Manipulate Has Fallen

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Goedenavond heren,

Hierbij dan de officiële afscheidspost van Manipulate.

Al een tijdje woedde er een hevige storm. Helaas voor ons was het heel regelmatig sterke oostenwind. Deze stormen hebben al veel spelers het kerkhof in weten te blazen.

"The true enemy won't wait out the storm. It brings the storm." - Jon Snow.

De tegenslagen waren inmiddels niet meer op twee handen te tellen. Van de tegenslagen op Ice en Sophia tot de leaves van de oude leiding Mp en Ice tot de mokerslag op het account Get High. Daar tegenover stond dat Repel gereduceerd werd tot 2M en ChuChu een aantal linies verloor.

Dezer dagen kwamen er nog snoeiharde klappen op Ice en Whale en hiermee werd aangetoond dat de core van Mp totaal niet opgewassen was tegen het sterke trio van Gods. Waar we noord en zuid nog alle kansen hadden werd de core een heel lastige situatie. Alsof dat nog niet genoeg was kondigden een paar teams / key spelers hun afscheid aan. Deze reeks van gebeurtenissen heeft uiteindelijk de val van Manipulate ingeluid.

Het is een spijtige zaak, het zat er wel aan te komen, maar als het aan mij lag hadden we nog een lange strijd gevoerd. Het mocht helaas niet zo zijn, er zijn keuzes gemaakt. Je kunt voor de "Spartan Law" gaan en vechten tot je er dood bij neervalt. Vooral doen als je geen leven hebt overigens. Maar er is besloten om de stekker er nu uit te trekken. Ter bescherming van de RL van een aantal spelers en omdat de wil en motivatie compleet ontbrak.


Er zullen mensen zijn die hier begrip voor hebben, er zullen mensen zijn die het een zwakke actie vinden.

Ik ben in ieder geval blij dat we enige vorm van weerstand hebben geboden. Maar Gods was duidelijk de meerdere, grote complimenten naar deze stam! Deze overwinning hebben ze dubbel en dwars verdiend.

Special mentions:

- Faithless. - Ian (@amonterrible ). Je inzet als leider van LDE was fenomenaal. Daarbij pakte je enorm veel (nacht)VVs op van Mp. Ik heb echt heel veel respect voor je gekregen en je had absoluut meer verdiend dan dit. Dit geldt ook voor meer uit LDE.

René - Calli @Theo Walcott.
Mathieu - Ice (@Sevii )
Sean - Runner 5 (@et Murus Magnificum )
Jordy - GH
Jelle - Whale
Lucas - Whale/Ice (@sir thrones )
Ben - UM

Bedankt voor jullie inzet mannen! De stam leunde met name op jullie de laatste tijd. Vooral een shoutout naar Jordy voor het dragen van de stam van een paar maanden. Niemand op deze wereld heeft zoveel shit moeten oplossen voor anderen, dan deze man.

Dit was de Zwanenzang van Mp.
Een terugkeer zit er niet in, zeker na de recente bans van Whale en Ice ivm een overstapfout. Het krachtsverschil was te groot, zowel kwantitatief als op gebied van activiteit. Het was een mooie strijd!

May we meet again

Joachim
Leider Mp.
 
Reactiescore
2.064
Toen ik in de stam Mp. kwam ongeveer 2 maanden geleden, werd er gezegd dat het al een aflopende zaak was. Massa's faalde keer op keer en er werd alleen terrein verloren. Gelukkig waren er nog een paar gemotiveerde spelers en hebben we echt nog wat laten zien op w62.

De eerste steek werd uitgedeeld toen Gods in 1x het account Doske wegspeelde, hierdoor kregen verschillende accounts, vooral whale en Get high een erg groot front. Tijdens dit gebeuren vielen runner en calli, repel aan. Na meerdere aanvallen afgeslagen te hebben met wel wat dorpverlies, hebben de spelers van repel de handdoek in de ring gegooid (op jesse na) en werd repel zo goed als gebroken. Chuchu kreeg dorpverlies en het zag er erg kleurrijkig uit voor de Stam Mp. Toen het account get high viel, en ice in de core veel dorpverlies had, was het voor sommige minder.

Verschillende spelers hebben hun werk of school links laten liggen, om te spelen of te vven. Zelf heb ik dit ook meerdere malen gedaan, en dit kon niet zo langer doorgaan. Toen verschillende accounts de stop aankondigde, en het account whale onder mij helemaal stopte zag ik geen toekomst meer in het account Callisthenes. Ik ga helaas niet vechten om te tegenstander te amuseren.

De laatste weken heb ik vaak een grote mond gehad, en hiervoor wil ik mijn excuses aanbieden. Door mijn grote mond, heb ik wel verschillende spelers gemotiveerd in de stam Mp. en mede hierdoor is er nog een grote strijd losgebarste. Persoonlijk heb ik ook callisthenes zien uitgroeien tot 1 van de sterkste accounts. Ik ben trots op iedereen van Mp. die heeft doorgezet. Ik heb veel leuke mensen ontmoet, en ook veel respect voor de stam Gods gekregen. Misschien was de stop te vroeg, of onnodig maar de bemanning op de account was veel te laag. Toen het goed ging kwamen er nieuwe spelers bij, en leek het oke. Maar zoals jullie wel weten, wanneer de donkere tijden komen zijn deze spelers meestal al weer weg.

Iedereen bedankt voor deze wereld, en veel succes verder!
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser78434

Guest
Bedankt voor de post.

Toch even inhaken:
Waar we noord en zuid nog alle kansen hadden

Runner verloor ook al 40 dorpjes waardoor zijn frontcluster zo dusdanig klein werd, waar sick z'n grote overhand krijg qua aanvoer van off/deff/edels in korte range. Dat daar ook wellicht een nieuwe lijn getrokken zou moeten worden + zijn mb in zn cluster internen.

Ik wil niet zeggen dat dit met zekerheid had gebeurd, maar wil enkel aangeven dat runner ook niet meer zo sterk was als eerst.

Wel mijn complimenten voor Sophia, die er weer een mooi account van hebben gemaakt!

Mp. Ik vind het jammer dat het 'nu al' klaar is. Ik had mn battles met Kevin nog graag willen uitvechten. Zeker met name de close timings van beide accounts op elkaar.
Rene, ik vind het jammer dat je niks hebt kunnen laten zien, 'grote bakkes geven' en opgeven. Het ligt blijkbaar dicht bij elkaar.
Joa, bedankt voor je inzet en ook hoe je de bans hebt opgelost
GK, Thumbs up als beste account van MP
UM, bedankt voor de start van de wereld (the lone ranger) en hoe dat heeft uitgepakt aan beide zijdes
Runner, bedankt voor de leuke kleine strijdjes en het uren wakker houden, je hebt ons team altijd scherp gekregen
Sophia, het oude team, naabs. Nieuwe team, thumbs up!

Misschien tot ziens op een andere wereld
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Bedankt voor de post.

Toch even inhaken:


Runner verloor ook al 40 dorpjes waardoor zijn frontcluster zo dusdanig klein werd, waar sick z'n grote overhand krijg qua aanvoer van off/deff/edels in korte range. Dat daar ook wellicht een nieuwe lijn getrokken zou moeten worden + zijn mb in zn cluster internen.

Ik wil niet zeggen dat dit met zekerheid had gebeurd, maar wil enkel aangeven dat runner ook niet meer zo sterk was als eerst.

Wel mijn complimenten voor Sophia, die er weer een mooi account van hebben gemaakt!

Mp. Ik vind het jammer dat het 'nu al' klaar is. Ik had mn battles met Kevin nog graag willen uitvechten. Zeker met name de close timings van beide accounts op elkaar.
Rene, ik vind het jammer dat je niks hebt kunnen laten zien, 'grote bakkes geven' en opgeven. Het ligt blijkbaar dicht bij elkaar.
Joa, bedankt voor je inzet en ook hoe je de bans hebt opgelost
GK, Thumbs up als beste account van MP
UM, bedankt voor de start van de wereld (the lone ranger) en hoe dat heeft uitgepakt aan beide zijdes
Runner, bedankt voor de leuke kleine strijdjes en het uren wakker houden, je hebt ons team altijd scherp gekregen
Sophia, het oude team, naabs. Nieuwe team, thumbs up!

Misschien tot ziens op een andere wereld

Onze tactiek was om GH front met jou te geven. ;)

Dan hadden we denk ik noord en zuid echt de kwantitatieve overmacht.
 
Reactiescore
1.278
Jongens dit was hem dan, jammer maar realiteit. Prima vermaakt op deze wereld, veel drama en strijd... een wereld naar mijn hart. Lange tijd leken voor mij de stammen absoluut niet aan elkaar gewaagd tot Gods ook wat scheuren ging vertonen, werd toen nog even spannend zelfs.. had dat nooit kunnen bedenken.

Al moet ik wel zeggen dat ik de 'special mentions' erg jammer vindt zelfs teleurstellend. Ik mis enorm belangrijke namen die zo erg tekort worden gedaan, ze riepen misschien minder hard maar waren wel aanwezig op de momenten dat ze nodig waren. MP was er niet alleen de laatste paar weken, maar is een stam geweest die maanden heeft voortbestaan.

Ik mis bijvoorbeeld een Tobias -> sophia, nog een speler van het oude team die alle stormen heeft weerstaan en eigelijk altijd een fundering heeft gevormd voor een klein beetje nieuwe hoop voor sophia.
Lorenzo -> sophia, hard werk geleverd op een acc wat er gewoon gruwelijk slecht voorstond.
Dorine -> ice, nagenoeg solo weken misschien wel maanden vrijwel foutloos Ice staande gehouden.
Delano, marvin. kevin, wesley en nog een hoop meer.

Och wat worden een hoop mensen te kort gedaan, laat die dingen aub voortaan achterwege al wil je alleen maar vriendjes benoemen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.278

Dat GK achterwege wordt gelaten snap ik wel hoor. Ik, Twan en Daan zijn altijd blijven spelen op GK en hebben actief deelgenomen offensief en defensief met de stam, alleen onze motivatie en daarmee de activiteit is naarmate de wereld gevorderd heeft helaas een stuk minder geworden. Waar GK in het begin van de wereld koploper was bij het vv'tjes pakken hebben we de afgelopen weken schoorvoetend af en toe een vv'tje gepakt, maar in verhouding tot andere was dit natuurlijk drie keer niks. Stond dan wel weer tegenover dat GK zelf eigelijk nooit vv's nodig had en het acc gewoon strak onderhouden werd.

Maar het niet benoemen van GK omdat we bijna geen vv's meer pakten kan ik mezelf enig sinds in vinden. Al valt er natuurlijk wel weer wat over te zeggen dat spelers die enkele weken in MP spelen benoemd worden en spelers die maanden gespeeld hebben niet. Maar voor mezelf maakt het niet uit, maar ik kom wel graag op voor andere waarvan ik het idee heb dat ze op deze manier te kort worden gedaan.
 

DeletedUser79162

Guest
Paar weken geleden vroeg Jordy of ik zin had om mee te komen spelen op wereld 62. Had me wat ingelezen en de map eens bekeken, het beloofde een grootste twee strijd te worden. Beetje voordeel in kwantiteit voor Gods, maar nog totaal niets bepalend. Heb liefst een account waar wat te doen valt, dus jazeker, ik werd op Sophia gedropt. Net op het moment van een Blitz, Tobias had les en kon niet actief verder deffen met andere woorden ik mocht direct starten!

Ik hoopte dat deze wereld echt een lange strijd ging worden van ups and downs, maar langer dan 3 weken heeft het voor mij jammer genoeg niet mogen duren. Net op de moment dat Sophia terug recht stond :/ Jammere zaak.

Zou hier graag nog even shout out willen geven naar Tobias, geweldige kerel waar je altijd om kan rekenen. Maar Sophia bestond de laatste tijd uit vier leden, ook Remi en Sherwin mogen absoluut niet vergeten worden. Boys, voor de tijd dat we samen op het account zaten heb ik me enorm geamuseerd!
Dan natuurlijk nog een shout out naar die topper van een Jordy, hij was men stamleider op W59 Rose, en hier opnieuw! Keer op keer blijft die kerel me verbazen van wat hij over heeft om toch maar alles tot een goed einde te brengen, echt chapeau man!

Maar ik vergeet bijna de belangrijkste, al die andere leden van MP :eek: Echt stuk voor stuk toppers die er zijn voor elkaar waar ze kunnen. Ik las al een paar keer dat jullie hier enorm veel hebben meegemaakt, periodes hebben gekend dat er al veel zeiden te stoppen... Soms wordt het teveel, en RL mag er nooit onder leiden, ik begrijp de keuze maar zal het jammer blijven vinden, ben er 100% zeker van dat we een grote kans hadden.

Peace out
Cedric
 
Reactiescore
3.576
Ik wil mijn welgemeende complimenten geven aan wat MP heeft laten zien deze wereld. Aller eerst wil ik meedelen ik in een erge softie bui zit en (geen idee waarom) maar naar sombere muziek zit te luisteren wat zijn weerklank zal hebben op deze post en ik dus uitermate niet kritisch uit de hoek zal komen :D

Dit word overigens waarschijnlijk weer een lange post, ben slecht in dingen kort uitleggen ^^

Runnen en stabben hebben tegenwoordig (laatste jonge jaren) 1 ding gemeen. Namelijk dat het veel te snel in de mond wordt genomen. Iemand die een stam verlaat (normaalste zaak van de wereld) word al als een stabber neer gezet. Zo ook iemand die stopt uit een verliezend kamp zoals Mp nu krijgt al veel te snel de naam als runner. Ik ben het daar totaal niet mee eens, elk geval moet apart beoordeeld worden en de meningen zullen daarin altijd verschillen van persoon tot persoon.

Mp heeft met de middelen ze hadden gevochten voor wat ze waard waren. Persoonlijk vind ik dat het gemiddelde niveau in Mp best laag was doordat er maar zeer enkele accounts echt hun plan konden trekken tegen Gods en het overige echt ondermaats was. In mijn optiek hebben ze het langer vol gehouden dan verwacht nog. Ik heb het op w51 ook meegemaakt, als bepaalde spelers stoppen die belangrijk zijn voor de stam is het gewoon moeilijk waardige vervangers te vinden. Je verliest ook altijd wat eigenheid van de core groep.

Nieuwkomers hechten altijd minder belang aan de stam en zelfs het account, die gaan zelden tot het uiterste wat een start speler op een account wel doet wegens zoveel tijd en energie gestoken te hebben wil je het niet zonder slag of stoot afgeven. Kunnen best runners gezeten hebben in Mp, dat wil ik niet ontkennen maar dat iedereen nu de handdoek gooit zie ik zeker niet als runnen.

Jullie deden je best maar dat bleek niet voldoende, je kan niet met een paar man alle accounts in staande houden, je moet ergens de lijn trekken en ik vind dat die lijn ver genoeg ligt om te stellen het geen aftocht in mineur is om u voor te schamen. Ik durf ook wel stellen zonder daar dieper op in te gaan Gods het op bepaalde momenten toch moeilijk heeft gehad en het in die momenten op details aan is gekomen dat het net niet gelukt is ergens nog meer winsten te kunnen boeken. Winsten die misschien de druppel waren geworden voor Gods spelers of extra motivatiepunten voor Mp. Zijn natuurlijk stellingen, maar meen ze wel.

De oorzaak van dit alles blijft wel nog altijd de start van Dejavu. Het is gewoon zo dom om in de start zoveel grote accounts bij elkaar te zetten. Je bombardeert jezelf meteen als de te kloppen stam, wat inhoud heel de wereld zich instelt om jullie te gaan tegenwerken en dat is een uitgangspositie die je best zolang mogelijk uitstelt. Ook de poging tot fusie van Mp met Cube geregeld door GK is ook wel echt slecht gedaan :p

Tactisch en diplomatisch kon het vele beter, op karakter en uithouding toch mooie dingen laten zien, dus nogmaals mijn complimenten daarvoor!

En wegens mijn mening altijd en overal de enige juiste is, is dit alvast klaar duidelijke taal :s
 
Bovenaan