MBs OS verlenen

Reactiescore
18
Via deze weg wil ik polsen wat een ieder denkt over hoe de grote stammen OS verlenen aan hun MBs.
Ja, eerste reactie was van mij ook "dat kan toch niet buiten je stam met deze wereld instellingen?".

Helaas is hier natuurlijk weer een mooie omweg gekozen om het wel te kunnen, die niet kan wat mij betreft.
Speler republiccity bevestigde zelfs dat dit hun manier van doen is. Met een beetje als reden dat anderen het ook doen. Daarnaast deffen ze hun MBs altijd. Ik dacht juist dat de wereldinstellingen dit zouden voorkomen. Maar helaas.......

Goed, voor degene die niet weten hoe dit werkt:
MB in een MB stam ligt onder aanval en raakt dorpen kwijt. De moraalheer/dame is daar niet blij mee en de MB speler stapt uit de MB stam en joined de stam van de moraalheer/dame. Vervolgens wordt de MB speler vol gezet met def. Hij verlaat de grote stam weer en joined de MB stam weer. Def probleem opgelost en de andere spelers zijn weer zo goed als kansloos.

Is dit de manier die de stam Fresh! en in dit geval Jagerm3ister hanteert? Dan ben je zo groot en dan durf je niet eens je aan het idee te houden dat je basis dus niet MB stammen kan OSsen???
Kennelijk is dit begonnen bij de stam Globe , maar eigenlijk maakt me niet uit wie er begonnen is. Dit valt voor mij niet onder fair play. Maar als ik de posts zo lees op het AF, is er heel wat niet fair op deze wereld.

Ik post zeer zelden wat, maar nu ben ik toch wel pissig en dat ben ik niet snel. Dus vandaar dit topic toch op het AF.
Waarschijnlijk is dit al wel ergens ter sprake gekomen op het AF. Bij de wereld afspraken kon ik het niet vinden iig.
 
Reactiescore
44
Dit gebeurt inderdaad bij meerdere stammen.
TW heeft hier bij nieuwe werelden een 'oplossing' bedacht door stamleden die pas na 2 dagen in de stam zitten, te kunnen ondersteunen.

Wat we bijvoorbeeld ook zien, is dat mensen uit de stam gaan om dan geinternd te worden. Dit zal dan ook niet 'fair'zijn?

Oude werelden mochten alles.
OS buiten stam, intern binnen stam.
W72 was denk ik een wereld om deze nieuwe regel te testen.
Zodra het nog kan, waarom niet.
 
Reactiescore
222
Gebeurt overal. Heeft ook altijd gemogen. Grijze zone van de regels.

Enige wat me stoort is dat fresh kneiter hypocriet is. Altijd zeggen dat hun dat nooit zouden doen en dat je dit echt niet kan maken.
 
Reactiescore
286
Ik denk dat deze regel eerder hanteert dat je kan zien welke spelers ondersteund worden.
Zo kan ik niet een random speler aan de andere kant van de wereld OS sturen om mijn vijanden daar te kloten.

MB's leveren offensief werk voor je, dus hebben ze ook recht op OS ben ik van mening.
Elke stam doet dat.

Echter moeten stammen wel eerlijk zijn over hun MB's en niet pas als ze onder vuur liggen ze als MB gaan verklaren, maar dat terzijde hea @Jagerm3ister
 
Reactiescore
23
Maar het maakt het spel wel minder leuk voor spelers die dit spel niet ten koste van alles willen winnen. Ik start altijd wat later in de rim, omdat ik er geen zin in heb om tussen de topstammen te liggen, omdat er ook een aantal PP spelers tussen zitten. Een latere start is dan dus de enige optie. Op eerdere werelden en W69 als meest recente voorbeeld speelde ik tegen de MB spelers die gewoon oneindig veel offensief hadden, omdat ze zich geen zorgen hoefden te maken, omdat ze toch genoeg def zouden krijgen. Nu kunnen eindelijk die MB stammen eens niet ondersteund worden en nu heb ik het gevoel kans te maken om mede ingegeven door de trage snelheid weer eens een score neer te zetten waar ik als middelmatige speler tevreden mee kan zijn. Dit forum dat wordt volgens mij nagenoeg alleen bezocht door de spelers die de werelden domineren, maar ik lees het wel voor als er iets ter sprake komt wat mijn categorie spelers aangaat, zoals nu. Hopelijk wordt daar ook over nagedacht. Ik steun RedGeneral volledig. Dank voor je post hier.
 
Reactiescore
18
Dit gebeurt inderdaad bij meerdere stammen.
TW heeft hier bij nieuwe werelden een 'oplossing' bedacht door stamleden die pas na 2 dagen in de stam zitten, te kunnen ondersteunen.

Wat we bijvoorbeeld ook zien, is dat mensen uit de stam gaan om dan geinternd te worden. Dit zal dan ook niet 'fair'zijn?

Oude werelden mochten alles.
OS buiten stam, intern binnen stam.
W72 was denk ik een wereld om deze nieuwe regel te testen.
Zodra het nog kan, waarom niet.
Ik ben er wel blij mee dat dit op nieuwe werelden tegen wordt gegaan. Dit maakt het spel een stuk eerlijker. Een afkoel periode is inderdaad een manier. Hoewel 2 dagen dan ook wel weer kort is. Maar je moet iets.
Ik heb nooit met MBs gewerkt en toch aardige resultaten weten te halen.
Goed om te weten dat het op deze wereld kennelijk niemand kan schelen (triest hoor). Dus inderdaad grijze zone van de regels.
Misschien staat er nog iemand op van de grote stammen om dit af te keuren, maar als ik deze reacties al lees betwijfel ik het.
 
Reactiescore
44
Ik ben er wel blij mee dat dit op nieuwe werelden tegen wordt gegaan. Dit maakt het spel een stuk eerlijker. Een afkoel periode is inderdaad een manier. Hoewel 2 dagen dan ook wel weer kort is. Maar je moet iets.
Ik heb nooit met MBs gewerkt en toch aardige resultaten weten te halen.
Goed om te weten dat het op deze wereld kennelijk niemand kan schelen (triest hoor). Dus inderdaad grijze zone van de regels.
Misschien staat er nog iemand op van de grote stammen om dit af te keuren, maar als ik deze reacties al lees betwijfel ik het.


Nja las ergens dat zodra de speler dan weer uit de stam gaat de OS per direct wordt terug getrokken.
Zal het probleem mee moeten oplossen.

PS: Hebben zelf de meeste mb's xD
 
Reactiescore
1.226
TW heeft hier bij nieuwe werelden een 'oplossing' bedacht door stamleden die pas na 2 dagen in de stam zitten, te kunnen ondersteunen.

Bij W73 werkt het maar 1 kant op. Een speler die een stam joined kan gelijk OS ontvangen maar kan pas na 3 dagen sturen. Met deze "oplossing" is het probleem dus nog niet echt verholpen.
 
Reactiescore
306
Fresh is de laatste grote stam die dit hanteert hoor. (buiten de nupjes van MotR <3)
Ik geef toe dat er in het begin wat fel gereageerd werd van onze kant uit.
Maar eerlijk, Book maakte er gewoon een sport van :D
 
Reactiescore
306
MB's ondersteunen is altijd een onderdeel van het spel geweest.
Dat TW hier nu probeert op in te spelen is goed, maar zolang de grijze zone er is, zal er gebruik van gemaakt worden.

Maar ik snap je frustraties
 
Reactiescore
239
MB's ondersteunen is altijd een onderdeel van het spel geweest.
Dat TW hier nu probeert op in te spelen is goed, maar zolang de grijze zone er is, zal er gebruik van gemaakt worden.

Maar ik snap je frustraties


Klopt helemaal... MB's blijven onderdeel van het team...
 
Reactiescore
319
In het verleden is dit inderdaad ook afgekeurd, maar inmiddels getolereerd omdat het inderdaad een grijze zone is.
 
Reactiescore
23
Dus het gaat jullie niet om dat andere spelers dit spel ook leuk vinden, maar alleen wat jullie zelf leuk vinden om goed uitkomt? Of begrijp ik het dan verkeerd. Ik heb er geen enkel probleem mee dat er enkele topstammen zijn. MB stammen, liever niet, maar voor elke speler in een stam een eigen MB stam vind ik eerlijk gezegd gewoon te gortig. Ik wil niet enkel tegen de grote stammen vechten, maar ook tegen spelers die van mijn niveau zijn. Echter wordt ik door hoe het spel door de topspelers gespeeld wordt gedwongen om tegen hen te vechten. Het eerste wat ik ook doe als ik op een wereld zit is kijken waar de grote stam aan mijn zijde van de wereld op dat moment zit. Op 72 heb ik tenminste eerst nog een andere stam gehad, maar die strijd duurde slechts anderhalve maand. Daarna is het gewoon vechten om te overleven tegen de grote stammen. Als er minder MB stammen zouden zijn, zou de periode tot je de grote stammen tegenkomt een stuk langer zijn en kan je ruime tijd op een wereld spelen zonder de grote stammen überhaupt maar in de buurt te hebben. Ja, dan duren werelden wat langer inderdaad, maar uiteindelijk zullen de topspelers de dienst altijd uitmaken. Daar zijn zeker geen tien MB stammen voor nodig.
 
Reactiescore
306
Dus het gaat jullie niet om dat andere spelers dit spel ook leuk vinden, maar alleen wat jullie zelf leuk vinden om goed uitkomt? Of begrijp ik het dan verkeerd. Ik heb er geen enkel probleem mee dat er enkele topstammen zijn. MB stammen, liever niet, maar voor elke speler in een stam een eigen MB stam vind ik eerlijk gezegd gewoon te gortig. Ik wil niet enkel tegen de grote stammen vechten, maar ook tegen spelers die van mijn niveau zijn. Echter wordt ik door hoe het spel door de topspelers gespeeld wordt gedwongen om tegen hen te vechten. Het eerste wat ik ook doe als ik op een wereld zit is kijken waar de grote stam aan mijn zijde van de wereld op dat moment zit. Op 72 heb ik tenminste eerst nog een andere stam gehad, maar die strijd duurde slechts anderhalve maand. Daarna is het gewoon vechten om te overleven tegen de grote stammen. Als er minder MB stammen zouden zijn, zou de periode tot je de grote stammen tegenkomt een stuk langer zijn en kan je ruime tijd op een wereld spelen zonder de grote stammen überhaupt maar in de buurt te hebben. Ja, dan duren werelden wat langer inderdaad, maar uiteindelijk zullen de topspelers de dienst altijd uitmaken. Daar zijn zeker geen tien MB stammen voor nodig.


Daar wilt TW naar werken denk ik. Vandaar dat ze met deze regel bezig zijn.
Maar zolang de grijze zone er is zal en gebruik van gemaakt worden
 
Reactiescore
23
Kennelijk werd het idee in eerste instantie afgekeurd als ik de reactie van What the Duck zo lees. Is er bij het loslaten van die afkeuring rekening gehouden met de spelers buiten de topstammen?
 
Reactiescore
319
Het is nooit als idee voor gedragen om het op te nemen in de wereldafspraken. Als er mensen zijn die dat wel willen, zou ik zeggen haal het het aan in dat topic.
 
Reactiescore
23
Maar daar wordt dan over gesproken door de leiders van de grote stammen. Die hebben nu allemaal MB stammen en andere stammen zelden. Dit forum wordt zoals ik eerder aangaf weinig bezocht door middelmatige spelers als waar ik toe behoor. Denk je dan werkelijk dat dat serieus kans maakt?
 
Bovenaan