US wordt XD
 
Bovenaan