[Stemtopic] Make WvW great again!

Vinden jullie dit een goed idee.

  • Ja

    Stemmen: 19 65,5%
  • Nee

    Stemmen: 6 20,7%
  • Misschien, maar dan moet dit aangepast worden (zet in t topic wat)

    Stemmen: 4 13,8%

  • Totaal aantal stemmers
    29

DeletedUser72524

Guest
Hoi overgebleven wvw'ers,

Ik weet dat we met weinig zijn overgebleven sinds het laatste potje met een zwarte dood. Helaas, want minder dan een jaar geleden hadden we nog potjes van bijna 50 spelers. Nu is het zo dat de meerderheid weg is en dat er gelukkig paar leuke nieuwe spelers zijn gekomen. Naar mijn mening is wvw een potje waar we vooral op nieuwe spelers moeten bouwen en met de hoop dat iedereen goed meedoet. Daarvoor heb ik een plan bedacht om iedereen mee te laten doen, ik heb hier echter de hulp van @Duckje en @Poo. nodig en natuurlijk van een aantal betrokkene spelers (met een klein beetje spelleiderservaring).

Plan:
Mijn plan is voor de overgebleven nieuwere werelden een apart potje te maken. Waar wij niet aan meedoen.
Deze potjes zullen starten op een zondagavond, waar er tegelijkertijd een algemene inschrijftopic wordt geopend voor de woensdagavond. Door deze

Waarom denk je dat dit gaat werken?
Allereerst omdat dit al in het verleden is gebeurd en dit uitermate succesvol is gebleken. Het w37 potjes kenden een aantal toppers die nog een geruime tijd hebben meegespeeld, zoals:
- Sander14
- *Netsky
- Ajbk
- Thunderstyle
- Rise Against

Een potje organiseren levert dus 5 spelers op. Volgens mij zijn er zo'n 6 werelden actief, wat in principe 30 nieuwe spelers op moet leveren. Wellicht zijn er spelers die dubbel op een wereld actief zijn dus laten we 20 als reëel zien. Verder zijn er nog altijd meelezers, dus wvw zal meer naamsbekendheid in de community krijgen.

Waarom niet gewoon inschrijven in een algemeen potje?
Ik denk dat de meeste spelers het als barrière zien om met een nieuw spel meteen mee te doen met de gevestigde orde, aangezien je wel snel kan verwachten dat je misschien heel slecht presteert en het verpest voor de anderen. Ook zal er meer sociale motivatie zijn als vrienden van je al mee doen.

Wie heb ik nodig? En wat moeten ze doen?
Allereerst heb ik de twee CoMa's nodig. Zij kunnen ons vertellen welke werelden nog actief zijn en welke werelden kans van slagen hebben. En wellicht kunnen inschatten of dit concept wel realistisch is.

Verder wil ik ze vragen of er misschien een beloning in de vorm van een forumtitel kan zijn of pp. En of ze het natuurlijk willen promoten.

Daarnaast wil ik hulp krijgen van een aantal gemotiveerde spelleiders. Bij voorbaat nog actieve twers of zij die nog banden hebben met twers en niet zo'n veteraan zijn als ik ben.

Hoe gaan de potjes eruitzien?
De instellingen zal ik nog maken indien er genoeg positief respons is. Wel wil ik een aantal instellingen alvast geven, namelijk:
- Het wordt een netwerkpotje
- Hij gaat op een zondagavond van start
- Deadline rond 10 uur
- Alleen basisrollen als: Burger, heks, slet, ziener, dorpsoudste, jager, bengel, wof, welp en infectiewof.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
976
Leuk idee. Het concept zal zeker interesse wekken bij de spelers. Als je voor zo'n potje één speler overtuigt zal die sowieso enkele stamleden meebrengen. Als ik het goed heb zal er dus elke week zondagavond zo'n nieuwe wereldronde starten met telkens een andere wereld? Februari lijkt me daarvoor alleszins al een perfecte maand.
 

DeletedUser72524

Guest
Ja Westkieken :), wellicht allemaal tegelijk om het meteen enorme aandacht te geven.

Ik ben blij dat er wordt gestemd, willen zij die misschien hebben gestemd hun verbeterpunten opnoemen. Bij voorbaat dank.
 

DeletedUser64575

Guest
Over welke 6 van de 14 werelden heb je het dan precies?
 

DeletedUser8414

Guest
Spelers database van recente werelden is sowieso de grootste. Op bijvoorbeeld een w45 heb je misschien pakweg nog 80 actieve spelers.

Dus dan denk ik persoonlijk aan classic, w54, w53, w52, w51 en dan eventueel alle casuals samen?
 

DeletedUser64575

Guest
Spelers database van recente werelden is sowieso de grootste. Op bijvoorbeeld een w45 heb je misschien pakweg nog 80 actieve spelers.

Dus dan denk ik persoonlijk aan classic, w54, w53, w52, w51 en dan eventueel alle casuals samen?

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Vandaar dat 6 werelden me nogal kleinschalig leek. Maar 9 werelden is dan weer erg veel om op dezelfde avond te beginnen en te leiden :p
 

DeletedUser66129

Guest
Sander, noem jij jezelf nou een 'topper'?

Mot niet gekker worden dit :D
 

DeletedUser8414

Guest
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Vandaar dat 6 werelden me nogal kleinschalig leek. Maar 9 werelden is dan weer erg veel om op dezelfde avond te beginnen en te leiden :p
Je kan ook 1-2 overkoepelende leiders doen die alles opzetten en dergelijke. Maar dan per potje subleiding (die minder ervaren kan zijn) om deadlines te doen.

Mogelijk ook de minder actieve werelden 'samennemen' voor 1 potje.

Dus bijvoorbeeld:
Potje 1: Alle Casuals
Potje 2: Classic
Potje 3: W54
Potje 4: W53, W52
Potje 5: W51, W50, W49
Potje 6: W47, W46, W45

Al weet ik niet of dit nog is wat je bedoelt Sander? Want zo verlies je wel weer gedeeltelijk het concept van per wereld een apart potje.
 

DeletedUser72524

Guest
Aah nee ik zal niet potjes bij elkaar nemen, het moet echt een pot per wereld zijn en niet een samenhang.

En @netsky, ja titel topper krijg je snel bij mij, ik noem jou en Rise Against ook ;)
 

DeletedUser72524

Guest
Casuals kunnen we uitsluiten, we willen een hoog niveau wvw'ers en geen noobs. Lijkt me dat bij casual niets is veranderd. Classics zijn ook tijdelijke werelden dus de betrokkenheid zal minder zijn. Ik stel voor om vanaf w46 tot w52 te doen, aangezien 53 pas net is begonnen en daardoor minder interessant.
 
Reactiescore
976
Aah nee ik zal niet potjes bij elkaar nemen, het moet echt een pot per wereld zijn en niet een samenhang.

En @netsky, ja titel topper krijg je snel bij mij, ik noem jou en Rise Against ook ;)

Indien er voor 2 oudere werelden elk 4 spelers willen meedoen, dan kan je toch perfect voor hen 1 potje maken? Beetje sneu, we zoeken spelers maar die inschrijvers zouden dan geen 'nieuwelingen'-potje kunnen spelen. Liefst natuurlijk wel voor elke wereld 1 potje.

Casuals kunnen we uitsluiten, we willen een hoog niveau wvw'ers en geen noobs. Lijkt me dat bij casual niets is veranderd. Classics zijn ook tijdelijke werelden dus de betrokkenheid zal minder zijn. Ik stel voor om vanaf w46 tot w52 te doen, aangezien 53 pas net is begonnen en daardoor minder interessant.

Niet klagen over 'noobs' zo jaag je ze alleen weg. Ook noobs zijn welkom. Eigenlijk is elke speler die hier rond loopt als noob begonnen.

Casuals lijken mij toch relatief actief, dus we kunnen even goed hen ook de kans geven.

De juist gelanceerde wereld lijkt mij juist het interessants, dus die zou ik zeker ook in dit concept betrekken. Ik denk zelf dat van die wereld het meest volk zal komen (als er komen :)).
 

DeletedUser1435

Guest
ik ben nooit een noob geweest kijk mijn 1e wvw er maar op na
 

Deleted User - 2265087

Guest
Per wereld één of twee spelleiders, niet voor elke wereld dezelfde. Eén potje leiden is genoeg werk en als je een stuk of 6 potjes hebt moet het lukken om genoeg spelleiders bij elkaar te krijgen.
Voor de instellingen vooraf al een tip: Doe niet in elk potje precies dezelfde rollen in dezelfde hoeveelheid. Dat wordt dan easy.

Ik vraag me ook af of het niet te chaotisch wordt als je voor elke wereld tegelijkertijd een (inschrijf/speel)topic aanmaakt. Dan krijg je iets van 6 topics. Mijn voorstel is dus ook om een IGM per wereld te doen (dat kan vast wel) ipv dezelfde IGM voor alle werelden. En in elke PM dus de juiste link naar het juiste inschrijftopic. Daarna kan er naar elke speler die meedoet door de leiding een PM worden gestuurd met het juiste linkje naar het speeltopic, gwn zodat ze niet worden afgeschrokken door de vele topics die er staan.

En een laatste ding, ga je de ervaren WvW'ers alleen maar inzetten om te leiden en mogen die verder niks doen of mogen die ook meespelen, zoals bij het W37 potje is gebeurd? Ik stel voor het laatste, alleen dan wel de ervaren WvW'ers over de potjes spreiden, dus 1/2 per potje. Een mooie aanvulling en dan krijgen zij ook nog de kans om te spelen.

Maar ik denk dat dit allemaal wel een kans van slagen heeft :)
 

DeletedUser72524

Guest
Per wereld één of twee spelleiders, niet voor elke wereld dezelfde. Eén potje leiden is genoeg werk en als je een stuk of 6 potjes hebt moet het lukken om genoeg spelleiders bij elkaar te krijgen.
Voor de instellingen vooraf al een tip: Doe niet in elk potje precies dezelfde rollen in dezelfde hoeveelheid. Dat wordt dan easy.

Ik vraag me ook af of het niet te chaotisch wordt als je voor elke wereld tegelijkertijd een (inschrijf/speel)topic aanmaakt. Dan krijg je iets van 6 topics. Mijn voorstel is dus ook om een IGM per wereld te doen (dat kan vast wel) ipv dezelfde IGM voor alle werelden. En in elke PM dus de juiste link naar het juiste inschrijftopic. Daarna kan er naar elke speler die meedoet door de leiding een PM worden gestuurd met het juiste linkje naar het speeltopic, gwn zodat ze niet worden afgeschrokken door de vele topics die er staan.

En een laatste ding, ga je de ervaren WvW'ers alleen maar inzetten om te leiden en mogen die verder niks doen of mogen die ook meespelen, zoals bij het W37 potje is gebeurd? Ik stel voor het laatste, alleen dan wel de ervaren WvW'ers over de potjes spreiden, dus 1/2 per potje. Een mooie aanvulling en dan krijgen zij ook nog de kans om te spelen.

Maar ik denk dat dit allemaal wel een kans van slagen heeft :)

Ik dacht aan per potje 1 spelleider van ons en 1 spelleider van hun wereld. En nee niet in elk potje dezelfde rollenverdeling. Ik dacht eraan om de inschrijftopics op hun AF te doen, alleen het potje hier, maar goed punt ik denk dat we er twee tegelijk doen en dat 3/4 weken lang. Algemeen PM zal weinig effect hebben via w37 werd het ook gepromoot via stammenforums/skypegesprekken, dus we kunnen het beter zo doen.

En nee hier mogen geen ervaren WvW'ers meedoen, desnoods als vervangers.
 

DeletedUser66129

Guest
Je kan de WvW spelers die hier nu al tijdje mee draaien eventueel wel koppelen aan bepaalde spelers? Zodat mochten ze vragen hebben ze altijd een maatje hebben waar ze het aan kunnen vragen.
 
Bovenaan