Maptread

DeletedUser

Guest
Zozo, er is weer veel onzin gepost zie ik.

Even enkele punten van mijn kant.

- Een centrale ligging (zoals Zero die heeft) is altijd een moeilijke positie, dat ga ik niet ontkennen. Maar dat maakt dat diplomatie en een verstandig recruitbeleid des te belangrijker is zodat je toch ergens een veilige grens kan creëren. Ik kan natuurlijk alleen maar afgaan op wat ik zie en de interpretatie die ik daaraan geef, en dat is dat Zero nooit serieuze moeite heeft gedaan om op diplomatiek vlak echt de bakens te verzetten. Hoogstens too little too late (bg met een zwak ID, dat niet eens grenst aan Zero?).
Ik volg ook Obliterator in het volgende: je kan naar hartelust nieuwe leden recruiten, soms hele stammen ineens, maar bedenk dan wel dat je alle shit van die leden bij je binnenbrengt in de stam: maw, als ze plots allemaal om OS gaan schreeuwen zul je ook moeten maken dat je erin kan voorzien. Ook op dat vlak is er weinig gebeurd lijkt me. Een (oud) voorbeeld: hoe is Zero met Vision in oorlog terechtgekomen? Door leden van FA/Care tot tegen onze grenzen aan te recruteren. Het kon evengoed een bewuste keuze geweest zijn om dat niet te doen en zo een lastige oorlog met Vision misschien te voorkomen, of om integendeel zelfs banden met ons te proberen aanknopen. En dan was er Just. en een stam waarvan ik de naam al niet meer weet, Sinner, ...
Waarom heeft Zero nooit geprobeerd een BG te sluiten met stammen waar ze aan grenzen (of waar ze in de toekomst zouden aan grenzen) ?

Ik zal een gokje doen: Zero was in al zijn branie te trots om 1 goede, deftige BG te zoeken. De "wij zijn toch beter dan al de rest" mentaliteit. En het heeft lang gewerkt, maar nu stort het helaas als een kaartenhuisje in, of het moet plots gaan veranderen.


- Ik stoor mij mateloos aan de insinuatie dat wij inside info proberen te bemachtigen. Eerlijkgezegd heb ik totaal geen idee waar het zogezegde voorval van Mamayannick op slaat, noch binnen de leiding, noch binnen de stam op het forum. Of het zou al iets van ontzettend lang geleden moeten zijn, zo lang dat ik het mij zelfs niet herinner. Ten tweede kunnen wij niet beletten dat mensen van jullie dingen tegen mensen van ons zeggen. Nooit ofte nimmer hebben of zullen wij echter enige vorm van actieve spionage promoten. Laat dat voor eens en altijd duidelijk zijn. Het is niet voor niets dat wij een maand of 2-3 terug een account van Zero hebben afgewezen waarvan we het wachtwoord en alles hadden toegespeeld kregen.
Wat het recruteren van leden van ID betreft. Er waren al van veel vroeger gesprekken met bepaalde spelers over een eventuele overgang. Mede door onszelf zijn die overgangen er toen nooit gekomen. Het feit dat we praten met mensen over een eventuele overgang staat HEEL VER van het vragen van info over die stam, wat wij dus ook nooit gedaan of verlangd hebben van die nieuwe leden. Alle mensen die bij ons zijn gekomen waren STUK VOOR STUK loyaal aan ID zolang ze bij ID zaten. Het feit dat ze nu bij ons zitten is omdat ze het geklungel bij ID beu waren, ons aangesproken hebben, en wij na evaluatie akkoord zijn gegaan. En niks anders.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan