[Afgekeurd] MapChange

Goed idee?

  • Ja!

    Stemmen: 18 62,1%
  • Nee!

    Stemmen: 11 37,9%

  • Totaal aantal stemmers
    29
  • Enquête gesloten .

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Leuk idee, zou het dan doen door middel van rivieren van max 2 velden breed. Bepaalde edelrichtingen moeten niet fucked worden maar grotere werelden mag van mij wel weer :)
 

DeletedUser74880

Guest
Leuk idee, zou het dan doen door middel van rivieren van max 2 velden breed. Bepaalde edelrichtingen moeten niet fucked worden maar grotere werelden mag van mij wel weer :)

^^, kan per wereld verschillend ingesteld worden misschien. Zo krijg je elke wereld andere tactieken. Bedankt voor je aanvulling :)
 

DeletedUser74966

Guest
Het gaat er meer om dat het spel tactischer wordt en minder op PP abuse, door random starten krijgen PP abusers meer voordeel gezien ze sowieso tussen PP verkopers liggen
Geloof me, dat ga je echt niet tegenwerken op welke manier dan ook. TW runt op het pp-gebruik, dus ze zullen wel weer een manier vinden om die abusers toch hun kans te geven. Alleen met creatie van goede stammen kun je pp-abusers aanpakken. Het is vanzelf duidelijk wie dat zijn.

Laten we gewoon eens kijken wat we wel kunnen met dit idee en zien wat voor mogelijke aanpassingen er zijn die zowel passen in het beeld van InnoGames als in dat van ons :)

Leuk idee, zou het dan doen door middel van rivieren van max 2 velden breed. Bepaalde edelrichtingen moeten niet fucked worden maar grotere werelden mag van mij wel weer :)
En hoe jij dat voor je met max 2 velden breed? Zit dan de hele map vol?

2 velden is nou niet bepaald een grote afstand, waardoor het ineens heel anders wordt en je tactischer moet gaan denken. Het ik het zelf voor me zie zouden het meer velden van zo'n 6 bij 6 ofzo zijn, maar dan met allerlei verschillende vormen, waarin bijvoorbeeld meren liggen die ook nog eens verbonden zijn met rivieren die dan bijvoorbeeld wel 2 breed zijn. Dan krijg je daadwerkelijk grotere ruimtes die je eventueel zou moeten overbruggen en dus meer tactisch spel. Ben je het hiermee eens of niet?
 
Reactiescore
1.367
Geloof me, dat ga je echt niet tegenwerken op welke manier dan ook. TW runt op het pp-gebruik, dus ze zullen wel weer een manier vinden om die abusers toch hun kans te geven. Alleen met creatie van goede stammen kun je pp-abusers aanpakken. Het is vanzelf duidelijk wie dat zijn.

Laten we gewoon eens kijken wat we wel kunnen met dit idee en zien wat voor mogelijke aanpassingen er zijn die zowel passen in het beeld van InnoGames als in dat van ons :)


En hoe jij dat voor je met max 2 velden breed? Zit dan de hele map vol?

2 velden is nou niet bepaald een grote afstand, waardoor het ineens heel anders wordt en je tactischer moet gaan denken. Het ik het zelf voor me zie zouden het meer velden van zo'n 6 bij 6 ofzo zijn, maar dan met allerlei verschillende vormen, waarin bijvoorbeeld meren liggen die ook nog eens verbonden zijn met rivieren die dan bijvoorbeeld wel 2 breed zijn. Dan krijg je daadwerkelijk grotere ruimtes die je eventueel zou moeten overbruggen en dus meer tactisch spel. Ben je het hiermee eens of niet?

Oh heellll yea, super idee!

Als eenheden om de rivier/om het meer heen moeten vervullen ze beiden de zelfde functie.
 

DeletedUser74966

Guest
Oh heellll yea, super idee!

Als eenheden om de rivier/om het meer heen moeten vervullen ze beiden de zelfde functie.
In dit geval wel ja. Als je de rivieren niet oversteekbaar maakt en ze dus overal tussen laat lopen dan zou je het zonder de grote gaten inderdaad ook tactischer maken :)

Betekent wel dat er dan in de generatie van de wereld een bepaald criteria moet zitten om te zorgen dat mensen niet compleet ingesloten komen te liggen en dus niks meer kunnen. Hoewel als ik er nu over denk, dan is een insluiting met 1 of 2 openingen wel supercool. Dan kun je een eigen gebiedje domineren zonder echte tegenstand van verder af. Met zulke dingen kun je als stam ook verder denken over waar je je aandacht wilt vestigen en of je bepaalde gebieden koste wat het kost wilt behouden of aanvallen.

Overigens ben ik nu wel benieuwd hoe we dit gaan doen met ondersteunde troepen. Mogen die wel over het water en dus langere afstanden leggen? En wat zou eigenlijk de criteria zijn voor het omzeilen? Achja, dat laten we maar aan de makers over. Aan ons om een concreet idee te ontwerpen ^^
 
Reactiescore
1.367
In dit geval wel ja. Als je de rivieren niet oversteekbaar maakt en ze dus overal tussen laat lopen dan zou je het zonder de grote gaten inderdaad ook tactischer maken :)

Betekent wel dat er dan in de generatie van de wereld een bepaald criteria moet zitten om te zorgen dat mensen niet compleet ingesloten komen te liggen en dus niks meer kunnen. Hoewel als ik er nu over denk, dan is een insluiting met 1 of 2 openingen wel supercool. Dan kun je een eigen gebiedje domineren zonder echte tegenstand van verder af. Met zulke dingen kun je als stam ook verder denken over waar je je aandacht wilt vestigen en of je bepaalde gebieden koste wat het kost wilt behouden of aanvallen.

Overigens ben ik nu wel benieuwd hoe we dit gaan doen met ondersteunde troepen. Mogen die wel over het water en dus langere afstanden leggen? En wat zou eigenlijk de criteria zijn voor het omzeilen? Achja, dat laten we maar aan de makers over. Aan ons om een concreet idee te ontwerpen ^^


Alles moet er om heen, zou ik doen, anders is de balans beetje zoek
 
Reactiescore
1.049
Jaap:"ik heb OS nodig"
Hans:"ik stuur het direct"
Een week later
Jaap:"tis aangekomen. Thanks!"
Hans :"no probs"

Krijg je dan niet dit beeld?
 

DeletedUser74880

Guest
Dat licht eraan hoe je speelt als stam.
Als jij een dik rivier laat tussen lopen is het antwoord JA.
Maar als jij nadenkt en gezamelijk een rivier oversteekt verkom je dit.. ;)
 
Reactiescore
1.367
Jaap:"ik heb OS nodig"
Hans:"ik stuur het direct"
Een week later
Jaap:"tis aangekomen. Thanks!"
Hans :"no probs"

Krijg je dan niet dit beeld?

Nee, lijkt me niet, dan heb je verkeerde recruits gedaan
 

DeletedUser74880

Guest
Je moet het een beetje zo bekijken:
je hebt 3 soorte groote
  • Grote meeren (10x20 vakjes)
  • Kleine meeren (5x8 vakjes)
  • Rivieren (1/2 breed en een lange lengtje van bijv van een meer naar meer.
Grote meeren zijn dus te groot om te gaan edelen. Maar als een stamgenoot daar toch zit.. de wereld is dan niet gelijk vergaan. 10 vakjes met speer is binnen 180 uur gedaan. vaak genoeg om een attack te kunnen verdedigen. Maar je loopt wel risico op, en dat is zojuist exact de bedoeling! Meer vijanden dan vrienden.. hehe
 

DeletedUser74880

Guest
Die heeft niet met dat van Rens zijn message te maken btw.. dit is niet wat hij bedoeld ;)
 
Reactiescore
1.049
Kun je dan met stam XP bruggen bouwen?
Rise stel je zit midgame en je hebt 20% dominantie, dan heb je sws last van mensen die dan rot komen te liggen en waarbij dan mn voorbeeld geldt
 
Reactiescore
1.367
Kun je dan met stam XP bruggen bouwen?
Rise stel je zit midgame en je hebt 20% dominantie, dan heb je sws last van mensen die dan rot komen te liggen en waarbij dan mn voorbeeld geldt

Dan heb je toch gewoon verkeerde recruits gedaan die niet bij je ligging horen/passen?
 

DeletedUser74966

Guest
Kun je dan met stam XP bruggen bouwen?
Rise stel je zit midgame en je hebt 20% dominantie, dan heb je sws last van mensen die dan rot komen te liggen en waarbij dan mn voorbeeld geldt
Dan is het maar net hoe jij gaat edelen. Als je gelijk overal om je heen dorpen gaat pakken en geen rekening houd met wat dat doet voor mogelijke os enzo dan ben je niet slim bezig.

Juist wat ik zou willen bereiken met zo'n indeling. En wat RA ook zegt: Als jij dat probleem krijgt, dan ben je echt niet goed bezig als stam. Je moet bij het recruiten en kiezen van een stam al rekening houden met de toekomstige ligging en cluster, beïnvloedt door de nieuwe changes. Ik merk sowieso dat daar weinig rekening mee wordt gehouden. Iedereen edelt er tegenwoordig maar op los en geeft niet om toekomstige stamclusters. En zo wel, dan heb je een sterke leiding die daar goed voor zorgt...
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Geloof me, dat ga je echt niet tegenwerken op welke manier dan ook. TW runt op het pp-gebruik, dus ze zullen wel weer een manier vinden om die abusers toch hun kans te geven. Alleen met creatie van goede stammen kun je pp-abusers aanpakken. Het is vanzelf duidelijk wie dat zijn.

Laten we gewoon eens kijken wat we wel kunnen met dit idee en zien wat voor mogelijke aanpassingen er zijn die zowel passen in het beeld van InnoGames als in dat van ons :)


En hoe jij dat voor je met max 2 velden breed? Zit dan de hele map vol?

2 velden is nou niet bepaald een grote afstand, waardoor het ineens heel anders wordt en je tactischer moet gaan denken. Het ik het zelf voor me zie zouden het meer velden van zo'n 6 bij 6 ofzo zijn, maar dan met allerlei verschillende vormen, waarin bijvoorbeeld meren liggen die ook nog eens verbonden zijn met rivieren die dan bijvoorbeeld wel 2 breed zijn. Dan krijg je daadwerkelijk grotere ruimtes die je eventueel zou moeten overbruggen en dus meer tactisch spel. Ben je het hiermee eens of niet?

Nou, als je rivieren enorm maakt worden sommige accounts teveel benadeeld en andere weer goed bevoordeeld.

als je zeg maar een edellijn van 15 velden richting west hebt en er loopt een rivier van 6 velden breed verticaal. Dan krijg je battles met edels die minimaal 7 velden lopen en dat is gewoon heel kut. In combinatie met uitkijktorens gewoon niet te doen bijvoorbeeld.. Vind 2/3 echt de max.


Wat misschien ook leuk is om random moeras gebieden aan te leggen. Dat zijn dan gebieden met moeras (ja echt waar :eek:) waar ook gewoon dorpjes voorkomen. Die dorpen hebben dan een +30+% verdedigingsbonus bijvoorbeeld aangezien het lastiger is om een dorp te clearen als je er vanuit blubber gebieden naartoe loopt :p
Dan krijg je dat je als stam de strategische def zones wil pakken wat wel een leuke optie zou kunnen zijn denk ik :)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan