Massa 14-3

Reactiescore
420
Activiteit is niet zo belangrijk. Je moet gewoon op de juiste moment actief zijn. Massa’s gaan timen om 8u exact kost veel meer tijd dan 1x per uur wat clears eruit gooien die ongeveer tussen 8-9 aankomen.
 
Reactiescore
973
Op dat punt was er nog meer activiteit op alle accounts dus back then it made sense zeg maar. Leek toen ook nog veel mogelijk qua kwantiteit vergaren dus dan ga je al denken "wacht maar we komen eraan". Denk dat er op zich ook voldoende kwaliteitsvolle spelers zaten binnen Pepper, alleen jammer dat het er niet echt is kunnen uitkomen ofzo.
It iz what it iz

Denk je niet dat een groot deel van het probleem is dat Pepper relatief (te)veel successpelers had. Actief en alles wanneer alles goed verloopt, maar zodra ze voor een lastige situatie staan is er ofwel geen sterke visie en een goed plan om dat op te lossen, ofwel zijn ze inactief omdat ze er geen zin in hebben. We hebben uiteraard logischerwijs veel gehoord gekregen via achterdeurtjes over het beleid binnen Pepper, dat nu niet echt positief was ook.
 

Deleted User - 487849361

Guest
Fijn om te lezen hoe iedereen beter weet hoe het eraan toe gaat/ging dan de mensen die aanwezig waren binnen ILLU en Pepper zelf :p

Als er in een discordserver met 40 leden (momenteel, geen idee of er al mensen geleaved zijn) 5 man bereid is om een nacht op te offeren, komt dat overeen met 2% activiteit. Lijkt me denderend weinig.
De laatste week ongeveer was ik de enige die nog logde op Court of Jesters, op Phantoms logden volgens mij nog 2/3 man, Mamba had ook 2 mensen die logden als ik het goed heb. Enkel Nameless Face was en bleef lang zeer actief, denk dat er de afgelopen week een 4 of 5-tal loggers waren waarvan er ook een paar zijn afgehaakt nog na geen aflossing na lang deffen (wat hun recht is uiteraard, ben zelf ook altijd tw-moe na paar keer te lang moeten zitten). Voor de leden van ILLU kan ik niet echt spreken want heb enkel een aantal daarvan in de discord gezien en verder niet zoveel contact gehad.

Die activiteit was daarvoor uiteraard stukken beter, maar echt dragende/leidende figuren waren niet aanwezig, denk aan een Melvin of een Jens (QiD) die spelen alsof ze 2 accounts bemannen.

Werkpunt naar de volgende classic zou dus zijn: meer motivatie opbrengen en meer activiteit voorzien. Speer heeft terecht gewonnen en daarbij speelt ongetwijfeld de ervaring een grote rol, alsook gok ik dat jullie stukken gemotiveerder waren. Proficiat daarvoor dus ;)
Alleen zoals anderen hier eerder zeiden, vind ik jullie AF-profilering wel wat jammer. Dit kan ik samenvatten in volgende twee prentjes:

Maar dus proficiat Speer met jullie terecht overwinning, voor team Pepper zijn er genoeg werkpunten naar een volgende keer toe (als die er zou komen) dus hopelijk krijgen jullie het op volgende classics wat lastiger :p


Voor Pepper zijn er zeker genoeg werkpunten.
Zeker wanneer ik nu lees dat er geen spelers waren die jullie wilden dragen, maar dat alle keren dat ik of in de algemene discord of via privé chats naar jullie 'leiding' sprak met tips/adviezen. alles volledige genegeerd werd.
Daarnaast als ik 1 volledige restack vraag en met 18k def gevraagd wordt of dat voldoende is, en na 3x het restultaat een 35k def is. Hak ik de knoop voor mezelf snel door.
Overigens las ik wat dat de massa op Boris al op voorhand uitgelekt was. Dit was niet het geval.

In iedergeval:
Gefeliciteerd SPEER! Met de welverdiende overwinning!
 
Reactiescore
1.752
Voor Pepper zijn er zeker genoeg werkpunten.
Daarnaast als ik 1 volledige restack vraag en met 18k def gevraagd wordt of dat voldoende is, en na 3x het restultaat een 35k def is. Hak ik de knoop voor mezelf snel door.
Not really sure maar ik gok dat je Chris van Percy bent toch?
Die def voor restack was mijn geklungel, wist niet hoeveel er al liep en kon niet meteen een overzicht vinden dus had het daarom paar keer gevraagd. Merkte dat jij al meer ervaring ermee had dus dacht jij zal wel beslissen of het genoeg is of er nog meer bij moet :p

Denk je niet dat een groot deel van het probleem is dat Pepper relatief (te)veel successpelers had. Actief en alles wanneer alles goed verloopt, maar zodra ze voor een lastige situatie staan is er ofwel geen sterke visie en een goed plan om dat op te lossen, ofwel zijn ze inactief omdat ze er geen zin in hebben. We hebben uiteraard logischerwijs veel gehoord gekregen via achterdeurtjes over het beleid binnen Pepper, dat nu niet echt positief was ook.
Ben zelf vrij nieuw op TW op vlak van grote accounts (sinds w73 pas echt) dus ken velen en hun geschiedenis niet echt. Maar over het algemeen is wat in het vet staat wel iets wat een groot probleem was volgens mezelf binnen de stam. Er waren wel bepaalde richtlijnen maar een echte 'stamvisie' zeg maar was naar mijn gevoel onvoldoende aanwezig om er een goed draaiend geheel van te maken. Daarnaast misschien ook te weinig ruimte voor inbreng van bijvoorbeeld een @Pendragon (er nog steeds van uitgaande dat je Percy Jackson bent) die classic ervaring heeft. Maar daarbij weet ik niet welke ervaring anderen hebben/hadden met classics dus kan zijn dat ik hier gewoon de bal missla.
 
Reactiescore
292
Je lijkt me een beste kerel Pinmunch. Een uitzondering binnen Pepper die durft aangeven dat er zaken niet vlot liepen. Jammer voor je dan dat je in een clueless stam als dat zat.

Ik snap dat je zegt dat wij wel heel hard circlejerk deden en bashten op Pepper, maar vanuit onze optiek is dat zuiver een reactie op de gigantisch grote mond van enkelingen bij jullie. Vanaf de start hebben wij via alle kanalen en dan vooral ontelbare privé discords moeten aanhoren over hoe kwaliteitsvol Pepper is, over hoe de stam iedereen midgame zou rekken, over hoe Speer no way zou winnen. Onze gigantische voorsprong werd consequent door leden van jullie, waaronder een deel van de leiding, weggelachen. Met absolute zekerheid werd er gezegd dat er nog plannen waren voor ons, dat er een verlenging kwam, dat we dominantie niet zouden halen, dat Pepper zou winnen.

Luchtkastelen die bij ons wel voor een overcorrectie hebben gezorgd tegenover Pepper. Heel wat van onze AF reacties moet je dan ook kaderen als reacties op privé gezever. Het jammere daarbij is dat er zelden tot nooit reactie kwam op het AF vanuit jullie stam. Wij kozen ervoor ons niet te verstoppen of in te dekken tegen eventueel falen en gewoon lekker hard te gaan in onze uitspraken. Ik kan je daarbij vertellen dat elk plan dat wij hoorden vanuit Pepper bij ons op 1 grote facepalm werd onthaald. Een ontstellend onvermogen om aan te passen aan de instellingen. Veel blabla, weinig boemboem. En dat vind ik oprecht jammer. Mijn idee was om hier mijn laatste wereld van te maken met de strijd tegen een eerder new gen Salt remnant. Het voelt nu wel echt aan als een anticlimax want dit was de gemakkelijkste overwinning ooit.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.226
Vanaf de start hebben wij via alle kanalen en dan vooral ontelbare privé discords moeten aanhoren over hoe kwaliteitsvol Pepper is, over hoe de stal iedereen midgame zou rekken, over hoe Speer no way zou winnen. Onze gigantische voorsprong werd consequent door leden van jullie, waaronder een deel van de leiding, weggelachen. Met absolute zekerheid werd er gezegd dat er nog plannen waren voor ons, dat er een verlenging kwam, dat we dominantie niet zouden halen, dat Pepper zou winnen.

Kun je wat van deze passages delen? Maakt het wat aantrekkelijker voor de neutrale lezer. Nu lijkt het inderdaad op een cirklejerk zonder de bijpassende context (die bij jullie wel voor handen is blijkbaar)
 
Reactiescore
1.752
Je lijkt me een beste kerel Pinmunch. Een uitzondering binnen Pepper die durft aangeven dat er zaken niet vlot liepen. Jammer voor je dan dat je in een clueless stam als dat zat.

Ik snap dat je zegt dat wij wel heel hard circlejerk deden en bashten op Pepper, maar vanuit onze optiek is dat zuiver een reactie op de gigantisch grote mond van enkelingen bij jullie. Vanaf de start hebben wij via alle kanalen en dan vooral ontelbare privé discords moeten aanhoren over hoe kwaliteitsvol Pepper is, over hoe de stam iedereen midgame zou rekken, over hoe Speer no way zou winnen. Onze gigantische voorsprong werd consequent door leden van jullie, waaronder een deel van de leiding, weggelachen. Met absolute zekerheid werd er gezegd dat er nog plannen waren voor ons, dat er een verlenging kwam, dat we dominantie niet zouden halen, dat Pepper zou winnen.

Luchtkastelen die bij ons wel voor een overcorrectie hebben gezorgd tegenover Pepper. Heel wat van onze AF reacties moet je dan ook kaderen als reacties op privé gezever. Het jammere daarbij is dat er zelden tot nooit reactie kwam op het AF vanuit jullie stam. Wij kozen ervoor ons niet te verstoppen of in te dekken tegen eventueel falen en gewoon lekker hard te gaan in onze uitspraken. Ik kan je daarbij vertellen dat elk plan dat wij hoorden vanuit Pepper bij ons op 1 grote facepalm werd onthaald. Een ontstellend onvermogen om aan te passen aan de instellingen. Veel blabla, weinig boemboem. En dat vind ik oprecht jammer. Mijn idee was om hier mijn laatste wereld van te maken met de strijd tegen een eerder new gen Salt remnant. Het voelt nu wel echt aan als een anticlimax want dit was de gemakkelijkste overwinning ooit.
Akkoord met vetgedrukte behalve als het over wiskunde gaat!!!

Enkele anderen vanuit Speer zeiden hier ook al dat de manier van posten gebaseerd is op de houding van Pepper. Aangezien er hier op AF nauwelijks tot geen dingen werden gepost zal dit vast meer te maken hebben met privé conversaties.
Persoonlijk vind ik vooral jammer dat het verschil tussen enerzijds zeggen wat mogelijk is en anderzijds het laten zien, zo groot was.

Zoals ik eerder aangaf was er wel echt kwaliteit aanwezig binnen Pepper, alleen is er buiten die ene massa op Ground Zero niets gebeurd. Die massa werd grotendeels gepland door 1 speler volgens mij (mogelijks met ondersteuning van 1 of 2 anderen) maar buiten het plan werd er vanuit de verschillende accounts niet erg veel mee gedaan. @Nowhere in the sun appte de avond van het versturen als dat hij wist geen target te zijn bijvoorbeeld dus zulke zaken wat overtuigender maken was zeker belangrijk geweest maar vragen motivatie en activiteit uiteraard.

Met wat ik hier allemaal zit uit te kramen wil ik mezelf ook zeker niet beter voordoen dan ik ben ofzo. Want in alle eerlijkheid was ik ook niet echt gemotiveerd voor deze classic (+ qua kwaliteit ben ik niet zo'n impuls ofzo haha), ik denk vooral dat er een aantal dingen beter konden en ben zelf wel benieuwd wat het had kunnen geven :p
 
Reactiescore
1.018
@Nowhere in the sun appte de avond van het versturen als dat hij wist geen target te zijn bijvoorbeeld dus zulke zaken wat overtuigender maken was zeker belangrijk geweest maar vragen motivatie en activiteit uiteraard.

Dit komt puur doordat er uit nieuwe dorpen of offs die de dag ervoor dood waren gegaan werd gegooid waardoor het niet overtuigend was. Weet niet of de screen nog voorhanden is maar als na de eerste 10 aanvallen er 9 zeker fake zijn en 1 twijfel...
 
Reactiescore
188
Heb niet echt een goed beeld hoe de accounts bij Speer bemand waren, maar ben er vrij zeker van dat Boris Brejcha en Minty Maria met meer dan 2 + nachter speelden? :p


Damn wiskunde beat me once again, 12,5% blijft echter weinig toch :eek:


Op dat punt was er nog meer activiteit op alle accounts dus back then it made sense zeg maar. Leek toen ook nog veel mogelijk qua kwantiteit vergaren dus dan ga je al denken "wacht maar we komen eraan". Denk dat er op zich ook voldoende kwaliteitsvolle spelers zaten binnen Pepper, alleen jammer dat het er niet echt is kunnen uitkomen ofzo.
It iz what it iz


Zal ik je eens zeggen, wij hebben geen 1 keer genacht =D
 
Reactiescore
469
Nachten eigenlijk ook nergens voor nodig als edels max 4u en 22min kunnen lopen, zo als deze classic het geval was.
 
Reactiescore
1.752
Zal ik je eens zeggen, wij hebben geen 1 keer genacht =D
Verrassend haha! Jullie waren wel met meer dan 2 toch, als ik me goed herinner stonden er een 5-tal namen op jullie profiel? En had je niet eens iets geplaatst van wekkeren hier? :p

Nachten eigenlijk ook nergens voor nodig als edels max 4u en 22min kunnen lopen, zo als deze classic het geval was.
Toch handig als je dan iemand hebt die af en toe checkt vanaf 4u :eek:
 
Reactiescore
469
Toch handig als je dan iemand hebt die af en toe checkt vanaf 4u :eek:
Natuurlijk is het wat eenvoudiger als alles netjes getagd is maar als dit niet het geval zou zijn is het zeker nog niet het einde van de wereld.
 
Reactiescore
188
Verrassend haha! Jullie waren wel met meer dan 2 toch, als ik me goed herinner stonden er een 5-tal namen op jullie profiel? En had je niet eens iets geplaatst van wekkeren hier? :p


Toch handig als je dan iemand hebt die af en toe checkt vanaf 4u :eek:

We waren met 5 ja haha, maar dat was niet echt met 5 actief zeg maar haha
 
Bovenaan