Make Casual Great (again): Discussietopic

Deleted User - 487983877

Guest
Op deze manier kunnen kleine spelers groeien maar kunnen grote spelers letterlijk niks meer.
Om mezelf als voorbeeld te nemen, ik zou dus geen bb's in de rim kunnen edelen en geen spelers aanvallen aangezien enkel NMBRS in range ligt, maar die ligt 75 velden verder met een cluster van meer dan 100 dorpen + stamgenoot Liquid die een cluster van 200 dorpen aangrenzend heeft.

Er moet zeker iets gebeuren om kleine spelers meer kans te geven, maar ik vrees ervoor dat dit voorstel het niet zal zijn.
 
Reactiescore
193
Het is nochtans poepsimpel: gewoon aantal bbs verhogen en dan zijn alle kunstige ingrepen niet eens nodig. Ik vind bovenstaande geen slecht idee maar dat gaat inderdaad snel tegenwerken die wie wat sneller groeit (beginners incluis) wat ook weer voor extra frustratie zorgt.

En aangezien het Inno is dat zich als een kleuter gedraagt in deze zaak en niet onze CM kunnen we inderdaad niets aan veranderen.
 
Reactiescore
323
Het is nochtans poepsimpel: gewoon aantal bbs verhogen en dan zijn alle kunstige ingrepen niet eens nodig. Ik vind bovenstaande geen slecht idee maar dat gaat inderdaad snel tegenwerken die wie wat sneller groeit (beginners incluis) wat ook weer voor extra frustratie zorgt.

En aangezien het Inno is dat zich als een kleuter gedraagt in deze zaak en niet onze CM kunnen we inderdaad niets aan veranderen.
En het meest bizarre is dat het aantal bbdorpen per speler steeds lager wordt. Op cas3 was het er nog best veel waardoor een jump naar de rim niet nodig was. Cas6/8 waren het er minder waardoor spelers steeds maar naar de rim jumpen maar cas10 is nog het allerergst.. is minder dan ooit terwijl we al een aantal casuals geleden aangaven dat het aantal bb's per speler omhoog moet om de wereld leuker te maken. Eeuwig zonde dat Innno niet wil luisteren, want het CM van tw.nl weet dit ook...
 
Reactiescore
1
Op deze manier kunnen kleine spelers groeien maar kunnen grote spelers letterlijk niks meer.
Om mezelf als voorbeeld te nemen, ik zou dus geen bb's in de rim kunnen edelen en geen spelers aanvallen aangezien enkel NMBRS in range ligt, maar die ligt 75 velden verder met een cluster van meer dan 100 dorpen + stamgenoot Liquid die een cluster van 200 dorpen aangrenzend heeft.

Er moet zeker iets gebeuren om kleine spelers meer kans te geven, maar ik vrees ervoor dat dit voorstel het niet zal zijn.
Je kan de regel natuurlijk niet op een bestaande casual toepassen.
Nu rennen de grote spelers van elkaar weg naar een regio waar ze op hun gemak bb-dorpen kunnen edelen. (Op cas10 bv Crew: Oost en CoP: West)

Mocht je dergelijke regel invoeren cluster je volgens mij meer in de core, dichter bij spelers? En zullen de stamclusters er vermoedelijk wat anders gaan uitzien?

Verder vermijd je op die manier dat er spelers ver gaan uitlopen. Je krijgt dan volgens mij meer spelers die in elkaar hun range vallen. Waardoor je als stam vermoedelijk ook iets makkelijker gezamenlijke aanvallen kan opzetten bv.
En ja dat kan mogelijk voor de spelers aan de top ambetant zijn dat je niet veel kan doen. Maar maakt het zo'n groot verschil met nu? Waar je hersenloos bb-dorpjes kan stacken en clearen? Als 'opleidingswereld' hou je op die manier de optie open dat beginnende spelers het spel leren op die wereld, en toch nog end-game een rol van betekenis kunnen spelen.

Krijg je indien je meer bb-dorpen voorziet niet gewoon nog een extra boost van de grote spelers? Ze zijn 'veilig' door de puntenrange, kunnen roven + farmen zonder zorgen > meer goudmunten > meer bb-dorpjes edelen

Mvg.
Dé Bescheidene
 
Reactiescore
323
Krijg je indien je meer bb-dorpen voorziet niet gewoon nog een extra boost van de grote spelers? Ze zijn 'veilig' door de puntenrange, kunnen roven + farmen zonder zorgen > meer goudmunten > meer bb-dorpjes edelen

Ja en nee. Een aantal grote spelers zullen wel wat groter worden, maar veel kleinere spelers hebben veel meer tijd voordat alle bb's zijn opgeedeld en hebben daardoor een grotere kans om meer dorpen te pakken. Waar ze nu vastlopen bij 5,10 of 20 dorpen zullen ze sneller doorgroeien richting de 100/200 dorpen. En hoe meer dorpen je hebt, hoe groter de kans is dat ze zullen blijven spelen, een betere stam joinen en daardoor weer meer leren. Dus meer bbdorpen op een casualwereld is voor íedereen beter. En ja, uiteindelijk zullen de onervaren spelers weggespeeld worden, maar ze hebben dan in ieder geval een jaar de tijd gehad om een acc uit te bouwen, het spel te leren spelen zodat ze meer bagage hebben om het langer vol te houden op een normale spelwereld of een volgende casualwereld.
 
Reactiescore
273
Is het geen idee om een puntenbeperking te zetten op interactie tussen barbarendorpen-spelers?

Bv een bb-dorp moeten minimum 100ptn hebben voordat een speler met >10.000ptn aanvallen/ondersteuning/grondstoffen/... naar dat dorp kan versturen.

Hierdoor krijg je meer speler-speler interactie, waaruit je volgens mij ook meer leert als beginnende speler (hier dient deze wereld voor toch?).
Ervaren spelers/PP-abusers worden dan al vroeg in het spel tegen elkaar uitgespeeld ipv dat ze elk aan een andere kant van de wereld alle bb-dorpen wegedelen, niemand in die regio hun kan aanvallen, ze troepenovermacht hebben (bbdorpen stacken/clearen wat ze willen), een overgroot deel van hun troepen zonder problemen op rooftocht kunnen sturen waardoor de voorsprong nog eens uitgebouwd kan worden, tot de limiet uiteindelijk wegvalt en ze na een jaar de kleinere spelers simpel wegspelen doordat ze veel groter zijn (als die uit frustratie nog niet gestopt zijn).

De kleinere spelers kunnen wel nog bb-dorpen edelen, kunnen zo mooi clusteren, farmen, groeien,... tot ook zij gedwongen worden om spelers aan te vallen om verder te kunnen groeien.

Ik zie een probleem met je voorstel. Stel je verbind de mogelijkheid om BB's aan te vallen (met alle soorten eenheden) aan het aantal punten wat de aanvaller heeft, dan komt er uiteindelijk een moment waarop bijna de gehele wereld geen mogelijkheid meer heeft om BB's aan te vallen. Tuurlijk, de spelers die nieuw zijn kunnen 5 of 6 dorpjes pakken voordat ze ook groter zijn dan 10.000 punten en vervolgens niets meer kunnen. Die spelers gaan op BB, en dan heb je uiteindelijk 5-6 10k bb dorpjes die vervolgens niemand kan pakken omdat er te veel troepen in staan en de spelers met minder dan 10k punten komen hier nooit door heen.

Je zou dan de mogelijkheid voor BB's aanvallen moeten verbinden aan het gemiddelde aantal punten per speler. Dit zou over een langere tijd heen het verschil tussen de grootste spelers en de kleine spelers verminderen. Dus dan zou het wel een interessant concept zijn, maar het zorgt er dan natuurlijk ook voor dat die grote spelers enorm veel edels beschikbaar gaan hebben wanneer er een andere speler in range komt. Vergeet edelclears, denk aan edeltreinen. 100% van alle clears worden gewoon als trein gestuurd, en succes daarmee.

Het is goed dat je met nieuwe ideeen komt, maar denk je dat er een tekort aan BB's zou zijn als het huidige aantal bb's (3 stuks per speler) verhoogd wordt naar bijvoorbeeld 100 BB's per speler?
100 bb's per speler kan zelfs Liquid niet bijhouden met zijn PP gebruik en uiterst efficiente speelstijl.
 
Reactiescore
273
100 is niet eens nodig, 20 is echt al genoeg :p

Vrijwel alle grote spelers kunnen nu hun rim bijhouden met de komst van nieuwe BB dorpen. Dus we zouden nog meer kunnen nemen dan er spawnen, zelfs zonder PP abuse. En er zijn nog genoeg actieve kleine spelers die, als ze de kans kregen, ook een actief cluster op konden bouwen.

Deze wereld had na 3 maanden al geen ruimte meer in de rim, terwijl een wereld minstens 12 maanden nog ruimte moet hebben voordat de volgende casual gaat komen.
Met 3bb's per speler en een hoop actieve kleine spelers die ook de rim willen bijhouden moet je dus meer dan 4x zo veel BB's hebben om dezelfde situatie als nu te creeren, maar dan een die misschien 6 maanden duurt voordat de rim dicht is.

Nu hebben we dus minstens 12 BB's per speler nodig om alle actieve accounts BB dorpen te geven terwijl ze zonder PP abuse dorpen blijven nemen, en dit kunnen we 6 maanden volhouden tot de huidige situatie er weer is. Dus laten we het aantal verdubbelen naar 24 bb's per speler, zodat we die 12 maanden zonder volle rim kunnen behalen.

Maar we hebben nog geen rekening gehouden met de kleine minder actieve spelers, die willen of kunnen niet zo snel BB's edelen en zullen nu alsnog ingesloten worden door de actieve spelers. Hoeveel BB's per speler meer zouden er nodig zijn om ook deze grote groep tevreden kunnen houden? Want deze groep is groter dan de actieve spelers, laten we hier nog een extra 20bb's per speler bij doen. Komen we op 44 BB's per speler uit.

Nu hebben we een redelijk ruimte wereld die pas krap begint te worden zo'n 12 maanden na de start. Maar pas 18 maanden na de start begint de range verbreding en het duurt dan nog eens 6 maanden voordat de hele range weg is. Dus nog eens 6 maanden waar weinig te doen is en een extra 6 maanden waar je voorbereidingen kunt gaan treffen op het eindspel. Die eerste 6 maanden moeten we ook nog kunnen groeien, want anders gaan mensen zich vervelen en verliezen ze interesse. Dus laten we dat bescheiden houden en we voegen 6 extra BB's per speler toe, voor een totaal van 50 bb's per speler.

Dit is het aantal wat voor een wereld kan zorgen waar we niet constant aan het wachten zijn op nieuwe BB's die wel of niet gaan spawnen. We gaan zeker in het begin veel ruimte krijgen en direct al een grotere wereld met meer afstand tussen de spelers in. Dat op zich is al natuurlijk een enorme verbetering t.o.v. de huidige situatie.
Maar waarom zou je genoegen nemen met een verbetering naar een acceptabel niveau, als je ook gewoon een wereld kunt creeren waar je écht groot kunt worden, ongeacht of je een verse beginner bent of een luie ervaren speler. Waarom niet gewoon een wereld met meer dan 16 continenten maken waar elk account met gemak 50+ dorpen kan bezitten en ook werkelijk nieuwe dingen kan proberen zonder gelijk weer 2-4 weken niets te kunnen omdat ze niet genoeg dorpen hebben?
Het klinkt misschien overdreven dat ik 100 BB's per speler vraag, maar je kunt niet ontkennen dat dit voor een wereld zou kunnen zorgen waar ELKE speler kans maakt, en zelfs de ervaren én actieve spelers met 100.000+ PP die ze kunnen spenderen nog steeds niet alles voor hunzelf kunnen claimen.
Dat lijkt mij een casual wereld zoals die bedoeld is. Voor mensen die niet genoeg tijd hebben om normale werelden te spelen, én voor spelers die het spel willen leren nadat ze overgenomen zijn op een normale wereld.
 
Reactiescore
1
En ja, uiteindelijk zullen de onervaren spelers weggespeeld worden, maar ze hebben dan in ieder geval een jaar de tijd gehad om een acc uit te bouwen, het spel te leren spelen zodat ze meer bagage hebben om het langer vol te houden op een normale spelwereld of een volgende casualwereld.
Ze kunnen gewoon langer bb-dorpen edelen. Daar leer je echt veel mee. :)


Ik zie een probleem met je voorstel. Stel je verbind de mogelijkheid om BB's aan te vallen (met alle soorten eenheden) aan het aantal punten wat de aanvaller heeft, dan komt er uiteindelijk een moment waarop bijna de gehele wereld geen mogelijkheid meer heeft om BB's aan te vallen.

1. Niet enkel aanvallen, ook ondersteunen (geen stacks) en grondstoffen versturen (bb-dorp sneller laten groeien, geen idee of dat kan :p)
2. De limiet waarin er interactie kan zijn met de bb-dorpen laat je natuurlijk afhangen van het puntenaantal van de speler (was misschien niet duidelijk uit mijn vorige post)
3. bb-dorpen groeien automatisch, dus als niemand ze edelt komen ze alsnog in range.

Mvg.
Dé Bescheidene
 
Reactiescore
273
Grondstoffen versturen naar BB dorpen doet niets om de groei van die dorpen te bevorderen. Dit gaat gewoon automatisch zonder dat er grondstoffen voor nodig zijn. BB's niet ondersteunen ben ik een groot fan van. Maar dit zou dan wel op een manier moeten gebeuren dat je wel OS kan sturen naar een BB dorp, maar dat de OS bij aankomst direct teruggestuurd wordt, tenzij het dorp tegen die tijd in je bezit is.
Anders wint de grote speler alsnog, omdat die veel goedkoper edels kan produceren dan de kleine speler.

Ik blijf er bij dat je idee verder overbodig is zodra er een drastische vermeerdering is van het aantal nieuwe BB's per speler.
 
Reactiescore
273
Ik heb dit even ingevuld als mogelijke instellingen voor de volgende casual wereld.
Het is nu goed doorgedrongen dat het aantal BB's omhoog moet en ze zijn daar nu echt serieus mee bezig.
Om dan alvast wat instellingen te suggereren lijkt me wel handig, want misschien kunnen we met z'n allen de meest geschikte instellingen voor een casual wereld vinden.
Ik heb de instellingen aangepast zodat de wereld relatief vrij zal blijven van PP abusers of zeer actieve spelers die ver boven iedereen uit gaan steken.
Hier onder alvast mijn voorstel.

Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 100% (1.0)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 100% (1.0)

Spelsysteem:

- Boogschutters/Bereden Boogschutters: Actief
- Ridder/Standbeeld: Actief
- Bonusdorpen: Actief (20% van het aantal nieuwe BB dorpen)
- Kerk en geloof: Inactief
- Uitkijktoren: Actief
- Burgerwacht: Actief
- Moraal: Actief
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen/bonusdorpen): Groeien mee tot 3.000 punten
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35
- Toestemmingsstijging per uur: 1
- Goedkoop herbouwen van edelmannen: Actief
- Technologieën: Simpel systeem
- Beginnersbescherming: 28 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Casual heeft zijn eigen bescherming

Instellingen:

- Nachtmodus: van 23:00 tot 08:00 uur
- Startdirectie kiezen: Inactief
- Aanvalstiming: 100ms
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Edelmannen looplimiet: 120 velden

Extra (Anders dan anders):

- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie: de stam die de 75% dominantie behaalt en deze kan vasthouden voor 21 dagen, wint.
- Ledenlimiet Stam: 25
- Vlaggen: Inactief (Of als alleen de muntvlag uitgezet kan worden, dan kunnen ze wel actief)
- Boerderijlimiet: Actief 3000 per boerderijlevel
- Startdorp: 1 dorp, 10.019 punten
- OS buiten de stam: Actief, OS kan NIET in BB dorp geplaatst worden. Kan wel verstuurd worden.
-
Boost items/ inventaris: Inactief
- Premium beurs: Inactief (Indien mogelijk, anders actief)
- botprotectie: max 60 aanvallen per minuut max 5 aanvallen per seconde
- Account manager: Actief
- Farm assistent: Actief
- Farmlimiet: Actief (aan de lage kant, verhoogt gedurende de looptijd van de wereld)
- Rooftochten: Actief (niet verbonden aan farmlimiet)
- Aantal BB's per speler: 48 normale, 12 bonus.
- Stamleden aanvallen: Ja
- Events: Uitgeschakeld
 

victorious

Chat moderator
Teamleden
Tribal Wars Team
Reactiescore
224
Ja deze instellingen gaan het hem nooit worden.

- Premium beurs: Inactief (Indien mogelijk, anders actief)
- Events: Uitgeschakeld
- Boost items/ inventaris: Inactief
Deze drie gaan al nooit ingevoerd worden.

Daarnaast moet je niet teveel willen veranderen, want dan gaat Inno al helemaal niet mee.
Geen boerlimiet
Geen rare botprotectie
Nachtbonus gewoon 00:00 - 08:00
200ms timing is prima voor casual, spelers moeten hier leren he
Startdorp gewoon kopieren
Niets veranderen aan OS, bb's stacken is minder nodig als er meer bb's zijn, dus is overbodig dit imo
 
Reactiescore
193
Je kan het ook omgekeerd bekijken: vragen om 1 verandering zet blijkbaar geen zoden aan de dijk, dus misschien is hoog inzetten en weinig krijgen dan alsnog beter dan weinig vragen en niks krijgen? :tongue:

Het is uitermate onwaarschijnlijk dat Inno premium functies zou beperken (beperken, niet uitzetten, die vogel is al jaren geleden gevlogen) op een casual wereld. Echter zou het wel in hun voordeel zijn als ze tenminste nog serieus zijn in het aantrekken van een nieuwe speler nu en dan. De verschillen zijn door de aard van de wereld (traag, veel restricties maar wel met alle PP events included) juist groter nu dan ze op een normale wereld zouden zijn (ik sta momenteel ergens rond de 70e plaats maar heb 10x zo weinig punten als de nummer 1, eh). Maar dat is sowieso een probleem met TW in het algemeen: premium functies zijn prima, maar het ongelimiteerd kunnen boosten als je maar genoeg PP hebt tijdens events gaat het spel vroeg of laat wel killen.

Er van uit gaand dat het beperken van PP abuse sowieso niet zal gebeuren, lijken veranderingen zoals het niet mogen OSen van BBs gewoon prima veranderingen. Als er dan toch genoeg bbs zijn dan hoef je ze dus ook niet meer te stacken (dat zou je dan alleen doen om anderen te irriteren tenslotte). Ik zou zelfs zo ver willen gaan als vragen om een verbod op OS buiten de stam (controle op moment van arrival). Als de stamlimiet hoog genoeg is kun je newbs die je wilt helpen ook wel gewoon uitnodigen.

Ik ben het eens dat zaken zoals boerlimiet, duur herbouwen (automatisch in combinatie met pakketjes) en dergelijke ook niet wenselijk zijn op een casual wereld. Goudmuntensysteem is de de facto standaard tegenwoordig dus het lijkt me logisch dat dit gereflecteerd wordt op een beginnerswereld.
 
Reactiescore
273
Ik heb deze lijst gekopieerd van iemand die het met pakketjes had ingevuld. Blijkbaar heb ik niet voldoende verwijderd, maar het was inderdaad de bedoeling dit met de standaard goudmunten te doen.

Jammer dat ze de events niet uit gaan zetten. Dat is momenteel veruit de beste manier om extreme PP abusers te voorkomen. Zelfs al zouden ze de PP beurs aan laten staan, je kunt nooit genoeg GS halen uit de beurs dat je er echt flink bovenuit gaat steken.

Het idee achter een boerderijlimiet is het simuleren van een kleinere wereld, zoals deze op normale werelden zijn, door extreme stacks aan het front te voorkomen.
Op een normale wereld zullen er lang niet zo veel dorpen zijn als op de casual wereld (als het aantal BB's echt flink omhoog gaan) en dus is het ook aanzienlijk makkelijker om torenhoge stacks te plaatsen.
Een boerderijlimiet die deze mogelijkheid wat inperkt lijkt me dan ook een goed idee i.c.m. een veel grotere wereld.
Bovendien gaat dit ook iets meer in het voordeel van de kleine speler werken als de grote, omdat de grote speler makkelijk het front kan stacken dan de kleine speler.
Ik zou graag een tegenargument horen voor het boerderijlimiet. Houd hier rekening mee dat het limiet wel flink hoger is dan op een standaard wereld (misschien heb ik het niet hoog genoeg gemaakt in de instellingen).

Het beperken van ondersteuning tot alleen eigen stamleden maakt het hebben van een bontgenootschap vrijwel nutteloos. Dan kun je net zo goed een NAP hebben, want je kunt elkaar niet helpen.
En ik denk niet dat ze diplomatiek in TW bindend gaan maken, iets wat wel nodig zou zijn als je specifiek bontgenoten wel wilt kunnen ondersteunen.

In ieder geval mooi dat er nu al wat reacties komen die hun eigen feedback geven! Misschien komen we uiteindelijk op goede instellingen uit die acceptabel zijn voor TW.
 
Reactiescore
15
Los ervan dat ik het eens ben met de mening dat Casualwerelden veel meer bb's mogen bevatten vraag ik me af of het hele probleem niet is opgelost als er enkel beginnende spelers op Casual gaan spelen (die overstappen omdat ze de andere werelden te moeilijk vinden of echt weinig tijd hebben, volgens mij is dat waar Casual voor gemaakt is).

Wat ik nu zie is een top 15/20 die redelijk ervaren is en op Casual begint met de nodige pakketjes om zo snel mogelijk te groeien. Daartegenover staan alle mensen die bij overname de optie krijgen om naar Casualwereld over te stappen, dat vanuit interesse gaan doen en inderdaad lekker casual kunnen spelen. Een overload aan bb's maakt het voor die laatste groep in het begin wel leuker, maar uiteindelijk blijft het dan de big boys tegen de amateurs. Dat is precies wat we ook op C10 zien/zagen; Crew! en CoP ergens rond de 15-20 mln punt, dan een groot gat en dan de andere stammen.

De oplossing is dan denk ik 2 werelden: een beginnerswereld (de huidige Casualwereld) en een soort seniorenwereld waar alle pro's lekker hard kunnen groeien, pp's abusen en een mooie eindstrijd maken :)
 
Reactiescore
2.489
Los ervan dat ik het eens ben met de mening dat Casualwerelden veel meer bb's mogen bevatten vraag ik me af of het hele probleem niet is opgelost als er enkel beginnende spelers op Casual gaan spelen (die overstappen omdat ze de andere werelden te moeilijk vinden of echt weinig tijd hebben, volgens mij is dat waar Casual voor gemaakt is).

Wat ik nu zie is een top 15/20 die redelijk ervaren is en op Casual begint met de nodige pakketjes om zo snel mogelijk te groeien. Daartegenover staan alle mensen die bij overname de optie krijgen om naar Casualwereld over te stappen, dat vanuit interesse gaan doen en inderdaad lekker casual kunnen spelen. Een overload aan bb's maakt het voor die laatste groep in het begin wel leuker, maar uiteindelijk blijft het dan de big boys tegen de amateurs. Dat is precies wat we ook op C10 zien/zagen; Crew! en CoP ergens rond de 15-20 mln punt, dan een groot gat en dan de andere stammen.

De oplossing is dan denk ik 2 werelden: een beginnerswereld (de huidige Casualwereld) en een soort seniorenwereld waar alle pro's lekker hard kunnen groeien, pp's abusen en een mooie eindstrijd maken :)

Ik geef je hierin gelijk en dat is ook precies het idee dat ik opgegooid heb naar Innogames. Er wordt hier normaal in de komende maanden naar gekeken, ook Innogames erkent de problemen met casuals.

Groeten
Duckje
 
Bovenaan